1394:n tilkitseminen
+3
jouto
jusape
mtalo
7 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
1394:n tilkitseminen
Tuo vanha herra vähän tiputtelee alleen. Tuskin on ensimmäinen laatuaan ja siksi ajattelinkin kysyä vinkkejä. Öljy lammikkoja tulee etupäähän, sanottaisko että betonille tulee noin 5 lammikkoa halkaisijaltaan 7cm.
Sen verran oon tutkinu, että enin osa öljystä valuu hydraulipumpun putken ulkopintaa pitkin ja tipahtaa maahan kiinnikkeiden kohdasta. Toinen tiputtelu paikka on kardaaniakseli. Alkuun tarkistelin etuperän öljyjä useasti, kun luulin sieltä vuotavan, mutta se oli aina ihan täynä.
En ole ihan varma, mitä öljyä tiputtelee. Hydrauliöljyä täytyy silloin tällöin lisätä, mutta sitä nyt voi kadota vähän muistakin vuotopaikoista, esim. etukuormaajasta. Moottoriöljyä ei kyllä tartte paljon lisätä, mutta eihän tuollaisista vuodoista kyllä paljoa kerrykkään.
Pidin varmana, että vuotais hydraulipumpun imuputkesta siitä kohdasta, kun putki nousee ylös ja on pala kumi putkea. Somin tunnustelemalla liitos vaikuttaa kuivalta, mutta metalliputki on ihan märkä rungon alapuolelta. Ehkä on kuitenkin niin, että öljyä valuu muualta siihen palkkien päälle ja se vain poistuu putken ulkopintaa pitkin. Tässä on kyllä myös ominaisuus, että keula ylöspäin parkatessa tulee jokin ilmalukko ja hydraulipaineita ei meinaa saada millään nousemaan. Siksikin pidin tuon imuputken vuotoa todennäköisenä.
Ohjaustehostin kyllä hukkaa öljyä, mutta sylinterin stefa näyttäisi vähän vuotavan. En vaan oo löytäny mitään toista paikkaa. Onko ohjauksen pumppu sen suodattimen perässä? Ja putki käy vain kääntymässä syylärin edessä ilmeisesti jäähdytyksen vuoksi? Ohjaustehostimen säiliön alapuoli on kuitenkin aina öljyinen, mutta mistä kohtaa se vuotaisi?
Ja kuten atvanettakin kone ei ole urakointikäytössä, vaan pihakoneena, jolla ajellaan noin 50h vuodessa.
Sen verran oon tutkinu, että enin osa öljystä valuu hydraulipumpun putken ulkopintaa pitkin ja tipahtaa maahan kiinnikkeiden kohdasta. Toinen tiputtelu paikka on kardaaniakseli. Alkuun tarkistelin etuperän öljyjä useasti, kun luulin sieltä vuotavan, mutta se oli aina ihan täynä.
En ole ihan varma, mitä öljyä tiputtelee. Hydrauliöljyä täytyy silloin tällöin lisätä, mutta sitä nyt voi kadota vähän muistakin vuotopaikoista, esim. etukuormaajasta. Moottoriöljyä ei kyllä tartte paljon lisätä, mutta eihän tuollaisista vuodoista kyllä paljoa kerrykkään.
Pidin varmana, että vuotais hydraulipumpun imuputkesta siitä kohdasta, kun putki nousee ylös ja on pala kumi putkea. Somin tunnustelemalla liitos vaikuttaa kuivalta, mutta metalliputki on ihan märkä rungon alapuolelta. Ehkä on kuitenkin niin, että öljyä valuu muualta siihen palkkien päälle ja se vain poistuu putken ulkopintaa pitkin. Tässä on kyllä myös ominaisuus, että keula ylöspäin parkatessa tulee jokin ilmalukko ja hydraulipaineita ei meinaa saada millään nousemaan. Siksikin pidin tuon imuputken vuotoa todennäköisenä.
Ohjaustehostin kyllä hukkaa öljyä, mutta sylinterin stefa näyttäisi vähän vuotavan. En vaan oo löytäny mitään toista paikkaa. Onko ohjauksen pumppu sen suodattimen perässä? Ja putki käy vain kääntymässä syylärin edessä ilmeisesti jäähdytyksen vuoksi? Ohjaustehostimen säiliön alapuoli on kuitenkin aina öljyinen, mutta mistä kohtaa se vuotaisi?
Ja kuten atvanettakin kone ei ole urakointikäytössä, vaan pihakoneena, jolla ajellaan noin 50h vuodessa.
Viimeinen muokkaaja, mtalo pvm Pe Syys 30 2022, 08:28, muokattu 1 kertaa
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: 1394:n tilkitseminen
Hydrauliohjauksen pumppu voi vuotaa öölit moottoriin ......
Mitään "ohjaustehostintahan" tuollaisessa ei ole ( tuskin sieltä mekaanista ohjaussimpukkaa ja ohjausvartta löytyy ), vaan kun siinä on täyshydraulinen ohjaus = ORBITROL .
Mitään "ohjaustehostintahan" tuollaisessa ei ole ( tuskin sieltä mekaanista ohjaussimpukkaa ja ohjausvartta löytyy ), vaan kun siinä on täyshydraulinen ohjaus = ORBITROL .
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1394:n tilkitseminen
Kysyjälle tuosta keulapumpun ilmaongelmasta: itse tuhosin 1690:n hydepumpun talvipakksella, kun jätin sen keula ylöspäin mäkeen. Pumppu haukkasi tyhjää, leikkasi pahoin ja oli hommattava uusi käytetty. Tässä tapauksessa imuputken muhvi lähellä pumppua falskasi. Selvitä imupuolen vuoto ennen pakkasia ja vältä koneen parkkeeraamista keula ylämäkeen yleensäkin mutta eritoten talvella.
yst. Kauko Ollila
yst. Kauko Ollila
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: 1394:n tilkitseminen
Puhdistaa paikat esim jarrukliinerillä. joka kuivaa hetkessä, ja sitten pientä käyttöä ja tarkastelua mistä muuttuu kosteaksi. Hydraulipumpussa voi vuotaa imu- ja painepuolen laippojen alla olevat o-renkaat. Painepuolen rautaputki voi haljeta ajastaan. Pumpun akselistefa voi myös vuotaa. Pumppu on standardi 2-sarjan pumppu. Ohjauspumpun sailiö on tiivistetty isolla o-renkaalla pumpun runkoon.Säiliön päässä olevan kiinnityspultin alla on myös tiiviste. Linkistä löytyy ohjauksen pumpun ohjeet img 912 steering system.
https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDaEcwRXpLbm0wQzQ?resourcekey=0-oehEHj6vHH-E62L2h_0rtQ
https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDaEcwRXpLbm0wQzQ?resourcekey=0-oehEHj6vHH-E62L2h_0rtQ
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1394:n tilkitseminen
Mitä kautta keulapumpulta menee se paineputki taakse suodattimelle?
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: 1394:n tilkitseminen
Paineputki kulkee aluksi runkovalun sisällä, kykimen kohdilla tulee alapuolelta ulos ja menee rungon alareunaa taakse nousten suodattimelle. Vaidelaatikon kohdalla on ylipaineventtiili, päästäen ylipaineet suoraan vaihdelaatikkoon.
EDIT: linjan muistikuva olikin kuuspyttysistä, joissa paineputki on oikealla. 1394 paineputki on vasemmalla ja tulee runkovalun läpi alas melko heti ja linja kääntyy vaihdelaatikon edestä oikealla puolelle ja sieltä alakautta suodattimelle.
EDIT: linjan muistikuva olikin kuuspyttysistä, joissa paineputki on oikealla. 1394 paineputki on vasemmalla ja tulee runkovalun läpi alas melko heti ja linja kääntyy vaihdelaatikon edestä oikealla puolelle ja sieltä alakautta suodattimelle.
Viimeinen muokkaaja, otsoni pvm Pe Syys 30 2022, 11:12, muokattu 1 kertaa
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1394:n tilkitseminen
Maahan tullessaan öljy on kovin mustaa, mutta se ei välttämättä kerro mitään, kun hydrauliöljykin mustuu rakenteita pitkin valuessaan.
Luultavasti juurikin tuosta paineputkestakin tippui pikkuinen lammikko. Tuota pitää tutkia vähän lisää. Kardaanin öljyyntyminen hankaloittaa kyllä kovasti, kun se roiskuttaa öljyn ympärinsä.
Pääseekö keulapumppuun käsiksi suojapellit poistamalla? Vai pitääkö ottaa syyläri pois?
Oikeastaan käyttöä eniten haittaava asia on orbitrolin (kiitos jusapelle tarkennuksesta) vuoto. En tiedä, vuotaako se eniten, mutta sen öljytilan on kuitenkin pienin. Voihan se vuotaa moottoriinkin päin, mutta kone huohottelis sen pois, jolloin moottoriöljyn taso pysyy normaalina. Ja ulkoinen vuoto olisi hydrauliöljyä.
Jostain luin, että tarvikesuodattimen mukana tullut o-rengas olisi liian ohut. Oon tuon suodattimen vaihtanu muutama vuosi sitten, mutta ei kyllä heti vaihdon jälkeen vuotanut.
No, tuo ei selviä kuin tutkimalla. Nämä märjät ja kohta pimeätkin kelit ei kyllä oikein helpota vuodon etsimistä.
Luultavasti juurikin tuosta paineputkestakin tippui pikkuinen lammikko. Tuota pitää tutkia vähän lisää. Kardaanin öljyyntyminen hankaloittaa kyllä kovasti, kun se roiskuttaa öljyn ympärinsä.
Pääseekö keulapumppuun käsiksi suojapellit poistamalla? Vai pitääkö ottaa syyläri pois?
Oikeastaan käyttöä eniten haittaava asia on orbitrolin (kiitos jusapelle tarkennuksesta) vuoto. En tiedä, vuotaako se eniten, mutta sen öljytilan on kuitenkin pienin. Voihan se vuotaa moottoriinkin päin, mutta kone huohottelis sen pois, jolloin moottoriöljyn taso pysyy normaalina. Ja ulkoinen vuoto olisi hydrauliöljyä.
Jostain luin, että tarvikesuodattimen mukana tullut o-rengas olisi liian ohut. Oon tuon suodattimen vaihtanu muutama vuosi sitten, mutta ei kyllä heti vaihdon jälkeen vuotanut.
No, tuo ei selviä kuin tutkimalla. Nämä märjät ja kohta pimeätkin kelit ei kyllä oikein helpota vuodon etsimistä.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: 1394:n tilkitseminen
Pumppuun pääsee käsiksi ilman syylärin irroitusta mutta homma helpottuu jos syyläri on pois. Syyläri on alapäästä pulteilla kiinni molemmilta puolilta. Niiden irroitus antaa jo hieman pelivaraa.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1394:n tilkitseminen
Käväsin taas traktorin alla ihmettelemässä maailmaa. Kytkin koteloon on laitettu jokin itsekyhätty reikäinen pelti ja sieltä ainakin näyttäis vuotavan jonkin verran öljyä. Se lienee sitä tavaraa, joka tippuu kardaanin päälle. Tummaa on, joten tuliskohan se moottorinpuoleisesta stefasta?
Onkohan nyt niin, että orbitroolin pumppu vuotaa moottoriin ja moottorista vastaava määrä kytkinkoteloon... Tuohon ei taida olla mitään purukumikorjausta? Oikea korjaushan olisi tietenkin katkaisuhoito, mutta vielä vuoto ei ylitä sitä kynnystä.
Onkohan nyt niin, että orbitroolin pumppu vuotaa moottoriin ja moottorista vastaava määrä kytkinkoteloon... Tuohon ei taida olla mitään purukumikorjausta? Oikea korjaushan olisi tietenkin katkaisuhoito, mutta vielä vuoto ei ylitä sitä kynnystä.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: 1394:n tilkitseminen
Taitaa juu olla vähän isompi remppa kampiakselin takapään tiivistäminen. Siellä on kaiketi ns. koiranpaskat ja olen siinä luulossa että lohko on nostettava ylös rungosta vaihto-operaatioon. https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDejZtM0RRVjBPSGc?resourcekey=0-RCcBr6BoFhhqlzWXeNu7ug tuolta löytyy vinkkejä. Katkasu ei ehkä ole välltämätön, nousee lohko varmaan kytkimen kanssa tai ilman, kun vaihteistonliitosholkin aukoo ja nykäsee perästä voimanoton akselin kytkimeltä pois. Tälläisiä lauantai-illan mietteitä...... Jonkunlaista vaippaa luukun alle voi kokeilla, jos lätäköt häiritsee.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1394:n tilkitseminen
Juu, tuli mieleen, että laittais jonkin astian alle. Eihän se vuoto aivan mahdoton ole, jos lurauttaa puoli litraa lisää öljyä kuukauden parin välein. Se on kuitenkin verrattain halpaa lystiä. Tuo sotkeminen on ikävämpi ongelma, vaikka useimmiten on ulkotiloissa, jossa ei niin väliä ole.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: 1394:n tilkitseminen
Tarkista että moottori saa huohottaa vapaasti. Jos kampikammioon tulee painetta niin se ajaa öljyä ulos.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5098
Vs: 1394:n tilkitseminen
1394 mallin kampiakselin takapään tiivisteen (Koiranpaskan) vaihtaminen edellyttää traktorin katkaisun ja vauhtipyörän irrotuksen. Traktorissa on synkrovaihteisto ja kytkinakselilla ei ole holkkia. Moottoria ei tarvite irrottaa ja kytkin ei nouse ylös katkaisematta traktoria. Traktorin katkaisu on muutenkin paljon järkevämpi lähestymistapa kytkimeen pääsemiseksi, kun ohjaamon irrotus.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1394:n tilkitseminen
Ensin pesee jo nyt olevat öljysutut pois ja sen jälkeen käyttää/ajaa niin näkee mistä mitäkin tulee ja kuinka paljon.
Samoin kannattaa katsoa huohotin jos se tukossa tai? koneessa jo riittävät ohipuhallukset niin painaa kyllä stefoista pihalle.
Meillä helpotti ikivanhan 850 huohotus kun sai riittävä putken siihen niin häipyy höyryt muualle eikä laske kaikkea alleen.
Kytkimenpuolelta kun alkaapi vuotaa niin heittää monessa laitteessa startin täyteen öljyä ja sen jälkeen se on entinen,on ne joskus palanukkin!
Monesti on ollu vuodot ihan muualla mistä on ilmestyny näkyviin...
Samoin kannattaa katsoa huohotin jos se tukossa tai? koneessa jo riittävät ohipuhallukset niin painaa kyllä stefoista pihalle.
Meillä helpotti ikivanhan 850 huohotus kun sai riittävä putken siihen niin häipyy höyryt muualle eikä laske kaikkea alleen.
Kytkimenpuolelta kun alkaapi vuotaa niin heittää monessa laitteessa startin täyteen öljyä ja sen jälkeen se on entinen,on ne joskus palanukkin!
Monesti on ollu vuodot ihan muualla mistä on ilmestyny näkyviin...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1394:n tilkitseminen
Jokin huohotusputki tulee kannesta ja sieltä kyllä tohottaa välistä aika näkyvästikkin. Eli ei pitäis liikaa painetta olla. Pitää seuraavaksi kehitellä jokin vati kytkin kotelon alapuolelle, niin sen jälkeen näkee, onko paljon muitakin vuotoja.
Toisen erillisen vuodon löysin perästä. Vuoti hydrauliöljyä venttiililohkon etupuolella olevan 2cm pitkän mutikan juuresta. Mutikka oli vain sormikireydessä. Onkohan sieltä antautunut jokin tiiviste välistä vai löystynyt vain omia aikojaan? Kiristin sen, joten katsellaan, lakkaako vuotamasta siitä kohtaa. Hankala oli kiristää, kun oli jokin 34mm mutteri ja ei ollu kuin jakoavain. Ei saanu oikein voimaa, kun käsi pitää olla pitkällä sielä välissä. Vasaralla yritin sitten naputella jakarin päähän.
Voisko tällä löystymisellä olla tekemistä sen kanssa, kun pari kuukautta sitten laitoin sarjalevyn etukuormaajaa varten. Aiemmin etukuormaajan öljyt oli otettu "kippiletkusra". Nyt siis paineet menee ensin etukuormaajan venttiililohkolle ja siitä nostolaittelle ja etukuormaajalta menee vielä asianmukaisesti tankkiletku mittatikun viereen. Mietin, että onko nykyisessä systeemissä isompi paine, kun vanhassa systeemissä isommassa kuormituksessa se keltainen vipu aina ponkaisi keskiasentoon.
Toisen erillisen vuodon löysin perästä. Vuoti hydrauliöljyä venttiililohkon etupuolella olevan 2cm pitkän mutikan juuresta. Mutikka oli vain sormikireydessä. Onkohan sieltä antautunut jokin tiiviste välistä vai löystynyt vain omia aikojaan? Kiristin sen, joten katsellaan, lakkaako vuotamasta siitä kohtaa. Hankala oli kiristää, kun oli jokin 34mm mutteri ja ei ollu kuin jakoavain. Ei saanu oikein voimaa, kun käsi pitää olla pitkällä sielä välissä. Vasaralla yritin sitten naputella jakarin päähän.
Voisko tällä löystymisellä olla tekemistä sen kanssa, kun pari kuukautta sitten laitoin sarjalevyn etukuormaajaa varten. Aiemmin etukuormaajan öljyt oli otettu "kippiletkusra". Nyt siis paineet menee ensin etukuormaajan venttiililohkolle ja siitä nostolaittelle ja etukuormaajalta menee vielä asianmukaisesti tankkiletku mittatikun viereen. Mietin, että onko nykyisessä systeemissä isompi paine, kun vanhassa systeemissä isommassa kuormituksessa se keltainen vipu aina ponkaisi keskiasentoon.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: 1394:n tilkitseminen
Mistä "mutikastä" sinä puhut, olisiko putkien kiinniytys venttiilipesäkkeeseen? Mistä olet löytänyt 34 mm mutterin, olisiko kyseessä pudotusventtiili joka tulee ylös takasillan läpi? Sarjaan liitäntä ei nosta paineita eikä vuoto johdu sen asentamisesta. Kerroit, että paluu on kytketty vaihteiston kanteen. Tämä ei ole asianmukainen kytkentä, ja se tulee korjata mitä pikikimmiten. Paluu tulee kyteä takasilla päällä vasemmalla puolella olevaan tulppaan, jotta vaihteiston voitelu ei häiriintyisi. Mistä "keltaisesta vivusta" sinä puhut, eli mitä tapahtuu kun se vipu liikutetaan?
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1394:n tilkitseminen
Tuosta mutikasta vuoti:
https://www.mycnhistore.com/amea/en/caseih/tractors/agricultural/ameaaa01agr089under100hp/case-diesel-tractor/hydraulics/remote-valve-assemblies/cn/6BDC264E-8FBF-E111-9FCE-005056875BD6/FDCA6496-EFBE-E111-9FCE-005056875BD6
Tuo öljynpaluu on kytketty juurikin mainitsemaasi paikkaan.
https://www.mycnhistore.com/amea/en/caseih/tractors/agricultural/ameaaa01agr089under100hp/case-diesel-tractor/hydraulics/remote-valve-assemblies/cn/6BDC264E-8FBF-E111-9FCE-005056875BD6/FDCA6496-EFBE-E111-9FCE-005056875BD6
Tuo öljynpaluu on kytketty juurikin mainitsemaasi paikkaan.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: 1394:n tilkitseminen
Kysymyksessä on siis 2-toimiventtiilin päätytulppa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1394:n tilkitseminen
Ok. Ihmetytti vain, mikä sen on löysänny. Voi olla sattumaakin, mutta aikaisemmin etukuormaaja oli kytketty samaiseen 2-toimilohkoon ja kesällä laitoin sarjakytkentälevyn.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: 1394:n tilkitseminen
Kunnolla kiristetty 2-toimiventtiilin päätytulppa ei löysty itsekseen. Siihen on todennäköisesti koskettu venttiilipakettien asennuksen uýhteydessä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1394:n tilkitseminen
Sarjalevyn asennuksessa ei kyllä koskettu päätytulppaan. Noin 4 vuotta sitten käytettiin irti nostolaitetta korjatessa. Olisko sitten silloin jäänyt vähän löysälle. Saas nähdä, sainko riittävän kireelle kammettua tuolta hytin välistä...
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: 1394:n tilkitseminen
Saako ohjauspumppuun ja keulapumppuun tiivistesarjoja, jos noi innostuin tilkitsemään?
Vai löytyykö koko pumppuja jostain huokeasti?
Vai löytyykö koko pumppuja jostain huokeasti?
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: 1394:n tilkitseminen
Ohjauspumpun tiivisteet vaikka tuolta https://www.ikh.fi/fi/tehostimen-pumpun-tiivistesarja-db-k964935-t4087
Keulapumppu on normaali 2-sarjan pumppu. Tiivisteet ulkoiseen vuotoon löytynee tiivistekaupasta. Imu- ja painelaippojen takana on o-renkaat, akselilla stefa. Uudet pumputkaan ei ole hinnan kiroissa, halvimmillaan alle satasen. Mikäli on tandemi niin sitten tarvii pari pumppua. Joku tuon tyylinen, 19cm3 on isompi kuin alkuperäinen.
https://www.hydrauliikkakauppa.fi/tuote/hammaspyorapumppu-2-sarja-laippaliitantainen-myotapaivaan-pyoriva-19-cm3-20c19x016/
Alkuperäisen laippakierteet todennäköisesti tuumaiset, tarvikkeissa milliset mutta siitä selviää ruuvin vaihdolla
Keulapumppu on normaali 2-sarjan pumppu. Tiivisteet ulkoiseen vuotoon löytynee tiivistekaupasta. Imu- ja painelaippojen takana on o-renkaat, akselilla stefa. Uudet pumputkaan ei ole hinnan kiroissa, halvimmillaan alle satasen. Mikäli on tandemi niin sitten tarvii pari pumppua. Joku tuon tyylinen, 19cm3 on isompi kuin alkuperäinen.
https://www.hydrauliikkakauppa.fi/tuote/hammaspyorapumppu-2-sarja-laippaliitantainen-myotapaivaan-pyoriva-19-cm3-20c19x016/
Alkuperäisen laippakierteet todennäköisesti tuumaiset, tarvikkeissa milliset mutta siitä selviää ruuvin vaihdolla
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1394:n tilkitseminen
Kiitos
Ei oo hinnan kiroissa. Täytin ohjauspumpun säiliön (välistä käynnistin ja pyörittelin rattia) ja pyöritin sen jälkeen ehkä neljä tuntia halkoruuvia. Lopuksi tarkistin, niin öljy taso oli tippunu ainakin sentin. Uskoisin öljyn katoavan moottorin puolelle. Täytyy yrittää vaihtaa noi tiivisteet ensin.
Ei olisi pahan hintainen tuo hydraulipumppukaan, jos tuo sopii heittämällä paikalleen.
Ei oo hinnan kiroissa. Täytin ohjauspumpun säiliön (välistä käynnistin ja pyörittelin rattia) ja pyöritin sen jälkeen ehkä neljä tuntia halkoruuvia. Lopuksi tarkistin, niin öljy taso oli tippunu ainakin sentin. Uskoisin öljyn katoavan moottorin puolelle. Täytyy yrittää vaihtaa noi tiivisteet ensin.
Ei olisi pahan hintainen tuo hydraulipumppukaan, jos tuo sopii heittämällä paikalleen.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: 1394:n tilkitseminen
1394:selle on ilmoitettu hydraulituotoksi 33l/min ja 176bar. Onko ilmoitettu tuotto max. kierroksilla eli 2300rpm. Minkä kokoinen pumppu siinä on? Pitääkö laskea suoraan 33l:2300 = 14cm^3?
Tuolle otsonin linkkaama olisi 19cm^3. Lisätuotto ei olisi pahitteeksi, kun traktorissa on etukuormaaja ja varsinkin kauhan kääntö on turhan verkkainen. Mahtuisko sinne vieläkin isompi vai tuleeko jotain muita ongelmia?
Tuolle otsonin linkkaama olisi 19cm^3. Lisätuotto ei olisi pahitteeksi, kun traktorissa on etukuormaaja ja varsinkin kauhan kääntö on turhan verkkainen. Mahtuisko sinne vieläkin isompi vai tuleeko jotain muita ongelmia?
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa