Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

990-suutin

5 posters

Siirry alas

990-suutin  Empty 990-suutin

Viesti  DBS La Syys 13 2014, 12:24

Tervehdys,

kävin näyttämässä Taavetille missä sen juuret on, eli pellolla Twisted Evil .
Tunti tuolla tuli pyöritettyä ja ei kun kauhee kolina alkoi koneesta kuulumaan.

Öljypohja ja venttiilikoppa on tullut irrotettua, eikä mitään vikaa silmämääräisessti tai käsikopelolla löydy.

Onko ollut tapauksia tämän merkin tuotteissa, jossa suutin olisi jäänyt auki ja kolina johtuisi tuon takia?

Googlen mukaan on tehty turhia koneremontteja suutinvuodon takia.


DBS
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  erkki La Syys 13 2014, 16:03

Voisin sanoa, että lähes tuntematon juttu on näillä tanhuvilla. Jos moottorin käydessä löysäät yhtä suutinputkea kerrallaan niin jotain voi selvitä niinkin. Kauhea kolina saattaa olla katkenneen kammen aiheuttama jos kiertokangen laakerit näyttää olevan ok.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty 990-suutin

Viesti  DBS La Syys 13 2014, 20:10

Ehtoota,

kyllä nyt pitää semmoisen metakan että testausvaiheet tarttee jättää väliin.
Kun ykkös- ja nelosmäntä nousee ylös tappiinsa, niin ei pyöri kone tästä eteenpäin pitkällä räikällä kampuran etupäästä suosiolla.

Ja kyseessä ei ole enään mikään brittineito Cool










DBS
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  OlleK La Syys 13 2014, 20:20

Vaikuttaa siltä, että venttiili on katkennut ja pudonnut männän päälle. Ei muuta, kun kansi pois.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty 990-suutin

Viesti  DBS La Syys 13 2014, 20:43

Venttiililukot on paikoillaan, jouset on ehjät, eikä venttiivivarret ole poikki.

DBS
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  jusape La Syys 13 2014, 22:19

Avata kannattaa, ei tiivisteet mahdottomia maksa jos perusteellisen tarkistuksen tekee. Myös jakopään ajoitukset ja kiilojen kunto kannatta tsekata,,,,,,
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  OlleK Su Syys 14 2014, 16:15

Venttiilijousi nostaa venttiilin ylös varren yläpäästä. Jos venttiililautanen on pudonnut männän päälle, ei tämä näy kantta irrottamatta.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Seetinpala?

Viesti  DBS Ma Syys 15 2014, 09:06

Irrotin pakosarjan, jonka sisältä löytyi puolipallon muotoinen metallipala.
Tuossa on sisäkehässä noin 30-60 asteen viiste, joten näyttäis olevan seetinpala pakopuolelta.

Onkos näissä aluperin seetiä?

DBS
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  erkki Ma Syys 15 2014, 10:07

Mitä olen avannut niin suoraan kanteen on koneistettu venttiili-istukat. Jos ne on joskus olleet kovin kuluneet niin seetejä on kai jossain asennettu jälkikäteen rempan yhteydessä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  OlleK Ma Syys 15 2014, 10:09

Virallinen elektroninen varaosakirja näyttää venttiili-istukoita sekä pako- että imuventtiileille. Katso www.partstore.caseih.com.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Seeti

Viesti  DBS Ma Syys 15 2014, 10:57

Tämähän on kuin kauhuelokuvasta affraid

Kukahan sieltä männänpäältä haluaa tulla ulkoilemaan, mahtaa olla iso kaveri kun kone ei ed. pyöri ykkösen ja nelosen noustessa ylös.
No, tuotapikaa kohtaa noutajansa sunny

DBS
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Seeti

Viesti  DBS Ma Syys 15 2014, 19:20

Järkäle,

yläkerrankorjauksessa on harrastettu pielavetiläistä.

Yhteen keinuvipupukkiin on porattu reikä keskelle pukkia, johon on lukittu pultti meissaamalla, ilmeisesti tehty myyntisäätö ja lukittu.
Ja kuinka ollakaan, seiti on paennut juuri tämän pukin pakoventtilistä.

DBS
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  outsider Ti Syys 16 2014, 17:23

Keinuvipujen akseli on kiinni kannessa kolmella pukilla joista takimmaisessa kuuluukin olla tulpattu reikä.
Sitäkö tarkoitat?
Vaiko oikein keinuvipuun porattu reikä ?? Shocked

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  OlleK Ke Syys 17 2014, 17:19

Keinuvivun akselipukkeja on 4 kappaletta. Takimmaisessa pukissa on kierteet keinuvipuakselin lukitusruuvia varten. Sen jälkeen, kun ruuvi on paikallaan, lukitaan se paikoilleen lyömällä esimerkiksi meisselillä pukin yläosa kasaan niin, että ruuvi ei pääse auki. Lukitusruuvi on tärkeä kapistus muun muassa sen takia, että se estää akselia pyörimästä. Akseli on näet ontto ja siinä on vain yksi reikä jonka kautta  voiteluöljy kulkee pukista akseliin ja siitä keinuvipuihin.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Suutin

Viesti  DBS La Syys 20 2014, 00:16

Juu, menin sitten tekemään diagnoosin maisterin papereilla Crying or Very sad



DBS
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Kuva

Viesti  DBS La Syys 20 2014, 16:00

Löytyisi kuva, mutta vierailijan ei sallita laittaa linkkiä.



DBS
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  outsider La Syys 20 2014, 16:58

Tervetuloa rekisteröitymään.
Eikait siitä mitään haittaa tule Very Happy

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty 4:en mäntä vaihtokunnossa.

Viesti  DBS La Syys 20 2014, 17:16

Kone on saanut kylmää kyytiä, nelosen mäntään on uponnut osa seetistä + muutenkin mäntää on tykitetty oikein isännän kädellä.
On kuin perunapelto kylvön jälkeen What a Face

Taitaa olla entinen kone, nimittäin 3:en ja nelosen väliin on tullut hengitysreikä, siis kannetiivistetasoon.

DBS
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  OlleK La Syys 20 2014, 17:58

Sylinterivauriot voi korjata asentamalla kuivat putket. Kysy putkia esim,. Antero Pihlajaniemeltä Ylistarossa, ja käytä tunnettua ja hyvää koneistamoa.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  outsider Su Syys 21 2014, 10:07

Minkäs vuotinen 990 sulla on? -68 vai nuorempi?
Tuota vanhemmissa on märkäputket lohkossa eli itse vaihdettavat.
Uudempiin voi koneistamolla laitattaa kuivat putket joita löytyy mm IKH:lta ja maailamalta.

Kuivaputkikoneessakin taitaa ainakin vanhemmissa olla liekkirengas putken yläpäässä ,sen voi vaihtaa itsekin.

Onko sinulla siis kansi pilalla vai lohkon pinnassa vikaa??

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  OlleK Su Syys 21 2014, 11:30

David Brown ei tehnyt kuivaputkikoneita, mutta varusti ensimmäiset suoraan poratut lohkot liekkirenkailla, jotta märkäputkikoneiden kannentiivisteiden rakenteet sopivat käyttöön. Kuivat putket käytetään vain korjausten yhteydessä, niitä ei koskaan ollut uusissa moottoreissa.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Kuva

Viesti  DBS Su Syys 21 2014, 11:47

OlleK kirjoitti:David Brown ei tehnyt kuivaputkikoneita, mutta varusti ensimmäiset suoraan poratut lohkot liekkirenkailla, jotta märkäputkikoneiden kannentiivisteiden rakenteet sopivat käyttöön. Kuivat putket käytetään vain korjausten yhteydessä, niitä ei koskaan ollut uusissa moottoreissa.

990-suutin  13501378.t

DBS

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  outsider Su Syys 21 2014, 14:52

Lohkon pinnan voi oikaista koneistamolla.
En tiedä paljonko siitä max kärsii höylätä.
Jompaan kumpaan päähän lohkoa on stanssattu "höyläys"mitat.ainakin joissain malleissa. Very Happy Very Happy

Kuvasta näyttäis että sinun lohkossa ei ole liekkirenkaita.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  erkki Su Syys 21 2014, 17:19

Ihan tarkkaan ottaen ekat kolmipyttyiset DB:t olivat kuivaputkikoneita. Punaisessa 770:ssa ja 880 implematicissa oli sylinterin halkaisija 3 15/16 tuumaa. Juuri nota kuivaputkikoneiden mäntiä ja männänrenkaita on nykyään vaikea löytää mistään, joten käytäntö on ollut jo pitkään porata lohkoon 4 tuuman männille sopivat poraukset.

Jos lohkon kunnostaa höyläämällä, on mäntien päistä todennäköisesti poistettava pienet siivut myöskin. Nuo venttiilejä varten tehdyt upotukset voivat myös jäädä mataliksi jos lohkosta höylätään paksu siivu. Minua kanssa ihmetyttää tuo liekkirenkaiden puuttuminen.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

990-suutin  Empty Vs: 990-suutin

Viesti  OlleK Su Syys 21 2014, 19:18

Uudemmissa suoraan poratuissa moottoreissa (4/49 ja 4/55) ei ollut liekkirenkaita.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa