Implematic 990 vetovarret
5 posters
Sivu 1 / 1
Implematic 990 vetovarret
Koneeseen on vaihdettu joskus vuosikymmeniä sitten siniset vetovarret, liekö fordsonista.
Kävin hakemassa tänään ladosta vanhan juontokouran, ja yritin sitä kytkeä testimielessä mutta ei sopinut vetovarsiin.
Nykyiset vetovarsien pallot on 28 mm rei'illä. Löysin vanhatkin varret, ainakin punaiset, näissä 30 mm.
Hieman ihmetyttää, koska kaikki muut vanhat työkoneet on kuitenkin 28 mm tapeilla.
Onko niitä sitten käytetty parin millin välyksellä aikoinaan noissa alkuperäisvarsissa.
Vanhoja varsia ei taida viitsiä enää käyttää, kun meinaa ulommat pallot pyrkiä ulos.
Työnä kuitenkin olisi aika pieni homma vaihtaa talveksi toiset varret kouraa varten.
Onko tuo 30 mm ihan yleinen mitta?
Kävin hakemassa tänään ladosta vanhan juontokouran, ja yritin sitä kytkeä testimielessä mutta ei sopinut vetovarsiin.
Nykyiset vetovarsien pallot on 28 mm rei'illä. Löysin vanhatkin varret, ainakin punaiset, näissä 30 mm.
Hieman ihmetyttää, koska kaikki muut vanhat työkoneet on kuitenkin 28 mm tapeilla.
Onko niitä sitten käytetty parin millin välyksellä aikoinaan noissa alkuperäisvarsissa.
Vanhoja varsia ei taida viitsiä enää käyttää, kun meinaa ulommat pallot pyrkiä ulos.
Työnä kuitenkin olisi aika pieni homma vaihtaa talveksi toiset varret kouraa varten.
Onko tuo 30 mm ihan yleinen mitta?
Ville- David Brown : 990 implematic
Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Kalvola
Vs: Implematic 990 vetovarret
27mm tappi ( 28 reikä) lienee CAT 1 standardia, tuo 30ppinen on CAT 2. CAT 1 stardardille oli oma kolmipistekiinnityksen mitoituskin kuin tehokkaammissa koneissa ollut CAT 2 standardi
Näin se kaiketi menee....
Tai tarkemmin tuosta :
http://www.tractordata.com/articles/technical/threepoint.html
Näin se kaiketi menee....
Tai tarkemmin tuosta :
http://www.tractordata.com/articles/technical/threepoint.html
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Implematic 990 vetovarret
Kakkoskategoriassa on vetotapit vajaan 28 mm paksut. Mullinsilmät kuluu käytössä käytössä, joten oiken paljon palvelleissa nivelissä saattaa reikä tosiaan olla luokkaa 30 mm.
Pallon pysymisen varren päässä voi varmistaa sellaisella tilapäiskorjauksella, että kiertää puikkohitisllä vetovarsien pään silmukan pariin kertaan molemmin puolin niin, ettei valokaari pala pallon pintaan. Silloin väliin jää kuonajuoksu, joka irtoaa kun pallukkaa kolisuttaa vasaroimalla.
Alan liikkeistä saa myös hitsattavia vaihtopäitä, joiden asentaminen ei ole isokaan homma ja remontille tulee hintaa muutama kymppi.
Pallon pysymisen varren päässä voi varmistaa sellaisella tilapäiskorjauksella, että kiertää puikkohitisllä vetovarsien pään silmukan pariin kertaan molemmin puolin niin, ettei valokaari pala pallon pintaan. Silloin väliin jää kuonajuoksu, joka irtoaa kun pallukkaa kolisuttaa vasaroimalla.
Alan liikkeistä saa myös hitsattavia vaihtopäitä, joiden asentaminen ei ole isokaan homma ja remontille tulee hintaa muutama kymppi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Implematic 990 vetovarret
Siistein tapa tiukata löysät pallot ,on leikata kulmahiomakoneella vetovarren päät auki ,siis ihan päästä.
Sitten pajavasaralla lyö raon kiinni ja pikku hitsaus.
Tulee siistimpi lopputulos kun ei tarvi hitsata kuin reilun sentin matkalta.
Jos pallo on oikein löysä niin voi vaatia parikin ottoa kulmahiomakoneella..
Sitten pajavasaralla lyö raon kiinni ja pikku hitsaus.
Tulee siistimpi lopputulos kun ei tarvi hitsata kuin reilun sentin matkalta.
Jos pallo on oikein löysä niin voi vaatia parikin ottoa kulmahiomakoneella..
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Implematic 990 vetovarret
itte hitsasin 850 taavin silmukoiden molemmin puolin isot prikat mitä pitää pallot takanaan,eikä haitannu vaikka paksuni varret kun jouduin tapinkin tekee,oli kaikki osat jo niin holot et jotain piti tehdä ja uusiaosia en viittiny hommata
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» DB885 vetovarret
» DB 990 Implematic käynnistysongelma
» 880 implematic
» DB 880 Implematic
» DB Implematic -63
» DB 990 Implematic käynnistysongelma
» 880 implematic
» DB 880 Implematic
» DB Implematic -63
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa