Tahmeat nostovarret
3 posters
Sivu 1 / 1
Tahmeat nostovarret
Terveppä terve!
En ole aikoihin kirjoitellut, kun rakentaminen ja remontointi on ollut noissa hommeleissa ykkösprioriteetti – asiaan.
Mulla on 880 Implematic, hydrauliikka pelaa mutta ei mitenkään täydellisesti välillä ei laske ennen kun nostovipua työntelee edes takas. Laskuventtiili on sepposen selällään, joten se ei jarruta. Välillä vähän rasittaa kun vaihtaa perään uutta vermettä, saa rampata varsia tosissaan että painuvat ala-asentoon. Tietysti jos kone on lämmin ja rasva notkeaa alastulo käy paremmin – ei ole kokemusta kuinka muissa vanhoissa Taaveteissa hydrauliikka pelaa?
Tässä on kesällä huollon paikka täytyy purkaa ja putsata nostolaiteosasto. Edellinen omistaja sanoi hoonanneensa nostosylinterin, uskoakseni se nostaa sen mitä tollasen ikäkoneen pitää. Jos takauha jää turpeeseen nokka on kevyttä kamaa.
Täytyy tuon koneen huohotusta yrittää parantaa. Pakkasien jälkeen kampiakselin takapäästä tiputteli öljyä ja öljykorkissa oli harmaa tahmaa.
En ole aikoihin kirjoitellut, kun rakentaminen ja remontointi on ollut noissa hommeleissa ykkösprioriteetti – asiaan.
Mulla on 880 Implematic, hydrauliikka pelaa mutta ei mitenkään täydellisesti välillä ei laske ennen kun nostovipua työntelee edes takas. Laskuventtiili on sepposen selällään, joten se ei jarruta. Välillä vähän rasittaa kun vaihtaa perään uutta vermettä, saa rampata varsia tosissaan että painuvat ala-asentoon. Tietysti jos kone on lämmin ja rasva notkeaa alastulo käy paremmin – ei ole kokemusta kuinka muissa vanhoissa Taaveteissa hydrauliikka pelaa?
Tässä on kesällä huollon paikka täytyy purkaa ja putsata nostolaiteosasto. Edellinen omistaja sanoi hoonanneensa nostosylinterin, uskoakseni se nostaa sen mitä tollasen ikäkoneen pitää. Jos takauha jää turpeeseen nokka on kevyttä kamaa.
Täytyy tuon koneen huohotusta yrittää parantaa. Pakkasien jälkeen kampiakselin takapäästä tiputteli öljyä ja öljykorkissa oli harmaa tahmaa.
elektroonikko- David Brown : David Brown 880 Implematic 1963
DBTCF:n jäsen nro : David Brown 990 Implematic 1963
Viestien lukumäärä : 90
Ikä : 78
Paikkakunta : Lahti / Luhanka
Vs: Tahmeat nostovarret
Saattaa löytyä vika siitä pienestä tapista, joka on nostolaitevivun alapuolella, menee läpi taka-akselikotelon seinämästä. Kun nostolaitevivun työntää ihan eteen, niin vivun alapäässä oleva ruuvi painaa tuota pikkaista tappia taaksepäin. Ei ole tuntematon oire, että tappia varten reijässä oleva laakeriholkkion kulunut väljäksi ja siitä syystä tappi ei halua kulkea sille suunniteltua reittiä pitkin suoraan taakse, vaan harhautuu koskettamaan takana olevaa levyä väärään kohtaan, jolloin nostokäsky ei välity kunnolla varsinaiselle venttiilikonestolle pumpun päällä. Paitsi että holkki voi olla kulunut, niin tappikin voi olla kulunut. Yhden tuollaisen korjasin kylmän viileesti siten, että porasin tuon reijän 8 mm:iin ja tein siihen kokonaan uuden tapin muistaakseni M8 pultista katkaisemalla siitä sopivan pätkän kierteetöntä osaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Tahmeat nostovarret
Kiitos Erkki!
Onhan mulla käsikirja jossa on hydrauliikan räjäytyskuva täytyy kattoo.
Lisäsin syksyllä oljyä laatikkoon varmuuden vuoksi, looota on hikoillut vettä öljyyn ja se on nyt "Irish cremeä"
Onhan mulla käsikirja jossa on hydrauliikan räjäytyskuva täytyy kattoo.
Lisäsin syksyllä oljyä laatikkoon varmuuden vuoksi, looota on hikoillut vettä öljyyn ja se on nyt "Irish cremeä"
elektroonikko- David Brown : David Brown 880 Implematic 1963
DBTCF:n jäsen nro : David Brown 990 Implematic 1963
Viestien lukumäärä : 90
Ikä : 78
Paikkakunta : Lahti / Luhanka
Vs: Tahmeat nostovarret
Jos se öljy on vedensekasta niin ei mikään ihme kun tahmeesti liikkuu,vanhat öljyt pois ja pohjaluukku auki ja pesee sihdit ja uudet öljyt niin jopa pelaa,niin se alko meilläkin toimimaan,oli öljyt semmosta keltasta kuraa!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Tahmeat nostovarret
Juu kunhan tuossa kelit vetää keväisemmäksi taytyy tehdä huoltoa. Mulla on ollut kone nelisen vuotta enkä ole tuon osaston öljyhin kajonnut, joten on aika öljyjen vaihtoon.Tessu kirjoitti:Jos se öljy on vedensekasta niin ei mikään ihme kun tahmeesti liikkuu,vanhat öljyt pois ja pohjaluukku auki ja pesee sihdit ja uudet öljyt niin jopa pelaa,niin se alko meilläkin toimimaan,oli öljyt semmosta keltasta kuraa!
elektroonikko- David Brown : David Brown 880 Implematic 1963
DBTCF:n jäsen nro : David Brown 990 Implematic 1963
Viestien lukumäärä : 90
Ikä : 78
Paikkakunta : Lahti / Luhanka
Vs: Tahmeat nostovarret
Älä välitä meillä oli Taavi vuoskymmeniä ennen kun hokasin että juu vois ne öljyt sinnekkin vaihtaa kun nostolaitteet ei nostanu pikkupakkasella ollenkaan!
Meillä tais olla laitteen pelastus siinä ettei sillä ole talvella ajettu,mutta voin vaan kuvitella mitä se kura on tehny pumpulle ja sylinterille...
Muistappa myös imeä ohjaus simpukasta öljyt pois ja laittaa sinne kans uudet,samoin kippaat ilmanputsarin öljyt pois ja peset sieltä suodattimet ja myös huohotin on hyvä pestä,hyvin usein on tukossa ja alkaa puskee paineet pihalle sieltä mistä pääsee!
Kylä se siitä alkaa lutviutua
Meillä tais olla laitteen pelastus siinä ettei sillä ole talvella ajettu,mutta voin vaan kuvitella mitä se kura on tehny pumpulle ja sylinterille...
Muistappa myös imeä ohjaus simpukasta öljyt pois ja laittaa sinne kans uudet,samoin kippaat ilmanputsarin öljyt pois ja peset sieltä suodattimet ja myös huohotin on hyvä pestä,hyvin usein on tukossa ja alkaa puskee paineet pihalle sieltä mistä pääsee!
Kylä se siitä alkaa lutviutua
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Tahmeat nostovarret
Joo kyllä huoltoa pukkaa, näin on suunniteltu. Meillä taas Taavetti palvelee aurausvehkeenä, koska piha on suuri ja lääniä riittää.
Jos aikaa riittää ja harrastusta ennen seuraavaa talvea pitäis tehdä lumilevy eteen, jotta ei wanhan miehen niskat katkea. Olen sitä pikkasen jo hahmotellut AutoCadilla.
Työntöaisa tulee taakaa peräkärryn vetolenkistä eteen, jossa nivelet levyn nostoon ja kääntöön. En tiijä viintinkö pusata lisää hyrauliikkaa, sähköllä on helpompi tehdä nosto ja lasku - katotaan sitten kun homma tulee lähemmäksi.
Jos aikaa riittää ja harrastusta ennen seuraavaa talvea pitäis tehdä lumilevy eteen, jotta ei wanhan miehen niskat katkea. Olen sitä pikkasen jo hahmotellut AutoCadilla.
Työntöaisa tulee taakaa peräkärryn vetolenkistä eteen, jossa nivelet levyn nostoon ja kääntöön. En tiijä viintinkö pusata lisää hyrauliikkaa, sähköllä on helpompi tehdä nosto ja lasku - katotaan sitten kun homma tulee lähemmäksi.
elektroonikko- David Brown : David Brown 880 Implematic 1963
DBTCF:n jäsen nro : David Brown 990 Implematic 1963
Viestien lukumäärä : 90
Ikä : 78
Paikkakunta : Lahti / Luhanka
Vs: Tahmeat nostovarret
Jep täällä piha puhdistuu B-275 Natikalla ainakin niin kauan kuin toimii,perikunnan vehkeitä kun ovat niin tulevaisuus auki...
Onhan se juu hommaa tuon takakauhan kanssa mutta tähän asti vähän tullu lunta mutta NYT sitä taas tuulee ja sataa!
Kyllä se eteen laitto varmaan onnistuu,kaveri teki samalla tyylillä mönkijään ja siinä toimi hyvin,on sillä Nissan King Cupissakin aura edessä,siinä se joutuu aika koville.
Onhan se juu hommaa tuon takakauhan kanssa mutta tähän asti vähän tullu lunta mutta NYT sitä taas tuulee ja sataa!
Kyllä se eteen laitto varmaan onnistuu,kaveri teki samalla tyylillä mönkijään ja siinä toimi hyvin,on sillä Nissan King Cupissakin aura edessä,siinä se joutuu aika koville.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa