Nostolaitteen sylinterin tiivisteen vaihto
2 posters
Sivu 1 / 1
Nostolaitteen sylinterin tiivisteen vaihto
Projekti voisi edetä 990:n osalta nyt nostolaitteen sylinterin tiivisteiden vaihtoon. Onko sylinterin kannella mitään tiivistettä vai käviskö siihen tiivisteliima ? Entäs nostolaitteen yläasennon lukitsin, minkalainen mekaniikka siinä on ? Vaatiiko takaisinasennukssa jotain huomioitavaa ?
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Nostolaitteen sylinterin tiivisteen vaihto
Muistaakseni nostoakselin oikeassa päässä olevassa kotelossa on paperitiiviste. Kyllä kai sen voi korvata tiivistemassalla. Kopassa ei ole öljynpainetta sisällä, mutta nostomäntä puskee vaakasuoraan kannen pultteja vasten, mikä saattaa aiheuttaa liitoksessa pientä elämistä. Pultit pitää olla tiukalla.
Yläasennon lukitsin on yksinkertainen luistimekanismi. Sitä ei tarvitse purkaa tiivisteen vaihdon takia.
Yläasennon lukitsin on yksinkertainen luistimekanismi. Sitä ei tarvitse purkaa tiivisteen vaihdon takia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Nostolaitteen sylinterin tiivisteen vaihto
itselleni vastaten, ei ollut tiivistettä kannen alla. Enpä siihen edes sitten varautunut mitenkään. Jos tiivisteliiman näppäis väliin. Mäntä vihdoin saatu ulos. Kovin homma oli ne kannen pultit (oli kiinni ) ja männän työntövarren sokkatappi. Sekin oli kiinni.
Männässä on pahat jäljet, eli onko likainen öljy voinut sen aiheuttaa ? Samapa se, mutta saas nähdä tuleeko toimiva. Sylinterin seinämät on ok. Ja se, miksi ei ehken pysynyt nostolaite ylhäällä, niin tukirengas (nahkainen) oli kadonnut. Puolen sentin pala oli jäljellä.
Oikealta puolelta en avannnut mitään luukkuja ?
EDIT: tiiviste vaihdettu ja nailon tukirengas asennettu. Osat kasattu ja toimii paremmin kuin ennen, mutta pilkkiminen jatkuu edelleen. Huomattavasti harvemmin, mutta pilkkii kuitenkin. Kokeilin laittamalla takakuupan perään. Pilkkii kuuppa perässä noin puolen minuutin välein.
Nyt traktori on kolmitieventtiili ykkösellä ja nostolaite ylhäällä, niin testataan laskeeko siinä. Pudotusventtiilin tiivisteet tähän vaihdoinkin jo aikaisemmin, niin mitä muita vaihtoehtoja pilkkimiselle jää ? Katotaan nyt toki tuo kolmitieventtiilin testi, johtuisko huonosta nostolaitteen männästä ...
EDIT2: Nostolaite pysyy ylhäällä kolmitieventtiili 1 asennossa. Eli vika ei ole enää nostolaitteen sylinterissä.
Männässä on pahat jäljet, eli onko likainen öljy voinut sen aiheuttaa ? Samapa se, mutta saas nähdä tuleeko toimiva. Sylinterin seinämät on ok. Ja se, miksi ei ehken pysynyt nostolaite ylhäällä, niin tukirengas (nahkainen) oli kadonnut. Puolen sentin pala oli jäljellä.
Oikealta puolelta en avannnut mitään luukkuja ?
EDIT: tiiviste vaihdettu ja nailon tukirengas asennettu. Osat kasattu ja toimii paremmin kuin ennen, mutta pilkkiminen jatkuu edelleen. Huomattavasti harvemmin, mutta pilkkii kuitenkin. Kokeilin laittamalla takakuupan perään. Pilkkii kuuppa perässä noin puolen minuutin välein.
Nyt traktori on kolmitieventtiili ykkösellä ja nostolaite ylhäällä, niin testataan laskeeko siinä. Pudotusventtiilin tiivisteet tähän vaihdoinkin jo aikaisemmin, niin mitä muita vaihtoehtoja pilkkimiselle jää ? Katotaan nyt toki tuo kolmitieventtiilin testi, johtuisko huonosta nostolaitteen männästä ...
EDIT2: Nostolaite pysyy ylhäällä kolmitieventtiili 1 asennossa. Eli vika ei ole enää nostolaitteen sylinterissä.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Nostolaitteen sylinterin tiivisteen vaihto
Puolen minuutin välein pilkkiminen tarkoittaa sitä, että aika hyvässä kunnossa siellä on vielä paikat. Kun nostomäntä pitää ja pudotusventtiilissä on uudet 0-renkaat, niin vuoto voi olla karaventtiilissä, pitoventtiilin pohjalevyn tiivistyksessä tai painelinjassa.
Semmoista ehkä kannattaa vielä kokeilla, että pyöräytä karaventtiiliä puoli kierrosta porauksessaan. Jos karassa on alkavaa syöpymää ja smassa kohdassa myös porauksen puolella, niin kun nuo käännetään eri kohtiin, niin pieni vuoto saattaa loppua kokonaan.
Semmoista ehkä kannattaa vielä kokeilla, että pyöräytä karaventtiiliä puoli kierrosta porauksessaan. Jos karassa on alkavaa syöpymää ja smassa kohdassa myös porauksen puolella, niin kun nuo käännetään eri kohtiin, niin pieni vuoto saattaa loppua kokonaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Nostolaitteen sylinterin tiivisteen vaihto
Kiitos neuvoista. Kokeilen tuota karan kääntöä, se nyt ei isompaa purkamista vaadi. Eiköhän tuo pihan lumikoneena toimi, on huomattavasti mukavampi käyttää jo nyt. Aikaisemmin kun nostolaite laski alas hetkessä... Uusilla tiivisteillä ei kahden päivän aikana laskenut ollenkaan työkone painonaan, kun 3-tieventtiili oli ykkösellä.
Ennen tuota pitää tehdä tärkeämpää remonttia. Ohjaustehostimen suodatin ja öljyt on niin pahan näköistä litkua, että ne pitäs vaihdella. Uudet sähköt traktori sai jo pari viikkoa sitten. Nyt odottelee vielä työvalojen asennnusta.
Ennen tuota pitää tehdä tärkeämpää remonttia. Ohjaustehostimen suodatin ja öljyt on niin pahan näköistä litkua, että ne pitäs vaihdella. Uudet sähköt traktori sai jo pari viikkoa sitten. Nyt odottelee vielä työvalojen asennnusta.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Similar topics
» DB 995 ohjaustehostin sylinterin tiivisteiden vaihto?
» Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot
» SYLINTERIN KANSI
» Case 1694 sylinterin kannen kiristys
» Ostetaan 25c sylinterin kansi
» Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot
» SYLINTERIN KANSI
» Case 1694 sylinterin kannen kiristys
» Ostetaan 25c sylinterin kansi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa