kytkimen säätö
5 posters
Sivu 1 / 1
kytkimen säätö
taavetin kytkin tuli rempattua ja nyt kyselen säätö ohjeita... asetelman kannessa on kolme pulttia mitä tapahtuu jos esim kierrän auki päin niitä?
taavetti reistailee- Viestien lukumäärä : 16
Vs: kytkimen säätö
Onko yksois, vaiko tuplakytkin ?
Ruuveilla säädetään käpälien korkeus tietystä pinnasta tiettyyn mittaan, jotta toimii oikein, ajo ja VOA säätöruuvien toiminta käpälien korkeuteen taisi olla ristiin, vaikee mun on selittää sanoin tätä...
Sanasepot ja viiisaammat neuvoo.... ( mä kyllä tekisin itten tuon homman, mut vaikee sanoin mun on ohjeita antaa ... )
Ruuveilla säädetään käpälien korkeus tietystä pinnasta tiettyyn mittaan, jotta toimii oikein, ajo ja VOA säätöruuvien toiminta käpälien korkeuteen taisi olla ristiin, vaikee mun on selittää sanoin tätä...
Sanasepot ja viiisaammat neuvoo.... ( mä kyllä tekisin itten tuon homman, mut vaikee sanoin mun on ohjeita antaa ... )
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: kytkimen säätö
Niillä kolmella ruuvilla säädetään ulosoton kytkimen toimintaa. Perussäätö: löysää lukkomutterit ja kierrä ruuvit pohjakosketukseen, peruuta siitä puolitoista kierrosta ja lukitse paikalleen.
Siihen on olemassa ohjeita, miten rakotulkilla mitataan välys pultin alapäästä ja myös tuosta aukikiertämisen määrästä käsitykset voivat hieman vaihdella.
Siihen on olemassa ohjeita, miten rakotulkilla mitataan välys pultin alapäästä ja myös tuosta aukikiertämisen määrästä käsitykset voivat hieman vaihdella.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: kytkimen säätö
olisko kellään tietoa mikä sen kytkimen välyys kuuluu olla? tolla perus säädöllä ei pelaa.
taavetti reistailee- Viestien lukumäärä : 16
Vs: kytkimen säätö
taavetti reistailee kirjoitti:tai mistä sitä vois kysellä?
Eiköhän ne ammattitietäjät löydy täältä. Mikä kone kyseessä?? kun jotain kyselee niin parempi mainita taavin mallinro, helpompi vastata. Jos kovin vanha/kulunut levy niin ei auta säädöt, poikki vain ja uusi levy. Jos kampiakselin stefa valskaa niin luistatapa vähän kytkintä ensin isolla vaihteella. Levy öljyyntynyt eikä irroita kunnolla vapaa-asentoon vaihteistoa.
Jos uudempia koneita niin ensin tarkistettava toimiiko kytkinsylinteri ym vivustot/nivelet oikein ennenkuin noita säätöjä muuttelee. Yhtenä aamuna ihmettelin kun kytkinpoljin ei vastannut 1490 taavissa, oli tappi kytkinsylinterin päästä pudonnut pois..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: kytkimen säätö
Asetelman kannessa on kolme säätöpulttia lukittuna muttereilla:aukeavat muistaakseni 13mm:n tai puolen tuuman avaimella.
Niiden mutterien sisällä on kuusikoloavaimella säädettävät ohuet pultit.(voi olla myös neliökantapultit)
Nämä säätöpultit näkyy alaluukusta ja myös säätö onnnistuu sieltä jos vain lukkomutterit saa auki.
Säätö onnistuu myös kytkinkopan päällä olevasta pikku luukusta jos polttoainetankki on pois.
Noiden pulttien ja välipainelevyn rako säädetään ohjeen mukaan 1,78mm:iin tai kuten Erkki mainitsi tietty kierrosmäärä aukipäin.
Kaksoiskytkimessä en ole käpälien päissä nähnyt säädettäviä pultteja vaan siinä on painelevy käpälien nokassa jousilla kiinni.
Itse kytkimen säätö tapahtuu ulkopuolelta.
Kytkinakselin päässä on "välivipu" jossa on lukkopultti.
Sillä säädetään kytkimen vapaaliike 25-40mm.
Alaluukusta näkee painelaakerin aseman kytkinkäpälien painelevyyn nähden.Pieni välys siinä pitäisi olla ettei painelaakeri pyöri jatkuvasti mukana.
Jos kytkinasetelma on kulunut (saranatapit) niin uusi levy ei vättämättä riitä oikeisiin säätöihin.
Niiden mutterien sisällä on kuusikoloavaimella säädettävät ohuet pultit.(voi olla myös neliökantapultit)
Nämä säätöpultit näkyy alaluukusta ja myös säätö onnnistuu sieltä jos vain lukkomutterit saa auki.
Säätö onnistuu myös kytkinkopan päällä olevasta pikku luukusta jos polttoainetankki on pois.
Noiden pulttien ja välipainelevyn rako säädetään ohjeen mukaan 1,78mm:iin tai kuten Erkki mainitsi tietty kierrosmäärä aukipäin.
Kaksoiskytkimessä en ole käpälien päissä nähnyt säädettäviä pultteja vaan siinä on painelevy käpälien nokassa jousilla kiinni.
Itse kytkimen säätö tapahtuu ulkopuolelta.
Kytkinakselin päässä on "välivipu" jossa on lukkopultti.
Sillä säädetään kytkimen vapaaliike 25-40mm.
Alaluukusta näkee painelaakerin aseman kytkinkäpälien painelevyyn nähden.Pieni välys siinä pitäisi olla ettei painelaakeri pyöri jatkuvasti mukana.
Jos kytkinasetelma on kulunut (saranatapit) niin uusi levy ei vättämättä riitä oikeisiin säätöihin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: kytkimen säätö
Etelliset ohjeet on uudelle koneelle määrätyt tehdassäätöarvot ja jos rattorisi on käytössä kulunu jo niin et saa sitä noilla vättämättä toimimaan,jos ei toimi kokkeile tätä vaihtoehtosäätöä.
Vo kytkimelle ei riitä liikevaraa jos vivustoissa kuluneisuutta,jotain mahollisuutta se on saaha toimiman kun puolitat nuo arvot,0,8-0,9mm tulukki välliin ja ruuvit siihen säätöön ja lukitus kiinni,esim.rautasahan terä hyvä mitta.
Sitten painelaakeri sääjetään niin lähelle paininlevyä kun mahollista mutta ei kuitenkaa jää pyörimään kytkimen mukana polokimen ollessa ylhäällä,tarkista alaluukusta.
Kuorma-autopuolella sama homma,tehdasarvoilla ei saa irroittamaan kun paikat kulunu vaijkka asetemahi uus vaan säätö on hajettava.
Sitten käytössä on seurattava että säätö suoritettan uuvestaan ennenkun kytkin kantaa ja vaikka lingotessa luistaa ja polttaa levyn nyt kun mitat on pienennetty.tuollain meijän vanhuksesta oon kytkimen laittanu ja toimii.
Vo kytkimelle ei riitä liikevaraa jos vivustoissa kuluneisuutta,jotain mahollisuutta se on saaha toimiman kun puolitat nuo arvot,0,8-0,9mm tulukki välliin ja ruuvit siihen säätöön ja lukitus kiinni,esim.rautasahan terä hyvä mitta.
Sitten painelaakeri sääjetään niin lähelle paininlevyä kun mahollista mutta ei kuitenkaa jää pyörimään kytkimen mukana polokimen ollessa ylhäällä,tarkista alaluukusta.
Kuorma-autopuolella sama homma,tehdasarvoilla ei saa irroittamaan kun paikat kulunu vaijkka asetemahi uus vaan säätö on hajettava.
Sitten käytössä on seurattava että säätö suoritettan uuvestaan ennenkun kytkin kantaa ja vaikka lingotessa luistaa ja polttaa levyn nyt kun mitat on pienennetty.tuollain meijän vanhuksesta oon kytkimen laittanu ja toimii.
Vierailija- Vierailija
Similar topics
» 990 kytkimen säätö
» 995 kytkimen säätö
» kytkimen säätö
» 990 kytkimen säätö
» Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
» 995 kytkimen säätö
» kytkimen säätö
» 990 kytkimen säätö
» Hydrasiftin ajoitusventtiilin säätö
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa