1390 kytkimen säätö
+2
outsider
jounitapio
6 posters
Sivu 1 / 1
1390 kytkimen säätö
Kone olis poikki ja kytkin on lattialla, paikalleen pitäs laittaa. Minkähänlaisiin mittoihin ja mistä mitataan? Purkaessa mittasin säätötappien mitat tönärillä. Kytkinakseliltä näky rasvausletku jääneen joskus matkan varrelle, mahtanee löytyä Marjakankaalta siihen sopiva? Tuskin se muoviletku on? Sitä olis itelläki kaapin perällä.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 kytkimen säätö
Kun kytkinasetelma on paikoillaan niin 104,8mm ja 130,8mm vauhtipyörästä jos on 12tuuman kytkinaasetelma.
11 tuuman asetelmalla mitat taitaa olla :ajo 132-137mm ja vo 159-162mm vauhtipyörästä
Voiteluputki on muoviputkea ,"kotiputikin" käy jos mitat natsaa.
11 tuuman asetelmalla mitat taitaa olla :ajo 132-137mm ja vo 159-162mm vauhtipyörästä
Voiteluputki on muoviputkea ,"kotiputikin" käy jos mitat natsaa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1390 kytkimen säätö
Mihin tuo mitta otetaan? Siihenkö mihin painelaakeri painaa?
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 kytkimen säätö
Käpälien päähän tai josko siinä tasopinteinen rinkulalevy on, niin sen ulkopintaan, eli mihin painelaakeri kohtaa kytkintä painaessa ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 kytkimen säätö
Joo, siinä on se rinkula tai oikeestaan kaks, niitten väli pitäs olla sitte 26 mm.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 kytkimen säätö
Tulikos kytkin kuntoon?
Minulla tuli kanssa aika erikoinen vika 880 impleen. Ajeli pellonreunaa ja tarkoitus pysähtyä ennen melkoista ojaa. No koneshan paineli vaan ojaan kun älysin että kytkin ei pysäytä lainkaan. Tuli vaan kiire ohjata ojasta ylös jarru apuna onneksi niin heinäinen ja kuiva että sain taavin ylös kaatumatta ja sitten ihmettelemään että mihin kytkimen toiminta katosi. Sammutin siihen ja painelin kytkintä se tuntui ihan normaalilta jäykkyydeltä. No ykköstä silmään ja startilla käyntiin ei toimi kytkin, no ajelin pois pellolta (naapurista aikomuksena kyntää kasvimaa) ja sain hepan vielä konstailtua talliin. Ajattelin että nyt tuli purkuhommia paljon. Avasin kuitenkin pienen luukun kytkimen alta ja pyysin emäntää heiluttamaan kytkinpoljinta. Heti miten näin ohuen tapin olevan tippumaisillaan asetelmasta. Sehän oli käpälän saranatappi joka sattumoisin oli juuri ala-asentoon pysähtyneenä toinen pää vielä juuri ja juuri käpälän reijässä. Tapin päissä kirpunkokoiset sokat joista toinen haihtunut ja niin tappi oli lopulta luiskahtanut asetelmasta irti. Eli kolme käpälää joista yhden saranatappi irronnut. Jätin homman mietintään saisiko käpälän ja jousen painettua luukusta niin paljon että tapin saisi paikoilleen. Kaikenlaista sitä voi sattua.
Onneksi en ollut suolla ison viemärin tai joenrannassa jolloin olisin kyllä molskahtanut kalojen valtakuntaan.
Minulla tuli kanssa aika erikoinen vika 880 impleen. Ajeli pellonreunaa ja tarkoitus pysähtyä ennen melkoista ojaa. No koneshan paineli vaan ojaan kun älysin että kytkin ei pysäytä lainkaan. Tuli vaan kiire ohjata ojasta ylös jarru apuna onneksi niin heinäinen ja kuiva että sain taavin ylös kaatumatta ja sitten ihmettelemään että mihin kytkimen toiminta katosi. Sammutin siihen ja painelin kytkintä se tuntui ihan normaalilta jäykkyydeltä. No ykköstä silmään ja startilla käyntiin ei toimi kytkin, no ajelin pois pellolta (naapurista aikomuksena kyntää kasvimaa) ja sain hepan vielä konstailtua talliin. Ajattelin että nyt tuli purkuhommia paljon. Avasin kuitenkin pienen luukun kytkimen alta ja pyysin emäntää heiluttamaan kytkinpoljinta. Heti miten näin ohuen tapin olevan tippumaisillaan asetelmasta. Sehän oli käpälän saranatappi joka sattumoisin oli juuri ala-asentoon pysähtyneenä toinen pää vielä juuri ja juuri käpälän reijässä. Tapin päissä kirpunkokoiset sokat joista toinen haihtunut ja niin tappi oli lopulta luiskahtanut asetelmasta irti. Eli kolme käpälää joista yhden saranatappi irronnut. Jätin homman mietintään saisiko käpälän ja jousen painettua luukusta niin paljon että tapin saisi paikoilleen. Kaikenlaista sitä voi sattua.
Onneksi en ollut suolla ison viemärin tai joenrannassa jolloin olisin kyllä molskahtanut kalojen valtakuntaan.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 1390 kytkimen säätö
Noissa tapeissahan on toisessa päässä laippakanta, ja sokalla/ jollain rautalangalla toisesta päästä lukitaan.
Tapin pitää olla muistaakseni niinpäin, että käydessä työtahtien iskut tulee laipan puolelle, eli laippapään pitää olla moottorin pyörimissuuntaan.
Tapin pitää olla muistaakseni niinpäin, että käydessä työtahtien iskut tulee laipan puolelle, eli laippapään pitää olla moottorin pyörimissuuntaan.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 kytkimen säätö
Olen kuullut juttuja tapauksista, joissa tuo käpälän tappi on saatu uimaan paikalleen alaluukun kautta. Varmaankin on eduksi jos asentajan kourat on selvästi lapiota pienemmät ja näkö tarkka kuin haukalla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1390 kytkimen säätö
Kiitos tiedosta! Täytyy etsiä räjäytyskuvia jos keksisi miten jousikuormaa voi keventää että tapin saa paikalleen. Kiirehän tuolla ei ole kun ei ole ainoa peli ja muutoinkin on jo jäämässä talviteloilleen, vaikka keväällä askaroisi.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 1390 kytkimen säätö
Ei se ole mikhään homma laittaa se käpäläntappi paikoilleen. Mulla putos kans tappi pois muutama vuosi takaperin. Hyvin siitä luukusta mahtuu värkkäämään, eikä muistaakseni tarvi erikoisemmin voimaa käpälän paikolleen painamiseen.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: 1390 kytkimen säätö
Hyvä ettei Pakille sitten käyny mitään,pahemmassa paikassa yllättää tuommoset vikaantumiset,ei kerkeä tehdä mitä pitäisi!
Kaikkea näköjään voi käydä, ja tuo opettaa vissiin sen että lukitusta vois jotenkin parantaa se jolla eteen nyt kytkinremontti tulee...
Kytkinkäpälän säätöruuvi kyllä lähti kaverilla vanhassa Ford autossa pyörimään vaikka kuinka säädönjälkeen siihen pistettä koputettiin,taisivat uudelleen aukasussa hitsipisteellä varmistaa...
Kaikkea näköjään voi käydä, ja tuo opettaa vissiin sen että lukitusta vois jotenkin parantaa se jolla eteen nyt kytkinremontti tulee...
Kytkinkäpälän säätöruuvi kyllä lähti kaverilla vanhassa Ford autossa pyörimään vaikka kuinka säädönjälkeen siihen pistettä koputettiin,taisivat uudelleen aukasussa hitsipisteellä varmistaa...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa