DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
4 posters
Sivu 1 / 1
DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
Alkanut sylinterin varresta öljyä tihkumaan. Tiivistesarja parisen kymppiä. Vaatiikohan tuo jotain erikoistykaluja, että saa auki?
Saako muuten mistään tuota etummaista niveltä, kun on samalla pikkukartiolla, kuin tehostamaton ja kaikki tarjoaa paksumman kartion niveltä siihen? Tullut aina katkottua ja hitsattua kahdesta nivelestä käypä siihen.
Saako muuten mistään tuota etummaista niveltä, kun on samalla pikkukartiolla, kuin tehostamaton ja kaikki tarjoaa paksumman kartion niveltä siihen? Tullut aina katkottua ja hitsattua kahdesta nivelestä käypä siihen.
puolimoottori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
Tein itse vastaavan rempan ihan hiljattain.
Tiivistesarja oli Sparexin S.57951. Hinta oli halvimmillaan reilun kolmekymppiä. Halvemmalla en löytänyt mistään.
Erikoikoistyökaluja ei tarvinnut. Tiivisterenkaiden irroitusta helpottaa huomattavasti sellainen terävä kärkinen päästä taivutettu o-rengas työkalu.
Itse irroitin ensin koko systeemin traktorista.
Varren ympärillä on kaksi lukkorengassokkaa peräkkäin. Niiden jälkeen männän varsi irtoaa. Paineilmapistoolilla puhaltamalla ilmaa sylinterin takapään liittimistä (en enää muista, että kumpi oli oikea reikä) rojut irtoaa sylinteristä. Kannattaa tyhjentää sylinteri mahdollisimman hyvin öljystä ennen puhaltamista ja laittaa vaikka vanha pyyhe sylinterin päälle, ettei öljy lennä pitkin seiniä. Sitten kaikki onkin aika suoraviivaista hommaa, kunhan katsoo tarkkaan, että mikä tiiviste oli missäkin välissä.
IKH:lta löytyi kaikki pallonivelet. Vaihdoin kaikki neljä kerralla.
Kuviakin löytyy operaatiosta, mutta juuri nyt en pysty niitä tänne laittamaan, mutta tarvittaessa onnistuu myöhemmin.
Tiivistesarja oli Sparexin S.57951. Hinta oli halvimmillaan reilun kolmekymppiä. Halvemmalla en löytänyt mistään.
Erikoikoistyökaluja ei tarvinnut. Tiivisterenkaiden irroitusta helpottaa huomattavasti sellainen terävä kärkinen päästä taivutettu o-rengas työkalu.
Itse irroitin ensin koko systeemin traktorista.
Varren ympärillä on kaksi lukkorengassokkaa peräkkäin. Niiden jälkeen männän varsi irtoaa. Paineilmapistoolilla puhaltamalla ilmaa sylinterin takapään liittimistä (en enää muista, että kumpi oli oikea reikä) rojut irtoaa sylinteristä. Kannattaa tyhjentää sylinteri mahdollisimman hyvin öljystä ennen puhaltamista ja laittaa vaikka vanha pyyhe sylinterin päälle, ettei öljy lennä pitkin seiniä. Sitten kaikki onkin aika suoraviivaista hommaa, kunhan katsoo tarkkaan, että mikä tiiviste oli missäkin välissä.
IKH:lta löytyi kaikki pallonivelet. Vaihdoin kaikki neljä kerralla.
Kuviakin löytyy operaatiosta, mutta juuri nyt en pysty niitä tänne laittamaan, mutta tarvittaessa onnistuu myöhemmin.
eye_of_the_maegeri- David Brown : 995 -75
Viestien lukumäärä : 8
puolimoottori likes this post
Vs: DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
eye_of_the_maegeri kirjoitti:Tein itse vastaavan rempan ihan hiljattain.
Tiivistesarja oli Sparexin S.57951. Hinta oli halvimmillaan reilun kolmekymppiä. Halvemmalla en löytänyt mistään.
Erikoikoistyökaluja ei tarvinnut. Tiivisterenkaiden irroitusta helpottaa huomattavasti sellainen terävä kärkinen päästä taivutettu o-rengas työkalu.
Itse irroitin ensin koko systeemin traktorista.
Varren ympärillä on kaksi lukkorengassokkaa peräkkäin. Niiden jälkeen männän varsi irtoaa. Paineilmapistoolilla puhaltamalla ilmaa sylinterin takapään liittimistä (en enää muista, että kumpi oli oikea reikä) rojut irtoaa sylinteristä. Kannattaa tyhjentää sylinteri mahdollisimman hyvin öljystä ennen puhaltamista ja laittaa vaikka vanha pyyhe sylinterin päälle, ettei öljy lennä pitkin seiniä. Sitten kaikki onkin aika suoraviivaista hommaa, kunhan katsoo tarkkaan, että mikä tiiviste oli missäkin välissä.
IKH:lta löytyi kaikki pallonivelet. Vaihdoin kaikki neljä kerralla.
Kuviakin löytyy operaatiosta, mutta juuri nyt en pysty niitä tänne laittamaan, mutta tarvittaessa onnistuu myöhemmin.
Kiitos tiedosta. Väärän tiivisteen jo kerkesinkin tilaamaan. S.57975. Koetin Sparexin luettelosta järkeillä, että tuon se täytyy olla, mutta huomattavasti isommalle sylinterille oli.
IKH:lta ei tuota etupään niveltä löydy ainakaan taavetin listoilta. Minulla on 995 ja 996 taavetissa sama ongelma, että se olka akselin reikä on samaa kokoa, kuin tehostamattomassa. Oletettavasti molemmissa kuitenkin on alkuperäiset tehostimet.
Tätä ikh tarjoaa.
https://www.ikh.fi/fi/ohjaus-sylinterin-paa-db-k929057-t4012
Tämä nivel siihen pitää joka kerta hitsata.
https://www.ikh.fi/fi/raidetangonpaa-db-case-k908071-v1490
puolimoottori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
Minkälainen se kiinteä mekaaninen yhteys on óhjaussimpukalta etuakseliin ?
Kun siis jos "tehostimesta" puhutaan .......
Kun siis jos "tehostimesta" puhutaan .......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
jusape kirjoitti:Minkälainen se kiinteä mekaaninen yhteys on óhjaussimpukalta etuakseliin ?
Kun siis jos "tehostimesta" puhutaan .......
Orbitrol ja hydrauliletkut?
puolimoottori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
kun asiantuntemus on heikolla tolalla puhuu varaosa myyjätkin tehostajista vaikka kysymys on täyshydraulisesta ohjauksesta esim orbitol. käsitteet ovat siltä ajalta kun ensimmäiset tehostajat tulivat ja autoissahan on yleisesti vain tehostajat.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
Pakki kirjoitti:kun asiantuntemus on heikolla tolalla puhuu varaosa myyjätkin tehostajista vaikka kysymys on täyshydraulisesta ohjauksesta esim orbitol. käsitteet ovat siltä ajalta kun ensimmäiset tehostajat tulivat ja autoissahan on yleisesti vain tehostajat.
Niin, "ohajustehostaja" , tai "ohjauksen kevennin" , ne ovat mekaanisen simpukkaohjauksen yhteydessä avustamassa, joko alkuperäisesennuksena, tai alkuperäis lisävarusteena tai täysin jälkiasenteisena asennussarjana tai muusta modattu jälkiasennustehostaja.
Täyshydraulinen "orbitrol" ohjaus on eri asia, kuin jokin "tehostaja" .
Tosin autopuolella kevyemmässä kalustossa, henkilö ja pakettiautoissa on ollut tehostettua ohjaussimpukkaa, ja tehostettua hammastankoa, joissa tehostussysteemi on rakennettu itse mekaanisen simpukan tai hammastangon kiinteään yhteyteen, sisäänrakennettuna systeeminä.
Raskaan kaluston puolella aikanaan oli erillistä ohjaustehostinta siellä mekaanisen onhausvarren yhteydessä.
Samoin kuin jotkut puhuu "etunostolaitteesta" , tarkoittaessaan etukuormaajaa.
Etunostolaite ( molmipistekiinnitys työkoneelle kuten takanakin ) - ja etukuormaaja , kun nekin ovat aivan täysin eri asioita .....
Ei silleen millään pahalla, mutta välillä hieman vaan ottaa "aivoon" tälläiset erui systeemien nimitysten sotkemiset ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Similar topics
» Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto
» Nostolaitesylinterin tiivisteiden vaihto
» 1210 ohjaussylinterin tiivisteiden vaihto
» Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot
» Case 1056 vetokartun tiivisteiden vaihto
» Nostolaitesylinterin tiivisteiden vaihto
» 1210 ohjaussylinterin tiivisteiden vaihto
» Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot
» Case 1056 vetokartun tiivisteiden vaihto
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa