950 implen onkelmat.
Sivu 1 / 1
Vs: 950 implen onkelmat.
Nostoakselin kopan tiivisteen vuoto akselin vasemmassa päässä on aika tyypillinen jutska. Sen saa korjattua kun otat kopan auki ja niputat uuden tiivisteen tai tiivistemassan kanssa takaisin. Kuudella pultilla taitaa olla se koppa kiinni.
Vuotaako öljy takanavasta vanteelle vai tuleeko se jarrukoppaan? Jos öljy tulee jarrukoppaan, niin portaalit on käytettävä irrallaan ja vaihdettava stefat vetoakseleiden läpivienteihin. Jos traktorissa on tasauspyörästön lukko, niin lukko kannattaa köyttää pohjaan, ettei kytkentäholkki pääse putoamaan taka-akselikotelon sisään. Parasta on tehdä portaalin alle pieni tellinki, jonka päällä on vaikka trukkilava, jotta kun portaalin pultit avaa ja sen kopauttaa irralleen, niin portaali tulee tellingille, jonka varassa on helppo vetää portaali ja vetoakseli ulos. Kyllä sen jämäkkä asentaja ottaa syliinsäkin, mutta takaisinasennuksessa saa varjeltua uudet stefat murjoontumiselta kun asennus käy hallitusti.
Jos öljy vuotaa portaalista takanavalle, pitää portaalin takaseinä avata ja sieltä purkaa napa-akselin lukitus, että akselin saa ulos portaalin kuoresta. Itse stefan vaihto on samanlainen operaatio kuin stefan vaihto yleensä. Huomaa: Vanhan stefan kiilloittama vyöhyke akselin pinnassa pitää hoonata ennen se takaisinasennusta. Liian sileässä pinnassa ei pysy riittävästi öljykalvoa voitelemaan uuden stefan huullosta ja se alkaa vuotaa pian uudelleen. Hoonaus käy esim. 1000:lla vesihiomapaperilla vaikka salmiakkikuviolle. Pintaa ei siis tarvitse karhentaa, mutta peilinkiilto pitää pinnasta hävitä.
Vuotaako öljy takanavasta vanteelle vai tuleeko se jarrukoppaan? Jos öljy tulee jarrukoppaan, niin portaalit on käytettävä irrallaan ja vaihdettava stefat vetoakseleiden läpivienteihin. Jos traktorissa on tasauspyörästön lukko, niin lukko kannattaa köyttää pohjaan, ettei kytkentäholkki pääse putoamaan taka-akselikotelon sisään. Parasta on tehdä portaalin alle pieni tellinki, jonka päällä on vaikka trukkilava, jotta kun portaalin pultit avaa ja sen kopauttaa irralleen, niin portaali tulee tellingille, jonka varassa on helppo vetää portaali ja vetoakseli ulos. Kyllä sen jämäkkä asentaja ottaa syliinsäkin, mutta takaisinasennuksessa saa varjeltua uudet stefat murjoontumiselta kun asennus käy hallitusti.
Jos öljy vuotaa portaalista takanavalle, pitää portaalin takaseinä avata ja sieltä purkaa napa-akselin lukitus, että akselin saa ulos portaalin kuoresta. Itse stefan vaihto on samanlainen operaatio kuin stefan vaihto yleensä. Huomaa: Vanhan stefan kiilloittama vyöhyke akselin pinnassa pitää hoonata ennen se takaisinasennusta. Liian sileässä pinnassa ei pysy riittävästi öljykalvoa voitelemaan uuden stefan huullosta ja se alkaa vuotaa pian uudelleen. Hoonaus käy esim. 1000:lla vesihiomapaperilla vaikka salmiakkikuviolle. Pintaa ei siis tarvitse karhentaa, mutta peilinkiilto pitää pinnasta hävitä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» 880 implematicin kolmitieventtiilin onkelmat
» M:implen käyntinopeusmittari
» Implen ohjaustehostin
» 880 implen pakoventtiilit
» 880 implen ilmaus
» M:implen käyntinopeusmittari
» Implen ohjaustehostin
» 880 implen pakoventtiilit
» 880 implen ilmaus
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa