Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB Case1390 - moottori ottaa ilmaa

2 posters

Siirry alas

DB Case1390 - moottori ottaa ilmaa Empty DB Case1390 - moottori ottaa ilmaa

Viesti  kaerikkala Pe Heinä 05 2024, 15:56

Hei,

Uskollinen traktorini on nyt kärsinyt keväästä asti ilmanottoongelmasta. Moottori ottaa ilmaa ja sammahtaa, mutta lähtee kyllä ilmaamisen jälkeen uudelleen käymään, mutta ilmata saa pitkään, ja tuntuu että koko ajan pidempään, joten juurisyy pitäisi nyt löytää. Olen irroittanut tankin ja syötän polltoaineen tällä hetkellä kanisterista, ja siirtopumppu on uusittu. Olen nyt itse ollut paikallistavinani ongelman tuohon ruiskutuspumppuun. Näin olen päätellyt koska tuota siirtopumpun niveltä painaessa alemmasta ilmausreiästä löpö lentää iloisesti (sama myös startatessa) mutta ylemmästä reiästä ei tule mitään, ja putken päistäkin tulee pitkään huonosti ainetta ja pitkään vaan kuplia.

DB Case1390 - moottori ottaa ilmaa Case_r10

Kysyisyin kokeneemmilta että voiko ongelma todella olla ruiskutuspumpussa, onko siinä jotain paikkaa mistä se voisi hörpätä ilmaa?
Onko tuossa ruiskutuspumpussa jotain suodatinta yms. joka selittäisi että sen läpi ei aine oikein kulje jos on joku tuke?
Onko hyvää ja helppoa tapaa (tai edes vaikeata Smile) testata tai todeta onko ongelma jossain tuolla ruiskutuspumpussa, tai tapaa muualta paikallistaa ilmavuoto?

Kiitos kaikista vihjeistä!

kaerikkala

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 1

Takaisin alkuun Siirry alas

DB Case1390 - moottori ottaa ilmaa Empty Vs: DB Case1390 - moottori ottaa ilmaa

Viesti  jusape Pe Heinä 05 2024, 17:43

Kyllä siitä ylemmästäkin ainetta alkaa tulla, kun aikansa ilmailee ....
Suodatin sieltä tosiaan kyllä löytyy, tuossa takapäässä pystyssä olevan tuloputken juntturimutterin, 15/16" eli 24mm avainkoon mutterin alta. Tosin sieltä löytyy kyllä jousiakin ....
On muutamiakin tapauksia tullut vastaan, että se nylonsihti on ihan tummanruskeana paskasta, eikö toivoakaan että läpitte näkisi......

Helpointa on kun irrottaa koko takalaipan pumpusta, se on kiinni neljällä pikkupultilla, avainkoko 5/16" ( n.8mm ) ja ottaa takalaipan pöydälle purkua varten, koska sihdin alapuolella on esipaineventtiilin runko ja kara, sekä pari hennompaa jousta ja pienehkö jousen painattamisnamiskaakkeli, iso jousi painaa tuon kararungon tiiviisti pohjaan tuloputkimutterijuntturilla, ja paineventiilin kararungon alapuolella on ohut paperitiiviste.
Varoiksi kannattaa hankkia tiivistesarja etukäteen valmiiksi, tiivistesarjassa on mukana myös tuo sihti. ( on tapauksia tullut eteen, että se nylonverkkosihti on jopa rikki )
Ja se paperitiiviste kararungon alle, ja takalaipan neliskantti-oorengas.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2934
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa