DB 1390
2 posters
Sivu 1 / 1
DB 1390
Löytyykö ohjeita/kuvia 1390 jarruremonttiin ja ohj.´sirppiakselin´korjaukseen ?
Ylämäki- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 3
Vs: DB 1390
tuolta varaosa katalogista vois nähdä tarpeellisen
http://www1.caseih.com/northamerica/PartsService/Pages/search.aspx
http://www1.caseih.com/northamerica/PartsService/Pages/search.aspx
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1390
Tosiaan räjäytyskuvia näkee tuolta casen sivuilta. Täällä kyllä neuvotaan jos tulee jotain propleemia.
Tässä lista firmoista mistä kannattaa kysellä osia.
https://www.taavetti-talli.net/case-david-brown-traktorit-f1/usein-kysytyt-david-brown-osatoimittajat-t310.htm
Tässä lista firmoista mistä kannattaa kysellä osia.
https://www.taavetti-talli.net/case-david-brown-traktorit-f1/usein-kysytyt-david-brown-osatoimittajat-t310.htm
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: DB 1390
Joo,on siihen varmaan ohjeet tuolla opuksessaki,mutta selostan lyhykäisesti perushommat.
Ihan ensiksi vuole esim. laudasta loiva kiila ja hakkaa se tasauspyörästön lukon vivun päälle hyttiin,jotta saat lukittua lukon pohjaan.
Sitten rengas irti,ja hytin korvan 2 kpl 5/8 pulttia ronkan päältä irti,ja nosta hyttiä hieman jännityksiin ylöspäin.
Vaikka hallitunkkiin tee jalusta ja pulttaa siellä ronkan allaolevaan reikään jalusta kiinni tuolla samalla pultilla.
Löysää sivurajoittimen pultit 3 kpl,ja jos tuntuu olevan kiinni,käytä punaisena että ei katkea,ja vasaralla avaimeen terävä napautus sitten.
Sitten ronkan pultit takasillasta irti,3/4 tuuman kannoilla olevat,ja kiilaa ronkka irti,ja vedä pois suoraa alustaa alla käyttäen.
Sen jälkeen väännä kenkäpari irti,ja sitten terävällä kiilalla naputellen varovasti stefapesä irti takasillasta,ja sinne uusitaan stefat 2 kpl per puoli.
Täytä vaseliinilla stefan välitila.
Sitten irroita jarrun ankkuripultti,ja puhdista se esim. bräkleenillä,ja lukite kierteeseen ja lujaan kiristys.
Sitten pura vanhat jarrupinnat pois ja niittaa uudet.
Jarrurumpu puhistetaan bräkleenilla myös.
Sitten irroita työsylinteri,ja uusi sinne tiivisteet,ja tutki että se männänvarsi ei ole jumissa,se pitää liikkua nivelestä.
Sitten ronkka paikalleen,ja säätö ensin niin lähelle että ahistaa ja vartti takasi,lukkomutterilla vaan sitten säätö kiinni,se on se 5/8 pultti siinä sylinterin alla.
Jarruöljyä säiliöön ja jarrun ilmaus,ja käsijarrun säätö tarvittaessa.
Siinä perushommia.,kysele lisää jos jokin jäi pois.
Ihan ensiksi vuole esim. laudasta loiva kiila ja hakkaa se tasauspyörästön lukon vivun päälle hyttiin,jotta saat lukittua lukon pohjaan.
Sitten rengas irti,ja hytin korvan 2 kpl 5/8 pulttia ronkan päältä irti,ja nosta hyttiä hieman jännityksiin ylöspäin.
Vaikka hallitunkkiin tee jalusta ja pulttaa siellä ronkan allaolevaan reikään jalusta kiinni tuolla samalla pultilla.
Löysää sivurajoittimen pultit 3 kpl,ja jos tuntuu olevan kiinni,käytä punaisena että ei katkea,ja vasaralla avaimeen terävä napautus sitten.
Sitten ronkan pultit takasillasta irti,3/4 tuuman kannoilla olevat,ja kiilaa ronkka irti,ja vedä pois suoraa alustaa alla käyttäen.
Sen jälkeen väännä kenkäpari irti,ja sitten terävällä kiilalla naputellen varovasti stefapesä irti takasillasta,ja sinne uusitaan stefat 2 kpl per puoli.
Täytä vaseliinilla stefan välitila.
Sitten irroita jarrun ankkuripultti,ja puhdista se esim. bräkleenillä,ja lukite kierteeseen ja lujaan kiristys.
Sitten pura vanhat jarrupinnat pois ja niittaa uudet.
Jarrurumpu puhistetaan bräkleenilla myös.
Sitten irroita työsylinteri,ja uusi sinne tiivisteet,ja tutki että se männänvarsi ei ole jumissa,se pitää liikkua nivelestä.
Sitten ronkka paikalleen,ja säätö ensin niin lähelle että ahistaa ja vartti takasi,lukkomutterilla vaan sitten säätö kiinni,se on se 5/8 pultti siinä sylinterin alla.
Jarruöljyä säiliöön ja jarrun ilmaus,ja käsijarrun säätö tarvittaessa.
Siinä perushommia.,kysele lisää jos jokin jäi pois.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1390
Jos tuo sirppiakseli on päässy syömään poorit piloille,hitsaa se kiinni sen prikan alta ja hio pinta tasaseksi ja kiri prikka päälle,sen kyllä saa hiottua pois sitten jos tarvii joskus irrottaa.
Muuten olka akseli ja sirppi menee vaihtoon,sitä on vaikea muuten saada pitempiaikaisesti pitämään,olen joskus yrittäny niitä täyttää hitsaamalla,se on jääny irti siitä joskus.
Tuo on oikeaa terästä ja hitsattavissa,siinä on taas yksi paikka missä näkee että ei ole taavetti mitään patavalua,se on vissiin sitä takovalua,eli oikeaa terästä ,samantyylistä kun nivelakseleiden ristikon haarukat,Erkki on voinu tuon tutkia joskus ja tietää tuon materiaalin tarkemmin..
Muuten olka akseli ja sirppi menee vaihtoon,sitä on vaikea muuten saada pitempiaikaisesti pitämään,olen joskus yrittäny niitä täyttää hitsaamalla,se on jääny irti siitä joskus.
Tuo on oikeaa terästä ja hitsattavissa,siinä on taas yksi paikka missä näkee että ei ole taavetti mitään patavalua,se on vissiin sitä takovalua,eli oikeaa terästä ,samantyylistä kun nivelakseleiden ristikon haarukat,Erkki on voinu tuon tutkia joskus ja tietää tuon materiaalin tarkemmin..
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa