-61 950 hydrauliikan imuputki?
4 posters
Sivu 1 / 1
-61 950 hydrauliikan imuputki?
Moi.
Uusinta hankintaa on nyt päässyt hivenen tutkiskelemaan paremmin, lähinnä perushuoltojen ja -rasvausten tiimoilta.
Vaikkei tarkoitus olekaan käyttää alkuperäistä hydrauliikkaa, olisihan se kiva että toimisi.
Tai ei ainakaan huonompaan kuntoon menisi.
Jos siellä nyt yleensä pumppua ja kaluja edes on, tiettävästi hydrauliikkaa ei ole vuosikymmeniin tarvittu koska maatilakaivimella on oma pumppunsa ja nostovarretkaan eivät juuri liikkumaan pääse apurungon rakenteesta johtuen.
Rasvojenvaihto on tietysti aina listalla korkealla jos historiasta ei ole tietoa.
Koneessa onkin jostain syystä täysin kirkkaat öljyt mutta koska maavara oli seisotuspaikassa pienentynyt vuosien saatossa haastavahkoksi, eikä paikalla oikein muutenkaan viitsinyt remontteja tehdä, täytyi odottaa että sai vehkeen omalle tontille ennen kuin laatikosta sai rasvat ulos.
Alas laskeutuneet öljyt olivat kohtuulliset, vettä ja sattumia vain jonkin verran, eikä metallihiukkasiakaan ylenmäärin.
Suodatin oli ilahduttavan hyvässä kunnossa, mitä nyt toisen pään lukkosalvan sokkanaula oli kannesta irronnut, mutta sekin löytyi magneetista.
Suodattimen hyvän kunnon syy ei sitten ollutkaan ihan niin ilahduttava.
Syvyysvaikutelma kun on heikko, kuvasta ei oikein saa käsitystä kuinka vinossa ja syvällä imuputken pää oikeasti on.
Eihän se suodatin käytössä pöreenny, kun mitään ei läpi virtaa .
Kikare on reilu 10mm kallellaan menosuuntaan, ja pienimmilläänkin rako suodattimen kaulukseen on pari milliä.
Eli toisesta reunastaan sudin ja putkenpää ovat toistakymmentä milliä toisistaan erillään.
Iskujälkiä ei näy, joten tuntuu oudolta kuinka imuputken pää on voinut moiseen asentoon joutua.
Tuista on vaikea sanoa josko ovat venyneet (kaiketi), ja koska en ole koskaan tuollaista putkea käsissäni pitänyt, ei oikein osaa päätellä kuinka paljon putki on litistynyt.
Olisiko kellään kokemusta moisesta, ja kuinka tilanteen korjaisi?
Irtoaako imuputki pumpusta tukien kiinnityksen avaamalla, ja tuleeko putki edes reiästä tuota kautta ulos ja meneekö takaisin?
Vai olisiko helpompi sorvata/valssata o-rengasurilla varustettu soviteputki sudin ja imuputkenpään väliin?
Vai hehkuttaisiko kuparin ja messinkituet ja naputtelisi vetovasaralla kohdilleen?
T:Samuli
Uusinta hankintaa on nyt päässyt hivenen tutkiskelemaan paremmin, lähinnä perushuoltojen ja -rasvausten tiimoilta.
Vaikkei tarkoitus olekaan käyttää alkuperäistä hydrauliikkaa, olisihan se kiva että toimisi.
Tai ei ainakaan huonompaan kuntoon menisi.
Jos siellä nyt yleensä pumppua ja kaluja edes on, tiettävästi hydrauliikkaa ei ole vuosikymmeniin tarvittu koska maatilakaivimella on oma pumppunsa ja nostovarretkaan eivät juuri liikkumaan pääse apurungon rakenteesta johtuen.
Rasvojenvaihto on tietysti aina listalla korkealla jos historiasta ei ole tietoa.
Koneessa onkin jostain syystä täysin kirkkaat öljyt mutta koska maavara oli seisotuspaikassa pienentynyt vuosien saatossa haastavahkoksi, eikä paikalla oikein muutenkaan viitsinyt remontteja tehdä, täytyi odottaa että sai vehkeen omalle tontille ennen kuin laatikosta sai rasvat ulos.
Alas laskeutuneet öljyt olivat kohtuulliset, vettä ja sattumia vain jonkin verran, eikä metallihiukkasiakaan ylenmäärin.
Suodatin oli ilahduttavan hyvässä kunnossa, mitä nyt toisen pään lukkosalvan sokkanaula oli kannesta irronnut, mutta sekin löytyi magneetista.
Suodattimen hyvän kunnon syy ei sitten ollutkaan ihan niin ilahduttava.
Syvyysvaikutelma kun on heikko, kuvasta ei oikein saa käsitystä kuinka vinossa ja syvällä imuputken pää oikeasti on.
Eihän se suodatin käytössä pöreenny, kun mitään ei läpi virtaa .
Kikare on reilu 10mm kallellaan menosuuntaan, ja pienimmilläänkin rako suodattimen kaulukseen on pari milliä.
Eli toisesta reunastaan sudin ja putkenpää ovat toistakymmentä milliä toisistaan erillään.
Iskujälkiä ei näy, joten tuntuu oudolta kuinka imuputken pää on voinut moiseen asentoon joutua.
Tuista on vaikea sanoa josko ovat venyneet (kaiketi), ja koska en ole koskaan tuollaista putkea käsissäni pitänyt, ei oikein osaa päätellä kuinka paljon putki on litistynyt.
Olisiko kellään kokemusta moisesta, ja kuinka tilanteen korjaisi?
Irtoaako imuputki pumpusta tukien kiinnityksen avaamalla, ja tuleeko putki edes reiästä tuota kautta ulos ja meneekö takaisin?
Vai olisiko helpompi sorvata/valssata o-rengasurilla varustettu soviteputki sudin ja imuputkenpään väliin?
Vai hehkuttaisiko kuparin ja messinkituet ja naputtelisi vetovasaralla kohdilleen?
T:Samuli
S.Samuelsson- David Brown : -61 950 Implematic
Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 53
Paikkakunta : Vampula
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Tässä näkymä mun vastaavan ysiviiskymppisen imuputken päästä. Eikö se putki tule juuri tuohon pumpun alle? Siinä se putken laippa ainakin on ihan pultattuna kiinni, joten vaikea varmaakin toista kautta irroittaa.
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Moi.
Kiitoksia kuvista, selvensivät tilannetta paljon.
Itsekin joskus muinoin maatalouslaitteisiin (NHK-käärijät) varaosakirjoja koostaneena ja raapustelleena tiedän ettei varaosakuva aina vastaa todellisuutta, syystä tai toisesta .
Kovastihan nuo mun imuputken tuet ovat venähtäneet tuon kuvasi perusteella, varmaankin pehmeäksihehkutus ja naputtelu tuo helpotuksen vähimmällä vaivalla.
Ajatuksissa oli josko tuon messinkimuhvin ja kupariputken liitos ei olisi juotettu, mutta toiveajattelua taisi olla .
Ja imuvuotohan siitä olisi helposti seurauksena jos noin olisi tehty ilman O-rengastiivistystä tms.
T:Samuli
nedlog kirjoitti:Tässä näkymä mun vastaavan ysiviiskymppisen imuputken päästä. Eikö se putki tule juuri tuohon pumpun alle? Siinä se putken laippa ainakin on ihan pultattuna kiinni, joten vaikea varmaakin toista kautta irroittaa.
Kiitoksia kuvista, selvensivät tilannetta paljon.
Itsekin joskus muinoin maatalouslaitteisiin (NHK-käärijät) varaosakirjoja koostaneena ja raapustelleena tiedän ettei varaosakuva aina vastaa todellisuutta, syystä tai toisesta .
nedlog kirjoitti:
Kovastihan nuo mun imuputken tuet ovat venähtäneet tuon kuvasi perusteella, varmaankin pehmeäksihehkutus ja naputtelu tuo helpotuksen vähimmällä vaivalla.
nedlog kirjoitti:
Ajatuksissa oli josko tuon messinkimuhvin ja kupariputken liitos ei olisi juotettu, mutta toiveajattelua taisi olla .
Ja imuvuotohan siitä olisi helposti seurauksena jos noin olisi tehty ilman O-rengastiivistystä tms.
T:Samuli
S.Samuelsson- David Brown : -61 950 Implematic
Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 53
Paikkakunta : Vampula
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
DB 950 mallin kohdalla on otettava huomioon, että mallinumero käytetään kahdessa eri traktorityypissä, ennen Implematic ja Implematric, ja tämä vaikuttaa varaosakirjaan. Seuraavassa ensin varaosakirjan sivu imuputkesta 950 mallissa ennen Implematic http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr53665ar688157 Ja sitten 950 Implematic mallin varaosakirjan sivu samasta kohdasta http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr61281ar950294 Varaosakirja näyttää kyllä rakenteet oikein kummassakin tapauksessa, pitää vaan tietää traktorin oikea tyyppi ja osata sen perusteella valita oikea varaosakirja. Ja sitten vielä siihen tukien taipumiseen. Tuet eivät mielestäni pääse taipumaan ilman, että imuputki on mutkalla. Imuputki on teräspeltiä ja sitä ei kyllä mielestäni saa suoristettua putken ollessa paikallaan. Varaosakirjan kuva selvittää myös tämän asian, tuet on kiinnitetty imuputken etureunaan ja tukikappaleisiin on kiinnitetty pultti. Koko homma pidetään paikallaa kupumutterin avulla.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Moi.
Juu, kaikkihan toki lähtee oikean kuvan etsimisestä.
Sen verran on kokemusta brittihiteistä lähinnä kaksipyöräisten tiimoilta että aika tarkkaan tulee varmistettua vuosimalli -tosin tässä tapauksessa arvattu valmistenumeron perusteella- ja mahdollinen alatyyppi.
Mitä muuten meinaat ennen Implematicia ja Implematic, kyllähän ne noilla sivuillakin tituleeraa kumpaistakin Implenä?
Noita merkkejä joka omankin eturitilässä komeilee, saa toki asennettua jälkikäteenkin.
Totta, putki oli mutkalla, kysymys olikin lähinnä siitä kuinka paljon, ja eritoten miksi.
Tuohon miksi-puoleen kuulisin mielelläni edes teorioita.
Epäilemättä joissain versioissa putki on teräspeltiä, mutta täsä mun vehkeessä putki on kuparia ja tuet messinkiä.
Kevyt lämmitys jottei pehmeneminen aiheuttaisi ongelmia myöhemmin, putkenpolveen jääneen öljyn kiehuvia ja iloisesti lämmitellessä rätisten leimahtelevia pisaroita väistellen vetovasaralla jonkunkymmentä iskua alas, ja kuppi olikin ainakin itselle riittävällä toleranssilla (+/- pari milliä) oikealla paikalla.
Saa sitten nähdä tuliko pumpunpäähän putkea vaurioita...
O-renkaan kanssa joustovaraa tuli käytettyä noin 4mm, eli suurin piirtein saman verran jäi käyttöön.
Seuraavaksi pesu disukalla ja uusien öljyjen kanssa hydrauliikan ihmettelyä.
Takareppua en mielelläni lähtisi irrottamaan ainakaan ennen näiden sulien kaivuuprojekteja ellei ole ihan pakko, maatilakaivurin apurunko kun tekee hommasta varsin työlään.
T:Samuli
OlleK kirjoitti:DB 950 mallin kohdalla on otettava huomioon, että mallinumero käytetään kahdessa eri traktorityypissä, ennen Implematic ja Implematric, ja tämä vaikuttaa varaosakirjaan.
Juu, kaikkihan toki lähtee oikean kuvan etsimisestä.
Sen verran on kokemusta brittihiteistä lähinnä kaksipyöräisten tiimoilta että aika tarkkaan tulee varmistettua vuosimalli -tosin tässä tapauksessa arvattu valmistenumeron perusteella- ja mahdollinen alatyyppi.
Mitä muuten meinaat ennen Implematicia ja Implematic, kyllähän ne noilla sivuillakin tituleeraa kumpaistakin Implenä?
Noita merkkejä joka omankin eturitilässä komeilee, saa toki asennettua jälkikäteenkin.
OlleK kirjoitti:Ja sitten vielä siihen tukien taipumiseen. Tuet eivät mielestäni pääse taipumaan ilman, että imuputki on mutkalla.
Totta, putki oli mutkalla, kysymys olikin lähinnä siitä kuinka paljon, ja eritoten miksi.
Tuohon miksi-puoleen kuulisin mielelläni edes teorioita.
OlleK kirjoitti:Imuputki on teräspeltiä ja sitä ei kyllä mielestäni saa suoristettua putken ollessa paikallaan.
Epäilemättä joissain versioissa putki on teräspeltiä, mutta täsä mun vehkeessä putki on kuparia ja tuet messinkiä.
Kevyt lämmitys jottei pehmeneminen aiheuttaisi ongelmia myöhemmin, putkenpolveen jääneen öljyn kiehuvia ja iloisesti lämmitellessä rätisten leimahtelevia pisaroita väistellen vetovasaralla jonkunkymmentä iskua alas, ja kuppi olikin ainakin itselle riittävällä toleranssilla (+/- pari milliä) oikealla paikalla.
Saa sitten nähdä tuliko pumpunpäähän putkea vaurioita...
O-renkaan kanssa joustovaraa tuli käytettyä noin 4mm, eli suurin piirtein saman verran jäi käyttöön.
Seuraavaksi pesu disukalla ja uusien öljyjen kanssa hydrauliikan ihmettelyä.
Takareppua en mielelläni lähtisi irrottamaan ainakaan ennen näiden sulien kaivuuprojekteja ellei ole ihan pakko, maatilakaivurin apurunko kun tekee hommasta varsin työlään.
T:Samuli
S.Samuelsson- David Brown : -61 950 Implematic
Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 53
Paikkakunta : Vampula
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
David Brown traktorin vuosimallilla ei ole merkitystä oikean varaosan etsinnässä. Samaan traktorimalliin tehdyt muutokset on aina tehty alkaen jostain sarjanumerosta ja muutokset on voitu tehdä mihin aikaan valmistusvuotta tahansa. Vuosimallista puhuminen voi olla harhaan johtavaa, koska meillä pidetään rekisteröintivuotta traktorin vuosimallina. Varaosaliikkeet eivät tunnu ymmärtävän tämän tosiasian.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Moi.
Uskon toki kokeneempaa, mutta ainakin itse koin vanhasta tottumuksesta suoraviivaisemmaksi päätellä valmiste- ja tyyppinumeroista (suurinpiirtein) vuosimallin, ja etsiä vuosimallin perusteella lähimmäksi osuvan varaosakirjan.
Sarjanumerolla ei sitten löytynytkään juuri mitään infoa, ainakaan netistä.
"Implematic Hydraulic System" .pdf tiedosto taisi olla ainoa josta eksaktia valmistenumeropohjaista tietoa löysin.
Kiitollisena otan toki vastaan linkkejä muihinkin vastaavanlaisiin informaatiolähteisiin tuon 59-61 W950:n tiimoilta.
Vaikka nuorehko olenkin, kerkesin silti 80-luvulla törmäämään asiansa osaaviin varaosamyyjiinkin, mutta koska nuo "kirjastot paloivat" jo vuosikymmeniä sitten, tyytyminen on siihen mitä on tarjolla.
Onneksi nykyään jaloilla äänestäminen on vaivattomampaa kuin koskaan.
Jos ei tunne saavansa ansaitsemaansa palvelua, lähes poikkeuksetta löytyy toinen taho joka palvelun ainakin tarjoaa, laatu on aina yllätys.
Toki moni meistä harrastaa laitteita joiden varaosatarjonta on NOS-osien ja kunnostettujen käytettyjen varassa, tai pahimmassa (=kalleimmassa) tapauksessa yksittäisosavalmistuksen armoilla.
Tuolloin syyllinen antipatioihin varaosajärjestelmää kohtaan kyllä pitkälti tiiraa peilistä, mitäs tuli harvinaisuus valittua .
Kaikkea syytä heikolta tuntuvasta nykytilanteesta en tosin varaosaliikeidenkään selkään sysäisi.
Vanhojen raatojen rassaajien kun oletetaan tulevan edes puolitiehen vastaan, ja ottavan etukäteen selvää mitä osaa tarvitsevat.
Varaosaliikeiden tietotaito ei voi kattaa kaikkea ajoneuvoteollisuuden alusta tähän päivään asti, jossain kohtaa pitää tukeutua asiakkaaseenkin.
Kirjat on monilla kärrätty kaatopaikalle, eli jos tietoa ei heidän tietojärjestelmästään löydy, ei sitä myöskään ole välittömästi mahdollista edes etsiä.
Pisteosia kun tulee aika usein hankittua korvaavaan käyttöön, on tullut tavaksi etsiä ajoneuvo jossa ko. osaaa käytetään, ja vähentää näin varaosamyyjän asiakaspalvelupaineita.
Eivätkä erilaiset mittajärjestelmätkään Lordien imperiumin ja meidän muiden välillä juuri tilannetta helpota kun oikeita osia etsii ja paikalleen sovittaa.
Viimeksi eilen tuli taas "voihan ..kele" hetki kun starttiin piti tarvikesolenoidi (IKH) vaihtaa alkuperäisen pimeyden apostolin tilalle, ja uusi olikin SI-mitoituksella, eikä tietty metrisiä pultteja mukana.
Kattavalla pientarvikevarastolla ja kierrekiinnittimien lyhennyskalustolla varustautuneelle hommahan aiheuttaa ainoastaan hidasteen, mutta hivenen vaatimattomammin varustautuneelle -vaikkapa keskellä korpea metrisessä hangessa- moinen pikkuseikka saattaa luoda synkkiäkin tuntemuksia varaosakauppiasta kohtaan.
Ja kun esimerkiksi tässä nimenomaisessa tapauksessa pultin oikean pituuden on oltava millin sisään oikea, suurpiirteisempi tärvää uuden solenoidinsa oitis.
T:Samuli
OlleK kirjoitti:David Brown traktorin vuosimallilla ei ole merkitystä oikean varaosan etsinnässä. Samaan traktorimalliin tehdyt muutokset on aina tehty alkaen jostain sarjanumerosta ja muutokset on voitu tehdä mihin aikaan valmistusvuotta tahansa.
Uskon toki kokeneempaa, mutta ainakin itse koin vanhasta tottumuksesta suoraviivaisemmaksi päätellä valmiste- ja tyyppinumeroista (suurinpiirtein) vuosimallin, ja etsiä vuosimallin perusteella lähimmäksi osuvan varaosakirjan.
Sarjanumerolla ei sitten löytynytkään juuri mitään infoa, ainakaan netistä.
"Implematic Hydraulic System" .pdf tiedosto taisi olla ainoa josta eksaktia valmistenumeropohjaista tietoa löysin.
Kiitollisena otan toki vastaan linkkejä muihinkin vastaavanlaisiin informaatiolähteisiin tuon 59-61 W950:n tiimoilta.
OlleK kirjoitti: Vuosimallista puhuminen voi olla harhaan johtavaa, koska meillä pidetään rekisteröintivuotta traktorin vuosimallina. Varaosaliikkeet eivät tunnu ymmärtävän tämän tosiasian.
Vaikka nuorehko olenkin, kerkesin silti 80-luvulla törmäämään asiansa osaaviin varaosamyyjiinkin, mutta koska nuo "kirjastot paloivat" jo vuosikymmeniä sitten, tyytyminen on siihen mitä on tarjolla.
Onneksi nykyään jaloilla äänestäminen on vaivattomampaa kuin koskaan.
Jos ei tunne saavansa ansaitsemaansa palvelua, lähes poikkeuksetta löytyy toinen taho joka palvelun ainakin tarjoaa, laatu on aina yllätys.
Toki moni meistä harrastaa laitteita joiden varaosatarjonta on NOS-osien ja kunnostettujen käytettyjen varassa, tai pahimmassa (=kalleimmassa) tapauksessa yksittäisosavalmistuksen armoilla.
Tuolloin syyllinen antipatioihin varaosajärjestelmää kohtaan kyllä pitkälti tiiraa peilistä, mitäs tuli harvinaisuus valittua .
Kaikkea syytä heikolta tuntuvasta nykytilanteesta en tosin varaosaliikeidenkään selkään sysäisi.
Vanhojen raatojen rassaajien kun oletetaan tulevan edes puolitiehen vastaan, ja ottavan etukäteen selvää mitä osaa tarvitsevat.
Varaosaliikeiden tietotaito ei voi kattaa kaikkea ajoneuvoteollisuuden alusta tähän päivään asti, jossain kohtaa pitää tukeutua asiakkaaseenkin.
Kirjat on monilla kärrätty kaatopaikalle, eli jos tietoa ei heidän tietojärjestelmästään löydy, ei sitä myöskään ole välittömästi mahdollista edes etsiä.
Pisteosia kun tulee aika usein hankittua korvaavaan käyttöön, on tullut tavaksi etsiä ajoneuvo jossa ko. osaaa käytetään, ja vähentää näin varaosamyyjän asiakaspalvelupaineita.
Eivätkä erilaiset mittajärjestelmätkään Lordien imperiumin ja meidän muiden välillä juuri tilannetta helpota kun oikeita osia etsii ja paikalleen sovittaa.
Viimeksi eilen tuli taas "voihan ..kele" hetki kun starttiin piti tarvikesolenoidi (IKH) vaihtaa alkuperäisen pimeyden apostolin tilalle, ja uusi olikin SI-mitoituksella, eikä tietty metrisiä pultteja mukana.
Kattavalla pientarvikevarastolla ja kierrekiinnittimien lyhennyskalustolla varustautuneelle hommahan aiheuttaa ainoastaan hidasteen, mutta hivenen vaatimattomammin varustautuneelle -vaikkapa keskellä korpea metrisessä hangessa- moinen pikkuseikka saattaa luoda synkkiäkin tuntemuksia varaosakauppiasta kohtaan.
Ja kun esimerkiksi tässä nimenomaisessa tapauksessa pultin oikean pituuden on oltava millin sisään oikea, suurpiirteisempi tärvää uuden solenoidinsa oitis.
T:Samuli
S.Samuelsson- David Brown : -61 950 Implematic
Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 53
Paikkakunta : Vampula
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Voikohan putken saada vääntymään, jos ei laitakaan suodatinta oikealla paikalleen "jousia" vasten, vaan se jää kantamaan jotenkin?
Multa saattaa löytyä varaosakoneesta ylimääräinen imuputki, jos sellaista joskus tarvitaan.
https://drive.google.com/file/d/0B00bAAmclGXpd2FfMjY3WGJBNHc/view?usp=sharing
Multa saattaa löytyä varaosakoneesta ylimääräinen imuputki, jos sellaista joskus tarvitaan.
https://drive.google.com/file/d/0B00bAAmclGXpd2FfMjY3WGJBNHc/view?usp=sharing
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Moi.
Tuo tuli itsellekin ensimmäisenä mieleen, mutta suodatin on niin ohutta tavaraa että se antaisi ennemmin periksi.
Ja vaikka suodatin olisikin joskus vaihdettu, ei tuohon liki 20mm toisesta ja 10mm toisesta reunastaan asentovirheeseen päästäisi omasta mielestäni pelkällä suodattimen väärinasennuksella.
Ja tuostakin olisi luullut jäävän imuputken päähän edes jotain jälkiä.
Outo homma kaikenkaikkiaan, ehkäpä joskus tulevaisuudessa voisi kirjautua tuolle englantilaiselle DB-sivustolle, josko heillä olisi asiaan näkökantaa.
Sotienvälisen brittituotteen kyseessä ollessa en toki pidä täytenä mahdottomuutena sitäkään että on ollut tuollainen jo tehtaalta lähtiesään.
Kiitos tarjouksesta, täytyy pitää mielessä jos vaikka toinenkin pää on jollain tapaa epäkurantti.
T:Samuli
nedlog kirjoitti:Voikohan putken saada vääntymään, jos ei laitakaan suodatinta oikealla paikalleen "jousia" vasten, vaan se jää kantamaan jotenkin?
Tuo tuli itsellekin ensimmäisenä mieleen, mutta suodatin on niin ohutta tavaraa että se antaisi ennemmin periksi.
Ja vaikka suodatin olisikin joskus vaihdettu, ei tuohon liki 20mm toisesta ja 10mm toisesta reunastaan asentovirheeseen päästäisi omasta mielestäni pelkällä suodattimen väärinasennuksella.
Ja tuostakin olisi luullut jäävän imuputken päähän edes jotain jälkiä.
Outo homma kaikenkaikkiaan, ehkäpä joskus tulevaisuudessa voisi kirjautua tuolle englantilaiselle DB-sivustolle, josko heillä olisi asiaan näkökantaa.
Sotienvälisen brittituotteen kyseessä ollessa en toki pidä täytenä mahdottomuutena sitäkään että on ollut tuollainen jo tehtaalta lähtiesään.
nedlog kirjoitti:Multa saattaa löytyä varaosakoneesta ylimääräinen imuputki, jos sellaista joskus tarvitaan.
Kiitos tarjouksesta, täytyy pitää mielessä jos vaikka toinenkin pää on jollain tapaa epäkurantti.
T:Samuli
S.Samuelsson- David Brown : -61 950 Implematic
Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 53
Paikkakunta : Vampula
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Moi.
Päätin sitten ottaa moottoriöljytkin alas vaikka tikun perusteella öljyt kirkkaat olivatkin.
Tai ehkäpä juuri siksi .
Kissan viikset mitään kirkkaita olleet, pikimustat rasvat valuivat astiaan.
Oli taitanut edellinen omistaja vaihtaa sudin ja lisätä tuoretta öljyä, tai sitten uudet ja vanhat öljyt olivat erottuneet syystä tai toisesta.
Sen verran oli sakkaa muodostunut vuosikymmenten saatossa että pudotin koko öljypohjan alas.
Kysymyshän sitä sitten tuostakin purkutoimenpiteestä seuraa .
Kuvassakaan: http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr53665ar173421 ei tiivistettä näy, mutta pitäisikö imusihdin ja pumppurungon välisssä olla sellainen?
Vai onko tiivistettömyys varmistamassa että pumppu imee tuosta parin millin raosta vaikka sakka sihdin tukkisikin?
T:Samuli
Päätin sitten ottaa moottoriöljytkin alas vaikka tikun perusteella öljyt kirkkaat olivatkin.
Tai ehkäpä juuri siksi .
Kissan viikset mitään kirkkaita olleet, pikimustat rasvat valuivat astiaan.
Oli taitanut edellinen omistaja vaihtaa sudin ja lisätä tuoretta öljyä, tai sitten uudet ja vanhat öljyt olivat erottuneet syystä tai toisesta.
Sen verran oli sakkaa muodostunut vuosikymmenten saatossa että pudotin koko öljypohjan alas.
Kysymyshän sitä sitten tuostakin purkutoimenpiteestä seuraa .
Kuvassakaan: http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr53665ar173421 ei tiivistettä näy, mutta pitäisikö imusihdin ja pumppurungon välisssä olla sellainen?
Vai onko tiivistettömyys varmistamassa että pumppu imee tuosta parin millin raosta vaikka sakka sihdin tukkisikin?
T:Samuli
S.Samuelsson- David Brown : -61 950 Implematic
Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 53
Paikkakunta : Vampula
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Tiivistettä ei kuulu olla sihdin ja pumpun rungon välillä. On siinä tietenkin pieni rako, jotta sihdin saa paikalleen, mutta ei mitään kahta milliä. Taidat hieman suurennella havaittua rakoa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Sihtiä voi hieman venyttää/muotoilla kun ottaa sen pöydälle.Sehän on vain yhdellä pultilla kiinni.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Mullakin sattuneesta syystä on öljypohja irti. Kävin toteamassa, ettei tässäkään ole tiivistettä. Eiköhän toi imusihti hoida vain isommat roskat ja suodatin loput.
https://drive.google.com/file/d/0B00bAAmclGXpTTdPWHgwRzg2MW8/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B00bAAmclGXpekxOTnVOOFh6Qmc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B00bAAmclGXpMVpwN3BqVmhLWEU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B00bAAmclGXpTTdPWHgwRzg2MW8/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B00bAAmclGXpekxOTnVOOFh6Qmc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B00bAAmclGXpMVpwN3BqVmhLWEU/view?usp=sharing
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Moi.
Ok.
Pakko oli vielä käydä mittaamassa tarkat välykset, ja pumppurungon (osa 4 ylläolevassa linkissä) ja sihdin välissä 3mm, ja pumpunpäädyn (12) ja sihdin halkaisijaero keskimäärin milli.
Juu, venytin jo tuon pitkittäisvälyksen pienemmäksi.
Kiitos jälleen kuvista.
Noinhan se varmaankin menee, kaikissa laitteissa ei toki edes imusihtiä ole, tai se poistetaan syystä tai toisesta.
T:Samuli
OlleK kirjoitti:Tiivistettä ei kuulu olla sihdin ja pumpun rungon välillä. On siinä tietenkin pieni rako, jotta sihdin saa paikalleen, mutta ei mitään kahta milliä. Taidat hieman suurennella havaittua rakoa.
Ok.
Pakko oli vielä käydä mittaamassa tarkat välykset, ja pumppurungon (osa 4 ylläolevassa linkissä) ja sihdin välissä 3mm, ja pumpunpäädyn (12) ja sihdin halkaisijaero keskimäärin milli.
outsider kirjoitti:Sihtiä voi hieman venyttää/muotoilla kun ottaa sen pöydälle.Sehän on vain yhdellä pultilla kiinni.
Juu, venytin jo tuon pitkittäisvälyksen pienemmäksi.
nedlog kirjoitti:Mullakin sattuneesta syystä on öljypohja irti. Kävin toteamassa, ettei tässäkään ole tiivistettä. Eiköhän toi imusihti hoida vain isommat roskat ja suodatin loput.
Kiitos jälleen kuvista.
Noinhan se varmaankin menee, kaikissa laitteissa ei toki edes imusihtiä ole, tai se poistetaan syystä tai toisesta.
T:Samuli
S.Samuelsson- David Brown : -61 950 Implematic
Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 53
Paikkakunta : Vampula
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Pumpun rungon alapinnassa on kartiomainen sorvaus ulkokehällä ja pumpun päädyn halkaisija on pienempi kun rungon halkaisija. Sihti menee pumpun päädyn ulkopuolelle ja tulee vastata rungon kartiomaiseen osaan. Jos kartion ja sihdin välille jää rako, johtuu se siitä, että sihti on painunut kasaan ja on liian matala. Sihdin syvyyttä voidaan hieman sitä muotoilemalla suurentaa niin että, sen reuna tapaa pumpun rungon kartiota, kun pultti kiristetään.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: -61 950 hydrauliikan imuputki?
Moi.
Kiitos, täytyy venyttää sihtiä vielä hiven lisää.
T:Samuli
Kiitos, täytyy venyttää sihtiä vielä hiven lisää.
T:Samuli
S.Samuelsson- David Brown : -61 950 Implematic
Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 53
Paikkakunta : Vampula
Similar topics
» 990 selectamatic -71 tankin imuputki
» Taavetin tankin imuputki
» hydrauliikan imusihti
» hydrauliikan ulosotto
» DB 950 hydrauliikan imusihti yms.
» Taavetin tankin imuputki
» hydrauliikan imusihti
» hydrauliikan ulosotto
» DB 950 hydrauliikan imusihti yms.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa