Startti jää päälle
4 posters
Sivu 1 / 1
Startti jää päälle
Jää startti päälle mistäs johtuu ? Syksyllä on sölenoidi uusittu pelas koko talven mutta nyt seisonut n kuukauden ku starttasin ni jäi päälle . kun laittaa virrat ni heti alkaa starttaa vaik käynnistys eri napilla . Traktori DB 850
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Startti jää päälle
Ettei ole nappi jääny pohjaan?
Katoppa se ensin,tai sitten se uusikin solenoidi jotenkin menny oikoseen...
Katoppa se ensin,tai sitten se uusikin solenoidi jotenkin menny oikoseen...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Startti jää päälle
No,jos IKHn tarvikesolkku on, niin niissä on ollut oiretta, että kärjet palaa kiinni, ja siten jää päälle.
Eräästä 6600 voortista meni koko hyväkuntoinen orkkisstartti ( Lucas M50G ) paskaks, kun omistaja ei käydessä oikein kuullut, että startti onkin päällä....
Eräästä 6600 voortista meni koko hyväkuntoinen orkkisstartti ( Lucas M50G ) paskaks, kun omistaja ei käydessä oikein kuullut, että startti onkin päällä....
Viimeinen muokkaaja, jusape pvm To Huhti 04 2024, 04:30, muokattu 1 kertaa
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Startti jää päälle
Minua häiritsee tuo ilmaisu "kun laittaa virrat päälle"
Jos se tarkoittaa virta-avaimen kääntämistä, niin vian täytyy olla herätyspiirissä eli Tessun arvelema vika esimerkiksi. Tämä selviää ottamalla herätejohto tai päävirtajohto irti solenoidin päästä. Ei pitäisi enää startata
Jos taas virrat pannaan päälle päävirtakytkimestä ja alkaa starttaamaan, niin vika melkein satavarmasti on solenoidin kontaktien palaminen kiinni eli Jusapen ehdotus. Tästä minulla on ihan henkilökohtaistakin kokemusta Luukkaan startin kanssa, ettei liene ihan harvinainen juttu
Jos se tarkoittaa virta-avaimen kääntämistä, niin vian täytyy olla herätyspiirissä eli Tessun arvelema vika esimerkiksi. Tämä selviää ottamalla herätejohto tai päävirtajohto irti solenoidin päästä. Ei pitäisi enää startata
Jos taas virrat pannaan päälle päävirtakytkimestä ja alkaa starttaamaan, niin vika melkein satavarmasti on solenoidin kontaktien palaminen kiinni eli Jusapen ehdotus. Tästä minulla on ihan henkilökohtaistakin kokemusta Luukkaan startin kanssa, ettei liene ihan harvinainen juttu
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Startti jää päälle
Kyllä oikeassa olet,molempia vikoja on tavattu ja jos ei ole päävirtakytkintä on lähteny traktori starttaamaan itekseen ja menny ladon seinästä läpi,joskus rotatkin syöneet johtoja ja saaneet saman aikaan.
Mulla kun hirtti piha-autossa startti päälle ja jälkikäteen paha syytä tietää,starttinappi kuitenkin meni jumiin ja aamalla solenoidiin tuli joku ongelma,noiden vaihdolla homma taas pelas.
Katsotaan mitä on omistaja saanu selville?
Mulla kun hirtti piha-autossa startti päälle ja jälkikäteen paha syytä tietää,starttinappi kuitenkin meni jumiin ja aamalla solenoidiin tuli joku ongelma,noiden vaihdolla homma taas pelas.
Katsotaan mitä on omistaja saanu selville?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Startti jää päälle
Juu kyllä IKH solenoidi kun muualta sitä ei silloin löytynyt kun oli useita vaihtoehoja ja olis pitäny olla malli jne mutta mökki traktori ja siihen hätään ei mallia ollut . Herätevirta irti ja tekee samaa edelleen . Pitäs myös pää virta kytkin uusia kun sekin jo temppuilee olisiko siihen suosituksia mikä olis kestävä ja ok ?
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Startti jää päälle
Oire kyllä sitten viittaa kiinni palaneisiin kärkiin solenoidissa. Sitä voi varmentaa mittaamalla solenoidin naparuuvien välisen vastuksen. Vikaa voi yrittää korjata päästelemällä naparuuveista kaapelit irti, löysäämällä alla olevia muttereita ja sitten heiluttelemalla naparuuveja ja naputtelemalla vasaralla solenoidiin. Solenoidin voi myös purkaa ja viilata kärjet kuntoon. Purkaissa pitää huomata sulatella solenoidin käämien päiden juotokset auki. Ehkä varmimmin kuitenkin korjautuu hommaamalla uusi solenoidi.
Päävirtakytkintä en osaa suositella, mutta tiedän kyllä millaisia ei kannata harkita. Kannattaa välttää kytkintä, minkä kiinnityslaippa on pari tuumaa halkaisijaltaan ja avain tehty muovista ihan välittämättä siitä vaikka lupaavat tuhat ampeeria tai vaikka enemmän. Minulla on käytössä sellainen minkä kiinnityslaippa on melko iso salmiakin muotoinen ja avain tehty pyöreästä raudasta, on toiminut
Päävirtakytkintä en osaa suositella, mutta tiedän kyllä millaisia ei kannata harkita. Kannattaa välttää kytkintä, minkä kiinnityslaippa on pari tuumaa halkaisijaltaan ja avain tehty muovista ihan välittämättä siitä vaikka lupaavat tuhat ampeeria tai vaikka enemmän. Minulla on käytössä sellainen minkä kiinnityslaippa on melko iso salmiakin muotoinen ja avain tehty pyöreästä raudasta, on toiminut
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Startti jää päälle
Onkohan kukaan koskan tutkinu mikä aiheuttaa näiden tarvikesolenoidien hajoamisen?
Jos niitä menee tuon tuosta on niissä kyllä joku tekovika eikä kannattas enää maahantuojan ottaa myyntiinkään,ettei vaan ole se perinteinen vika egttä on intian pojat rasvanu sen sydänpötkön ja siellä heltessähän¨se toimii muta meidän pakkasilla taas ei?
itte nuorempana tein tuon virheen ja kun pesin öljyt pois ei ole siinä startissa enää mitään vikaa ollukkaan.
Jos niitä menee tuon tuosta on niissä kyllä joku tekovika eikä kannattas enää maahantuojan ottaa myyntiinkään,ettei vaan ole se perinteinen vika egttä on intian pojat rasvanu sen sydänpötkön ja siellä heltessähän¨se toimii muta meidän pakkasilla taas ei?
itte nuorempana tein tuon virheen ja kun pesin öljyt pois ei ole siinä startissa enää mitään vikaa ollukkaan.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Startti jää päälle
Sanotaanko nyt vaikka niin, että niissä on useampi pieni valmistusvirhe, ja hankittavissa ihan samalla rahalla, samaan pieneen pakettiin pakatuna ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Startti jää päälle
Tuommosten myymisen sais sitten kyllä kieltää kokonaan,itte en ottaisi myyntiin enää ettei mene loputkin firman maineet!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Startti jää päälle
Kyllähän se voipi ketuttaa pikkasen, jos 50-60 vuotta hyvin toiminut starttimoottori, joka on vielä muutoin ikäänsä nähden hyväkuntoinen, menee paskaksi yhden tarvikesolkun takia ......
Ei tarvii nykyajan tarvikkeilta odotella samaa kestoa....
Oon kuullut muutamiakin tapauksia, että "pihakoneesta" on uusi tarvikestartti hajonnut lle puolen vuoden käyttöiällä - ja siinä ajassa ei pihakoneeseen välttämättä tule kuin muutama kymmenen käynnistyskertaa .....
Ei tarvii nykyajan tarvikkeilta odotella samaa kestoa....
Oon kuullut muutamiakin tapauksia, että "pihakoneesta" on uusi tarvikestartti hajonnut lle puolen vuoden käyttöiällä - ja siinä ajassa ei pihakoneeseen välttämättä tule kuin muutama kymmenen käynnistyskertaa .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Startti jää päälle
Sepä se mutta saako mistään enää sitten sitä oikeaa?
Monet osat kun kyselly niin kukaan ei tiedä missä on tehty,sama jos yrittää itte myydä vanhaa alkuperästä on vastaus että ei noista kukaan mitään maksa kun uutta saa kun tilaa,no kesto on sitten kertomaasi luokkaa.
On toki ollu aikoja sitten jo epäkelpoa tavaraa myynnissä mutta ne merkit jos tiedettiin mutta nyt ei oikeen tiedä kukaan...
Monet osat kun kyselly niin kukaan ei tiedä missä on tehty,sama jos yrittää itte myydä vanhaa alkuperästä on vastaus että ei noista kukaan mitään maksa kun uutta saa kun tilaa,no kesto on sitten kertomaasi luokkaa.
On toki ollu aikoja sitten jo epäkelpoa tavaraa myynnissä mutta ne merkit jos tiedettiin mutta nyt ei oikeen tiedä kukaan...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» DB 25D startti
» 1390 takapotku Kysymyksiä
» 990:n startin johdot
» 996:n startti
» davit brown 900 D vm 57
» 1390 takapotku Kysymyksiä
» 990:n startin johdot
» 996:n startti
» davit brown 900 D vm 57
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa