1690 tuli taloon
Sivu 1 / 1
1690 tuli taloon
Voi veljet, näin tässä kävi! Askolan mies halusi luopua minulle passelilla hinnalla vuoden -82 DB-1690-4:stä. Par juttua:
-Konedatassansa Nurmelan Timppa sanoo, että kuutosissa oli apusylkky. Tässä ei ole, mutta on ehkä saattanut olla, sen oloinen hydeletku tulee vasemmalla hytin alla olevasta muhkurasta. Letkussa tosin on urospää eikä se siis ole siitä päästä kiinni missään. 13-piikkinen Potilan kultivaattori liikkuu ja nouseekin, mutta kun on oikein savea piikeissä niin apusylkkyä kyllä huutaa. Paineet mittasin ja suht. lämpösillä öljyillä tulee 180 kiloa, noin.
-Minusta tässä ei ole kaksoispumppua, mutta ei kai vakiona pidäkään…
-Syöttöpumppu on rivi-Minimec. Ja kylmä käyntiin lähtö tosi huonoo, asiaahan käsitelläänkin tossa viereisessä säikeessä. Siinä puhutaan hehkusta, vaan minä en semmoista oo löytäny, tosin kone tuli vasta viime perstaina enkä oo tässä rytäkässä tajunnu edes hehkua aatella.
-Onko kuutosissa syttöpumppuna myös caavilaista jakajaa?
-Kovalaatikkoinen tietysti, nelikoihin ei kai saanut tuossa vaiheessa HS:ää.
-Maantiellä Hiiiiiiiiidas….
-Miten turbo eroaa sisäkaluiltaan tästä imukuutosesta?
-Muuttuko tunnustelu jo -83 vetovarsi-semmoseksi?
-Moottorin öljypumpusta ei ole historiatietoo. Olen ymmärtänyt, että järjestään se ensiasennuspumppu on huonoilla sisäkaluilla, eli alas on otettava ja tsekattava jos haluaa rauhan sielulleen, vai?
-Ennestään on 990 Sele vm. 67 ja 1394-4 HS vm. 85, eli tämmönen vanhainkoti…. ja sitte Dexta ja 7245 Zetori, ettei aika tuu pitkäks…
-Mutta kyllä traktorissa kuutosen laulu on kaunista!
Terv.
Kauko Ollila
Mäntsälä
-Konedatassansa Nurmelan Timppa sanoo, että kuutosissa oli apusylkky. Tässä ei ole, mutta on ehkä saattanut olla, sen oloinen hydeletku tulee vasemmalla hytin alla olevasta muhkurasta. Letkussa tosin on urospää eikä se siis ole siitä päästä kiinni missään. 13-piikkinen Potilan kultivaattori liikkuu ja nouseekin, mutta kun on oikein savea piikeissä niin apusylkkyä kyllä huutaa. Paineet mittasin ja suht. lämpösillä öljyillä tulee 180 kiloa, noin.
-Minusta tässä ei ole kaksoispumppua, mutta ei kai vakiona pidäkään…
-Syöttöpumppu on rivi-Minimec. Ja kylmä käyntiin lähtö tosi huonoo, asiaahan käsitelläänkin tossa viereisessä säikeessä. Siinä puhutaan hehkusta, vaan minä en semmoista oo löytäny, tosin kone tuli vasta viime perstaina enkä oo tässä rytäkässä tajunnu edes hehkua aatella.
-Onko kuutosissa syttöpumppuna myös caavilaista jakajaa?
-Kovalaatikkoinen tietysti, nelikoihin ei kai saanut tuossa vaiheessa HS:ää.
-Maantiellä Hiiiiiiiiidas….
-Miten turbo eroaa sisäkaluiltaan tästä imukuutosesta?
-Muuttuko tunnustelu jo -83 vetovarsi-semmoseksi?
-Moottorin öljypumpusta ei ole historiatietoo. Olen ymmärtänyt, että järjestään se ensiasennuspumppu on huonoilla sisäkaluilla, eli alas on otettava ja tsekattava jos haluaa rauhan sielulleen, vai?
-Ennestään on 990 Sele vm. 67 ja 1394-4 HS vm. 85, eli tämmönen vanhainkoti…. ja sitte Dexta ja 7245 Zetori, ettei aika tuu pitkäks…
-Mutta kyllä traktorissa kuutosen laulu on kaunista!
Terv.
Kauko Ollila
Mäntsälä
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: 1690 tuli taloon
Molemmissa imusarjoissa pitäisi olla hehkut, eli 2 kpl. Näkyy kun ihan oikealta sivusta vilkaiset. Tsekkaa että sähköt tulee ja pa-putket on paikoillaan, kyllä se käyntiin lähtee kun vain metkut oppii! Omassa vuoden 83 turbomallissa on kyllä jo vetovarsitunnustelu ja hyvin toimiikin. Tuli tuota taas eilen kynnettäessä testattua. Apusylinteriä ei kyllä mullakaan ole.
Tuon moottorin öljypumpun sisuskalut kyllä kannattaa vaihtaa, omassa oli mennyt tuohon kuvassa (oikenpuoleinen ratas) näkyvään kuntoon 4000 tunnissa! Tuosta se kuluminen kuulema etenee hyvinkin nopeasti.
Tuon moottorin öljypumpun sisuskalut kyllä kannattaa vaihtaa, omassa oli mennyt tuohon kuvassa (oikenpuoleinen ratas) näkyvään kuntoon 4000 tunnissa! Tuosta se kuluminen kuulema etenee hyvinkin nopeasti.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690 tuli taloon
Onnittelut Kaukolle kuutosen ostosta.
Apusylinteri ei ole vakiovaruste.Mulla ainakin nousee 4-siipiset kääntöaurat kepeesti ilman apusylinteriä.
Kaksoispumppu ei ole vakiovaruste,siitä on hyötyä etukuormain käytössä .
Hitaita nää on vakiona.Pistä reilut pari tonnia lisää ja se kulkee reilut 35 km/h.
Mimimec näissä on pa-pumppuna en tiedä muita olleen.
Öljypumpun sisuskalut kannattaa uusia jos ei ole vielä tehty. Kuutosten ainut heikko kohta.
Apusylinteri ei ole vakiovaruste.Mulla ainakin nousee 4-siipiset kääntöaurat kepeesti ilman apusylinteriä.
Kaksoispumppu ei ole vakiovaruste,siitä on hyötyä etukuormain käytössä .
Hitaita nää on vakiona.Pistä reilut pari tonnia lisää ja se kulkee reilut 35 km/h.
Mimimec näissä on pa-pumppuna en tiedä muita olleen.
Öljypumpun sisuskalut kannattaa uusia jos ei ole vielä tehty. Kuutosten ainut heikko kohta.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690 tuli taloon
Onnea vaan kuutosenmiehelle,kyllä sinulla hyvä peli nyt kumminki on,kun hyväksyy ne puutteet,mitä siinä on,eli se öljypumppu pitää laittaa,siinä on se lyhempi pumppu,joten nuo pyörät ei todennäköisesti siihen käy,Lehtolan kone tekee kyllä siihenki pyöriä,mutta minusta kannattaa tilata se pumppu kokonaisena onglannista,noin 500-600 oli viimeksi hintaa kun selvitettiin asiaa,en muista nyt osoitetta,mutta löytyy tarvittaessa,sitä apusylkkyä siinä ei alkujaan ole,mutta lisävarusteena sen sai,ja saa,noin 4 tonniahan siinä nostolaite nostaa,tutki se tuulettajan siiven laakerointi,jos väljää vaihda siihen laakerit,säästyt syylärin kennotukselta,se lyö mäskiksi sen kerralla jos laakeri pettää.
Jos haluat nopeutta noin 40 km/h,minulta löytyy siihen pyörät taakse 800 eurolla,ja 1500 eurolla tulee nelivedon loota sitten samaa vauhtia vetäväksi.
Pumppu on kaikissa kuutosissa minimecin rivipumppu,voi laittaa turbon pumpunki vapariin,ja eroa ei huomaa,itselläki on 1690 ollu turbon pumppu,toki nyt aivan uusi pumppu sitten,sekin isoilla elementeillä.
1690Turbossa on sitten vetovarsitunnustelu,pumpussa siinä tuntuu painetta olevan.
Imusarjoissa on hehkut,molemmissa kansissa omat,se polttoainehehku,jos se ei toimi,ei lähe kesälläkää käyntiin...
Ainakaan kunnolla,kokeile pumpata käsipumpulla ennen käynnistystä,auttaako.
Jos haluat nopeutta noin 40 km/h,minulta löytyy siihen pyörät taakse 800 eurolla,ja 1500 eurolla tulee nelivedon loota sitten samaa vauhtia vetäväksi.
Pumppu on kaikissa kuutosissa minimecin rivipumppu,voi laittaa turbon pumpunki vapariin,ja eroa ei huomaa,itselläki on 1690 ollu turbon pumppu,toki nyt aivan uusi pumppu sitten,sekin isoilla elementeillä.
1690Turbossa on sitten vetovarsitunnustelu,pumpussa siinä tuntuu painetta olevan.
Imusarjoissa on hehkut,molemmissa kansissa omat,se polttoainehehku,jos se ei toimi,ei lähe kesälläkää käyntiin...
Ainakaan kunnolla,kokeile pumpata käsipumpulla ennen käynnistystä,auttaako.
Vieraili- Vierailija
1690
Kiitos herroille taas erinomaisen asiasisältöisestä palautteesta!
KO
KO
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Similar topics
» 990 Selecta tuli taloon...
» Implematic 880/ES -64 tuli taloon.
» uusi jäsen; DB 990 tuli taloon!
» DB885 vetovarret
» DB 880 Selectamatic 1966 jonka tilalle tuli 1969, josta nyt ja jatkossa puhutaan
» Implematic 880/ES -64 tuli taloon.
» uusi jäsen; DB 990 tuli taloon!
» DB885 vetovarret
» DB 880 Selectamatic 1966 jonka tilalle tuli 1969, josta nyt ja jatkossa puhutaan
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa