david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
+2
erkki
hahe50
6 posters
Sivu 1 / 1
david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
Taavetti on seissyt 6 vuotta ja nyt yritän pistää tulille, syöttöpumppu on ollut irti (syy moottorin maalaus) ei mitään vikaa, asensin sen paikoilleen
ja uudet polttoaineet, suodattimet ja rupesin ilmaamaan ohjeitten mukaisesti, kaikki ilma on poistettu mutta suuttimille
ei tule minkäänlaista polttoainetta,aukaisin pumpun päässä neljällä ruuvilla olevan kannen ja totesin että polttoainetta
valui ulos reippaasti ja pumpunakseli pyöri. Ilmasin jälleen uudestaan ei polttoainetta suuttimiin,missä vika ?
Pumpun akseli ei mene kuin yhteen kohtaan asennettaessa pumppua ei ole pyöritetty käsin, konetta on pyöritetty säännöllisesti
kampiakselin päästä.
ja uudet polttoaineet, suodattimet ja rupesin ilmaamaan ohjeitten mukaisesti, kaikki ilma on poistettu mutta suuttimille
ei tule minkäänlaista polttoainetta,aukaisin pumpun päässä neljällä ruuvilla olevan kannen ja totesin että polttoainetta
valui ulos reippaasti ja pumpunakseli pyöri. Ilmasin jälleen uudestaan ei polttoainetta suuttimiin,missä vika ?
Pumpun akseli ei mene kuin yhteen kohtaan asennettaessa pumppua ei ole pyöritetty käsin, konetta on pyöritetty säännöllisesti
kampiakselin päästä.
hahe50- Viestien lukumäärä : 3
Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
Kun ilmasit niin avasitko yhtään suutinputkea? Jos et, niin löysää yhden suuttimen putkea ja starttaa. Kylä lähtee, siis kolmella käyntiin. Sitten vaan mutteri kiinni ja menoksi
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
Kiitos Erkki !On kokeiltu monta kertaa tappajavivun asento askarruuttaa , voiko se olla jumissa pumpun sisällä.
hahe50- Viestien lukumäärä : 3
Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
.
Viimeinen muokkaaja, käyttäjä pvm Ma Marras 03 2014, 12:08, muokattu 1 kertaa
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
Sammutusvivun asentoa minäkin epäilen.
Toinen tarkistettava on ajoitus.Elikkäs vasemmanpuoleisen kiinnityskorvakkeen ja kiinnityslevyssä olevat viivat kohdakkain.
Yhdelle pitkään seisseelle 880 projektille tein kans kaikki temput mutta ei auttanut muuta kuin köyden päähän.
Puolen kilometrin hinauksen jälkeen lähti käyntiin ja sen jälkeen aina startista.
Toinen tarkistettava on ajoitus.Elikkäs vasemmanpuoleisen kiinnityskorvakkeen ja kiinnityslevyssä olevat viivat kohdakkain.
Yhdelle pitkään seisseelle 880 projektille tein kans kaikki temput mutta ei auttanut muuta kuin köyden päähän.
Puolen kilometrin hinauksen jälkeen lähti käyntiin ja sen jälkeen aina startista.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
Käsipumpulla ilmaa jakopumpulle asti ja sitten suutinputket löysälle ja starttaa niin pitää striitata dieseliä välistä,putket kiinni niin käynnistyy. hankalaa ilman starttausta ilmata muuten
Ei kai se ilmaukseen mitään meinaa missä asennossa jakopumppu on vaikka ois miten,eikös se ilma sieltä kuiteskin poistu ja dieselit ala valua,kone ei vaan käynnisty väärillä ajotuksilla?
Jos sammutusvipu on joteskin väärin siellä jakopumpun sisällä niin sitten ei saa ainetta.
Ei kai se ilmaukseen mitään meinaa missä asennossa jakopumppu on vaikka ois miten,eikös se ilma sieltä kuiteskin poistu ja dieselit ala valua,kone ei vaan käynnisty väärillä ajotuksilla?
Jos sammutusvipu on joteskin väärin siellä jakopumpun sisällä niin sitten ei saa ainetta.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
Kyllä annosteluventtiili pystyy jumiutumaan pitkä käyttämättömän jakson aikana. Jos se on vain vähän tarttunut niin se voi irrota kun koputtaa vasaralla pumpun runkoa pikkukannen takareunan tasolta, kannen alapuolelta kun starttaa. Jos on kunnolla jumissa, niin on käytettävä pumpun kansi auki, jotta vipua voi herkistää käsin kääntelemällä. Annosteluventiiliä liikuttaa keskipakosäädin melko ohuen jousen välityksellä, joten venttiilin ei tarvitse jumittaa kovinkaan paljon niin jousi ei jaksa liikuttaa sitä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
Kaasu vipu oli jumissa jouduin aukaisemaan kopan ja sain sen herkistettyä eli kuin sammutin koneen viimeksi niin tappajan vipu oli jumtunnut stop asentoon,
Nyt ilmasin uudestaan ja yritin käynnistää niin ei vielä tule tavaraa suuttimille, voiko pumpussaa vielä olla jotain jumissa.
Nyt ilmasin uudestaan ja yritin käynnistää niin ei vielä tule tavaraa suuttimille, voiko pumpussaa vielä olla jotain jumissa.
hahe50- Viestien lukumäärä : 3
Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
Pystyy olemaan korkeapainemännät tarttuneena. Ei varmasti tapahdu herkästi, mutta ei ole täysi mahdottomuuskaan. Pumun peräpäässä on kannen alla ristisiipinen välipainepumppu, joka tuottaa pumpun kuoren sisään niin paljon painetta, että se ajaa polttoaineen roottorissa oleven korkeapainemäntien väliin ja männät liikkuvat silloin ulospäin. Kun männät pyörimisliikkeen aikana tulevat nokkarenkaan nystyjen kohdalle, nystyt painavat ne sisään ja mäntien välissä oleva polttoaine ajautuu jakotukin kautta suutinputkeen. Tuo ristisiipinen välipainepumppu saattaa joskus ajan myötä kulua sen verran, ettei startatessa saa aikaan kunnollista välipainetta ja moottori köynnistyy laiskasti. Pitkän levon jälkeen korkeapainemännät saattavat olla hiukan jumissa, joten huono välipaine ei riitä niiden liikauttamiseen.
Jos on mahdollisuus tehdä sellainen temppu, että jätä yksi suutinputki löysälle ja kokeile hinausstarttia. Hinatessa pumppu pyörii rivakammin ja tuottaa korkeamman välipaineen. Tietysti sekin on mahdollista, että painat jollain ulkopuolisella pumpulla puhdasta polttoainetta kuoren sisään noin 5 barin paineella ilmausruuvin reijän kautta samalla kun starttaat, mutta se järjestely on varmaan helpommin sanottu kuin tehty. Teoriassa paineiskun voi tehdä paineilmallakin, mutta pumppu on tietenkin ilmattava uudelleen pienen pyöräytyksen jälkeen.
Jos on mahdollisuus tehdä sellainen temppu, että jätä yksi suutinputki löysälle ja kokeile hinausstarttia. Hinatessa pumppu pyörii rivakammin ja tuottaa korkeamman välipaineen. Tietysti sekin on mahdollista, että painat jollain ulkopuolisella pumpulla puhdasta polttoainetta kuoren sisään noin 5 barin paineella ilmausruuvin reijän kautta samalla kun starttaat, mutta se järjestely on varmaan helpommin sanottu kuin tehty. Teoriassa paineiskun voi tehdä paineilmallakin, mutta pumppu on tietenkin ilmattava uudelleen pienen pyöräytyksen jälkeen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
Voi olla suuttimille menevät putketkin tukkeutuneet
Suosittelisin edelleen hinausta jos vain saat apuja.
Kaikki putket kiinni ,sammutusvipu oikeaan asentoon,kaasu puoliväliin.Nopein vaihde tai toiseksi nopein silmään ja menoksi.
Jos lähtee käyntiin niin ajelisn vähän aikaa.
Mikäli käy epätasaisesti niin sitten suuttimien tarkastus.Niihin voi mennä likaa.
Voi nimittäin olla polttoaine suutinputkien päässä ruosteista vaikka kuinka on tehnyt puhdistuksen huolella.
Nimimerkillä kokemusta on siitäkin.
Suosittelisin edelleen hinausta jos vain saat apuja.
Kaikki putket kiinni ,sammutusvipu oikeaan asentoon,kaasu puoliväliin.Nopein vaihde tai toiseksi nopein silmään ja menoksi.
Jos lähtee käyntiin niin ajelisn vähän aikaa.
Mikäli käy epätasaisesti niin sitten suuttimien tarkastus.Niihin voi mennä likaa.
Voi nimittäin olla polttoaine suutinputkien päässä ruosteista vaikka kuinka on tehnyt puhdistuksen huolella.
Nimimerkillä kokemusta on siitäkin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
No eipä mee suutinputket tukkoon pikku seisokeista ja sehän näkee kun irrottaa putket löysälle pumpun puolelta jos ei tuu mitään niin ei tule,kaikkia ei muistakseni ees taida mahtua hyvin avaamaankaan mutta ne mitkä saa niin siitä jo näkee et ainetta ei tuu,ees siihen asti.
Kyllä se vika nyt siinä jakopumpussa on mutta mikä?
Jos kerta on ennen itrrotusta ihan hyvin pelannu?
Mieleen tulee väkisinkin että onko vieläkin jossainpäin pumppua ilmaa? tuleeko ainetta olleskaan? onko joku jumissa pumpussa? sammutin kaikesta huolimati jääny sammutus asentoon jumiin kun sillee on pois otettu.
Onhan noita seisonu vuoskymmeniä ties missä latojen takana ja sieltä ovat käyntiin lähteneet, niin pitäs tuonkin lähtee.
Oltava nyt pumpussa semmonen ongelma mikä estää polttoaineen tulon ehkä kokonaan koska mikään pytty ei startissa savuta,jakopumppu on näköjää siitä paha että kun tyhjäksi pääsee niin sitten alkaa tappelu,kaverikaan ei uskonu kun IH,ta ilmattiin et pitää suutinputket löysätä,ei tullu ainetta ja kun ne aukas ja pyöräytti niin jopas kävyntii lähti,sano kaverikin et ihme homam ei hänen oo täytyny,no mä tokasinkin et rivipumpuilla ei ehkä tarviikkaan.
Meniköhän noin joku voi korjata jos tuli väärin??
Kyllä se vika nyt siinä jakopumpussa on mutta mikä?
Jos kerta on ennen itrrotusta ihan hyvin pelannu?
Mieleen tulee väkisinkin että onko vieläkin jossainpäin pumppua ilmaa? tuleeko ainetta olleskaan? onko joku jumissa pumpussa? sammutin kaikesta huolimati jääny sammutus asentoon jumiin kun sillee on pois otettu.
Onhan noita seisonu vuoskymmeniä ties missä latojen takana ja sieltä ovat käyntiin lähteneet, niin pitäs tuonkin lähtee.
Oltava nyt pumpussa semmonen ongelma mikä estää polttoaineen tulon ehkä kokonaan koska mikään pytty ei startissa savuta,jakopumppu on näköjää siitä paha että kun tyhjäksi pääsee niin sitten alkaa tappelu,kaverikaan ei uskonu kun IH,ta ilmattiin et pitää suutinputket löysätä,ei tullu ainetta ja kun ne aukas ja pyöräytti niin jopas kävyntii lähti,sano kaverikin et ihme homam ei hänen oo täytyny,no mä tokasinkin et rivipumpuilla ei ehkä tarviikkaan.
Meniköhän noin joku voi korjata jos tuli väärin??
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
Jakaja huonompi ilmaamaan itseään, koska suutinputkien lähdöissä ei ole takaiskuventtiiliä, ja muutenkin jakajan rakenne sinänsä huonompi (ohivuotojen kannalta), että "ilmalukot" herkempiä, ja vaikeemmin lmattavia joskus, kuin rivissä
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta
Tuon olen huomannu ja totta se näkyy olevan,noissa vanhoissa raksoissa ja miksei toisilla autoisssakin voi tietty pelottaa se että kauanko ne pumput kestää??
No aika kauan toi Taavin pumppu meilläkin on pelannu,TOSIN kesäkäyttöä pääsääntösesti vaan,tänääkin halkoja siillä mettästä ajoin kun autol ei päässy sen verta lunta ja muuteskin liukasta savea.
No kaikki hajoo aikanaan,toivotaa että tuo 990 käyntii lähtee,on se täälkin välillä vaikeeta hommat...
No aika kauan toi Taavin pumppu meilläkin on pelannu,TOSIN kesäkäyttöä pääsääntösesti vaan,tänääkin halkoja siillä mettästä ajoin kun autol ei päässy sen verta lunta ja muuteskin liukasta savea.
No kaikki hajoo aikanaan,toivotaa että tuo 990 käyntii lähtee,on se täälkin välillä vaikeeta hommat...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» David brown 990 polttoainetta vuotaa
» David Brown 990 (n.-69)
» David Brown 990 vm.71
» David Brown 880
» David Brown 880
» David Brown 990 (n.-69)
» David Brown 990 vm.71
» David Brown 880
» David Brown 880
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa