Mielenkiintoinen sähkövika
5 posters
Sivu 1 / 1
Mielenkiintoinen sähkövika
Oon tässä kesän aikana laitellu yhtä Ivecoo liikenteeseen. Siinä kun oli ne mustat ja vihreet nesteet menneet sekasi. Tänään sitten hain siihen leiman ja ajattelin, että se on siinä. Eipäs ollukkaa. Ei suostunu starttaan. Starttimoottori sano vain kliks. Ei auttanu akun lataus.
Ei muuta ku kaivaan startti pois autosta. Ei ole ihan mieto homma, voin sanoa. Se oli ihan rehellisesti jumissa. Kun purin, niin ankkurissa ja kenttäraudoissa oli melkosia naarmuja mutta mikä tehny, niin ei meinannu löytyä. Olipahan hiilen jousi (tavallinen irrallaan oleva kierrejousi) menny katki ja siitä pari kierrosta hakeutunu kentän ja ankkurin väliin ja kiilannu liikkumattomaksi. Eipä ole tullut moista ennen nähtyä. Kysymyksessä ei suinkaan ollut italialaismerkki eikä suuren itäisen teollisuusmaan tekele vaan aito ja alkuperäinen Bosch.
Ei muuta ku kaivaan startti pois autosta. Ei ole ihan mieto homma, voin sanoa. Se oli ihan rehellisesti jumissa. Kun purin, niin ankkurissa ja kenttäraudoissa oli melkosia naarmuja mutta mikä tehny, niin ei meinannu löytyä. Olipahan hiilen jousi (tavallinen irrallaan oleva kierrejousi) menny katki ja siitä pari kierrosta hakeutunu kentän ja ankkurin väliin ja kiilannu liikkumattomaksi. Eipä ole tullut moista ennen nähtyä. Kysymyksessä ei suinkaan ollut italialaismerkki eikä suuren itäisen teollisuusmaan tekele vaan aito ja alkuperäinen Bosch.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Mielenkiintoinen sähkövika
Hiilen jousien kohdalla Lucas on sitten ehkä ollut hiukan Bossin Roopea nohevampi. Lucaksen hiilet ovat vieterijousen alla ja kun hiili kuluu loppuun, se vaan lopettaa kosketuksen ankkuriin eikä tiputa mitää irralleen. Pystyy tuo vieterijousikin tietysti katkeamaan, mutta ittellä ei ole sellaista vielä tullut vastaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Mielenkiintoinen sähkövika
Joo, tuntuu niinkuin roopella oisivat panneet kesäpojan tai japanilaisen leluauton suunnittelijan tekemään tuohon hiilisillan kuvat. Hiilitunnelin yläosassa on neljä liparetta pitelemässä sitä jousta ja ne pitää taivuttaa syrjään että saa hiilen ulos. Ja se aine on semmoista, mikä ei kestä taivuttelua. On ihmeellinen heikko kohta laitettu muuten niin umpiraudasta tehdyn tuntuiseen laitteeseen.
Saarnamiehen startissa hiilien irrotus tunnelista ei vaadi minkään osan muodon muuttamista. En minäkään oo kuullu kellonvieterityyppisten paininjousien katkenneen. Hukkaan ne kyllä saattavat joutua huoltotyön yhteydessä. Olivat Iskrassakin ottaneet tämän tekniikan käyttöön, vaikka muuten näyttäisi olevan melkein kopio Boschista, niin kopio että solenoidit vaihtokelpoisia.
Saarnamiehen startissa hiilien irrotus tunnelista ei vaadi minkään osan muodon muuttamista. En minäkään oo kuullu kellonvieterityyppisten paininjousien katkenneen. Hukkaan ne kyllä saattavat joutua huoltotyön yhteydessä. Olivat Iskrassakin ottaneet tämän tekniikan käyttöön, vaikka muuten näyttäisi olevan melkein kopio Boschista, niin kopio että solenoidit vaihtokelpoisia.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Mielenkiintoinen sähkövika
Kyllä mulla on tullut vastaan tuollaisen spiraalijousen katkeamisia. Viimeisin tapaus ihan tältä kesältä ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Mielenkiintoinen sähkövika
Jaa, no särkyy niitä sitten kellonjousiakin. Ei vain oo sattunu vastaan tulemaan, mutta eipä sitä kaikkea.
Nyt se taas toimii. Pitää varmaan kuitenkin pistää hankintaan ainakin uusi hiilisilta ellei sitten koko starttia. Tuli nimittäin tehtyä oikein kunnon pielavetinen sinne (Anteeksi kaikki Pielavedellä asuvat ja pois muuttaneet, meillä päin puhutellaan semmoseksi kun pommin virittää). Oli yhden hiilen tunnelin yläpään taivutettavista klipseistä katkennu ja hävinny. Taivuttelin jäljelle jääneitä lisää ja vielä varmistelin lommilangalla, mutta ei tiedä pitkäänkö pysyy siellä. Ja sitten muokkasin toisen startin (Iskra) solenoidista tuossa toimivan. Että silleen.
Tuohon koneeseen näyttäisi sopivan aika montakin starttia, mutta kun niistä ei yhtään ollut kokonaisena kotona.
Nyt se taas toimii. Pitää varmaan kuitenkin pistää hankintaan ainakin uusi hiilisilta ellei sitten koko starttia. Tuli nimittäin tehtyä oikein kunnon pielavetinen sinne (Anteeksi kaikki Pielavedellä asuvat ja pois muuttaneet, meillä päin puhutellaan semmoseksi kun pommin virittää). Oli yhden hiilen tunnelin yläpään taivutettavista klipseistä katkennu ja hävinny. Taivuttelin jäljelle jääneitä lisää ja vielä varmistelin lommilangalla, mutta ei tiedä pitkäänkö pysyy siellä. Ja sitten muokkasin toisen startin (Iskra) solenoidista tuossa toimivan. Että silleen.
Tuohon koneeseen näyttäisi sopivan aika montakin starttia, mutta kun niistä ei yhtään ollut kokonaisena kotona.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Mielenkiintoinen sähkövika
Menipä tuossa ekoja lumia ajaessa Natikassa tasavirtalaturi pimeäksi,purkamisen jälkeen huomasin että oli päässy ajan saatossa vettä sisuksiin JA juurikin se kippurajousi poikki ruostunu ,siellä se seilas kaiken välissä mutta ei tuhonnu mitään,samalla vaihoin molemmat jouset ja paremmat hiilet mitä nurkista löyty.
Että voi se kiemurajousikin näköjään sitte tippua tai ainakin osa.
Kerrampa meni autosta startti kans jumiin,syy oli se että päätylaakeri holkki tippunu irti,sieltä se löyty kytkin tunnelista,mikä lie siihenkin päätyyn käyny kun oli kuin kirveellä lyöty? no ehkä entisellä omistajalla käyny jotain...
Että voi se kiemurajousikin näköjään sitte tippua tai ainakin osa.
Kerrampa meni autosta startti kans jumiin,syy oli se että päätylaakeri holkki tippunu irti,sieltä se löyty kytkin tunnelista,mikä lie siihenkin päätyyn käyny kun oli kuin kirveellä lyöty? no ehkä entisellä omistajalla käyny jotain...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Mielenkiintoinen sähkövika
Mulla on katkennut spiraalijousi jumittanut Land Cruiserin aluevaihtajan siirtotangon. paljon harmia pienestä vieteristä. Toisekseen, mielestäni yksikään sähkövika ei ole mielenkiintoinen. V.....sia ne on kaikki.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa