1490 hydrauli ongelma .
4 posters
Sivu 1 / 1
1490 hydrauli ongelma .
Piti mökillä vaihtaa perälevyn tilalle tukkikärry . Levyä irroitellessa nostolaite meni
Välillä mykäksi . Jotenkin temppuilin kärryn perään . Kun koneen sammutti saattoi pienen
liikkeen tehdä ennenkuin taas hiljeni . Venttiilipakkoja ensin epäilin , mutta taitaa olla
pumpulla öljyn puute . Onko suodattimella joku venttiili (takaisku ) joka estäisi imuputken
tyhjenemisen , tai voisi estää virtauksen pumpulle .
Suodatin on joskus vaihdettu , mutta pitää ostaa uusi ensiviikolla ja jatkaa harjoituksia .
Voiko tasaisella avata suodattimen , ettei ylimääräistä öljyä valu .
Nokan ajoin alamäkeen , ja kuormaajan sakset sain kiinni . Olisi pitänyt käytellä pidempään
jos olisi poistanut ilmaa . Tasaisella oli taas mykkänä .
Välillä mykäksi . Jotenkin temppuilin kärryn perään . Kun koneen sammutti saattoi pienen
liikkeen tehdä ennenkuin taas hiljeni . Venttiilipakkoja ensin epäilin , mutta taitaa olla
pumpulla öljyn puute . Onko suodattimella joku venttiili (takaisku ) joka estäisi imuputken
tyhjenemisen , tai voisi estää virtauksen pumpulle .
Suodatin on joskus vaihdettu , mutta pitää ostaa uusi ensiviikolla ja jatkaa harjoituksia .
Voiko tasaisella avata suodattimen , ettei ylimääräistä öljyä valu .
Nokan ajoin alamäkeen , ja kuormaajan sakset sain kiinni . Olisi pitänyt käytellä pidempään
jos olisi poistanut ilmaa . Tasaisella oli taas mykkänä .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: 1490 hydrauli ongelma .
Kuulostaa siltä, että nostolaiteventtiilissä karaventtiili takertelee. Sen oire on, että välillä toimii ja välillä ei ja molemmat tulevat ilman mitään etukäteisoiretta.
Kun karaventtiili ei laskeudu ihan pohjaan kun nostovipu on takana, ei nosto lähde liikkelle. Kokeile seuraavaa: avaa takaa nostoakselin oikeassa päässä oleva peltiluukku. Sen takaa näkyy valitsimen haarukka suunnilleen luukun alareunan tasossa. Kun valitsimen kääntää kyntöasentoon, niin haarukka liikkuu oikealle.
Anna valitsimen olla keskiasennossa ja vedä nostovipu taakse. Paina ruuvimensselillä tai muulla sopivalla työkalulla haarukassa olevaa keinuvinun päätä alaspäin, jolloin keinuvivun toinen pää nostaa karaventtiiliä yläasenoon, eli laskuasentoon jousipainetta vasten. Jos onnistut siitä asennosta räpsäyttämään mensselin kärjen niin, että jousi napsauttaa karaventtiilin takaisin alaspäin, se saattaa mennä vauhdilla pohjaan saakka ja nostolaite alkaa nostamaan. Vipua pitää varmaan jumpata tuolla tavalla vähän aikaa että venttiili notkistuu. Tempun tepsivyyden näet heti jos varret alkaa reagoida tuohon jumppaan.
Epäilykseni saa varmennuksen jos viitsit ottaa ohjaamon oikean takakulman irralleen ja tunkata hyttiä etukenoon. Sitten oikea takapyörä pois, pudotusventtilin tanko pois, pudotusventtili pois ja pikku luukku auki. Luukusta näet karaventtiilin yläpään luukun alla olevan reiän takareunasta noin sentin verran vielä taaksepäin. Siihe voi suihkuttaa jotain irrotus/voiteluainetta ja auttaa vaikka ruuvimensselin kärjellä venttiilin alas kun käyttövipu on takana.
Voin olla väärässä, mutta toisinaa olen myös oikeassa. Lykka till.
Kun karaventtiili ei laskeudu ihan pohjaan kun nostovipu on takana, ei nosto lähde liikkelle. Kokeile seuraavaa: avaa takaa nostoakselin oikeassa päässä oleva peltiluukku. Sen takaa näkyy valitsimen haarukka suunnilleen luukun alareunan tasossa. Kun valitsimen kääntää kyntöasentoon, niin haarukka liikkuu oikealle.
Anna valitsimen olla keskiasennossa ja vedä nostovipu taakse. Paina ruuvimensselillä tai muulla sopivalla työkalulla haarukassa olevaa keinuvinun päätä alaspäin, jolloin keinuvivun toinen pää nostaa karaventtiiliä yläasenoon, eli laskuasentoon jousipainetta vasten. Jos onnistut siitä asennosta räpsäyttämään mensselin kärjen niin, että jousi napsauttaa karaventtiilin takaisin alaspäin, se saattaa mennä vauhdilla pohjaan saakka ja nostolaite alkaa nostamaan. Vipua pitää varmaan jumpata tuolla tavalla vähän aikaa että venttiili notkistuu. Tempun tepsivyyden näet heti jos varret alkaa reagoida tuohon jumppaan.
Epäilykseni saa varmennuksen jos viitsit ottaa ohjaamon oikean takakulman irralleen ja tunkata hyttiä etukenoon. Sitten oikea takapyörä pois, pudotusventtilin tanko pois, pudotusventtili pois ja pikku luukku auki. Luukusta näet karaventtiilin yläpään luukun alla olevan reiän takareunasta noin sentin verran vielä taaksepäin. Siihe voi suihkuttaa jotain irrotus/voiteluainetta ja auttaa vaikka ruuvimensselin kärjellä venttiilin alas kun käyttövipu on takana.
Voin olla väärässä, mutta toisinaa olen myös oikeassa. Lykka till.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: 1490 hydrauli ongelma .
Kiitos vinkistä . Vaikuttaako karaventtiilin takertelu ulkoisen hydrauliikan venttiileihin .
Tässä on kaksi kaksitoimista pakkaa , ja molemmat pelistä pois yhtä aikaa nostolaitteen kanssa.
Toisessa kuormaaja , toinen tyhjä . Pari kertaa nosti paineen varoa vasten kun raplasin
tyhjää pakkaa .
Tässä on kaksi kaksitoimista pakkaa , ja molemmat pelistä pois yhtä aikaa nostolaitteen kanssa.
Toisessa kuormaaja , toinen tyhjä . Pari kertaa nosti paineen varoa vasten kun raplasin
tyhjää pakkaa .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: 1490 hydrauli ongelma .
Käsittääkseni ölppä kulkee ensin nostolaiteventtiilistön kautta, ja sen jälkeen vasta ulkoiselle hydelle.
Eli jos nostolaitekara jumissa alas-asentoon, ei ölppää tule nimeksikään, saati paineita, ulkoiselle hydelle ??
Vastuuvapauslauseke on itselle myös tähän sanottava, kun en ole ( onneksi ) joutunut vielä noiden hytikkapuolen juttujen kanssa puljaamaan näissä .....
Eli jos nostolaitekara jumissa alas-asentoon, ei ölppää tule nimeksikään, saati paineita, ulkoiselle hydelle ??
Vastuuvapauslauseke on itselle myös tähän sanottava, kun en ole ( onneksi ) joutunut vielä noiden hytikkapuolen juttujen kanssa puljaamaan näissä .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2954
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1490 hydrauli ongelma .
Kolmetieventtiilille paine tulee nostolaiteventtiilin kautta, mutta niille kaksitoimipakoille istuimen oikealla puolella öljy tulee ensin ja jatkaa siitä matkaansa nostoventtiilille.
Jos nuo edellämainitut kaksitoimipakatkin putoavat pois pelistä, niin traktorissa pystyy olemaan ilmaongelma pumpun imupuolella. Voi vuotaa putkien liitoksista tai pumpun stefasta. Ensiapu on täyttää vaihdelaatikkoa muutama litra yli ja pyrkiä sammuttamaan moottori vain vaaterissa tai alamäessä.
Jos nuo edellämainitut kaksitoimipakatkin putoavat pois pelistä, niin traktorissa pystyy olemaan ilmaongelma pumpun imupuolella. Voi vuotaa putkien liitoksista tai pumpun stefasta. Ensiapu on täyttää vaihdelaatikkoa muutama litra yli ja pyrkiä sammuttamaan moottori vain vaaterissa tai alamäessä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: 1490 hydrauli ongelma .
Se vaihteiston alla oleva imusihti jos on kovin tukossa. Pumpun öljynsaanti vaikeutuu ja ottaa ilmaa helpommin
Jostain raosta.
Jos ei ole tietoa koska on sihti putsattu voi olla että ei ole putsattu koskaan
Jostain raosta.
Jos ei ole tietoa koska on sihti putsattu voi olla että ei ole putsattu koskaan
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 662
Vs: 1490 hydrauli ongelma .
Alkaa selvitä . Pumpun imuputkeen paineilmaa pari tujausta . Ilmeisesti avasi imusuodatinta
sen verran että kokeilun ajan toimi laitteet . Nyt tietää jatkon , sihdin pesu ja uudet öljyt .
Kiitos osallistuneille ratkaisun haussa .
sen verran että kokeilun ajan toimi laitteet . Nyt tietää jatkon , sihdin pesu ja uudet öljyt .
Kiitos osallistuneille ratkaisun haussa .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Similar topics
» DB 1490 HS ongelma
» 1490 ohjaus ongelma
» 1490:n turbo, ongelma?
» Vaihdelaatikko ongelma 1490
» 1490 Vaihde ongelma?
» 1490 ohjaus ongelma
» 1490:n turbo, ongelma?
» Vaihdelaatikko ongelma 1490
» 1490 Vaihde ongelma?
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa