kytkimen vaihto 1394
+3
erkki
outsider
rattori
7 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
kytkimen vaihto 1394
Selviääkö pelkillä levyillä ,asetelma onkohan tarvetta vaihtaa ajo pelaa hyvin voimanotto ei irrota
rattori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 50
Vs: kytkimen vaihto 1394
Ulosoton vaijerissa on säätömahdollisuus siellä alapäässä.
Kuinka alhaalta kytkinvipu ottaa??
Kytkinkopan alla on luukku josta näkee kuinka lähellä painelaakeri on kytkinkäpälien nokkaa.Milli -pari hyvä jättää rakoa.
Voi myös olla että kytkinlevy on tarrannut kiinni vauhtipyörään.
Anna olla yön yli kytkinvipu ylhäällä ja laita jotain "raskata" pyöritettvää josko irtoais.
Itse irroitin yhden levyn laittamalla lumilingon siipen väliin 4x4 parrun ja ulosotto päälle, levy irtos vauhtipyörästä.
Sitten vain hetki "liirausta" että sai ruosteet pois vauhtipyörästä.
Ulosoton levyä tarvii harvoin vaihtaa kulumisen takia.
Kuinka alhaalta kytkinvipu ottaa??
Kytkinkopan alla on luukku josta näkee kuinka lähellä painelaakeri on kytkinkäpälien nokkaa.Milli -pari hyvä jättää rakoa.
Voi myös olla että kytkinlevy on tarrannut kiinni vauhtipyörään.
Anna olla yön yli kytkinvipu ylhäällä ja laita jotain "raskata" pyöritettvää josko irtoais.
Itse irroitin yhden levyn laittamalla lumilingon siipen väliin 4x4 parrun ja ulosotto päälle, levy irtos vauhtipyörästä.
Sitten vain hetki "liirausta" että sai ruosteet pois vauhtipyörästä.
Ulosoton levyä tarvii harvoin vaihtaa kulumisen takia.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: kytkimen vaihto 1394
Jos levy on liimautunut, niin se saattaa tosiaan irrota kun jättää kykimen auki pidemmäksi ajaksi ja kuormaa akselille. Nivelakselin ristikkoon voi onnistua pujottamaan rautakangen ja siihen saa jotain painoa kiinni vaikka kuormaliinoilla. Sellaisenkin kikan olen kuullut että kytkinasetelma spruutataan litimäräksi polttoöljyllä. Itse en ole tuota kokeillut ja monikin voi olla sitä mieltä, ettei sellaiseen pidä ryhtyä, mutta jos jollakin on tuosta kokemusta, voisi laittaa tähän ketjuun pari riviä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: kytkimen vaihto 1394
Riippuu kuinka kauan kytkimet on ollu kiinni jämähtäneinä ja mistä syystä...sellasiakin tapauksia on tullu vastaan että on sitten irrotettu tavalla tai toisella ja ajan päästä käytössä alkanu ravistaa kun osa kitkapinnoista irtipoikki ja tullu niiteistä läpi.
Että tuohonkin kannattaa varautua
Että tuohonkin kannattaa varautua
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: kytkimen vaihto 1394
On 903 valmetin kans joskus tuota polttoöljykikkaa käytettyä voimanoton levylle. Kytkin "auki" - asentoon ja kevyesti pöötä suihkupullolla levyn reunalle konetta välillä pyöräyttäen, oottelee päivän-pari, ja jollei ole irronnut, jotain voa-tappiin kiinni, mielellään jokin sellainen, josta tulee hieman iskevää kuormitusta. Tai ajaa koneen kunnolla lämpimäksi, hieman vaikka ajokytkimellä liirata asetelman välilevyä kuumaksi ( saattaa hieman palanut kytkinhaju tulla ) ja sammuttaa , voa kytkin auki-asentoon ja antaa jäähtyä yön yli.
Sitten kun on irronnut, luistattelee raskasta kuormaa vasten pikkasen, et ruosteet lähtee ja senjälkeen vaikka jarrukliinerillä putsia ....
Sitten kun on irronnut, luistattelee raskasta kuormaa vasten pikkasen, et ruosteet lähtee ja senjälkeen vaikka jarrukliinerillä putsia ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: kytkimen vaihto 1394
kytkin toimi maaliskuussa kun ligosin mutta yht äkkiä ei enäätominut. syksyllä tomi satunaisesti kunnes keväällä sanoi yhteistyön irti.
rattori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 50
Vs: kytkimen vaihto 1394
Vaikuttaa kyllä kysyjällä että kytkimessä olisi jokin vika kun äkkiä tullu,jumit tulee yleensä kun ei vuosiin käyttöä ole.
Meilläkin Natikassa kun ei ole perunananostokone ollu enää yli 10v perässä niin tumppi pyörii vaikka kytkin on pohjassa,ihmettelen myös että veto ulosottoon menee päälle ilman kytkintä rusahtelematta? mikä sitten liekin syynä...
Ajo kytkinhän on takerrellu kans eikä aina irrota ja se ollu jo entiseltä omistajalta asti ominaisuus
Meilläkin Natikassa kun ei ole perunananostokone ollu enää yli 10v perässä niin tumppi pyörii vaikka kytkin on pohjassa,ihmettelen myös että veto ulosottoon menee päälle ilman kytkintä rusahtelematta? mikä sitten liekin syynä...
Ajo kytkinhän on takerrellu kans eikä aina irrota ja se ollu jo entiseltä omistajalta asti ominaisuus
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: kytkimen vaihto 1394
Kyllä kykinlevy saattaa liimautua aika nopeastikin, mutta silloin se ei ole vielä kovin tiukassa. Toisessa ääripäässä, muutaman vuoden kiinniruostumisen jälkeen se voi olla niin tiukassa, että kitkapintojen jäänteet pitää taltalla raapia irti asetelmasta. Omassa 1200:ss tarttui ajokytkimen levy parissa viikossa, mutta se irtosi kun laitoin sen yöksi iso vaihde päällä ja kytkin pohjaan köytettynä puupölkky sopivasti takapyörän alla, että traktorin painosta tuli vääntöä levylle.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: kytkimen vaihto 1394
Tuo ukon 903 joskus liimas levyjään 12h aikana, yössä, jos oli hiukan kosteampi keli. Sit alettiin käyttää kikkaa, et sammuttaessa voa kytkin auki-asentoon ja sopivalla kakkoskakkosen pätkällä kytkinpoljin kiilaten pohjaan.
Sittemmin kun kytkin jouduttiin uusimaan, niin niillä levyillä ei enää ollut ollenkaan tuota jumahtamisoiretta.
Sittemmin kun kytkin jouduttiin uusimaan, niin niillä levyillä ei enää ollut ollenkaan tuota jumahtamisoiretta.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: kytkimen vaihto 1394
rattori kirjoitti:
kytkin toimi maaliskuussa kun ligosin mutta yht äkkiä ei enäätominut. syksyllä tomi satunaisesti kunnes keväällä sanoi yhteistyön irti.
Onko kytkimessä vain irroitusvika?
Siis toimiiko ulosotto jos laittaa sen päälle moottori sammuksissa.
Jollei toimi niin sitten on kulunut pinta tai keskiö,pinta irti l
Levy voi olla liimaantunut vauhtipyörään ja/tai boorille.
Tarkista nyt säätö sieltä alaluukusta ja sitten levynirroituskonstit käyttöön.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: kytkimen vaihto 1394
Nyt luukku auki sieltähän syy löytyi yhden käpälän korvaliset murtuneet käpälä holtiton. onkohan hankittava koko asetelma vai voiko puoliskon vaihtaa niin että ajopuoli jäisi vanhaa.jos voi olisiko jollakin myytävänä.
kiitos avuista. Onko taavetti tavaroista kuvia (haalarit)
kiitos avuista. Onko taavetti tavaroista kuvia (haalarit)
rattori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 50
Vs: kytkimen vaihto 1394
Oheisena varaosakirjan sivu josta selviää, että voimanoton painelevyä (viite 2) ei ole saatavana erikseen (Merkintä NSS). https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65470ar1048692 Sama koskee kytkimen ulkokuorta (viite 1), siinä on myös NSS merkintä. Mainitut osat ovat raskaat ja tasapaino saattaa järkkyä jos osat eivät ole tasapainotetut yhdessä. Moottori ravistaa jos kytkin ei ole tasapainossa. Tämä tarkoittaa myös sitä että, mainitut osat täytyy asentaa alkuperäisiin kohtiin. Osien keskenäinen sijainti ja sijainti vauhtipyörään nähden tulee siis merkitä ennen purkua.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: kytkimen vaihto 1394
rattori kirjoitti:Nyt luukku auki sieltähän syy löytyi yhden käpälän korvaliset murtuneet käpälä holtiton. onkohan hankittava koko asetelma vai voiko puoliskon vaihtaa niin että ajopuoli jäisi vanhaa.jos voi olisiko jollakin myytävänä.
kiitos avuista. Onko taavetti tavaroista kuvia (haalarit)
Käpälät varmaan voi vaihtaa tasapainoa haittaamatta.Kyllä niitä käytettyjä joltain löytyy ja uusiakin saanee.
UUsi kytkinasetelma ei ole pahanhintainen IKH:lla ja peruskorjattujakin löytyy Englannista.
https://www.ikh.fi/fi/kytkinasetelma-305-305mm-cih-luk231004240 716euroa
http://www.davidbrownparts.com/Clutch.html 315£ eli noin 350 euroa.
Painelaakerit ja silmälaakeri kannatta aina uusia kun traktorin katkaisee.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: kytkimen vaihto 1394
Niin että vikaa löytyikin kuten epäilin...
Yhteen autoon vaihdettiin kaikki osat ja nyt taas ei meinaa irrottaa,enää en kyllä keksi mitä tuolle tekisi...parempi kun ei mitään
Yhteen autoon vaihdettiin kaikki osat ja nyt taas ei meinaa irrottaa,enää en kyllä keksi mitä tuolle tekisi...parempi kun ei mitään
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: kytkimen vaihto 1394
käyköhän tuo Oieparts.fi sivuilla oleva asetelma 310mm kaksois luk 231004210
rattori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 50
Vs: kytkimen vaihto 1394
rattori kirjoitti:käyköhän tuo Oieparts.fi sivuilla oleva asetelma 310mm kaksois luk 231004210
Ainakin ilmoittajan mukaan käy.
alviton hinta
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: kytkimen vaihto 1394
Katkaisu aloitettu öjyt pois kardaani pois nokkapumpunlijat auki ,osaisitteko neuova miten toimin hytin kanssa riitääkö etutyynyjen irroitus ja hiemannostaa
rattori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 50
Vs: kytkimen vaihto 1394
Eiköhän tuo mahtanut olla ainakin 1390konees riittävä toimenpide. Pääsee sitten myös paremmin käsiks niihin kahteen ylimpäänkin pulttiin. Ja sinne kiilapalaan.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: kytkimen vaihto 1394
Kytkinkoppa jätetään paikalleen. Vaihteiston kannen ja kytkinkopan väliseen kiilaan ei kosketa. Ohjaamon etupää nostetaan hieman ylös ja ohjaamon lattian ja vaihteiston kannen väliin laitetaan kakkosnrelonen kantilleen ja lasketaan ohjaamo sen päälle. Ohjaamon etuseinämässä/latiassa on luukku jonka kautaa pääsee käsiksi kytkinkopan ja moottorin ylempiin pultteihin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: kytkimen vaihto 1394
Kiitos neuvoista. nyt jo parisenttiä perä ja moottori erilään huomenne homma jatkuu .laitan jonkun kuvan kunhan se kytkin on vaihdettavissa.
rattori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 50
Vs: kytkimen vaihto 1394
Minkälainen tiivistys on vaidelaatikon päässä kun kytkin akselin läpivienin suojana on metallirengas, Samoiiten ulosoton ja ajoakselin tiivistee rasvanaru /tefa pystyykö kotelon puolelta vaihtamaan?
rattori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 50
Vs: kytkimen vaihto 1394
Stefat siellä on molemmille akseleille.Vaihtoa ei pysty suorittamaan kytkinkopan puolelta, vaan vaiheiston kansi on aukaistava. Peräreppu on myös irroitettava ja voimanulosoton akseli vedettävä pois.Voimanulosottoakselin tiivistevuoto laskee öljyn ikävästi ajokytkimelle.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: kytkimen vaihto 1394
tervehdys. nyt olisi vauhtipyörä
sorvattu ja uusi asetelma levyineen pöydällä kampiakselin tiivistys on hyvä mutta epäilen vomanotto aselin stefaa ja vaihtisto akselin stefaa vuotavan ..pitääkö koko hyttä poistaa että pääsee käsiksi vaihteisto stefaan ja voiko ulosotonaselin stefan vaihtaa akselin ympärillä olevasta luukusta?=?
sorvattu ja uusi asetelma levyineen pöydällä kampiakselin tiivistys on hyvä mutta epäilen vomanotto aselin stefaa ja vaihtisto akselin stefaa vuotavan ..pitääkö koko hyttä poistaa että pääsee käsiksi vaihteisto stefaan ja voiko ulosotonaselin stefan vaihtaa akselin ympärillä olevasta luukusta?=?
rattori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 50
Vs: kytkimen vaihto 1394
Kyllä se hytin poiston vaatii että pääsee ottamaan vaihteiston kannen pois.
Jos sinulla on etukuormain tai jokin muu nosturi niin hytti on suht helppo nostaa pois,tietenkin vaatii myös tilaa yläpuolella.
Parin tunnin homma irroitella kaikki tarvittava hytin alla.
Hytin kannatinpultit on joskus hankala saada auki.
Suosittelen kuitenkin niiden stefojen vaihtoa koska kytkimenkin osalta olet tehnyt perusteellista työtä.
Jos sinulla on etukuormain tai jokin muu nosturi niin hytti on suht helppo nostaa pois,tietenkin vaatii myös tilaa yläpuolella.
Parin tunnin homma irroitella kaikki tarvittava hytin alla.
Hytin kannatinpultit on joskus hankala saada auki.
Suosittelen kuitenkin niiden stefojen vaihtoa koska kytkimenkin osalta olet tehnyt perusteellista työtä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: kytkimen vaihto 1394
Kiitos. Voiko perän ja keulan liitää.Kun kone on purettua katoksessa ylhäällä ei tilaa niin miten se ulosoton Stefan.
rattori- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 50
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» 1290 kytkimen vaihto
» 1290 kytkimen vaihto
» David Brown 990 Selectamatic kytkimen vaihto yläkautta
» 1394 kytkimen pääsylkku strittaa
» 1394 tuulettimen remmin vaihto?
» 1290 kytkimen vaihto
» David Brown 990 Selectamatic kytkimen vaihto yläkautta
» 1394 kytkimen pääsylkku strittaa
» 1394 tuulettimen remmin vaihto?
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa