taavetin startti vm 77 malli 990
+7
Tessu
1690 metsä
mattkau
jusape
maukan
hannutt
mauno
11 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
taavetin startti vm 77 malli 990
Moi taavetista kärysi startti kun perkeleen virta-avain jäi tartti asentoon.kysyisin mistä kannattaa kysellä starttia taavettiin?jA jos kellään on ylimiärästä niin lähetä numerosi mulle yv,nä tai miun email on mauno75@wippies.fi.Eipä muuta tällä kertoo
mauno- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 11
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Riihimäellä on korjaaja joka startteja olen pari korjuuttanut ja kyllä pyörittää kivasti.
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
hei,
tuli hankittua 990 vm. -72. Startti temppuili jo hankkiessa ja nyt lopullisesti laukesi, eli uusi tarvittisiin.
Ihmetyksen seikka on, että esim. IKH myy edullista 2,8kW 10-hampaista (https://www.ikh.fi/fi/startti-m127-uusi-ford-2000-7710-st0035a) starttia yhteensopivana. Omassani on 11-hampainen. Mitähän tykkää vuhtipyörä pienemmästä hammasluvusta?
Lisäteho voisi tehdä poikaa eli vauhtia lisää pyöritykseen verrattuna toiseen IKH-tuotteeseen, joka on kyllä 10-hampainen mutta vain 2,1kW teholtaan..
Onko foorumilaisilla kokemuksia Intian laitteista, jollainen tämä lienee?
tuli hankittua 990 vm. -72. Startti temppuili jo hankkiessa ja nyt lopullisesti laukesi, eli uusi tarvittisiin.
Ihmetyksen seikka on, että esim. IKH myy edullista 2,8kW 10-hampaista (https://www.ikh.fi/fi/startti-m127-uusi-ford-2000-7710-st0035a) starttia yhteensopivana. Omassani on 11-hampainen. Mitähän tykkää vuhtipyörä pienemmästä hammasluvusta?
Lisäteho voisi tehdä poikaa eli vauhtia lisää pyöritykseen verrattuna toiseen IKH-tuotteeseen, joka on kyllä 10-hampainen mutta vain 2,1kW teholtaan..
Onko foorumilaisilla kokemuksia Intian laitteista, jollainen tämä lienee?
maukan- David Brown : 990 imple
Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Hämeenlinna
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Monissa tän ikäluokan koneissa on likipitäen sama startti. Esim nuffissa ja foordissa hyvin sama. Molempiin noihinkin tarjolla 10 ja 11 piikkisellä rattaalla olevia. 10 piikkinen pyörittää sen n.10% hitaammin mut on tavallaan voimakkaampi.
11 piikkisellä moottorin pyörintänopeus taasen himpun suurempi, joka lyhentää starttiaikaa ja on monasti kylmällä hyvinkin ratkaiseva tekijä...
11 piikkisellä moottorin pyörintänopeus taasen himpun suurempi, joka lyhentää starttiaikaa ja on monasti kylmällä hyvinkin ratkaiseva tekijä...
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
kiitos vastauksesta. Itse olen kuvitellut, että startti pyörii lähes ääretöntä nopeutta jos kuormaa ei ole.
Eli kierrosluvun rajoittimena toimii lähinnä voiman loppuminen.
Uskotko, että 10-hampaisen välys vauhtipyörään ei ole liian iso? Oletten siis että 10- ja 11-hampaiset ovat samassa keskiössä.
Eli kierrosluvun rajoittimena toimii lähinnä voiman loppuminen.
Uskotko, että 10-hampaisen välys vauhtipyörään ei ole liian iso? Oletten siis että 10- ja 11-hampaiset ovat samassa keskiössä.
maukan- David Brown : 990 imple
Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Hämeenlinna
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Minä kattelin kans starttia muutama vuosi sitten. En suostunut ostamaan vähempihampaista ja minulla syy oli se, että 10-piikkinen ottaa enempi hampaiden nokalla. Saattaa kunnon talvistartissa kuluttaa ratasta ja hammaskehää ja sitten yhtenä päivänä ote lipeää. En kyllä ole kuullut että ois ollu tästä ongelmaa, mutta eihän tämmösistä jutuista kerrota. Riippuu ihan käytöstä, mutta uskoisin suuressa itämaisessa teollisuusmaassa tehdyn tuotteita, jotka harrastuksen kestää.
Olen tämän kyllä joskus kertonutkin. Sen startin sain ostamalla 990 mallin 11 piikkisellä rattaalla ja siirsin sisuskalut vanhan startin kuoriin. Hain nimittäin kolmepyttysen harvinaisempaa, vasemmalle puolelle tulevaa peliä.
Olen tämän kyllä joskus kertonutkin. Sen startin sain ostamalla 990 mallin 11 piikkisellä rattaalla ja siirsin sisuskalut vanhan startin kuoriin. Hain nimittäin kolmepyttysen harvinaisempaa, vasemmalle puolelle tulevaa peliä.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1657
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
1690 10 hampaisen startin otin pois ja 11 piikkisen laitoin tilalle. Intian vehteistä ei ole muuta kokemusta kun että hyvin tuntemani varaosamyyjä kieltäytyi myymästä mulle semmosta, sano että ota Iskra se on kestävämpi. Luulis intian vehkeitten harrastekäytön kestävän
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 664
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Mulle sanoi ainakin kaveri jo aikoinaan että semmonen startti moottroin kylkeen kuin siellä ennenkin on ollu muutoin ei käy hammastus,lyö kehälle joko jumiin tai jää vajaaksi,eli ottaa juurikin kärjistä vain kiinni,en ainakaan otse uskaltaisi lähteä kokeilemaan vaan ottaisin samanlaisen kun paikoillaan on ollu.
itämaanvehkeistä vähän heikkoja on kokemukset,toleranssit ja materiaalien vahvuudet on mitä on,ennemmin kannattaakin korjata/korjauttaa vanhat vermeet kuin heittää niitä romuihin,kyllä niihin osia aina jostain saa tai joku tekee
itämaanvehkeistä vähän heikkoja on kokemukset,toleranssit ja materiaalien vahvuudet on mitä on,ennemmin kannattaakin korjata/korjauttaa vanhat vermeet kuin heittää niitä romuihin,kyllä niihin osia aina jostain saa tai joku tekee
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Iskra (enteellisesti tarkoittaa kipinää) on sotien jälkeen entiseen Jugoslaviaan (nykyistä Slovenian aluetta) perustettu sähköalan firma, jonka alaa oli suunnilleen kaikki missä vähänkään liikkui sähköä. Yksi osa tätä oli ja on edelleen ajoneuvojen sähkölaitteet. Ne ovat yleisesti ottaen hyvässä maineessa ja käytetään monissa, varsinkin raskaammissa peleissä ensiasennukseenkin. En tiedä ovatko jotain sukua Boschin kanssa vai ovatko vain katselleet Roopen tuotteita suunnitellessaan omiaan. Nimittäin Iskran solenoidi meni melkein heittämällä Boschin starttiin, kun yhdessä rempassa piti keksiä pikaseen korvaavia osia.
Muuten, slovenialainen Gorenje omistaa nykyisin Asko ja Upo kodinkonemerkit.
Muuten, slovenialainen Gorenje omistaa nykyisin Asko ja Upo kodinkonemerkit.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1657
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Ei oo koskaan tullut kyllä tutkittua 10 ja 11 piikkisten fyysisen ulkohalkaisijan eroa.
Joka tapauksessa, vaikka halkaisija olisi likimain samakin, niin kehälle samanaikaisesti koskettavia piikkejä ei ole kahta - kolmea enempää. Eli pieni mahdollinen hammasvälin muutos pikkurattaalla ei ole kovin merkitsevä seikka ?
Joka tapauksessa, vaikka halkaisija olisi likimain samakin, niin kehälle samanaikaisesti koskettavia piikkejä ei ole kahta - kolmea enempää. Eli pieni mahdollinen hammasvälin muutos pikkurattaalla ei ole kovin merkitsevä seikka ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
kiitoksia kaikille starttitietäjille. Senverta epäilytti pienempi hammaspyörä tehostartissa kuin myös Kiina/Intia valmistajatkin, että hain tehdaskunnostetun Lucacsen Lahdessa liikkuessani Sopenkorven autösähkökorjaamolta. Siellä on muutoin melkoinen varasto startteja ja latureita kuin varaosiakin. Maksoi suunnilleen samanverta kuin IKH:n itävalmiste. Enpä tosin tiedä missä Lucacset uusitaan, ei ainakaan Lahdessa. Ja hyvin pyörittää nyt 2,1kw:kin verrattuna vanhaan.
maukan- David Brown : 990 imple
Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Hämeenlinna
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Jep Sopenkorpi on tuttu paikka kun tässä kulmilla itekkin asustelen,joo iskraha nonkin ihan ok mutta ne intia Kiina ym ihmemaat sieltä voi tulla joko hyvä tai yleisemminkin heikkolaatuinen,niin monia itämaanlaitteita kaikenmoista olen purkanu ja kattonu että mitä ovat eikä hyvää voi todeta.
ompa joku mulle lähettäny kuvan intiasta kun seillä tehdään vieläkin IH B-275 näköstä traktoria,merkki tosin on Mahindra ja aivan erilainen on koko moottori ym kuin alkuperäsessaä,sitten joku tiesi kertoaettä jossain? missä lie Portugalissa tms valetaan ihan uusia Fordin Kent moottorinlohkoja!!
Että kaikkea se maailma sisällään pitää kun joku vaan siitä eteenpäin kertoo heh!
No nyt menin asiasta syrjään että anteeksi mutta toivotaan että Lucasin startti toimii sen minkä lupaakin
ompa joku mulle lähettäny kuvan intiasta kun seillä tehdään vieläkin IH B-275 näköstä traktoria,merkki tosin on Mahindra ja aivan erilainen on koko moottori ym kuin alkuperäsessaä,sitten joku tiesi kertoaettä jossain? missä lie Portugalissa tms valetaan ihan uusia Fordin Kent moottorinlohkoja!!
Että kaikkea se maailma sisällään pitää kun joku vaan siitä eteenpäin kertoo heh!
No nyt menin asiasta syrjään että anteeksi mutta toivotaan että Lucasin startti toimii sen minkä lupaakin
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Siinä firmassa on hyvä palvelu! aina olen avun saanut kun olen tarvinnut. Hiiliä, puslia jousia ym
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Jatkan vaan edelleen tätä ketjua. Olipas yllättävä havainto. Ei tuo Sopenkorven hyvä palvelu vaan kävin mittaileen starttien hammaspyöriä. Sattuu olemaan tallissa Taavetin Lucasin melkein käyttämätön ratas ja CAV:n pötkö, Nuffista kotoisin, eli siis eri traktoriin mutta Luukkaassa 11 piikkiä, pötkössä 10.
Mittasin niistä ulkohalkaisijan, kun sen helpoiten saa (paperiliuska rattaan ympäri, siitä kehä ja laskutoimitus). Yllätys oli suuri, kun halkaisijassa eroa vain 0.8mm 11 hampaisen hyväksi. Hampaan korkeus oli kympin sisällä sama. M-mitta eli kolmen hampaan yli mitattu oli 11 piikkisellä 23.8mm ja 10 piikkisellä 24.7 eli juuri näinpäin sen kuuluukin mennä.
No, mitä tästä opitaan. ensinnäkin profiilinsiirtoa on harrastettu rattaita suunniteltaessa. Ja myös sen että oma väite vähempihampaisen pyörän lipsumisvaarasta ei ainakaan näillä tiedoilla pidä kovinkaan paikkaansa. Mutta tosiaan, eri traktoriin tarkoitettuja olivat nämä esimerkit.
Mittasin niistä ulkohalkaisijan, kun sen helpoiten saa (paperiliuska rattaan ympäri, siitä kehä ja laskutoimitus). Yllätys oli suuri, kun halkaisijassa eroa vain 0.8mm 11 hampaisen hyväksi. Hampaan korkeus oli kympin sisällä sama. M-mitta eli kolmen hampaan yli mitattu oli 11 piikkisellä 23.8mm ja 10 piikkisellä 24.7 eli juuri näinpäin sen kuuluukin mennä.
No, mitä tästä opitaan. ensinnäkin profiilinsiirtoa on harrastettu rattaita suunniteltaessa. Ja myös sen että oma väite vähempihampaisen pyörän lipsumisvaarasta ei ainakaan näillä tiedoilla pidä kovinkaan paikkaansa. Mutta tosiaan, eri traktoriin tarkoitettuja olivat nämä esimerkit.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1657
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Mielenkiintoinen mittaus ja havainto. Voinee ainakin todeta, että IKH ei kauheasti lupailee turhia kun ilmoittaa myös M50G 10-hampaisen startin sopivan myös 990:aan. Alkuperäinen on tietääkseni tyyppiä M45G ja siis 11-hampainen.
maukan- David Brown : 990 imple
Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Hämeenlinna
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
mattkau kirjoitti:Jatkan vaan edelleen tätä ketjua. Olipas yllättävä havainto. Ei tuo Sopenkorven hyvä palvelu vaan kävin mittaileen starttien hammaspyöriä. Sattuu olemaan tallissa Taavetin Lucasin melkein käyttämätön ratas ja CAV:n pötkö, Nuffista kotoisin, eli siis eri traktoriin mutta Luukkaassa 11 piikkiä, pötkössä 10.
Mittasin niistä ulkohalkaisijan, kun sen helpoiten saa (paperiliuska rattaan ympäri, siitä kehä ja laskutoimitus). Yllätys oli suuri, kun halkaisijassa eroa vain 0.8mm 11 hampaisen hyväksi. Hampaan korkeus oli kympin sisällä sama. M-mitta eli kolmen hampaan yli mitattu oli 11 piikkisellä 23.8mm ja 10 piikkisellä 24.7 eli juuri näinpäin sen kuuluukin mennä.
No, mitä tästä opitaan. ensinnäkin profiilinsiirtoa on harrastettu rattaita suunniteltaessa. Ja myös sen että oma väite vähempihampaisen pyörän lipsumisvaarasta ei ainakaan näillä tiedoilla pidä kovinkaan paikkaansa. Mutta tosiaan, eri traktoriin tarkoitettuja olivat nämä esimerkit.
Tämä vahvistaa aika hyvin siis aiemmin sanomani. Tonnisarjan foordien startitkin samaa settiä, eri koneissa vaan voi solkun asento olla eri, sekä foortin starttia nuffiin laittaessa, pitää kauluksesta yhdestä kohtaa vähän hiota pois että mahtuu reikään, iikoohoon myymis tarvikkeis on vissiin valmiiks jo hiottu.
Siittä Nuffin pötköstä olisin erittäin kiinnostunut, jos jouten, ja varsinkin jos ehjä.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Joo, sori. Minulla oikeestaan oli hallinnassa kolmekin noita pötkylää. Yksi niistä on ehistetty ja naapurin nuffissa kiinni. Kahdesta jäljellä olevasta pitäisi saada yksi toimiva varakappaleeksi. Ne ei siis ole minun vaan naapurin. Muuten olisi voitu alkaa miettimään mitä voisi tehdä. Kaikki osat on olemassa kahteen paitsi etuvastuksen eristeitä kärtsänny ja haulia edellisen remonttimiehen jäljillä jossain.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1657
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
niin ja ainahan voi vaihtaa osia keskenään,laittaa oikea hampaisen bendixin ankkurit sun muut siten kun itte haluaa,jos vaan on samanmerkkisiä startteja niin voipi sekotella,taitavat sepät sitten saakin tehtyä mitä vaan kun on sorvit sun muut vehkeet
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Lainataan ketjua.
Vm78 990 ei jaksanut startata. Hain uuden ikh m45g startin. Eikä vieläkään . Startti Kaapelit on vedetty suoraan startille lisäksi . Meisselillä koitettu suoraan solenoidista ja yhdistetty herätteeseenkin . Ei jaksa pyöräyttää kuin pikkusen. Apuvirtaa annettu. Kaikki temput kokeiltu. Ladatuilla 88ah ja 120ah akuilla yritetty. Vielä on kokeilematta että hakisi kaupasta uuden akun.. Ei vaan usko riitä. Onko vastaavaa käynyt?
Vm78 990 ei jaksanut startata. Hain uuden ikh m45g startin. Eikä vieläkään . Startti Kaapelit on vedetty suoraan startille lisäksi . Meisselillä koitettu suoraan solenoidista ja yhdistetty herätteeseenkin . Ei jaksa pyöräyttää kuin pikkusen. Apuvirtaa annettu. Kaikki temput kokeiltu. Ladatuilla 88ah ja 120ah akuilla yritetty. Vielä on kokeilematta että hakisi kaupasta uuden akun.. Ei vaan usko riitä. Onko vastaavaa käynyt?
Viimeinen muokkaaja, XX pvm Pe Kesä 03 2022, 22:07, muokattu 1 kertaa
XX- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 103
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Viallinen akku "syö" apuakun kaikki virrat. Mittaa trasktorissa olevan akun napajännite lepoltilassa (tulee olla noin 12,5 V) ja startin ollessa päällä (pitää olla yli 10.5 V) Jos jännitteet ovat mainittuja matalimmat on akku sökä tai sitten se on latauksen tarpeessa. Yritä ensin ladata akku irrallaan ja kokeile uudelleen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
2 eri isoa akkua jotka toimi ennen on ladattu moneen kertaan, viimeksi äsken. Aikamoinen sattuma jos molemmat hajosi nyt. 13v lepojännite. Yksin touhuan en voi startin aikana mitata jännitettä.
XX- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 103
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Lähteekö nämä auton akulla? Miten päin sammutin on KÄYNTI asennossa. Kuskiin päin vai poispäin? Asennolla ei vaikutusta starttiin jaksaa ehkä sekunnin kaks startata. Pari viikkoa sitten toimi.
XX- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 103
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Jos vaikka aloittais tuosta jännitteen mittauksesta startatessa. Sen voi mitata myös startin päähän tulevasta akkukaapelista. Mukaan tulee pari liitosta, mutta kertoo kyllä tilanteen miltä se startista näyttää, pelkän akun kunto jää vähän arvaukseksi. Jos yrität käynnistää suoraan startilta, niin meisseliä parempi konsti ehkä on panna johdon pätkä solenoidin herätysliittimeen ja sillä koskea akulta tulevaan kaapeliin. Samalla pystyy toisella kädellä piteleen yleismittarin johtoa samassa kaapelissa. Mutta ennen tätä kannattaa akku jälleen ladata täyteen.
Akuista sen verran, että jos ostat uuden akun, niin kannattaa laittaa niin suuri kuin tilaansa mahtuu ja akun kannessa oleva CCA luku vähintään 700, mutta mieluusti reilusti yli 800. Tämä kertoo minkä verran kylmäkäynnistysvirtaa akusta lähtee. Iso diesel haukkaa melkoisesti virtasta. Kysyit myös lähteekö auton akulla. Siihen voisi vastata että lähtee tai ei lähde, riippuu autosta. Ison dieselauton akulla varmasti lähtee, mutta pienen japaninkirpun akulla ei liikahdakaan.
Sitten varsinaiseen asiaan. Jos akku on VARMASTI kunnossa ja starttihan oli uuden uusi, niin käynnistyspiirin liitoksista vika luultavimmin sitten löytyy. Eli kannattaa käydä läpi ja puhdistaa akun ja akunkenkien liitokset (vielä kerran), molempien akkukaapelien ja akunkenkien väliset liitokset (nämäkin osaavat hapettua), maajohdon kiinnitys runkoon ja jos on päävirtakytkin, niin sen kunto myös. Senhän pystyy helposti tarkastamaan ohittamalla vaikka kunnollisella apukäynnistyskaapelilla. Startissa on vielä maajohto niin senkin kiinnitys runkoon/startin päähän voi tsekata vielä kertaalleen.
Nälkääntappovivun asento ei vaikuta startin pyöritykseen, mutta ellen ihan väärin muista, niin käydessä sen pitää olla sisässäpäin 990:ssä
Akuista sen verran, että jos ostat uuden akun, niin kannattaa laittaa niin suuri kuin tilaansa mahtuu ja akun kannessa oleva CCA luku vähintään 700, mutta mieluusti reilusti yli 800. Tämä kertoo minkä verran kylmäkäynnistysvirtaa akusta lähtee. Iso diesel haukkaa melkoisesti virtasta. Kysyit myös lähteekö auton akulla. Siihen voisi vastata että lähtee tai ei lähde, riippuu autosta. Ison dieselauton akulla varmasti lähtee, mutta pienen japaninkirpun akulla ei liikahdakaan.
Sitten varsinaiseen asiaan. Jos akku on VARMASTI kunnossa ja starttihan oli uuden uusi, niin käynnistyspiirin liitoksista vika luultavimmin sitten löytyy. Eli kannattaa käydä läpi ja puhdistaa akun ja akunkenkien liitokset (vielä kerran), molempien akkukaapelien ja akunkenkien väliset liitokset (nämäkin osaavat hapettua), maajohdon kiinnitys runkoon ja jos on päävirtakytkin, niin sen kunto myös. Senhän pystyy helposti tarkastamaan ohittamalla vaikka kunnollisella apukäynnistyskaapelilla. Startissa on vielä maajohto niin senkin kiinnitys runkoon/startin päähän voi tsekata vielä kertaalleen.
Nälkääntappovivun asento ei vaikuta startin pyöritykseen, mutta ellen ihan väärin muista, niin käydessä sen pitää olla sisässäpäin 990:ssä
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1657
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
KäynnistysKaapelit on ollut rinnalla , Vedetty akulta suoraan starttiin. Kaikki liitokset putsattu. Akunkenkä kalvattu. + napa vaihdettu uuteen. Seuraavaksi kokeilen 60ah auton akulla jossa tosin vain 520a käynnitysvirta. Niin joo starttiboosterillakin kokeilin aiemmin.
XX- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 103
Vs: taavetin startti vm 77 malli 990
Voiko viallinen laturi nielaista virrat startatessa?
XX- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 103
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa