1690 ja huono ajettavuus
4 posters
Sivu 1 / 1
1690 ja huono ajettavuus
takapotku kuutone on kuin kyykäärme tiellä, kokoajan saa ratilla korjata kaikki tien pienet epätasaisuudet tuntuu vievän sitä puolelta toiselle.orbitrooli on ehjä ei ole väljät nivelet,voiko ohjaussylinteri laskea jotenkin läpi,niin että korjaus liike aina myöhästyy vähän,on kuin vanha plymouth valiant väljällä simpukalla.velimhanin pitkät ajomatkat olisi yhtä tuskaa.
pete50- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 65
Paikkakunta : Ilomantsi
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
Pakko kommentoida: Eihän se väljä simpukka Valiantista vielä tuollaista tee Mutta ne loppuunajetut etuakseliston kumipuslatpete50 kirjoitti:on kuin vanha plymouth valiant väljällä simpukalla.
Ja voisko olla sama vikakin nyt, eli kulmat pielessä? Aurausta, tai haritusta liikaa niin vetelee kyllä kuopissa milloin minnekin? Väljää etuakselissa?
Gary Grand- DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 52
Paikkakunta : Petäjävesi
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
en aikonut vallua morkkailla,mutta jotain samankaltaista siinä on.raidetangonpäät on ok ei varsinaista väljää missään,mutta kumminkin.orbitrooli kun irroitettiin niin samalla vaihdoin kytkin sylinterin kun oli laskenut reilusti läpi poljin oli jo aivan märkä.auraus kyllä kävi mielessä ja selittäisi kanssa halukkuuden vetelyyn.tämä ei haittaisi jos aikoisi vain pihassa pyöriä mutta kun kauimmaiset pellot on yli 30 km päässä niin se on se syy. ei hirveesti nappaa valmetilla ajaa kun huiput jää noin 25km h , sen takia taavi on kivempi pitkällä matkalla.ja tehoa tuplasti
pete50- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 65
Paikkakunta : Ilomantsi
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
Hupsista Valmetin omistaja moittii hitautta harvoimpa kuulee noin päin tunnustettavan
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
VIKA LÖYTYI,,,,ei ollu orbitrooli ei väljät raidetangon päät vaan ohjaussylinterin takana oleva pystytappi on aivan väljä.kun traktoria nostaa keulasta ja heiluttaa pyöriä niin tapissa on 5mm väljää ja pyörissä se tekee jo 15cm ei ihme ettei meinaa pysyä omalla radalla.sylinterissäkin on muutama milli löysää ehkä kannatta hommata siihenkin tiivisteet jos niita vaan jostain saa.??Outoa oli että pyörät maassa ei sitä välystä ei oikein meinannut löytää. kohta varmaan ajot paranee.
pete50- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 65
Paikkakunta : Ilomantsi
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
On ollu niin kiirettä,että ei ole tullu seurattua tätä keskustelua,se emätappi siinä sylinterihässäkässä se on väljä noissa kun menee huonoksi ajaa,kun tunkkaa ilmaan,vika löytyy heti,on tuossa omassaki se jonkunverran välyksellä,kaikki muut siihen on jo vaihdettu olka-akseleita myöten,oli se niin väljä,että ei tahtonu tiellä pysyä millään.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
joo siinä se on,hitto kun olisi itsekin lukenut vanhoja viestiketjuja kun sillä oli1490 ja sama vika.Oli vaan outoa kun pyörät maassa ei oikein löytynyt selvää syytä.no eilen hain jyrkiltä takakuormaimen ajoa vain vaivaiset 1050km niin oli aikaa ajatella ja haaveilla,a nopeudesta b tehosta, jyrkin kanssa puheltiin välityksistä ja mietin että omaan ehkä kivat olisi 11,58 tilalle 15,55 vai miten se oli,alkais tukka hulmuta.sitten kun se on jo kumminkin turbotettu niin jos vaikka coolerin laittaisi, siihen tarvitsisi jo hiukan apuja jos se tulee työn alle, vielä haave mutta ei ehkä jää siksi .
pete50- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 65
Paikkakunta : Ilomantsi
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
Juu,itse turbotan tuon takapotkun kyllä myös,jos ei nyt sitten ihmeitä tapahdu,Tampereelle vaan tilausta sisään,niin alkaa liikahdella taavetti sielläki päin,niillä on aina kuutosbraunin nopeat vetoakselit hyllyssä,ei tarvi muuta kun pyörien kehät vaan vaihtaa entisiin pyöriin.
Ennen oli taavetit hitaita,nyt kun käy kokeileen muita vastaavanikäisiä,niin eihän niitä voi ostaa,on ne niin hitaita tielläkulkijoita ...mualima muuttuu.
Ennen oli taavetit hitaita,nyt kun käy kokeileen muita vastaavanikäisiä,niin eihän niitä voi ostaa,on ne niin hitaita tielläkulkijoita ...mualima muuttuu.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
etsintä jatkuu,nimittäin ajoominaisuuksien. pystytappi ja sen puslat on vaihdettu,välyksiä ei nimeksikään ja ajo on kuin käärmeen jälki hiekassa. pitääkö ohjauksen olla oikeesti niin älyttömän herkkä ja nopean tuntunen,siitä tulee hyvin kiikkerä,renkaat on isouraiset peltorenkaat oisko siinä jotain vai auraus,no etsintä jatkuu,jatkuu,jatkuu.entäs taka renkaiden osuus kiemurteluun. hyvää juhannusta kaikille foorumilaisille.
pete50- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 65
Paikkakunta : Ilomantsi
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
tuli mielehe ku siinäki taitaa olla orbitroolis se venttiilistö joka tasaa ratin kierroksia kumpahanki suuntaha ku ohjaus sylinterin tilavuus on eri kokoone eri puolilla . jotta olisko siinä jotaki häikkää.
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
Jos ei välyksiä enää ole ja aurauskulma on kohillaan,niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sylinteri.Siihen saa Marjakankaalta tiivistesarjan.Maksoi 99 euroa joulun alla.Tiivisteiden vaihto ei kauaa kestä,kunhan saa sylinterin ensin työpöydälle.
Minulla on toi 1412 projekti viittä vaille valmis(tulee 1490 näköinen).Siinä on sama etuakseli ja 15/55 välitykset takana,eli kulkee siis 45 ja risat.
Ei se kiemurtele yhtään ,toki tarkka toi taavetin ohjaus on.
Etuakselin purin täysin ja poistin kaikki välykset.
Kuvia lähipäivinä tulossa.
Minulla on toi 1412 projekti viittä vaille valmis(tulee 1490 näköinen).Siinä on sama etuakseli ja 15/55 välitykset takana,eli kulkee siis 45 ja risat.
Ei se kiemurtele yhtään ,toki tarkka toi taavetin ohjaus on.
Etuakselin purin täysin ja poistin kaikki välykset.
Kuvia lähipäivinä tulossa.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
Auraushan siinä on pielessä (käytöohjekirja sivu40.) 3mm.
mielestäni vois säätää 5mm kun kyllä se jostakin kirii tota viittä mm pienemmäksi käytännössä
Mutta ei selvinny että korjasitteko sen sylinterin
Markun hybridi oli ajotuntumaltaan sellainen Jämpti ettei ollu epäilystäkään lähteä vaikka pitemmällekin reissulle
mielestäni vois säätää 5mm kun kyllä se jostakin kirii tota viittä mm pienemmäksi käytännössä
Mutta ei selvinny että korjasitteko sen sylinterin
Markun hybridi oli ajotuntumaltaan sellainen Jämpti ettei ollu epäilystäkään lähteä vaikka pitemmällekin reissulle
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
paranee kun vanha viini, hitaasti mutta varmasti kun on pakko.jyrkin kanssa juteltiin ja aurausta epäiltiin,totesivat serlokki holmes ja vatsoni..no aurausta ei ollut vain haritusta 1,6cm.säädin aurauksen 8mm lähelle ja ajamaan. on jo paljon rauhallisempi tiellä,mutta miksi orbitroli hitaasti rattia kääntämällä ikäänkun laskee läpi pyörät ei ala totella, mutta kun tekee äkki liikkeen niin vaikutus on välitön,hassulta tuntuu, kun vielä ton saisi pois niin olisi jo aika kiva.
pete50- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 65
Paikkakunta : Ilomantsi
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
Ohjaussylinteri taitaa päästää läpi no viisaammat vois tietää
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
nyt ei oo mikää viisas vastaaja mutta kokeeleppa ottaa sylinteristä letku irti ja junnoota ratilla mäntää sinne päähän jos nipasta tuloo öljyä niin täytyyhän sen päästää läpi. siinä onki muistaakseni sylinteris sama tilavuus molemmin puolin että ei mitää tasaus venttiiliä. ajoon keväällä taka potku 1490:llä oli kyllä ku auton ohjaus.
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
Toinen vaihtoehto on rikkinäiset keskitysjouset orbitrolissa,sillä se asettuu monesti kun laittaa sinne korjaussarjan,se homma vaan vaatii erikoistyökalun onnistuakseen,niitä sarjoja pitää jo vaihdella tämänikäisiin koneisiin.
Kokeile tuo Ulvilan homma ekana,sylinteri vaan ensin ääriasentoon ja sitten letku pois ja testaamaan.
Kokeile tuo Ulvilan homma ekana,sylinteri vaan ensin ääriasentoon ja sitten letku pois ja testaamaan.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
...?Case1594 kirjoitti:Kuvia lähipäivinä tulossa.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
kävin juuri hakemassa pyöröpaalaimen ja ajoa tuli yht 60 km. kyllähän sillä hyvin jo ajaa mutta jotain vielä on.se on ovelasti erilainen toiselle puolelle,vasemmalle saa kääntää rauhallisesti paljon enemmän ennen kun pyörät alkaa kääntyä,oikealle reagoi puolta vähemmällä.ja tosiaan äkkiliikkeet ottaa heti.kuuluuko asiaan että ohjaus pyörää voi käännellä kone sammuksissa kuuluu jännää suhinaa tai lorinaa,pyörät ei kuitenkaan käänny. mitä kuvia on jossain kenelle,,,,
pete50- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 65
Paikkakunta : Ilomantsi
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
Kyllä se vaikuttaa orbitrol vialle,tilaa tiivistesarja ja keskitysjouset siihen ja käytä se jollain huoltomiehellä korjauksella.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
joo niin se varmaan on viisainta tehdä,kunhan tässä saadaan rehu ja peltotyöt tehtyä.ohjaus sylinterin tiiviste sarja on jo ostettu puuttuu se orbitrolin jutut vielä. muuten kun etuakseli oli pöydällä niin ihmettelin että miten ihmeessä ohjaussylinteri rupee purkautumaan,oli aika oudon näköinen... periksi ei anneta ne ajoominaisuudet löytyy taaviin vaikka sitten siitä kiven silmästä
pete50- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 65
Paikkakunta : Ilomantsi
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
Joo,itekki olen joutunu uusimaan olka-akseleista lähtiin sen keulan,ja vielä siellä sylinterihässäkässä on välystä,pitää joskus ottaa neki pois,mutta kyllä tuo 55 km/h vauhdissa vielä tiellä pysyy,ei niin horo ole.
Mitähän lie taavetin inssit aatellu kun ne tuota ohjausta on suunnitellu,on se niin kummallinen,se DB nelivetoakselin ohjaus olis ollu paljon parempi.
Löytyy se vika kun aikansa sitä jakee.
Mitähän lie taavetin inssit aatellu kun ne tuota ohjausta on suunnitellu,on se niin kummallinen,se DB nelivetoakselin ohjaus olis ollu paljon parempi.
Löytyy se vika kun aikansa sitä jakee.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
Ohjaussylinteri purkautuu helposti,kunhan saa lukkosokat pois ainakin toisesta päästä.Vaatii hyvät tukevat lukkosokkapihdit.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1690 ja huono ajettavuus
okei jatkamme tästä sitten jonkin ajan päästä,ja kiitosta neuvoista. ps täytyy aina välillä kerätä vähän egejä taskuun niin voi ostella varaosia mukavammin, eikä emäntä saa sieppejä.
pete50- Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 65
Paikkakunta : Ilomantsi
Similar topics
» db 1690 v-82 huono käynnistyminen
» 1690 ohjauksen pumppuko huono?
» -79vm 990 selectan huono kylmäkäynnistyvyys
» DB 1690 -83
» 1690 vs. 1690 turbo
» 1690 ohjauksen pumppuko huono?
» -79vm 990 selectan huono kylmäkäynnistyvyys
» DB 1690 -83
» 1690 vs. 1690 turbo
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa