Nostolaitesylinterin tiivisteiden vaihto
5 posters
Sivu 1 / 1
Nostolaitesylinterin tiivisteiden vaihto
Vm.74 Selectamatic 885. Miten tapahtuu nostosylinterin männän tiivisteiden vaihto ja onko jotain muuta joka kannattaa tehdä samalla aukomisella? Joskus täällä oli ohjeet ko. hommasta mutta nyt en niitä löytänyt.
Kasipätkä- David Brown : 885 vm.73
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Iisalmi
Vs: Nostolaitesylinterin tiivisteiden vaihto
Vasemmalla oleva poikittaisakselin laakerin kansi pitää ensin ruuvata auki. Avaa myös oikeassa päässä oleva peltiluukku ihan siitä syystä, että kun käännät akselia niin, että koiranluu pullahtaa ulos sylinteristä, voit samalla seurata, miten nokkalevy kohtelee oikeassa päässä rullaseuraajaa. En jaksa muistaa, että mahtuuko nokkalevy kääntymään niin paljon, ettei se murjaise rullaseuraajan pidikettä poikki. Jos näyttää ahtaalta, niin irrota nokkalevy poikittaiakselin päästä, mutta merkkaa sen asema muistiin, että se tulee entiseen asentoon kootessa.
Jos mäntää esi saa ongittua ulos takakautta, irrota kolmitieventtiili ja tyrkkää sen takana olevan läpiviennin kautta pitkällä teräspuikolla mäntä ulos. Lentää se kyllä paineilmallakin, mutta pitää osata ottaa siitä koppi.
Sitten vaan vanha tiiviste pois ja uudet tilalle. Nahkainen tukirengas pehmenee joustavaksi kun sitä liottaa öljyssä vähän aikaa. Sitten sen saa pujotettua uraan.
Sitten vaan peli takaisin nippuun. Ei kai siinä muuta.
Jos mäntää esi saa ongittua ulos takakautta, irrota kolmitieventtiili ja tyrkkää sen takana olevan läpiviennin kautta pitkällä teräspuikolla mäntä ulos. Lentää se kyllä paineilmallakin, mutta pitää osata ottaa siitä koppi.
Sitten vaan vanha tiiviste pois ja uudet tilalle. Nahkainen tukirengas pehmenee joustavaksi kun sitä liottaa öljyssä vähän aikaa. Sitten sen saa pujotettua uraan.
Sitten vaan peli takaisin nippuun. Ei kai siinä muuta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Nostolaitesylinterin tiivisteiden vaihto
Viime talvena vaihdoin 1490:in nostomännän tiivisteen. Sellaisella erotuksella, että irroitin sen koiranluun vääntiöstä irti ja nostin käsin sitten nostovarsia ylöspäin sen verran että mäntä mahtui tulemaan vääntiön alitse pois paikoiltaan. Ja juuri männän etupuolelta ohuella tapilla työnsin männän pois paikoiltaan.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Nostolaitesylinterin tiivisteiden vaihto
Homma (purkaminen) meni kuin strömsössä. Otin myös tuon välitangon pois ja tyrkkäsin männän ulos puikolla. Tuota oikean puolen kantta ei periaatteessa olisi tarvinnut aukaista mutta hyvä siinä mielessä että osaa olla rikkomatta paikkoja.
Kasipätkä- David Brown : 885 vm.73
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Iisalmi
Vs: Nostolaitesylinterin tiivisteiden vaihto
Tiivisteiden vaihto oli helppo homma. Nahkaisen tukirenkaan paikalleen saanti vaati hieman uskoa että uskalsi venyttää rengasta tarpeeksi, vaikka olikin öljyssä liotettu. Pilkkiminen tosin loppui vasta kun vaihdoin pudotusventtiiliin tiivistesarjan. Aiemmin vaihdoin jo nuo mutta tokmannin renkusarjan renkaat oli menneet reilussa vuodessa koviksi ja vuotivat. Pudotusventtiilin tiistesarjan mukana tuli 4kpl tukirenkaita O-renkaiden kaveriksi mutta uriin niitä ei saanut kuin ahtamalla kahteen. Onko nuissa pudotuventtiileissä eroja O-renkaan urilla siten että olisi tilaa tukirenkaille?
Kasipätkä- David Brown : 885 vm.73
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Iisalmi
Vs: Nostolaitesylinterin tiivisteiden vaihto
Tiivistesarjassa taitaa tulla mukana muutama ylimääräinen.
Muistaakseni vain 2 tukirengasta olen itsekin käyttänyt.
Ja vain niihin uriin missä olikin alunperin tukirengas.
Muistaakseni vain 2 tukirengasta olen itsekin käyttänyt.
Ja vain niihin uriin missä olikin alunperin tukirengas.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Nostolaitesylinterin tiivisteiden vaihto
1410:ssä ja 6-sylinteriseissä on erilainen pudotusventtiili nostosylinterin edessä. Tiivistesarja sisältää O-renkaat ja tukirenkaat kumpaankin pudotusventtiiliin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Similar topics
» Jäähdytysnesteen vaihto.
» 1210 ohjaussylinterin tiivisteiden vaihto
» DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
» 995 Polttoainesuodattimien vaihto
» Case 1056 vetokartun tiivisteiden vaihto
» 1210 ohjaussylinterin tiivisteiden vaihto
» DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
» 995 Polttoainesuodattimien vaihto
» Case 1056 vetokartun tiivisteiden vaihto
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa