1690 kytkin ym.
5 posters
Sivu 1 / 1
1690 kytkin ym.
Laitoin Taavetin poikki, koska kampuran stefa falskasi pahasti.
Kytkin näyttää olevan ok, mutta kiinnostaisi tietää paljonko uudessa ajokytkimen levyssä on pintaa?
Niin ja mites tuo kytkin säädetään? Jouduin irrottamaan ajokytkimen säätöpultit, että sain levyn käsiini.
Ja sitten kävi sellainen saakelin tyriminen että v-o:n akseli (se sisempi) tuli hiukkasen eteenpäin eikä se suostu nätisti palaamaan paikalleen. Ihan kuin sieltä toisesta päästä olisi joku jo tipahtanut pois ja jäätävää kylmänhikeä alkoi pukkaamaan otsalle . Nytkö pitää nostaa hytti pois ja avata koko laatikko? Olisko jollain kokemusta/vinkkejä?
Kytkin näyttää olevan ok, mutta kiinnostaisi tietää paljonko uudessa ajokytkimen levyssä on pintaa?
Niin ja mites tuo kytkin säädetään? Jouduin irrottamaan ajokytkimen säätöpultit, että sain levyn käsiini.
Ja sitten kävi sellainen saakelin tyriminen että v-o:n akseli (se sisempi) tuli hiukkasen eteenpäin eikä se suostu nätisti palaamaan paikalleen. Ihan kuin sieltä toisesta päästä olisi joku jo tipahtanut pois ja jäätävää kylmänhikeä alkoi pukkaamaan otsalle . Nytkö pitää nostaa hytti pois ja avata koko laatikko? Olisko jollain kokemusta/vinkkejä?
Viimeinen muokkaaja, hanu pvm Ma Huhti 27 2015, 20:23, muokattu 1 kertaa
hanu- David Brown : Case 1690 4wd -84 + takatuuppari 1390 -82
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Itä-Loppi
Vs: 1690 kytkin ym.
Vo vaihde ollu vapaalla ja kytkentäpyörä on tippunu peräkotelon sisään,vaatii ulosottovaihteen irroituksen kokonaisuudessaan jotta saa takaisin.
Ulukomuistista en muista noita mittoja säätöihin pitäs kahtoa proopuskoista mutta jos joku muistaa niin laittakoon,jos ei niin laita yv niin neuvon yksityiskohtaisemmin.
Ulukomuistista en muista noita mittoja säätöihin pitäs kahtoa proopuskoista mutta jos joku muistaa niin laittakoon,jos ei niin laita yv niin neuvon yksityiskohtaisemmin.
Vierailija- Vierailija
Vs: 1690 kytkin ym.
Nonniin... eli ensikerralla Taavettia katkaistessani vedän ensimmäisenä ulosoton vaihteen päälle?
Pääsenkö ulosottovaihteeseen käsiksi perästä käsin jonkun kannen alta, vai onko se nyt sit kabiinin nosto seuraavaksi edessä?
Pääsenkö ulosottovaihteeseen käsiksi perästä käsin jonkun kannen alta, vai onko se nyt sit kabiinin nosto seuraavaksi edessä?
hanu- David Brown : Case 1690 4wd -84 + takatuuppari 1390 -82
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Itä-Loppi
Vs: 1690 kytkin ym.
Ei tarvi irrottaa koppia, takasillasta taaksepäi auki.
Täälänen osa irtoaa:
Ja tältä näyttää takaa katsottuna.
Toki hieman erinäköstä mut sama rakenne, kuvat 1210 ulos-otonvaihteesta.
Täälänen osa irtoaa:
Ja tältä näyttää takaa katsottuna.
Toki hieman erinäköstä mut sama rakenne, kuvat 1210 ulos-otonvaihteesta.
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: 1690 kytkin ym.
Ehdinpäs istahtamaan koneen ääreen...
VO-akselista:
1690:ssa ei tarvinnutkaan irrottaa koko em. perämöykkyä. VOA:n uloin kansi riitti. Kannen mukana tuli tosin aika painava ratasnippu.
Sen irroitettua pääsi kuitenkin näppärästi laittamaan vaihteensiirtäjän paikalleen... onneksi.
Tuolla se akselinpää ja vaihteensiirtäjä näkyy:
Kytkimen säätämisestä:
Mulla oli vauhtipyörä pöydällä ja laitoin siihen kytkinpaketin nippuun. Erään traktorimiehen ohjeilla säädin ajokytkimen "kammet" noin vaakatasoon. Tönärillä mittasin koneistetusta pinnasta että kaikki kammet ovat samalla tasolla. Ohjeen mukaan voimanottokytkimen kampien tassut tuli säätää noin 15mm korkeammalle ajokytkimen painolevyn tasalta. Mulla tosin korkeusero taisi jäädä luokaan 20mm ja hyvin toimii.
En siis vaihtanut kytkinlevyjä, koska uudessa levyssä on kulutuspintaa 4mm molemmin puolin. Nykyisessä levyssä oli pintaa noin 3,5mm joten, ajelen sillä vielä pitkään.
Stefan vaihdosta:
Koko hommaan aloin siis, koska oletin stefan vuotavan. Kytkinkopan seuduilta vuoti siis lämpimillä öljyillä melko reippaasti tiputellen moottoriöljyä pihalle.
Nyt remontin jälkeen oli "ilo" nähdä kun öljyä tiputtelee lähes entiseen malliin
Ihan muutama voimasana kaikui pellolla kun apupaskaa levittäessä pysähdyin hetkeksi ihastelemaan Taavettia.
Onko jollain ehdotuksia, mistä raosta tuolla seudulla öljy pakenee? Onko jotain "tyyppivikavuotokohtaa".
Tuossa on todistettavasti uusi stefa ja tuoltapäin se öljy jostain tulee:
VO-akselista:
1690:ssa ei tarvinnutkaan irrottaa koko em. perämöykkyä. VOA:n uloin kansi riitti. Kannen mukana tuli tosin aika painava ratasnippu.
Sen irroitettua pääsi kuitenkin näppärästi laittamaan vaihteensiirtäjän paikalleen... onneksi.
Tuolla se akselinpää ja vaihteensiirtäjä näkyy:
Kytkimen säätämisestä:
Mulla oli vauhtipyörä pöydällä ja laitoin siihen kytkinpaketin nippuun. Erään traktorimiehen ohjeilla säädin ajokytkimen "kammet" noin vaakatasoon. Tönärillä mittasin koneistetusta pinnasta että kaikki kammet ovat samalla tasolla. Ohjeen mukaan voimanottokytkimen kampien tassut tuli säätää noin 15mm korkeammalle ajokytkimen painolevyn tasalta. Mulla tosin korkeusero taisi jäädä luokaan 20mm ja hyvin toimii.
En siis vaihtanut kytkinlevyjä, koska uudessa levyssä on kulutuspintaa 4mm molemmin puolin. Nykyisessä levyssä oli pintaa noin 3,5mm joten, ajelen sillä vielä pitkään.
Stefan vaihdosta:
Koko hommaan aloin siis, koska oletin stefan vuotavan. Kytkinkopan seuduilta vuoti siis lämpimillä öljyillä melko reippaasti tiputellen moottoriöljyä pihalle.
Nyt remontin jälkeen oli "ilo" nähdä kun öljyä tiputtelee lähes entiseen malliin
Ihan muutama voimasana kaikui pellolla kun apupaskaa levittäessä pysähdyin hetkeksi ihastelemaan Taavettia.
Onko jollain ehdotuksia, mistä raosta tuolla seudulla öljy pakenee? Onko jotain "tyyppivikavuotokohtaa".
Tuossa on todistettavasti uusi stefa ja tuoltapäin se öljy jostain tulee:
hanu- David Brown : Case 1690 4wd -84 + takatuuppari 1390 -82
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Itä-Loppi
Vs: 1690 kytkin ym.
Tässäkohtaa ei nyt taida olla mitään "TYYPPIVIKAA",kuten eräillä aina on.
Katsoitko oliko edellinen stefa kuluttanut pahan uran kammen päähän??
Jos näin niin se voi olla syynä vuotoon.
Jos linkin kuvassa:http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr68059ar1243210 nro 7 o-rengas on rikki niin voi roiskia öljyä alle mutta myös startin taakse.
En ole varma jos tiiviste numero 4 on rikki ,voisiko se aiheuttaa vuodon.
Jos kuvassa http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr68059ar1242686 tiiviste numero 16 on pantu huonosti paikoilleeen kun lohko on asennettu rungon päälle niin luulisin sen aiheuuttavan vuotoa ,mutta tuleeko kytkinkoppaan niin en ole nyt varma.
Katsoitko oliko edellinen stefa kuluttanut pahan uran kammen päähän??
Jos näin niin se voi olla syynä vuotoon.
Jos linkin kuvassa:http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr68059ar1243210 nro 7 o-rengas on rikki niin voi roiskia öljyä alle mutta myös startin taakse.
En ole varma jos tiiviste numero 4 on rikki ,voisiko se aiheuttaa vuodon.
Jos kuvassa http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr68059ar1242686 tiiviste numero 16 on pantu huonosti paikoilleeen kun lohko on asennettu rungon päälle niin luulisin sen aiheuuttavan vuotoa ,mutta tuleeko kytkinkoppaan niin en ole nyt varma.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1690 kytkin ym.
Omalle kohdalle on osunut sellainen tapaus, että vaihdoin moottoripyörän moottorin takapään stefan vaikka vanha ei vuotanut, mutta kun paikat oli auki ja uusi stefa ostettuna, niin paiskattiin se paikoilleen.
Uusi stefa alkoi vuotaa alle 200 km ajon jälkeen. Minulle neuvoi muuan virittäjävelho, että vanhalle paikalle ei saa laittaa uutta stefaa ellei vanhan stefan kiilloittamaa rengasmaista vyöhykettä hoonaa kevyesti. Uusi stefa kuulemma ottaa liian hanakasti kiinni kiiltävään pintaan ja siitä leikkautuu mikroskoopisia partikkeleita, jolloin pito menetetään.
Vahingosta viisastuneena hoonasin muistaakseni tonnisella vesihiomapaperilla akselinkaulan ristiin kevyesti ennen uuden stefan asentamista ja on se nyt toistakymmnetä vuotta ja parisataatuhatta kilometriä siinä pitänyt. Stefakin tarvitsee hiukan voitelua ainakin ensialkuun ja siihen tulee aine noista hoonausjälkeen jäävistä öljymolekyyleistä.
Uusi stefa alkoi vuotaa alle 200 km ajon jälkeen. Minulle neuvoi muuan virittäjävelho, että vanhalle paikalle ei saa laittaa uutta stefaa ellei vanhan stefan kiilloittamaa rengasmaista vyöhykettä hoonaa kevyesti. Uusi stefa kuulemma ottaa liian hanakasti kiinni kiiltävään pintaan ja siitä leikkautuu mikroskoopisia partikkeleita, jolloin pito menetetään.
Vahingosta viisastuneena hoonasin muistaakseni tonnisella vesihiomapaperilla akselinkaulan ristiin kevyesti ennen uuden stefan asentamista ja on se nyt toistakymmnetä vuotta ja parisataatuhatta kilometriä siinä pitänyt. Stefakin tarvitsee hiukan voitelua ainakin ensialkuun ja siihen tulee aine noista hoonausjälkeen jäävistä öljymolekyyleistä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1690 kytkin ym.
Tiiviste numero 4 korvattu hyvällä tiivistemassalla niin maan perusteellisesti.
Tiiviste numero 7:n sijaintia en älynnyt. Olisiko se startin kaulukseen kuuluva? Tosin en ymmärrä miksi startin kaulaa täytyisi tiivistää.
Uuden stefan asensin millin kaksi syvemmälle, joten ei pistäisi pyöriä samoilla "urilla".
Lisäksi öljysin uuden stefan sekä kampuran pinnan ennen asentamista.
Uusi stefa oli varustettu kahdella kauluksella, joten pitäisi olla tuplaten parempi.
Kauhee mysteeri siis...
Yhtään ei olisi aikaa eikä innostusta alkaa taas Taavettia halkomaan.
Tiiviste numero 7:n sijaintia en älynnyt. Olisiko se startin kaulukseen kuuluva? Tosin en ymmärrä miksi startin kaulaa täytyisi tiivistää.
Uuden stefan asensin millin kaksi syvemmälle, joten ei pistäisi pyöriä samoilla "urilla".
Lisäksi öljysin uuden stefan sekä kampuran pinnan ennen asentamista.
Uusi stefa oli varustettu kahdella kauluksella, joten pitäisi olla tuplaten parempi.
Kauhee mysteeri siis...
Yhtään ei olisi aikaa eikä innostusta alkaa taas Taavettia halkomaan.
hanu- David Brown : Case 1690 4wd -84 + takatuuppari 1390 -82
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Itä-Loppi
Vs: 1690 kytkin ym.
Sen viitteellä 7 varustetun O-renkaan sisähalkaisija on 1 13/16 tuumaa (noin 46 mm). Sopisi hyvin estämään nokka-akselin takimmaisen laakerin voitelu öljyn
karkaamisen lohkon ja välilevyn väliin. Startin kanssa mainitulla O-renkaalla ei ole mitään tekemistä.
karkaamisen lohkon ja välilevyn väliin. Startin kanssa mainitulla O-renkaalla ei ole mitään tekemistä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Similar topics
» 1690 kytkin
» 1690 jäykkä kytkin
» 1690:n ulosoton kytkin
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» 1690 vs. 1690 turbo
» 1690 jäykkä kytkin
» 1690:n ulosoton kytkin
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» 1690 vs. 1690 turbo
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa