uusi db-mies!
+2
ikilika
weekoo
6 posters
Sivu 1 / 1
uusi db-mies!
Päivää kaikille! Päätin liittyä mukaan kun perheeseen tuli Case 1390 HS VM-83, Wanhan kunnon VM-61 DB 850 implematicin rinnalle. Osaako kukaan sanoa mistä saa männänrenkaita tai muita koneenosia tuohon kasiviiskymppiin, vähä tuntuu entisen omistajan reippaasta pilotin käytöstä ottaneen nenäänsä? IKH:n luettelo ei tunnu tietävän koko traktorin olemassaolosta. Älkää käyttäkö pilottia, elävää liekkiä kun pitää ilmanputsarin päällä, niin hotaisee heti käyntiin, hyvä konsti mutten tiedä onko pahasta? Kokemuksia?
weekoo- Viestien lukumäärä : 2
Vs: uusi db-mies!
Tervetuloo vaan! Ite tosta pilotista kanssa päätin luopua, kiitos tämän foorumin tietäjien! https://www.taavetti-talli.net/yleinen-keskustelu-f7/startti-pilot-aerostart-tms-kaynnistys-sumu-t401.htm
Viimeinen muokkaaja, ikilika pvm Ma Maalis 22 2010, 21:36, muokattu 1 kertaa
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: uusi db-mies!
Terve! tuossa taas olisi listaa osatoimittajista:
http://taavetti-talli.foorumini.info/case-david-brown-traktorit-f1/usein-kysytyt-david-brown-osatoimittajat-t310.htm
http://taavetti-talli.foorumini.info/case-david-brown-traktorit-f1/usein-kysytyt-david-brown-osatoimittajat-t310.htm
Vieraili- Vierailija
Vs: uusi db-mies!
Tervetuloa vaan,on ollu puhetta täällä noista varaosahommista taavetteihin,vanhoihin malleihin ei suomesta enää saanut osia pitkään aikaan juuri mitään,mutta nyt sitten Konekorjaamo Marjakangas on ottanu myös nämä vanhukset huoleksi,ja toimittavat niihin osia nyt jo melkein mitä vain moottoripuolelle,tilasin itseki tänään 950 malliin moottoriin uudet sisuskalut ja paljon paljon muuta taas sieltä,tunnustan sen,on ollu täällä siitä mainostamisesta puhetta,kaikki ei siitä tykkää,mutta sivustojen ylläpitäjät ja vakiokäyttäjät on luvannu mainita myös varaosatoimittajan nimiä julkisesti täällä.
Onhan tuo ainut liike mikä toimittaa noihin suomessa osia,niin hyvähän se olis ihmisillä tietää mistä osia saa,näkyy olevan nettikoneessaki myytävänä romutettu 880 imple misssä mainitaan että mäntiä ja laakereita ei saa mistään,kyllä niitä vaan saa ja nimenomaan Marjakankaalta,sitten enkuista tietenki.
Onhan tuo ainut liike mikä toimittaa noihin suomessa osia,niin hyvähän se olis ihmisillä tietää mistä osia saa,näkyy olevan nettikoneessaki myytävänä romutettu 880 imple misssä mainitaan että mäntiä ja laakereita ei saa mistään,kyllä niitä vaan saa ja nimenomaan Marjakankaalta,sitten enkuista tietenki.
Vieraili- Vierailija
Vs: uusi db-mies!
Kasipuolikas on pienemmällä männällä kuin ysipuolikas. Lohko on kai kuitenkin sama. Se on myös viimeinen mohikaani joka tehtiin DB:n alkuperäisillä 4 tuuman iskulla ja 3.5 tuuman porauksella. Männistä ja putkista ei uskalla olla varma, mutta ei ole suuri yllätys jos siihen passaa samat hilut kuin 25 D:n moottoriin. Pihlajaniemen Antero tuon tietää varmuudella.
Periaatteessa se pitäisi olla mahdollista rempata myös 950:n putkilla ja männillä jos pienempiä ei löydy. Jos vaihtaa putket niin siinä tulee sitten tarkka homma säätää putkien korot shimmeillä.
Pilotti saattaa katkoa männänrenkaat, mutta kaupantekijäisiksi on voinut männänrenkaiden uratkin levetä. Varmaankin kantsii kurkistaa sisään ihan ensin.
Periaatteessa se pitäisi olla mahdollista rempata myös 950:n putkilla ja männillä jos pienempiä ei löydy. Jos vaihtaa putket niin siinä tulee sitten tarkka homma säätää putkien korot shimmeillä.
Pilotti saattaa katkoa männänrenkaat, mutta kaupantekijäisiksi on voinut männänrenkaiden uratkin levetä. Varmaankin kantsii kurkistaa sisään ihan ensin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: uusi db-mies!
Käytinpä valmista otsikkoa esittäytyäkseni,eli olen Keski-suomessa asusteleva koneharrastaja,Taavetteja löytyy DB 880 -64 sekä DB 996 4wd -79,lisäksi projekti IH 674-74.Tuo neliveto 996 on kramerin akselilla,löytyisiköhän siihen jostain huoltoinformaatiota?Toimii hyvin että ei sikäli,mutta tulevaisuuden varalta.
Hienot sivut teillä täällä,olen niitä jonkin aikaa jo seuraillut.
Hienot sivut teillä täällä,olen niitä jonkin aikaa jo seuraillut.
uuras- David Brown : DB996, DB880, Maxxum5130
Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Muurame
Terve
Tervetuloa!
Nimimerkki ja Keski-Suomi saa ajatukset tuohon naapurikuntaan... Mahdatko olla Uuraisilta?
Itse pidän majaa Petäjävedellä.
Ja valmista topiccia sotkeakseni: Olen harrastelija. Monenlaisten juttujen...
Koneet on muuten vaan olleet koko iän mukana kuvioissa, isä metsäkonekuski/maanviljelijä ja itse tuli koneisiin koulutus hommattua edellisen laman aikaan. Töitähän ei silloin löytynyt kuin pätkinä, niin piti jatkaa lukemista
Nyt on sitten "vakuuttava" koulutusputki takana Autokuski, konekuski, konesähköasentaja, koneensuunnittelija.
Nimimerkki ja Keski-Suomi saa ajatukset tuohon naapurikuntaan... Mahdatko olla Uuraisilta?
Itse pidän majaa Petäjävedellä.
Ja valmista topiccia sotkeakseni: Olen harrastelija. Monenlaisten juttujen...
Koneet on muuten vaan olleet koko iän mukana kuvioissa, isä metsäkonekuski/maanviljelijä ja itse tuli koneisiin koulutus hommattua edellisen laman aikaan. Töitähän ei silloin löytynyt kuin pätkinä, niin piti jatkaa lukemista
Nyt on sitten "vakuuttava" koulutusputki takana Autokuski, konekuski, konesähköasentaja, koneensuunnittelija.
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: uusi db-mies!
Kiitos,kiitos.Nimimerkistä huolimatta Muuramesta ollaan,liki naapurikunta sekin.
uuras- David Brown : DB996, DB880, Maxxum5130
Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Muurame
Vs: uusi db-mies!
No, eihän tuo kauaksi heittänyt sitten... Taitaa olla maantieteellisesti lähempänäkin, kun eteläpäässä asustelen.uuras kirjoitti:Kiitos,kiitos.Nimimerkistä huolimatta Muuramesta ollaan,liki naapurikunta sekin.
On muuten komea tuo sun nelikko-996, oma 996 on takaveto ja kuormain on vielä vain toivelistalla
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: uusi db-mies!
Juttelin tässä yhden vanhan traktorimiehen kanssa pilotin käytöstä,niin kertoi,että hän on käyttänyt deodoranttia jos ei ole ollut mahdollista käyttää moottorilämmitintä. Sano,että on hellävarasempi apu käynnistykseen ja moottori ei kolise niinku pilotilla käynnistettäessä. Onko teistä kukaan kokeillut tämmöistä konstia? Itellä on 990 ja lähtee vielä -10 asteen pakkasella hehkuttamisen jälkeen hyvin käymään. Fordia olen käynnistänyt pilotilla,mutta siihen riittää aivan pieni "suhaus" eikä moottori kolise käynnistettäessä.
roxul- Viestien lukumäärä : 15
Vs: uusi db-mies!
Deodorantissa on ponnekaasun lisäksi jotain alkoholin tapaista ja hajuvettä. Ei se ihan sula mahdottomuus ole että sillä olisi jotain vaikutusta käynnistymiseen, mutta ittellä on kokemusta Zetor 25 käynnistyksestä erilaisilla aineilla ja siellä ei ole iloa edes huonosta Pilotista. Esim. Korrekin käynnistyssumu oli niin mietoa ettei sillä saanut Zetkaa hereille kylmästä. En nyt jaksa muistaa mikä oli ärjyä, sellaisiakin on kauppojen hyllyssä. Parhaaksi osoittautui tavallinen käynnistyseetteri, jota aikoinaan sai apoteekista ilman reseptiä. Annostuksessa pitää olla tarkka ja huikan antamisen jälkeen aineen pitää antaa hörystyä ilmanputsarissa pari minuuttia, muuten se kolistaa rumasti.
Kylmät startit meillä on siirretty jo ajat sitten kuumailmapuhaltimelle. Proppu vaan auki imusarjasta ja kuuma ilma suoraan sinne kun vääntää starttia, aina lähtee eikä kolise. Ei tarvi pakkosyöttöä ja kaasukin voi olla pienellä. Oikein kylmällä saattaa sammahtaa jos puhalluksen lopettaa heti kun moottori käy.
Kylmät startit meillä on siirretty jo ajat sitten kuumailmapuhaltimelle. Proppu vaan auki imusarjasta ja kuuma ilma suoraan sinne kun vääntää starttia, aina lähtee eikä kolise. Ei tarvi pakkosyöttöä ja kaasukin voi olla pienellä. Oikein kylmällä saattaa sammahtaa jos puhalluksen lopettaa heti kun moottori käy.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa