case / taavetti 1390 käynti ongelma
+2
1690 metsä
elvis
6 posters
Sivu 1 / 1
case / taavetti 1390 käynti ongelma
Taavetti on nyt lähi aikona kahdesti pysähtynyt kuin seinään. Tankki 3/4 täynnä. Käyntiin lähtee kun ilmailee aikansa, sitten toimii taas normaalisti. Siirtopumpun sakka kuppi on täynnä, eli sinne asti tullenee löpöä. . Käyntiin tosiaan lähtee, kun käyttää ilmausruuveja auki, tarttailee suutin putket auki jonkin aikaa. Liekkö näissä joku tyyppi vika johon täältä löytyy valmis ratkaisu?
Kiitos jo ennakkoon avusta.
Kiitos jo ennakkoon avusta.
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
Onko tietoa milloin on polttoaine suodattimet vaihdettu, jos ei ole ihan just vaihdettu. Suosittelisin vaihtamaan
suodattimet ensin.
Siirtopumpun käyttötapin kuluminen liian lyhyeksi aiheuttaa myös sen että syöttöpumpulle ei tule riittävästi ainetta.
Ja muitakin mahdollisia häiriön aiheuttaja voi olla
suodattimet ensin.
Siirtopumpun käyttötapin kuluminen liian lyhyeksi aiheuttaa myös sen että syöttöpumpulle ei tule riittävästi ainetta.
Ja muitakin mahdollisia häiriön aiheuttaja voi olla
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
Siirtopumpun tapin kuluminen lyhyeksi lyhentää pumppukalvon liikettä, ja kone toimii pikkukierroksilla ja isommitta kuormita ihan ok, sit kun voimantarvepaikka tulee, loppuu siirtokyky, kun ainetta tarvittaisiin enemmän.
Tapin saa pois siirtopumpun irroittamalla, ja halkaisija taisi olla 3/8" eli n.9.8mm, pituutta n.36.5mm uudella tapilla ( 1 7/16" = 36.51mm )
Tapin saa pois siirtopumpun irroittamalla, ja halkaisija taisi olla 3/8" eli n.9.8mm, pituutta n.36.5mm uudella tapilla ( 1 7/16" = 36.51mm )
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
990:ssa oli samantyylinen ongelma. Syy löytyi tankin pohjalta; roska meni imuputken päähän ja hommat loppu siihen. Koneen sammuttua ja imun kadottua roska putosi tankin pohjalle ja kone lähti käymään ilmailun jälkeen (veti alipaineella jostain ilmoja myös)
Puhdistin tankin. Tässä nyt yksi vaihtoehto.
Puhdistin tankin. Tässä nyt yksi vaihtoehto.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
xx90/94 sarjan koneissa tankit on sivuilla, hytin alla, mutta siellä kulkee yhdysputki tankkien välillä, josta polttoaineen imu on likimain keskikohdilta.
Muistaakseni 10mm ulkohalkaisijaltaan oleva imuputki, jossa siis n.8mm reikä ja tämä putki supistuu hetkenpäästä n.8mm ulkohalkaisijalle ja reikäkoko tietty kanssa supistuu.
Nissä kaikki moska ja muu kertyy juurikin tuonne tankkien yhdysputkeen, että ei roskakaan ole mahdoton, laisinkaan
Muistaakseni 10mm ulkohalkaisijaltaan oleva imuputki, jossa siis n.8mm reikä ja tämä putki supistuu hetkenpäästä n.8mm ulkohalkaisijalle ja reikäkoko tietty kanssa supistuu.
Nissä kaikki moska ja muu kertyy juurikin tuonne tankkien yhdysputkeen, että ei roskakaan ole mahdoton, laisinkaan
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
Terve. Minulla on 1390 Case ja siinä oli vastaava ongelma kesällä. Käyntihäiriön syyksi paljastui tankissa oleva moska. Laskin ekaksi polttoaineen pois löysäämällä yhdysputken lemmarit. Sain koneen käyntiin ilmauksen ja "poppatanssien" jälkeen. Kone toimi jonkin aikaa mutta vika uusiintui. Siirtopumpusta löytyi taas moaskaa. Seuraavaksi tunkkasin raktorin niin että tankit olivat kallellaan tyhjennysroppujen suuntaan ja tyhjensin tankit tyhjennysroppujen sekä yhdysputken lemmareiden avulla. Tankista tuli taasen moskaa ja lisäksi 2 litraa vettä. Kun yhdysputket eivät lähde tankkien pohjalta niin sinne näköjään sopii pari litraa vettä eikä se haittaa menoa. Vanhempi kuorma-automies kertoi seuraavan neuvon naftan loppuessa: " Kaada tankkiin sangollinen vettä tai veden puutteessa hae kylän miehet kuselle tankkiin niin voit ajaa lähimmälle huoltoasemalle."
Hente- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Kajaani
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
jep käyntihäiriöt loppuu kun putsaa tankit ja vaihtaa suodattimet,jos vielä tulee samaa on vika joko pumpuissa tai liitoksissa josta saa ilmaa eipä dieselissä paljoa vikaa voi olla jos perusmoottori on kunnossa.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
Tyhjätäämpä tankki. Harmi kun on täynnä. Samalla asennan sähköisen siirtopumpun , helpottuupa ilmaaminen. Tuollainen 0.3 bar peruspumppu lienee ok ?
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
Sähkö-siirtopumppu ----- Yks vikapaikkamohdollisuus lisää johtokytkentöineen ...... En ole ite koskaan mihinkään laittanut itte, juurikin vikamahdollisuuksien riskikasvun takia ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
Empä ole minäkään yhdessä autossa uudesta asti kyllä ollu ja odottanu koska lakkaa toimimasta...
ei tuommonen perusdiesel edes tarvitse sähköpumppua pitää pelata ihan mekaanisellakin,yleensä vaan roskat,vesi ja ilma tekee ne tepposet
ei tuommonen perusdiesel edes tarvitse sähköpumppua pitää pelata ihan mekaanisellakin,yleensä vaan roskat,vesi ja ilma tekee ne tepposet
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
Toimii varmasti mutta ilmaus helppottuisi selvästi.
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
eipä ainakaan noissa punasissa Taaveissa ole ilmaamis ongelmaa ollu käsipumpullakaan,startilla kun muistaa pyörittää kun ilmaa suutinputket niin hyvin on onnistunu ja kun ei päästä ainetta loppumaan ja muutenkin on linjat ok niin eipä noita oletarvinnu ilmailla montaakaan kertaa ellei ole remonttia tehny.
Jos pitää aina joskus ilmata on sillon kyllä jossain joku vuotokohta josta ilmaa pääsee...
Jos pitää aina joskus ilmata on sillon kyllä jossain joku vuotokohta josta ilmaa pääsee...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
Täyden tankin saat tyhjennettyä lappoletkulla. Laske polttoaine jonkun suodatinkankaan läpi, niin saat käyttökelpoista. Riippuen kuinka syvällä letkun pää on, saat puhdasta ainetta reippaasti.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
Hurrautan sellaiseen 100l paljuun alakerran nänneistä :d
elvis- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 33
Vs: case / taavetti 1390 käynti ongelma
Taitaa tankkitilavuus olla 130ltr ? Jaa eiku nois pienissä onkin se 100ltr, 1490/94 ja isommissa 136ltr ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Similar topics
» 25d käynti ongelma
» Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
» Taavetti sammuilee 1390
» DB 1390 Kytkin ongelma
» case 1494 ongelma
» Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
» Taavetti sammuilee 1390
» DB 1390 Kytkin ongelma
» case 1494 ongelma
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa