CAV jakajapumpun ajoitus.
5 posters
Sivu 1 / 1
CAV jakajapumpun ajoitus.
Minkäslainen homma taavetissa on tuon jakajapumpun ajoituksen tarkistus/säätö.
Eli nyt haen sitä tarkempaa säätötapaa, en tarkoita nyt pelkästään -merkit kohdakkain ajoitusta.
Jonkinlainen korjaamokirja minulla on, mutta siinä ei kerrota tuon pumpun ajoituksesta mitään.
Ja 1490 pumpusta oli nyt kyse.
Eli nyt haen sitä tarkempaa säätötapaa, en tarkoita nyt pelkästään -merkit kohdakkain ajoitusta.
Jonkinlainen korjaamokirja minulla on, mutta siinä ei kerrota tuon pumpun ajoituksesta mitään.
Ja 1490 pumpusta oli nyt kyse.
Viimeinen muokkaaja, Jyryytin pvm Su Huhti 05 2015, 14:45, muokattu 1 kertaa
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: CAV jakajapumpun ajoitus.
Heittokellolla pitäs pystyä mittaamaan männän liike, ruiskutus putkien keskellä joku tulppa? Siihe heittokello mittaamaan männän liikettä.
Tässä auton esimerkki:
http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm
Tässä auton esimerkki:
http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: CAV jakajapumpun ajoitus.
Tuo ohje passaa Bosch pumppuun ja ainakin toijotan pumpussa pitää säätää juuri tuolta ruiskuputkien päästä ennakko.ValtraValmet kirjoitti:Heittokellolla pitäs pystyä mittaamaan männän liike, ruiskutus putkien keskellä joku tulppa? Siihe heittokello mittaamaan männän liikettä.
Tässä auton esimerkki:
http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm
Mutta mites se menee CAV:n pumpussa?
Bosch:
CAV:
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: CAV jakajapumpun ajoitus.
Kiitokset ohjeista maailmalle...
Mites muuten sopiiko 1210/1410 jakopään rojut suoraan tuohon 1490 lohkon etupäähän/sopisiko tuo rivimalli suoraan tuon jakajan tilalle? Mielenkiintoisena ajatuksena vaan koko ruiskutuspumppu mallin vaihtaminen kokonaan erilaiseksi/paremmaksi.
Tämä ajatus nyt on vaan hautumassa pääkopassa, että jos joskus...
Mites muuten sopiiko 1210/1410 jakopään rojut suoraan tuohon 1490 lohkon etupäähän/sopisiko tuo rivimalli suoraan tuon jakajan tilalle? Mielenkiintoisena ajatuksena vaan koko ruiskutuspumppu mallin vaihtaminen kokonaan erilaiseksi/paremmaksi.
Tämä ajatus nyt on vaan hautumassa pääkopassa, että jos joskus...
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: CAV jakajapumpun ajoitus.
Jos rivipumpu laitat nii kattele 1210 bossilaine eikä minimecci.
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: CAV jakajapumpun ajoitus.
Jyryytin kirjoitti:Kiitokset ohjeista maailmalle...
Mites muuten sopiiko 1210/1410 jakopään rojut suoraan tuohon 1490 lohkon etupäähän/sopisiko tuo rivimalli suoraan tuon jakajan tilalle? Mielenkiintoisena ajatuksena vaan koko ruiskutuspumppu mallin vaihtaminen kokonaan erilaiseksi/paremmaksi.
Tämä ajatus nyt on vaan hautumassa pääkopassa, että jos joskus...
Rivipumpun käyttöratas on eri.Samoim se levy moottorin etuosassa johon pumppu tulee kiinni.
Noita kyllä löytynee nurkista.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: CAV jakajapumpun ajoitus.
CAV DPA -tyypin ajoitus vaatii aika kehittyneen laitteiston jos ajoituksen haluaa tarkistaa myös ennakonsäätimen osalta. Pumpun välipaine työntää ennakkoa isommalle kun kierrokset nousevat, maksimi kuitenkin taitaa löytyä jo 1500 rpm paikkeilla. Tarkistus/ säätö on siis suunnilleen toimenpiden, jonka ensivaiheena tarkistetaan välipaineen nousu ja jos siinä on huomauttamista, kunnostetaan välipainepumppu tai säädetään välipaine uudelleen. Sen jälkeen ajoituksen pystyy tarkistamaan esim. tyhjäkäynnillä ja isoilla kierroksilla kun on käytettävissä tarvittavat instrumentit.
Toki perussäädön, ilman ennkonsäätimen vaikutusta pystyy tekemään kotikonsteillakin, mutta siinä on suunnilleen sama ero kuin vanhanaikaisen auton kärjellisen sytytyksen säätö strobolla tai perusennakon merkin mukaan.
Toki perussäädön, ilman ennkonsäätimen vaikutusta pystyy tekemään kotikonsteillakin, mutta siinä on suunnilleen sama ero kuin vanhanaikaisen auton kärjellisen sytytyksen säätö strobolla tai perusennakon merkin mukaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: CAV jakajapumpun ajoitus.
Sepä se ja nyt kun on bensiinit muuttunu rajusti niin ei voi enää vanhoja autoja säätää strobollakaan kun kukaan ei tiedä oikeita ajoituksia ilman kokeilua.
Dieselpolttoaine ei taida olla muuttunu niin paljon sitten -60 luvun? ainakin vanhat raksat käy hyvin sillä mitä kaatelee tankkiin,tai ainakin ovat muuttuneet paremmiksi?
Bensa kun on menny alkoholiksi ja se taas muuttaa kaiken -60 luvun ja uudemmissakin vehkeissä.
Dieselpolttoaine ei taida olla muuttunu niin paljon sitten -60 luvun? ainakin vanhat raksat käy hyvin sillä mitä kaatelee tankkiin,tai ainakin ovat muuttuneet paremmiksi?
Bensa kun on menny alkoholiksi ja se taas muuttaa kaiken -60 luvun ja uudemmissakin vehkeissä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» 990 Jakajapumpun ajoitus
» DB950 jakajapumpun irroitus
» CAV jakajapumpun tiivisteet
» jakajapumpun purku
» AD4/30 ajoitus
» DB950 jakajapumpun irroitus
» CAV jakajapumpun tiivisteet
» jakajapumpun purku
» AD4/30 ajoitus
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa