David Brown 990 Selectamatic kytkimen vaihto yläkautta
4 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 990 Selectamatic kytkimen vaihto yläkautta
Moi,
Traktorin katkaisu kytkimen vaihtoa ajatellen hiukan hirvittää osien painon suhteen. Onko mahdollista vaihtaa kytkin yläkautta? Joutuuko voiman ulosoton vaihteiston silloin irroittamaan?
Viime talvena kävi vahinko jolloin linko pääsi lukkiutumaan ja traktorista pääsi paukaus. Onko muilla kokemusta vastaavasta, mikä siellä on todennäköisin vika? Hydrauliika /voiman ulosotto ei toimi.
Traktorin katkaisu kytkimen vaihtoa ajatellen hiukan hirvittää osien painon suhteen. Onko mahdollista vaihtaa kytkin yläkautta? Joutuuko voiman ulosoton vaihteiston silloin irroittamaan?
Viime talvena kävi vahinko jolloin linko pääsi lukkiutumaan ja traktorista pääsi paukaus. Onko muilla kokemusta vastaavasta, mikä siellä on todennäköisin vika? Hydrauliika /voiman ulosotto ei toimi.
Sitikkamies- Viestien lukumäärä : 1
Vs: David Brown 990 Selectamatic kytkimen vaihto yläkautta
Ei onnistu katkaisematta. Ja todennäköiseti on joku akseli katkennut. Tuolla monessa tropikissa jutellaan katkaisuhoidoista. Hyvä olisi olla jotain kokemusta ja kunnollinen alusta rata operaatioon.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: David Brown 990 Selectamatic kytkimen vaihto yläkautta
Pamaus on voinut kuulua jos kytkimestä ulosottovaohteeseen menevä pitkä akseli on katkennut. Myöskin on saattanut irrota napa ulosottokytkimen levystä. Katkaisua varten tarvii sileän lattian tai sitten rautarataa. Pumppukärrystä on kuulemma jotkut rustanneet kelkan, jolla etupään saa vedettya erilleen. Jonkilainen pukki siihen tarvii olla kyytiin. Euakseli pitää ensin kiilata molemmin puolin jäykäksi kehtoon nähden.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 990 Selectamatic kytkimen vaihto yläkautta
Kaveriksi joku sälli kuka hieman tietää juttuja niin homma toimii ja auttelee painon kanssa,rohkaisuksi voin kertoa että kaveri vaihto Fordsonin kuormaajaan -30 pakkasessa pihalla kytkimen ja ite siinä olin apumiehenä purussa ja sitten toinen kaveri kasauksessa,nopeasti tuli laitettua kun kylmä oli.
isä ukko taas vaihto Taavi 850 kytkinlevyn eikä ollu tunkkejakaan,pitkät tapit oli reijissä ja niitä pitkin liukui irti/kiinni,ylhäältä hirrestä oli kannatus ym mukavaa,ei isäukokaan ollu konemiehiä,olipa vaan Allis Chalmeriin vaihtanu kytkimen osia ennen Taavia.
Jospa saisit apumiehen joka hieman asioista perillä niin homma helpottuu puolella,toivotaan niin,pitää ainakin yrittää tässä rohkaista mieliä niin saapi itekkin jotai aikaan.
isä ukko taas vaihto Taavi 850 kytkinlevyn eikä ollu tunkkejakaan,pitkät tapit oli reijissä ja niitä pitkin liukui irti/kiinni,ylhäältä hirrestä oli kannatus ym mukavaa,ei isäukokaan ollu konemiehiä,olipa vaan Allis Chalmeriin vaihtanu kytkimen osia ennen Taavia.
Jospa saisit apumiehen joka hieman asioista perillä niin homma helpottuu puolella,toivotaan niin,pitää ainakin yrittää tässä rohkaista mieliä niin saapi itekkin jotai aikaan.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» David Brown 990 selectamatic
» David Brown 990 Selectamatic - nostolaitehydraulikan toimintaselostus
» David brown 25D kampiakselin takastefan vaihto ?
» David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
» David Brown 990 moottoriöljyjen ja polttoainesuodinten vaihto-ohjeita
» David Brown 990 Selectamatic - nostolaitehydraulikan toimintaselostus
» David brown 25D kampiakselin takastefan vaihto ?
» David Brown 1290 Jarrutiivisteet vaihto.
» David Brown 990 moottoriöljyjen ja polttoainesuodinten vaihto-ohjeita
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa