Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

+2
erkki
hahe50
6 posters

Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  hahe50 Pe Loka 31 2014, 20:52

Taavetti on seissyt 6 vuotta ja nyt yritän pistää tulille, syöttöpumppu on ollut irti (syy moottorin maalaus) ei mitään vikaa, asensin sen paikoilleen
ja uudet polttoaineet, suodattimet ja rupesin ilmaamaan ohjeitten mukaisesti, kaikki ilma on poistettu mutta suuttimille
ei tule minkäänlaista polttoainetta,aukaisin pumpun päässä neljällä ruuvilla olevan kannen ja totesin että polttoainetta
valui ulos reippaasti ja pumpunakseli pyöri. Ilmasin jälleen uudestaan ei polttoainetta suuttimiin,missä vika ?
Pumpun akseli ei mene kuin yhteen kohtaan asennettaessa pumppua ei ole pyöritetty käsin, konetta on pyöritetty säännöllisesti
kampiakselin päästä.

hahe50

Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  erkki La Marras 01 2014, 08:04

Kun ilmasit niin avasitko yhtään suutinputkea? Jos et, niin löysää yhden suuttimen putkea ja starttaa. Kylä lähtee, siis kolmella käyntiin. Sitten vaan mutteri kiinni ja menoksi

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5096

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  hahe50 La Marras 01 2014, 14:00

Kiitos Erkki !On kokeiltu monta kertaa tappajavivun asento askarruuttaa , voiko se olla jumissa pumpun sisällä.

hahe50

Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  käyttäjä La Marras 01 2014, 15:59

.


Viimeinen muokkaaja, käyttäjä pvm Ma Marras 03 2014, 12:08, muokattu 1 kertaa
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  outsider La Marras 01 2014, 18:01

Sammutusvivun asentoa minäkin epäilen.
Toinen tarkistettava on ajoitus.Elikkäs vasemmanpuoleisen kiinnityskorvakkeen ja kiinnityslevyssä olevat viivat kohdakkain.

Yhdelle pitkään seisseelle 880 projektille tein kans kaikki temput mutta ei auttanut muuta kuin köyden päähän.
Puolen kilometrin hinauksen jälkeen lähti käyntiin ja sen jälkeen aina startista.


outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  Tessu Ma Marras 03 2014, 00:40

Käsipumpulla ilmaa jakopumpulle asti ja sitten suutinputket löysälle ja starttaa niin pitää striitata dieseliä välistä,putket kiinni niin käynnistyy. hankalaa ilman starttausta ilmata muuten
Ei kai se ilmaukseen mitään meinaa missä asennossa jakopumppu on vaikka ois miten,eikös se ilma sieltä kuiteskin poistu ja dieselit ala valua,kone ei vaan käynnisty väärillä ajotuksilla?
Jos sammutusvipu on joteskin väärin siellä jakopumpun sisällä niin sitten ei saa ainetta.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  erkki Ma Marras 03 2014, 08:33

Kyllä annosteluventtiili pystyy jumiutumaan pitkä käyttämättömän jakson aikana. Jos se on vain vähän tarttunut niin se voi irrota kun koputtaa vasaralla pumpun runkoa pikkukannen takareunan tasolta, kannen alapuolelta kun starttaa. Jos on kunnolla jumissa, niin on käytettävä pumpun kansi auki, jotta vipua voi herkistää käsin kääntelemällä. Annosteluventiiliä liikuttaa keskipakosäädin melko ohuen jousen välityksellä, joten venttiilin ei tarvitse jumittaa kovinkaan paljon niin jousi ei jaksa liikuttaa sitä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5096

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  hahe50 Ma Marras 03 2014, 18:20

Kaasu vipu oli jumissa jouduin aukaisemaan kopan ja sain sen herkistettyä eli kuin sammutin koneen viimeksi niin tappajan vipu oli jumtunnut stop asentoon,
Nyt ilmasin uudestaan ja yritin käynnistää niin ei vielä tule tavaraa suuttimille, voiko pumpussaa vielä olla jotain jumissa.

hahe50

Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  erkki Ti Marras 04 2014, 08:17

Pystyy olemaan korkeapainemännät tarttuneena. Ei varmasti tapahdu herkästi, mutta ei ole täysi mahdottomuuskaan. Pumun peräpäässä on kannen alla ristisiipinen välipainepumppu, joka tuottaa pumpun kuoren sisään niin paljon painetta, että se ajaa polttoaineen roottorissa oleven korkeapainemäntien väliin ja männät liikkuvat silloin ulospäin. Kun männät pyörimisliikkeen aikana tulevat nokkarenkaan nystyjen kohdalle, nystyt painavat ne sisään ja mäntien välissä oleva polttoaine ajautuu jakotukin kautta suutinputkeen. Tuo ristisiipinen välipainepumppu saattaa joskus ajan myötä kulua sen verran, ettei startatessa saa aikaan kunnollista välipainetta ja moottori köynnistyy laiskasti. Pitkän levon jälkeen korkeapainemännät saattavat olla hiukan jumissa, joten huono välipaine ei riitä niiden liikauttamiseen.

Jos on mahdollisuus tehdä sellainen temppu, että jätä yksi suutinputki löysälle ja kokeile hinausstarttia. Hinatessa pumppu pyörii rivakammin ja tuottaa korkeamman välipaineen. Tietysti sekin on mahdollista, että painat jollain ulkopuolisella pumpulla puhdasta polttoainetta kuoren sisään noin 5 barin paineella ilmausruuvin reijän kautta samalla kun starttaat, mutta se järjestely on varmaan helpommin sanottu kuin tehty. Teoriassa paineiskun voi tehdä paineilmallakin, mutta pumppu on tietenkin ilmattava uudelleen pienen pyöräytyksen jälkeen.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5096

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  outsider Pe Marras 07 2014, 09:46

Voi olla suuttimille menevät putketkin tukkeutuneet Shocked

Suosittelisin edelleen hinausta jos vain saat apuja.
Kaikki putket kiinni ,sammutusvipu oikeaan asentoon,kaasu puoliväliin.Nopein vaihde tai toiseksi nopein silmään ja menoksi.

Jos lähtee käyntiin niin ajelisn vähän aikaa.
Mikäli käy epätasaisesti niin sitten suuttimien tarkastus.Niihin voi mennä likaa.
Voi nimittäin olla polttoaine suutinputkien päässä ruosteista vaikka kuinka on tehnyt puhdistuksen huolella.
Nimimerkillä kokemusta on siitäkin. Very Happy Very Happy

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  Tessu Pe Marras 07 2014, 13:39

No eipä mee suutinputket tukkoon pikku seisokeista ja sehän näkee kun irrottaa putket löysälle pumpun puolelta jos ei tuu mitään niin ei tule,kaikkia ei muistakseni ees taida mahtua hyvin avaamaankaan mutta ne mitkä saa niin siitä jo näkee et ainetta ei tuu,ees siihen asti.
Kyllä se vika nyt siinä jakopumpussa on mutta mikä?
Jos kerta on ennen itrrotusta ihan hyvin pelannu?
Mieleen tulee väkisinkin että onko vieläkin jossainpäin pumppua ilmaa? tuleeko ainetta olleskaan? onko joku jumissa pumpussa? sammutin kaikesta huolimati jääny sammutus asentoon jumiin kun sillee on pois otettu.
Onhan noita seisonu vuoskymmeniä ties missä latojen takana ja sieltä ovat käyntiin lähteneet, niin pitäs tuonkin lähtee.
Oltava nyt pumpussa semmonen ongelma mikä estää polttoaineen tulon ehkä kokonaan koska mikään pytty ei startissa savuta,jakopumppu on näköjää siitä paha että kun tyhjäksi pääsee niin sitten alkaa tappelu,kaverikaan ei uskonu kun IH,ta ilmattiin et pitää suutinputket löysätä,ei tullu ainetta ja kun ne aukas ja pyöräytti niin jopas kävyntii lähti,sano kaverikin et ihme homam ei hänen oo täytyny,no mä tokasinkin et rivipumpuilla ei ehkä tarviikkaan.
Meniköhän noin joku voi korjata jos tuli väärin??

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  jusape Pe Marras 07 2014, 15:07

Jakaja huonompi ilmaamaan itseään, koska suutinputkien lähdöissä ei ole takaiskuventtiiliä, ja muutenkin jakajan rakenne sinänsä huonompi (ohivuotojen kannalta), että "ilmalukot" herkempiä, ja vaikeemmin lmattavia joskus, kuin rivissä
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 990 selematic ei saa polttoainetta Empty Vs: david brown 990 selematic ei saa polttoainetta

Viesti  Tessu Pe Marras 07 2014, 22:59

Tuon olen huomannu ja totta se näkyy olevan,noissa vanhoissa raksoissa ja miksei toisilla autoisssakin voi tietty pelottaa se että kauanko ne pumput kestää??
No aika kauan toi Taavin pumppu meilläkin on pelannu,TOSIN kesäkäyttöä pääsääntösesti vaan,tänääkin halkoja siillä mettästä ajoin kun autol ei päässy sen verta lunta ja muuteskin liukasta savea.
No kaikki hajoo aikanaan,toivotaa että tuo 990 käyntii lähtee,on se täälkin välillä vaikeeta hommat...

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa