David 880
5 posters
Sivu 1 / 1
David 880
Mikähän ois vikana,kun ruvettiin pilkkeen tekoon ja öljyä rupes roiskumaan pakoputkesta? sitä jo pikkusen tuli edellisellä kerralla noin vuosi sitten mutta ei näin paljon.Tällä välillä sillä ei ole ajettu muuten just kun sain vähän entisöityä niin heti uuden riesan nakkas...
kedes- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: David 880
Lueppa tuo topic 990 työntää öljyä pakosarjaan.
Lyhyesti:kone on liika helpolla.Klapikoneen pyörittäminen on tosi huonoa moottorille.
Lyhyesti:kone on liika helpolla.Klapikoneen pyörittäminen on tosi huonoa moottorille.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: David 880
kedes kirjoitti:Mikähän ois vikana,kun ruvettiin pilkkeen tekoon ja öljyä rupes roiskumaan pakoputkesta? sitä jo pikkusen tuli edellisellä kerralla noin vuosi sitten mutta ei näin paljon.Tällä välillä sillä ei ole ajettu muuten just kun sain vähän entisöityä niin heti uuden riesan nakkas...
joo mie luin,mietin kyllä samaa hommaa,mutta kun tarkistin öljy tikkua niin ihankuin siellä ois lisäystä tapahtunut,pystyykö öljyt ja löpöt menemään sekaisin..?
kedes- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: David 880
Kevyellä käytöllä voi ikäänkuin ajaa sylinteristä renkaiden sitä huonosti palanutta vähäisissä määrin alakertaan, siirtopumppu saattanee kyllä vuotaa kalvon ohi kampikammioon löpöä, ja pahimmassa tapauksessa reilustikkin...
Ehkä syöttöpumpun akselin tiivisteenkin kautta myös....
Ehkä syöttöpumpun akselin tiivisteenkin kautta myös....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: David 880
jusape kirjoitti:Kevyellä käytöllä voi ikäänkuin ajaa sylinteristä renkaiden sitä huonosti palanutta vähäisissä määrin alakertaan, siirtopumppu saattanee kyllä vuotaa kalvon ohi kampikammioon löpöä, ja pahimmassa tapauksessa reilustikkin...
Ehkä syöttöpumpun akselin tiivisteenkin kautta myös....
Mitenkä pitäs toimia?Uskaaltaako koitella ensin sitä, jotta antaa hönkyä reilusti taavetille (voiko se rikkoa enempi paikkoja) vai pitäskö tutkailla siirtopumpun kalvo yms...?
kedes- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: David 880
Jollei isompia määriä löpöä mene öljyn sekaan niin kyllä konetta uskaltaa kiusata ja pitääkin.
Nuo Jusapen mainitsemat kohdathan ne pitää tarkistaa jos öljymäärä lisääntyy.
Kyllä tuo klapikoneen pyörityksessä tai muuten helpossa ajossa pikeentyminen on niin yleinen ongelma että uskon sinunkin koneen kohdalla samaan.
Kone käydä jolkuttaa liika kylmänä.
Sama ongelma on myös monen muun merkin kohdalla ei pelkästään taavetin.
Nuo Jusapen mainitsemat kohdathan ne pitää tarkistaa jos öljymäärä lisääntyy.
Kyllä tuo klapikoneen pyörityksessä tai muuten helpossa ajossa pikeentyminen on niin yleinen ongelma että uskon sinunkin koneen kohdalla samaan.
Kone käydä jolkuttaa liika kylmänä.
Sama ongelma on myös monen muun merkin kohdalla ei pelkästään taavetin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: David 880
Kannatan outsideriä männänrenkaiden ohi tulevasta polttoaineesta. Jos siirtopumpun kalvo vuotaa, niin sen pitäisi näkyä ulospäin. En just pääse tarkistaan asiaa, mutta minusta kalvon alapuolella on juorureikä (=paineentasausreikä), mistä vuoto tulee sitten koneen kylkeen. Syöttöpumpun vuoto taasen saattaisi aiheuttaa myös ilmavaivaa.
Eihän sylinteristä öljyn sekaan joutuva polttoaine ole mitenkään outo tapahtuma. Klassisin esimerkki lienee kuplafolkkari, jossa talviaikaan lyhyellä ajolla öljy lisääntyy oikeinkin roimasti.
Eihän sylinteristä öljyn sekaan joutuva polttoaine ole mitenkään outo tapahtuma. Klassisin esimerkki lienee kuplafolkkari, jossa talviaikaan lyhyellä ajolla öljy lisääntyy oikeinkin roimasti.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David 880
mattkau kirjoitti:Kannatan outsideriä männänrenkaiden ohi tulevasta polttoaineesta. Jos siirtopumpun kalvo vuotaa, niin sen pitäisi näkyä ulospäin. En just pääse tarkistaan asiaa, mutta minusta kalvon alapuolella on juorureikä (=paineentasausreikä), mistä vuoto tulee sitten koneen kylkeen. Syöttöpumpun vuoto taasen saattaisi aiheuttaa myös ilmavaivaa.
Eihän sylinteristä öljyn sekaan joutuva polttoaine ole mitenkään outo tapahtuma. Klassisin esimerkki lienee kuplafolkkari, jossa talviaikaan lyhyellä ajolla öljy lisääntyy oikeinkin roimasti.
Joo, siirtopumpun vuoto näkyy aika helposti kyllä moottorinsivun kosteutena, pieni tihkuminen ei välttämättä kastele koneen kylkeä märäksi, vaan pitää pelkästään nahkeana, syöttöpumpun tiiviste voi vuotaa kyllä ilman että ilmavaivaa olisi, eli vuoto tapahtuu nimenomaan moottorin käydessä syöttöpumpun ollessa lievästi paineellisena siirtopumpun ja syöttöpumpun oman esipainepumpun aiheuttaman virtauksen vuoksi....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: David 880
Meillä loppu väljässä koneessa öljyn puhaltelut sieltä sun täältä kun tehtii pidempi öljyntäyttö putki ja sittenkorkkiin pariviiltoa,jopa puskee höyryä pihalle kun veturi!
Tuokin kannattaa pitää aina mielessä että kuinka väljä kone todella jo on? jos on niin sillon se puskee öljyä millo minnekki ja jos vielä huohottimet on tukossa niin vaan pahentaa tilaa
Tuokin kannattaa pitää aina mielessä että kuinka väljä kone todella jo on? jos on niin sillon se puskee öljyä millo minnekki ja jos vielä huohottimet on tukossa niin vaan pahentaa tilaa
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» Taavetin kytkimen korjaus (Taavetti 885)
» David Brown 850
» David Brown 880
» david brown 880
» Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
» David Brown 850
» David Brown 880
» david brown 880
» Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa