990-suutin
5 posters
Sivu 1 / 1
990-suutin
Tervehdys,
kävin näyttämässä Taavetille missä sen juuret on, eli pellolla .
Tunti tuolla tuli pyöritettyä ja ei kun kauhee kolina alkoi koneesta kuulumaan.
Öljypohja ja venttiilikoppa on tullut irrotettua, eikä mitään vikaa silmämääräisessti tai käsikopelolla löydy.
Onko ollut tapauksia tämän merkin tuotteissa, jossa suutin olisi jäänyt auki ja kolina johtuisi tuon takia?
Googlen mukaan on tehty turhia koneremontteja suutinvuodon takia.
kävin näyttämässä Taavetille missä sen juuret on, eli pellolla .
Tunti tuolla tuli pyöritettyä ja ei kun kauhee kolina alkoi koneesta kuulumaan.
Öljypohja ja venttiilikoppa on tullut irrotettua, eikä mitään vikaa silmämääräisessti tai käsikopelolla löydy.
Onko ollut tapauksia tämän merkin tuotteissa, jossa suutin olisi jäänyt auki ja kolina johtuisi tuon takia?
Googlen mukaan on tehty turhia koneremontteja suutinvuodon takia.
DBS- Vierailija
Vs: 990-suutin
Voisin sanoa, että lähes tuntematon juttu on näillä tanhuvilla. Jos moottorin käydessä löysäät yhtä suutinputkea kerrallaan niin jotain voi selvitä niinkin. Kauhea kolina saattaa olla katkenneen kammen aiheuttama jos kiertokangen laakerit näyttää olevan ok.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
990-suutin
Ehtoota,
kyllä nyt pitää semmoisen metakan että testausvaiheet tarttee jättää väliin.
Kun ykkös- ja nelosmäntä nousee ylös tappiinsa, niin ei pyöri kone tästä eteenpäin pitkällä räikällä kampuran etupäästä suosiolla.
Ja kyseessä ei ole enään mikään brittineito
kyllä nyt pitää semmoisen metakan että testausvaiheet tarttee jättää väliin.
Kun ykkös- ja nelosmäntä nousee ylös tappiinsa, niin ei pyöri kone tästä eteenpäin pitkällä räikällä kampuran etupäästä suosiolla.
Ja kyseessä ei ole enään mikään brittineito
DBS- Vierailija
Vs: 990-suutin
Vaikuttaa siltä, että venttiili on katkennut ja pudonnut männän päälle. Ei muuta, kun kansi pois.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
990-suutin
Venttiililukot on paikoillaan, jouset on ehjät, eikä venttiivivarret ole poikki.
DBS- Vierailija
Vs: 990-suutin
Avata kannattaa, ei tiivisteet mahdottomia maksa jos perusteellisen tarkistuksen tekee. Myös jakopään ajoitukset ja kiilojen kunto kannatta tsekata,,,,,,
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990-suutin
Venttiilijousi nostaa venttiilin ylös varren yläpäästä. Jos venttiililautanen on pudonnut männän päälle, ei tämä näy kantta irrottamatta.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Seetinpala?
Irrotin pakosarjan, jonka sisältä löytyi puolipallon muotoinen metallipala.
Tuossa on sisäkehässä noin 30-60 asteen viiste, joten näyttäis olevan seetinpala pakopuolelta.
Onkos näissä aluperin seetiä?
Tuossa on sisäkehässä noin 30-60 asteen viiste, joten näyttäis olevan seetinpala pakopuolelta.
Onkos näissä aluperin seetiä?
DBS- Vierailija
Vs: 990-suutin
Mitä olen avannut niin suoraan kanteen on koneistettu venttiili-istukat. Jos ne on joskus olleet kovin kuluneet niin seetejä on kai jossain asennettu jälkikäteen rempan yhteydessä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990-suutin
Virallinen elektroninen varaosakirja näyttää venttiili-istukoita sekä pako- että imuventtiileille. Katso www.partstore.caseih.com.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Seeti
Tämähän on kuin kauhuelokuvasta
Kukahan sieltä männänpäältä haluaa tulla ulkoilemaan, mahtaa olla iso kaveri kun kone ei ed. pyöri ykkösen ja nelosen noustessa ylös.
No, tuotapikaa kohtaa noutajansa
Kukahan sieltä männänpäältä haluaa tulla ulkoilemaan, mahtaa olla iso kaveri kun kone ei ed. pyöri ykkösen ja nelosen noustessa ylös.
No, tuotapikaa kohtaa noutajansa
DBS- Vierailija
Seeti
Järkäle,
yläkerrankorjauksessa on harrastettu pielavetiläistä.
Yhteen keinuvipupukkiin on porattu reikä keskelle pukkia, johon on lukittu pultti meissaamalla, ilmeisesti tehty myyntisäätö ja lukittu.
Ja kuinka ollakaan, seiti on paennut juuri tämän pukin pakoventtilistä.
yläkerrankorjauksessa on harrastettu pielavetiläistä.
Yhteen keinuvipupukkiin on porattu reikä keskelle pukkia, johon on lukittu pultti meissaamalla, ilmeisesti tehty myyntisäätö ja lukittu.
Ja kuinka ollakaan, seiti on paennut juuri tämän pukin pakoventtilistä.
DBS- Vierailija
Vs: 990-suutin
Keinuvipujen akseli on kiinni kannessa kolmella pukilla joista takimmaisessa kuuluukin olla tulpattu reikä.
Sitäkö tarkoitat?
Vaiko oikein keinuvipuun porattu reikä ??
Sitäkö tarkoitat?
Vaiko oikein keinuvipuun porattu reikä ??
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990-suutin
Keinuvivun akselipukkeja on 4 kappaletta. Takimmaisessa pukissa on kierteet keinuvipuakselin lukitusruuvia varten. Sen jälkeen, kun ruuvi on paikallaan, lukitaan se paikoilleen lyömällä esimerkiksi meisselillä pukin yläosa kasaan niin, että ruuvi ei pääse auki. Lukitusruuvi on tärkeä kapistus muun muassa sen takia, että se estää akselia pyörimästä. Akseli on näet ontto ja siinä on vain yksi reikä jonka kautta voiteluöljy kulkee pukista akseliin ja siitä keinuvipuihin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 990-suutin
Tervetuloa rekisteröitymään.
Eikait siitä mitään haittaa tule
Eikait siitä mitään haittaa tule
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
4:en mäntä vaihtokunnossa.
Kone on saanut kylmää kyytiä, nelosen mäntään on uponnut osa seetistä + muutenkin mäntää on tykitetty oikein isännän kädellä.
On kuin perunapelto kylvön jälkeen
Taitaa olla entinen kone, nimittäin 3:en ja nelosen väliin on tullut hengitysreikä, siis kannetiivistetasoon.
On kuin perunapelto kylvön jälkeen
Taitaa olla entinen kone, nimittäin 3:en ja nelosen väliin on tullut hengitysreikä, siis kannetiivistetasoon.
DBS- Vierailija
Vs: 990-suutin
Sylinterivauriot voi korjata asentamalla kuivat putket. Kysy putkia esim,. Antero Pihlajaniemeltä Ylistarossa, ja käytä tunnettua ja hyvää koneistamoa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 990-suutin
Minkäs vuotinen 990 sulla on? -68 vai nuorempi?
Tuota vanhemmissa on märkäputket lohkossa eli itse vaihdettavat.
Uudempiin voi koneistamolla laitattaa kuivat putket joita löytyy mm IKH:lta ja maailamalta.
Kuivaputkikoneessakin taitaa ainakin vanhemmissa olla liekkirengas putken yläpäässä ,sen voi vaihtaa itsekin.
Onko sinulla siis kansi pilalla vai lohkon pinnassa vikaa??
Tuota vanhemmissa on märkäputket lohkossa eli itse vaihdettavat.
Uudempiin voi koneistamolla laitattaa kuivat putket joita löytyy mm IKH:lta ja maailamalta.
Kuivaputkikoneessakin taitaa ainakin vanhemmissa olla liekkirengas putken yläpäässä ,sen voi vaihtaa itsekin.
Onko sinulla siis kansi pilalla vai lohkon pinnassa vikaa??
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990-suutin
David Brown ei tehnyt kuivaputkikoneita, mutta varusti ensimmäiset suoraan poratut lohkot liekkirenkailla, jotta märkäputkikoneiden kannentiivisteiden rakenteet sopivat käyttöön. Kuivat putket käytetään vain korjausten yhteydessä, niitä ei koskaan ollut uusissa moottoreissa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Kuva
OlleK kirjoitti:David Brown ei tehnyt kuivaputkikoneita, mutta varusti ensimmäiset suoraan poratut lohkot liekkirenkailla, jotta märkäputkikoneiden kannentiivisteiden rakenteet sopivat käyttöön. Kuivat putket käytetään vain korjausten yhteydessä, niitä ei koskaan ollut uusissa moottoreissa.
DBS- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: 990-suutin
Lohkon pinnan voi oikaista koneistamolla.
En tiedä paljonko siitä max kärsii höylätä.
Jompaan kumpaan päähän lohkoa on stanssattu "höyläys"mitat.ainakin joissain malleissa.
Kuvasta näyttäis että sinun lohkossa ei ole liekkirenkaita.
En tiedä paljonko siitä max kärsii höylätä.
Jompaan kumpaan päähän lohkoa on stanssattu "höyläys"mitat.ainakin joissain malleissa.
Kuvasta näyttäis että sinun lohkossa ei ole liekkirenkaita.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990-suutin
Ihan tarkkaan ottaen ekat kolmipyttyiset DB:t olivat kuivaputkikoneita. Punaisessa 770:ssa ja 880 implematicissa oli sylinterin halkaisija 3 15/16 tuumaa. Juuri nota kuivaputkikoneiden mäntiä ja männänrenkaita on nykyään vaikea löytää mistään, joten käytäntö on ollut jo pitkään porata lohkoon 4 tuuman männille sopivat poraukset.
Jos lohkon kunnostaa höyläämällä, on mäntien päistä todennäköisesti poistettava pienet siivut myöskin. Nuo venttiilejä varten tehdyt upotukset voivat myös jäädä mataliksi jos lohkosta höylätään paksu siivu. Minua kanssa ihmetyttää tuo liekkirenkaiden puuttuminen.
Jos lohkon kunnostaa höyläämällä, on mäntien päistä todennäköisesti poistettava pienet siivut myöskin. Nuo venttiilejä varten tehdyt upotukset voivat myös jäädä mataliksi jos lohkosta höylätään paksu siivu. Minua kanssa ihmetyttää tuo liekkirenkaiden puuttuminen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990-suutin
Uudemmissa suoraan poratuissa moottoreissa (4/49 ja 4/55) ei ollut liekkirenkaita.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Similar topics
» 880 Selectamatic ja polttoainepumppupulma...
» DB 990 suutin
» 995 sen suutin vuotaa
» Polttoaine suutin
» Suutin / pumppujumppaa
» DB 990 suutin
» 995 sen suutin vuotaa
» Polttoaine suutin
» Suutin / pumppujumppaa
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa