Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

David Brown 990 (n.-69)

5 posters

Siirry alas

David Brown 990  (n.-69) Empty David Brown 990 (n.-69)

Viesti  moispe La Joulu 30 2023, 07:58

Mikähän vikana kun pakosarjasta vuotaa "pikinestettä" ja kyllä pakoutkestakin tulee vähän sinistä savua.

moispe

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 990  (n.-69) Empty Vs: David Brown 990 (n.-69)

Viesti  erkki La Joulu 30 2023, 08:29

Pakosarjan musta mönjä on tavallisesti seuraamusta pitkäaikaisesta kevyestä ajosta. Esim. klapikoneen edessä hissukseen käyskentelevä kone alkaa kuolata viimeistään kolmen päivän jälkeen. Ongelma poistuu kun traktori pääsee pariksi päiväksi oikeisiin töihin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

moispe likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 990  (n.-69) Empty Vs: David Brown 990 (n.-69)

Viesti  1690 metsä La Joulu 30 2023, 10:43

Onko tuossa mallissa "liekinheitin hehku, se saattaa myös vuotaa ja aiheuttaa kyseisen oireen.

Esim omassa 185 Massikassa on Pikkupuron Kaluliitristä ostettu hehkutulppa. Jää vuotamaan joka kerta, jos erehtyy hehkuttamaan käynnistäessä.
Alkaa työntää mustaa öljypikitököttiä pakoputken saumasta ja savuttelee. Hehkun vuoto kyllä loppuu kun hehkuttaa uudelleen lämintäkonetta.
Joskus joutuu hehkuttamaan useammankin kerra ennenkun vuoto loppuu, mut asia on kuitenkin juuri näin

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 990  (n.-69) Empty Vs: David Brown 990 (n.-69)

Viesti  moispe La Joulu 30 2023, 13:15

Ei ole liekkihehku vaan ajtuksen muuntaminen.
Epäilen kanssa että on liian kevyellä ajolla ollut.

moispe

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 990  (n.-69) Empty Vs: David Brown 990 (n.-69)

Viesti  Tessu Su Joulu 31 2023, 07:38

Onkos laite toiminu muuten ok? lähteny käyntiin jne tarpeeksi loppu konekkin tekee tuota.
Meillä jo 850 sen verran ohipuhaltaa että ei auta enää laitella koneita perään tai muutenkaan kiljuttaa.
Tämäkin vaihtoehto kannattaa aina huomioida,ei ne Taavinkaan koneet ikuisia ole.
Väljistä kun kokemuksia jo hyvistä ei niinkään.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 990  (n.-69) Empty Vs: David Brown 990 (n.-69)

Viesti  moispe Su Joulu 31 2023, 13:52

Kone on pojan pojan ja kyllä se varmaan parhaat päivänsä on nähnyt, mutta kyllä sillä viä tuulikaatotukit häntäperässä mettästä tuli edellis lauantaina.

moispe

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 990  (n.-69) Empty Vs: David Brown 990 (n.-69)

Viesti  Tessu Su Joulu 31 2023, 18:16

Sama täällä perikunnan on ja viimekesänä tuli vielä ainakin lanattua heinät nurin ja hinattua puuta metästä,lopussahan tuo on ollu jo ennen kun meille tuli joskus -70 luvulla,pelkkää kesäajoa ollu.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 990  (n.-69) Empty Vs: David Brown 990 (n.-69)

Viesti  harrastaja Ma Tammi 01 2024, 10:58

Tessu kirjoitti:Onkos laite toiminu muuten ok? lähteny käyntiin jne tarpeeksi loppu konekkin tekee tuota.
Meillä jo 850 sen verran ohipuhaltaa että ei auta enää laitella koneita perään tai muutenkaan kiljuttaa.
Tämäkin vaihtoehto kannattaa aina huomioida,ei ne Taavinkaan koneet ikuisia ole.
Väljistä kun kokemuksia jo hyvistä ei niinkään.

vähän samaa mieltä tessun kanssa.yleisin neuvo on se,että kovaan työhön,niin palaa moskat pois,onhan se niinkin ei siinä mitään.tuntuu vain että jotkut moottorit kuolaa herkemmin,kuin toiset.itellä tällä hetkellä 5 Fiattia,ei niissä esiinny tuota ongelmaa,kaikki kyllä on timmissä kunnossa.tuo 1300dt meinas sitä tehdä alkuun,tutkin asiaa ja pako ohjurit oli väljät,ne vaihdettiin koneistamossa ja venttiilit koneistettiin ja tasopinnan oikasu samalla,uudet 5-reikäset suutinkärjet myös,ei kuolaa enää,eikä pölläytä vaikka käy joutokäyntiä kuinka kauan.Fiateissa on yleensä avautumispaineet korkeammat  suuttimissa,kuin monissa muissa ikäsissään,silläkin on varmaan merkitystä asiaan. tuo myös että termostaatti pitää olla kunnossa,että ei käy kovin ali lämpösenä kokoajan.

harrastaja

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 153

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 990  (n.-69) Empty Vs: David Brown 990 (n.-69)

Viesti  Tessu Ti Tammi 02 2024, 06:42

Juurikin noin se menee ja ennen kun aletaan isommin ruotimaan vikoja on aina hyvä tietää missä kunnossa kone on?
Varsinkin jos se ei ole oma ja pohditaan toisen omaa,aivan hyvin siellä voikin olla väljyyttä tms,ittekin monesti joutunu toisen laitteita katsomaan kun he ei asioista ymmärrä ja todettu että aika loppusuoralla jo mennään että mitäs meinaat tehä?

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa