DB 1200 s vm. 71 jarrut
+3
Jyryytin
OlleK
tapiootti
7 posters
Sivu 1 / 1
DB 1200 s vm. 71 jarrut
Tervehdys
Minkäs levyset ne kengät mahtaa olla kun marjakangad myy kahta leveyttä ?
Oikea puoli vuotaa öljyä jo ulospäinkin ja täytyy ryhtyä remonttiin. Stefat näyttää saavan sieltä myös. Pitääkö vaihteiston öljyt ottaa pois vai pysyvätkö sisällä?käsittääkseni vetoakselit pitää nykäistä pois. Jarruremonttikokemus on henkilöautoista ja moottoripyöristä niin olen kohtalaisen ummikko näissä hommissa
Minkäs levyset ne kengät mahtaa olla kun marjakangad myy kahta leveyttä ?
Oikea puoli vuotaa öljyä jo ulospäinkin ja täytyy ryhtyä remonttiin. Stefat näyttää saavan sieltä myös. Pitääkö vaihteiston öljyt ottaa pois vai pysyvätkö sisällä?käsittääkseni vetoakselit pitää nykäistä pois. Jarruremonttikokemus on henkilöautoista ja moottoripyöristä niin olen kohtalaisen ummikko näissä hommissa
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: DB 1200 s vm. 71 jarrut
Virallisen varaosakirjan mukaan vaihtuu jarruhihnojen varaosanumero tietyn sarjanumeron kohdalla. Sarjanumeroon 703004 asti on hihnojen varaosanumero K921149 ja sarjanumerosta 703005 alkaen on varaosanumero K920440. Jarrut saat esille, kun irrotat pyöränvälitykset, jolloin mukana seuraa vetoakselit. Ennen, kun irrotat oikeanpuoleisen pyöränvälityksen, muista painaa tasauspyörästön lukko täysin päälle ja sido poljin luotettavasti ala-asentoon, muuten karkaa tasauspyörästön lukon holkki ja sen onkiminen paikalleen ei ole mukavaa. Takasillassa on kummallakin puolella 2 stefaa peräkkäin, huulet samaan suuntaan, eli vaihteistoon päin. Nämä stefat estävät vaihteistoöljyn pääsyn jarruille. Stefat on kiinni valurautaisessa puristussovitteella varustetussa laipassa ja tämä laippa täytyy irrottaa varovasti stefojen vaihtamiseksi. Laippa on siis valurautaa, ja vaurioituu tämän vuoksi herkästi. Stefojen väli täytetään rasvalla asennuksen yhteydessä. Pyöränvälityksessä oleva öljy pidetään poissa jarruilta stefalla joka on jarrurummun takana. Rummun irrottaminen vaatii voimaa ja mieluummin erikoistyökalun. Olisi tärkeää yrittää selvittää miltä puolelta öljy pääsee jarruille, vaihteistolta vai pyöränvälitykseltä ennen osien irrottamista. Vaihteiston öljytaso on niin korkea, että öljyä valuu ulos viimeistään silloin, kun akselikoteloiden holkit irrotetaan. Pyöränvälitykset ovat painavia eikä niitä kannata yrittää nosta käsin, on käytettävä kunnollisia nostovälineitä. Niin ja tilaa pitää olla sivusuunnassa yli puolet takasillan leveydestä, jotta vetoakselit saadaan ulos yhdessä pyöränvälitysten kanssa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 1200 s vm. 71 jarrut
OK,kiitosta eli vaihteiston puolelle kaksi stefaa ja jarrurummun puolelle yksi ja öljyt pois lootasta. Eiköhän se siitä...
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: DB 1200 s vm. 71 jarrut
Katohan tuosta vähän suuntaa-antavia kuvia: https://www.taavetti-talli.net/t144p165-david-brown-990-73-projekti-valmis
Ja vaihteistosta en laskenut öljyjä pois, koska traktori oli aavistuksen kallellaan, öljytkin pysyi vaihteiston puolella (toki nyt joku desi tuli pois, muttei litrakaupalla.)
Ja tämähän nyt oli 990, en tarkalleen 1200 akseleiden ja vaihteiston öljypinnan korkeuseroa (tuskin nyt paljoa eroa korkeuksissa?)
Ja vaihteistosta en laskenut öljyjä pois, koska traktori oli aavistuksen kallellaan, öljytkin pysyi vaihteiston puolella (toki nyt joku desi tuli pois, muttei litrakaupalla.)
Ja tämähän nyt oli 990, en tarkalleen 1200 akseleiden ja vaihteiston öljypinnan korkeuseroa (tuskin nyt paljoa eroa korkeuksissa?)
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: DB 1200 s vm. 71 jarrut
Jyryyttimelle pisteet ahkerasta projektien kuvaamisesta.
Yksi kuva kertoo enempi,,,,,,,
Yksi kuva kertoo enempi,,,,,,,
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB 1200 s vm. 71 jarrut
No perkale eiköhän noilla onnistu täytyy tilata osat ja ryhtyä pöyhimisen jälkeen hommiin kiitos vaan. Vielä sen verran kun teen remonttia kaverin tallissa ja olisi kiva kaikki hilppeet saada valmiiksi etukäteen niin onkohan nuo jarrukenkien pinnat siinä myöhemmässä sarjanumerossa leveämmät vai kapeammat kun en eri myyntiliikkeiden sivuilta oikein saanut tolkkua.
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: DB 1200 s vm. 71 jarrut
Täyttä varmutta voi olla vaikea saada rumpuja avaamatta. Suomeeenkin tuoduissa 990:ssa on kahta eri leveyttä sen mukaan, onko malli highway vai karvalakki malli.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1200 s vm. 71 jarrut
Stefakupin poistoon voidaan käyttää kotikutoista ulosvetäjää. Pala neliöumpitankoa, jossa reiät pulteille jotka sopii stefakuppiin.HUOM: tuumaiset pultit. Joku neropatti kun oli kokeillu konstia millipulteilla, toisesta reiästä kierre kurtussa ja toisessa katkennut pultti. Toiset reiät joihin teet 10 tai 12 mm kierteet ja kun kiristät ulosvetoraudan stefakuppiin ja noilla ulosvetopulteilla kiristää pikkuhiljaa ja tasapuoleisesti niin kuppi irtoaa ehjänä ja ilman tuskaa. Voin ottaa kuvan tuosta ulosvetoraudasta, jos haluat laitella sähköpostiin ja vaikka tännekkin esille.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 1200 s vm. 71 jarrut
Juu kiitosta, voi laittaa kuvia tapio.koski "ät"wippies.fi
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: DB 1200 s vm. 71 jarrut
Stefakupissa on juorureikä jos sinne pääsee öljyä, samaten alennusvaihteen ja takasillan välistä löytyy reikä öljylle. Huomaa stefakupin asento kasausvaiheessa et reikä tulee alaspäin ja puhdistaa takasillassa oleva kanava.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 1200 s vm. 71 jarrut
Onko sinun koneessa levikepalat alennusvaihteen ja takasillan välissä. Pyöreät kiekot halkaisija sama kuin alennusvaihteella. Jos löytyy niin jarruhihna on 89 mm leveä.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 1200 s vm. 71 jarrut
Näyttää olevan levikepalat kiitosta
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: DB 1200 s vm. 71 jarrut
exso kirjoitti:Stefakupin poistoon voidaan käyttää kotikutoista ulosvetäjää. Pala neliöumpitankoa, jossa reiät pulteille jotka sopii stefakuppiin.HUOM: tuumaiset pultit. Joku neropatti kun oli kokeillu konstia millipulteilla, toisesta reiästä kierre kurtussa ja toisessa katkennut pultti. Toiset reiät joihin teet 10 tai 12 mm kierteet ja kun kiristät ulosvetoraudan stefakuppiin ja noilla ulosvetopulteilla kiristää pikkuhiljaa ja tasapuoleisesti niin kuppi irtoaa ehjänä ja ilman tuskaa. Voin ottaa kuvan tuosta ulosvetoraudasta, jos haluat laitella sähköpostiin ja vaikka tännekkin esille.
tuosta ulosvetajasta kiinnostaisi ne tuumaiset pultit. jos sulla on niiden koko selvilla niin siita olis paljon apua ja hyotya. niita voi joutua haeskelemaan, ja hyva jos ei tarvii arvuutella. itsella 880 selectamatic mutta melko varmasti on samat pultit.
sahkopostiinkin voi laittaa kh40270(at)gmail.com
kh40270- David Brown : DB 880 selectamatic livedrive
Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : keski-suomi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa