davit brown 990
5 posters
Sivu 1 / 1
davit brown 990
taavetti ei nyt oikein meinaa toimia kaikilla pyttyillä kunnolla. suihkut testasin ja ne toimivat hyvin. raktori lähtee huonosti käyntiin. ykkösen ja kakkosen pytyn putkia kun löysää raktori sammuu mutta 3 ja 4 putkista käynti muuttuu vain hiukan. lieneekö kannen tiiviste mennyt vaiko pumppu? ei oo oikein kokemuksia traktorin moottoreista kiitos kaikille jo etukäteen T:Janne
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Vs: davit brown 990
mitä todennäköösemmin kannentiiviste puhki sylinterin välistä,omas 990 meni joskus 2 ja 3 väli puhki, tehokin meni niin heikoksi ettei meinannut saada verstaaseen ajettua. mutta jos vika ei oo tullu yhtäkkiä, kannattaa nyt ensin kattoa että ei venttiilit kanna, ja suuttimet tarkistuttaa,että ei turhaa kantta avaa..
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: davit brown 990
venttiilit ei kanna ja suuttimet tarkastettu. eiköhän sitä huomenna pidä käydä ikh:lta kannen tiiviste hakemassa ja alkaa purkaan kansi pois. ratttori on seissyt aika kauan nyt innostuin laitteleen sitä. joskus silloin tällöin konetta on käytetty käynnissä ilman nesteitä.. kiitoksia tiedosta T:janne
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Vs: davit brown 990
ni ja vielä semmosta että millanen homma kannen irrotus on ja mitä kannattaa ottaa huomioon?
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Vs: davit brown 990
Eipä siinä oikein mitään ihmeellisempää, muista sitten ottaa ventiilikopan takapäästä se öljyputki irti ei ole niin näkösällä kuitenkaan.
Ventiilien säätöön on ainakin sellainen ohje että, että auki olevan venttiilin ja säädettävän venttiilin järjestyslukujen summa on 9 kun järjestys lasketaan etupäästä katsoen. En sitten tiedä onko tuo ihan virallinen systeemi mutta näin täällä ollaan venat säädetty.
Kiristys momentit löytyy näiltä sivuilta mutta se on muistaakseni 12.5 kpm.
Ja muista toki tehdä myös jälkikiristys.
Ventiilien säätöön on ainakin sellainen ohje että, että auki olevan venttiilin ja säädettävän venttiilin järjestyslukujen summa on 9 kun järjestys lasketaan etupäästä katsoen. En sitten tiedä onko tuo ihan virallinen systeemi mutta näin täällä ollaan venat säädetty.
Kiristys momentit löytyy näiltä sivuilta mutta se on muistaakseni 12.5 kpm.
Ja muista toki tehdä myös jälkikiristys.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: davit brown 990
Minun arvaukseni on, että pitää hiaista venttiilit tai tehdä oikea venttiiliremontti. Kerran yksi Valmetti otettiin käyttöön pienen tauon jälkeen ja se käydä ryskytti jotekuten puolellatoista pytyllä. Venttiili kun hiottiin niin se alkoi taas naksuttaa kaikilla. Jakajapumppuun ei júurikaan voi tulla sellaista vikaa että se ruokkisi huonosti muutamaa pyttyä ja paremmin loppuja.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: davit brown 990
Tässä on oman koneeni kannentiivisteen vaihdosta pieni tappelun poikanen: https://www.taavetti-talli.net/case-david-brown-traktorit-f1/kannentiivisteko-t462.htm
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: davit brown 990
vika läyty ku kansi nostettiin pois. 3 ja 4 välistä kansipahvista puuttui noin sentin palanen.. kiitoksia kaikille!
janku81- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 43
Paikkakunta : muhos
Similar topics
» David Brown 30C
» davit brown 900 D vm 57
» davit brown 900 D vm 57
» David brown 880
» O: david brown 996 vm-75
» davit brown 900 D vm 57
» davit brown 900 D vm 57
» David brown 880
» O: david brown 996 vm-75
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa