Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot
3 posters
Sivu 1 / 1
Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot
Terve. Tuossa niittäessä tuli mitattua infrapuna mittarilla pakosarjan lämpötiloja ja näytti, että 1 ja 2 sylinterin lämpötilat noin 50c alempia kuin 3 ja 4, 1 ja 2 lämpötilojen ollessa 90c hujakoilla .. Pakosarjasta sen myös näkee; maalit palanut pois kuumemmasta kohdasta. Mikäköhän vikana? Kumpi on normaali lämpö rasituksessa noin 100c vai yli 150c (asteikko loppuu mittarista 150 kohdalla joten ei tiedä paljon oikeasti). Lähinnä tuo lämpötilaero mietityttää, ei varmasti tee hyvää koneelle .. Ja konehan on Db 880 implematic vm.63
problematic880- David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Salo
Vs: Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot
Moottorin käydessä ilman kuormitusta tai kevyellä kuormalla pystyy tuollaisia eroja tulemaan siitä, että suuttimet on paremmat lämpimissä pytyissä tai sitten viileämmissä on alkanut venttiilit hiukka fuskaamaan. Tyhjäkäynnillä suuttimille syötettävä polttoainemäärä on niin mitättömän pieni, ettei kulunut suutin välttämättä anna pientä pisaraa tai sitten se spreijaa vain kahdella tai kolmella reijällä jolloin syttyminen hidastuu. Harmaa savutus on palamatonta polttoainetta. Kovassa vedossa pakosarja kuumenee useita satoja asteita, pimeässä se hohkaa punaista kun käsketään kaikkia hevosia ulos vähän pitempään.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot
Oiskohan siihen mahdollista myös luonnollinen selitys, ainakin osittain. Pääseeköhän syylärin flektin ilmavirta paremmin viilentämään moottorin etupäätä ja pakosarjan takapää on tavallaan taskussa siellä tankin ja konepellin katveessa, jolloin ilma suuntautuu muualle.
Eipäs ole koskaan tullut tutkittua tuommoista asiaa. Valkoisten taavettien punainen putki sitävastoin vetäytyy tummaksi kun tosistaan vedättää. Ei voi oikein sanoa että mentiin putki punasena.
matti
Eipäs ole koskaan tullut tutkittua tuommoista asiaa. Valkoisten taavettien punainen putki sitävastoin vetäytyy tummaksi kun tosistaan vedättää. Ei voi oikein sanoa että mentiin putki punasena.
matti
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot
Juuh, se punainen emaliputki tosiaankin tummuu kun vedätetään kunnolla. Pakosarjaan tulee isolla syötöllä noin 600 asteiset pakokaasut, joten pimeässä pakosarjan näkee hohkaavan punaista. Kyllä ropelin ilmavirtakin pakosarjaa jäähdyttää. Inframittarihan mittaa pintalämpötiloja.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot
Suuttimia vähän epäilinkin.. voisi tässä talvella ottaa ne irti ja viedä diesel huoltoon, samalla säätää venttiilit ja kiristää kansi.. Nyt kaipaisin vähän vinkkejä noiden suuttimien irrotukseen, saatta nimittäin olla vähän tiukassa 48 vuoden jälkeen ei taida ihan nitkuttamalla lähteä, jonkinlainen ulosvetäjä tai liukuvasara voisi olla hyvä. Mihinköhän momenttiin nuo kannen ruuvit tulisi kiristää? järjestyshän löytyy ohjekirjasta.
problematic880- David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Salo
Vs: Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot
momentteja -> https://www.taavetti-talli.net/t205-db-momentteja
Vieraili- Vierailija
Similar topics
» SYLINTERIN KANSI
» Ostetaan 25c sylinterin kansi
» Nostolaitteen sylinterin tiivisteen vaihto
» Case 1694 sylinterin kannen kiristys
» DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
» Ostetaan 25c sylinterin kansi
» Nostolaitteen sylinterin tiivisteen vaihto
» Case 1694 sylinterin kannen kiristys
» DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa