1210 / 1390 huoltoja
2 posters
Sivu 1 / 1
1210 / 1390 huoltoja
joo elikkä ohjeita kaivattais 1210 takapyörän laakereiden säätöön ja 1210 ja 1390 pumpun ajoituksen tarkastukseen (minimec/jakaja).. ja onko moottoreissa eroja, eli venttiilinvälykset 0.25 käy molempiin? tuon antaa 1390:n ohjekirja..
heksa- David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19
Vs: 1210 / 1390 huoltoja
Takapyörien laakereita voi kiristää poistamalla shimmilevyjä laakerin kannen alta. Ne on sinne ladottu puolikkaina, joten siinäpä ei tarvi kuin irroittaa takapyörä ja laakerikansi niin pääsee kokeilemaan minkä verran tarvii vähentää, että välys häipyy muttei jää kiristyksiin.
Siellä tapaa olla useamman paksuisia levyjä, joten homma aloitetaan tietenkin ottamalla ensin ohuin pois ja kansi kireälle ja kokeilemaan.
Ruiskutuksen ajoitusmerkki tapaa olla stanssattuna pumpun etupäähän ja jakokopan kanteen. Kun merkit on kohdakkain niin ajoitus on periaatteessa kunnossa. Onko syytä epäillä, että ajoitus on pielessä?
Siellä tapaa olla useamman paksuisia levyjä, joten homma aloitetaan tietenkin ottamalla ensin ohuin pois ja kansi kireälle ja kokeilemaan.
Ruiskutuksen ajoitusmerkki tapaa olla stanssattuna pumpun etupäähän ja jakokopan kanteen. Kun merkit on kohdakkain niin ajoitus on periaatteessa kunnossa. Onko syytä epäillä, että ajoitus on pielessä?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1210 / 1390 huoltoja
ok kiitoksia, ukko puheli kerran, että siitä isosta pultista mikä on sinetöity rautalangalla ja on kinkussa hytin kiinnikkeen ja sivurajottimen vläissä, niin sillä säädetään välys.. tainnu puhua omiaan ?
ennakon säädöstä siksi, koska eikös sen tarkastus kuulu ihan normaaleihin huoltoihin? tuosta on joskus varmaan aikaistettu, koska esim. toissapäivänä n.+5c saa sahata varmaan 30sekuntia ennekun rupeaa lupailemaan.. hehkulla/pakkosyötöllä lähtee kyllä.. eli oireet on ku valmetissa
ennakon säädöstä siksi, koska eikös sen tarkastus kuulu ihan normaaleihin huoltoihin? tuosta on joskus varmaan aikaistettu, koska esim. toissapäivänä n.+5c saa sahata varmaan 30sekuntia ennekun rupeaa lupailemaan.. hehkulla/pakkosyötöllä lähtee kyllä.. eli oireet on ku valmetissa
heksa- David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19
Vs: 1210 / 1390 huoltoja
Ei välttämättä ole ihan väärässä, en ole tutkinut uudempia traktoreita sillä silmällä. Nyt ei raksuta yhtään, että mistä sinetöidystä pultista on kysymys. Kuunnellaampa ihan rauhassa Veli-Matin tai jonkun muun kokeneemman käsitys asiasta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1210 / 1390 huoltoja
1200: ja 1210:n "ronkissa on tosiaan tuollainen säätöpultti jolla säädetääm laakerien väljyyttä.Pultin alla on shim- eli säätöprikkoja.Niitä vain sopivasti poistaa ,että saa välykset pois.
Pultti on lukittu rautalangalla. En ole muissa malleissa törmännyt tuohon säätömekanismiin.
Näissä malleissa ei siis ole niitä shimmejä pyöränakselin kiinnityslaipan alla.
Pultti on lukittu rautalangalla. En ole muissa malleissa törmännyt tuohon säätömekanismiin.
Näissä malleissa ei siis ole niitä shimmejä pyöränakselin kiinnityslaipan alla.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1210 / 1390 huoltoja
Juuri noin menee välyksen säätö,niinkuin Markku tuossa kertoo,niihin pumpun ajoituksiin on olemassa ohjeet kyllä,laita sähköpostiosoite niin joskus scannataan ne sinulle kun ehitään.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1210 / 1390 huoltoja
1390 ei ollukkaan noita pultteja kun tarkemmin katoin.. toisella puolella oli yks shimmi ja väljyys lähti, toisella ei ollu enää prikkaa, ja onneks ei löysiäkään..
onko noissa koneissa minkälaiset venttiilinvarren tiivisteet? räjäytyskuvan mukaan siellä pitäis olla, mutta IKH:n luettelo ei tunne, täydellinen tiivistesarja on johon ei kuulu.. ootteko hommannu mistä? tahtoo tuo 1390 lykätä aika lailla pahaa käryä kun tunnin pari käyttää pienillä kierroksilla ja lähtee ajamaan..ja joutuu jopa lisäämään öljyä vaihdon välillä
ja 1210 vaatis vissiin vielä uudet jarruhihnat. ilmeisesti ronkkien irrotus jotta pääsee käsiksi?
ja osoitteeseen givez@suomi24.fi saa laittaa tulemaan taavettiin liittyvää materiaalia, jos viitsii..
onko noissa koneissa minkälaiset venttiilinvarren tiivisteet? räjäytyskuvan mukaan siellä pitäis olla, mutta IKH:n luettelo ei tunne, täydellinen tiivistesarja on johon ei kuulu.. ootteko hommannu mistä? tahtoo tuo 1390 lykätä aika lailla pahaa käryä kun tunnin pari käyttää pienillä kierroksilla ja lähtee ajamaan..ja joutuu jopa lisäämään öljyä vaihdon välillä
ja 1210 vaatis vissiin vielä uudet jarruhihnat. ilmeisesti ronkkien irrotus jotta pääsee käsiksi?
ja osoitteeseen givez@suomi24.fi saa laittaa tulemaan taavettiin liittyvää materiaalia, jos viitsii..
heksa- David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19
Vs: 1210 / 1390 huoltoja
Venttiilivarsien kumia ei uudemmissa malleissa ole laisinkaan,vain vanhoissa malleissa imupuolella,jotain häikkää nyt tässä koneessa tuossa lähetyspuolella,ei onnistu scannaus ja kuvien lähetyskää,voi olla että pitäs vaihtaa männänrenkaat,saattaa olla vielä ne liuskaöljyrenkaat paikallaan,tuo paljonajettu 1690 tahto kuluttaa myös öljyä niillä vanhoilla renkailla,toki jos ohjarit on kovin väljät syöhän se sieltäki.
Tuossa lapinläänissä on kansimies,jolle ei tuota vaikeutta vaikka olis ohjaritki jo kuluneet,se tekee sinne uudet,ja muutenki homman tosi hyvin,osa koneistamoista kahtelee nihkeästi jos ei ole irtonaiset ohjarit jo alkujaan.
Tuossa lapinläänissä on kansimies,jolle ei tuota vaikeutta vaikka olis ohjaritki jo kuluneet,se tekee sinne uudet,ja muutenki homman tosi hyvin,osa koneistamoista kahtelee nihkeästi jos ei ole irtonaiset ohjarit jo alkujaan.
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa