880 Selecta nostolaite lakkasi nostamasta
Sivu 1 / 1
880 Selecta nostolaite lakkasi nostamasta
Niinkuin otsikossa sanotaan nostolaite lakkasi nostamasta. Mitä sitten tapahtui, niin ajattelin kirjoittaa, josko siitä olis jollekin apua. Eli siis lumia aloin lykkimään perälevyllä. Eka nostossa levy jäi puoliväliin ja sitten käyttövivusta kuitenkin laskeutui muttei enää noussut. Tuli mieleen kaksi kyntöhevosen nimeä jotka sanoinkin ääneen.
Kerron kaikki temput mitä yritin, järjestystä en ihan tarkkaan muista, mutta joka välissä yritin alkaako nostamaan. Ensin tietysti avasin salmiakkiluukun, otin esiin ohivirtausventtiilin ja putsasin siitä sen neulanreiän. Karaventtiilin liikkeen tarkistin silmällä ja vähän "rämpyttelin", josko ois prikan alle jäänyt jotain kantamaan. Kamelinkyttyrän otin auki ja startilla totesin tulevan öljyä "ihan riittävästi". Nostoakselin oikean pään laakeripesän luukun avasin ja kuikin sinne, että kaikki vipuset ja nokkalevy olisivat niinkuin kuuluukin ja liikkuivat oikein.
Erkin kanssa juteltiin puhelimessa ja ennen perärepun irrottamiseen ryhtymistä (pumppu vaikka tekeekin tilavuusvirtaa niin saattaa olla paineeton jos tiivisterikko sopivasti) päätettiin että teen ohivirtausventtiilille tappitestin. Otin venttiilin auki, poistin jousen ja korvasin sen 12mm vesijohtokuparista tekemälläni puolentoista sentin pätkällä. Nostolaite alko nostaan varsin ilosesti. Sen jälkeen sitten rämpyttelin ja pyörittelin ja kokeilin karaventtiilin liikkuvuutta huomattavasti pitempään kuin eka kerralla. Tämä operaatio sitten auttoi, alkoi nostolaite pelaamaan.
Ja mitäs tästä nyt sitte opittiin. Niinkuin laulussa sanotaan, se on pienestä kii. Karaventtiilin liike on parisen milliä ja sen pitää päästä se liikkumaan. Toinen oppi sitten oli se, että ennen massiivisia purkuoperaatioita kannattaa "kilauttaa kaverille".
Kerron kaikki temput mitä yritin, järjestystä en ihan tarkkaan muista, mutta joka välissä yritin alkaako nostamaan. Ensin tietysti avasin salmiakkiluukun, otin esiin ohivirtausventtiilin ja putsasin siitä sen neulanreiän. Karaventtiilin liikkeen tarkistin silmällä ja vähän "rämpyttelin", josko ois prikan alle jäänyt jotain kantamaan. Kamelinkyttyrän otin auki ja startilla totesin tulevan öljyä "ihan riittävästi". Nostoakselin oikean pään laakeripesän luukun avasin ja kuikin sinne, että kaikki vipuset ja nokkalevy olisivat niinkuin kuuluukin ja liikkuivat oikein.
Erkin kanssa juteltiin puhelimessa ja ennen perärepun irrottamiseen ryhtymistä (pumppu vaikka tekeekin tilavuusvirtaa niin saattaa olla paineeton jos tiivisterikko sopivasti) päätettiin että teen ohivirtausventtiilille tappitestin. Otin venttiilin auki, poistin jousen ja korvasin sen 12mm vesijohtokuparista tekemälläni puolentoista sentin pätkällä. Nostolaite alko nostaan varsin ilosesti. Sen jälkeen sitten rämpyttelin ja pyörittelin ja kokeilin karaventtiilin liikkuvuutta huomattavasti pitempään kuin eka kerralla. Tämä operaatio sitten auttoi, alkoi nostolaite pelaamaan.
Ja mitäs tästä nyt sitte opittiin. Niinkuin laulussa sanotaan, se on pienestä kii. Karaventtiilin liike on parisen milliä ja sen pitää päästä se liikkumaan. Toinen oppi sitten oli se, että ennen massiivisia purkuoperaatioita kannattaa "kilauttaa kaverille".
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1657
Paikkakunta : Saarijärvi
Similar topics
» DB1490 nostolaite lakkasi toimimasta
» David Brown 880 Implematic nostolaite lakkasi toimimasta
» 990 selecta nostolaite täristää
» Case ih 1394 lakkasi kulkemasta
» Case 1394 ulosotto lakkasi toimimasta
» David Brown 880 Implematic nostolaite lakkasi toimimasta
» 990 selecta nostolaite täristää
» Case ih 1394 lakkasi kulkemasta
» Case 1394 ulosotto lakkasi toimimasta
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa