1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
5 posters
Sivu 1 / 1
1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Rengas irti ja uloin levy irti. Nyt tuli esiin tasaus pyörästö. Ohjaussylinterin tangon otin irti ja aukaisin olkatapin ylä- ja alapään. Mitäs sitte, olkatappi huomenna pois? Ylöspäinkö lähtee? Miten helvetissä sen sisimmän stefan saa käteen?
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Oletko siis ottanut irti pyöränvälityksen laipan vai kuinka? Sen kautta pääsee purkamaan pyöränvälityksen mutta olkatappeihin ei sen kautta pääse käsiksi. Tasauspyörästö on etuakselin keskellä, ei pyörän kohdalla. Minkä merkkinen etuakseli on kysymyksessä, David Brown vaiko Carraro? Olkatappeja on kaksi (yksi ylhäällä ja yksi alhaalla laakereineen) johtuen siitä, että vetoakseli kulkee keskilinjalla Rakenteen saat selville vierailemalla Case IH:n virallisilla varaosasivuilla, osoite on www.partstore.caseih.com. Muuten, ei ne laitteet ole helvetissä, kyllä niitä pystyy korjaamaan kiroilemattakin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Carraro on akseli, juu just sen laipan otin irti. Pitäs tosiaan päästä sisempään stefaan käsiksi.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Tarkoitatko sisemmällä stefalla se stefa joka on vetoakselin nivelristikon ulkopuolella vaiko se joka on nivelristikon sisäpuolella? Voisitko käydä katsomassa rakenteen varaosasivuilla jonka osoitteen jo sinulle annoin. Sivustolla olevat räjähdyskuvat näyttävät melko hyvin miten osat on kasattu. Mihinkään stefaan ei pääse käsiksi ennen, kun pyöränvälitys on irrotettu eli olkatapit poistettu. Olkatapit poistetaan vetämällä. Englanninkieliset korjausohjeet löydät klikkaamalla "Info" osaa tällä kotisivulla ja valitsemalla siitä J.I.Case & David Brown shop manual. Otat huomioon, että navan keskellä oleva rengasmutteri on erittäin lujasti kiinni ja sen irrottaminen edellyttää erikoistyökalun käytön, tai sitten mutteri täytyy halkaista. Carraro suosittelee, että mainittu mutteri vaihdetaan uuteen aina, kun se on ollut irti.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Tuopa olikin hyvin sanottu, eihän sitä tiedä ennenkuin saan sen auki, että mikä siellä vuotaa. Olettaisin sen olevan pyöränvälityksen öljyä mitä sieltä tihkuu. Sitä rengasmutterin aukaisua tuossa mietinkin, näytti suht haastavalta. Jaa-a onkohan tuo meikäläiselle tekemätön paikka? Pitää huomen illalla komuta talliin ja yrittää saada ne olkatapit pois. Katselin tosiaan nuita räjäytyskuvia, mutta tuo rengasmutteri on se joka tuottaa hankaluuksia.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Kyllä se koko napajuttu on olkatapeista saatava irti, etuakselin puoleiset stefat ja laakeri purkaantuu sinnepäin, ei ulospäin......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Mutta, onko tuota rengasmutteria pakko aukasta, että saa paketin irti?
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Puhut eturonkasta ja paketista ja sisemmästä stefasta. Voisitko nyt vierailla sivustolla www.partstore.caseih.com ja tutustu korjaamokäsikirjaan kohdasta "Info" ja valitsemalla J.I.Case & David Brown shop manual, kuten olen aikaisemmin kehottanut sinua tekemään. Selvitä varaosakuvaston ja korjaamokäsikirjan avulla mikä stefa oikein vuotaa. Ilman tarkempaa tietoa vuotokohdasta emme pysty antamaan ohjeita siitä, mitä pitää irrottaa ja mitä ei.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Todennäköisesti sisin stefa vuotaa koska laakerit kulunut niin paljon että muuttunut toispuoliseksi stefan kosketuspinta. Katsoitko vapaarakoa akselin ja navan välillä pyörä maassa ennen kuin purit? jos navan yläkohdassa vapaata ei ole (hinkkaa kiinni) ja alhaalta irvistää, mikä öljyvuodon syynä yleensä.
Laakerit ja ym stefat vaihtoon. Marjakankaalla koko satsi maksoi kumpaankin napaan 600€, eli 300€ per puoli kaikki hilut. Ei mutteria välttämättä tarvi uusia.
Laakerit ja ym stefat vaihtoon. Marjakankaalla koko satsi maksoi kumpaankin napaan 600€, eli 300€ per puoli kaikki hilut. Ei mutteria välttämättä tarvi uusia.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Tuolla Carraro vinkkejä: http://juubi.hlan.net/index.php?page=tractor/903-4/FrontAxel
Edit:
Mikäli oikein muistan sakaramutteria ei tarvi avata Carraron vetoakselin stefojen vaihtoon (tasauspyörästön eli sisemmän ja alennuspyörästön eli ulomman), riittää kun ottaa olkatapit irti.Voihan se toki vuotaa myös pyörän laakerin stefalta ja laakerikin olla väljä (hölskyykö pyörä).Silloin mutteri on aukaistava.
Edit:
Mikäli oikein muistan sakaramutteria ei tarvi avata Carraron vetoakselin stefojen vaihtoon (tasauspyörästön eli sisemmän ja alennuspyörästön eli ulomman), riittää kun ottaa olkatapit irti.Voihan se toki vuotaa myös pyörän laakerin stefalta ja laakerikin olla väljä (hölskyykö pyörä).Silloin mutteri on aukaistava.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Kiitoksia Otsonille todella hyvästä linkistä, tämä auttaa paljon. Tämmösiä remonttikuvia kaipais enemmänkin.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Onkos nyt hyviä neuvoja olkatappien ulosvetoon? Otsonin kuvista ei oikeen selviä, ainakaan mulle, minkälaisen ulosvetimen oot tehnyt. Jos hitsais pultin jatkoksi vankkaa jengatankoa ja pari mutteria yhteen, jos ei löydy sopivia pitkiä muttereita. Olkatapeissa näyttäs olevan sama kierre kuin renkaan pinnapulteissa 14 mm ja 1.5 mm nousulla , pitää hakea huomenna pari sopivaa pulttia. Alapuolelta ainakin näyttäs olevan olkatapin laakeri entinen.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Lyöntiulosvetäjä tarpeeksi suurella punnuksella pitäisi toimia. Tai sitten sopivan kokoinen putki ja laippa johon tehdään reikä kierretankoa varten. Kierteet ja ulosvetomutterit täytyy kyllä olla hyvää tavaraa, mikään rautakaupan kierretanko ja mutteri ei kestä tarvittavia voimia. Koskee muuten erityisesti sitä pulttia, jota kierretään olkatapissa olevaan reikään. Kierteiden vaurioituminen voi olla korjaamaton rasti ja olkatappi jää paikalleen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Just näin ajattelinkin miten Olle neuvoi. Sitä tässä mietinkin, että miten sen toteuttas, ettei olkatapissa olevaan pulttiin kohdistuis yhtään vääntävää painetta, vaan ainostaan vetoa? Pittää yön yli ja huominen töissä suunnitella vielä toteutusta, kun tekkee hyvän työkalun niin sitä voi käyttää sitte toistekkin.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 eturonkka vuotaa ja sen korjaus
Napamutteriin oltava carraron erikoistyökalu,olkatapin vedin on helppo tehdä, kunnollinen tanko,siihen 16 mm kierre,siihen pitkä mutteri,toinenpää sorvataan 14mm ja siihen tiheä millinen kierre,muistaakseni 14x1,5,tarkista kumminki,noin ulkomuistista,sitten jämerä putki jonka sisämitta suurempi kun laakerin koolin ,esim hydraulisylinterin putki johon hitsataan hattu noin 10 mm levystä jossa reikä keskellä,samaa remonttia jälleen tehdään,iso stefa vuotaa ja laakerit väljät
Vierailija- Vierailija
Similar topics
» case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa
» löytyykö kellää tietoa db 996 käsijarrusta
» DB 880 käsijarrun korjaus
» Lohkon korjaus
» Kytkimen pääsylinterin korjaus
» löytyykö kellää tietoa db 996 käsijarrusta
» DB 880 käsijarrun korjaus
» Lohkon korjaus
» Kytkimen pääsylinterin korjaus
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa