Tietäjille kysymyksiä...
2 posters
Sivu 1 / 1
Tietäjille kysymyksiä...
Iteltä älli kun loppuu niin auttakaas viisaat!
1594:ssa tosi huono käyntiinlähtö jos seisoo ajamatta pisempään (=enemmän kun yön yli). Saa pyörittää tosi pitkään ja hartaasti ja sitten kun syttyy niin lykkää sinistä aika pölläyksen joka loppuu heti kun käynti tasottuu. Kun pumppaa siirtopumpusta käsin jonkun aikaa niin lähtee paremmin muttei ehkä niin hyvin kun pitäis? (verrokkina 996) Saakohan ilmaa jostain tms.? Edellinen omistajan mukaan ollut huono käynnistymään uudesta saakka, takuuseen ihmetelty suuttimia yms. mutta maahantuoja ei löytänyt mitään vikaa. Suuttimet ollu viimekesänä irti ja tarkistettu => kaikki ok. Tunteja reilu 3500 eikä huohota eikä vie öljyä.
Toinen vika/ominaisuus: ulosotinkytkintä käytettäessä myös ajokytkin irrottaa kuuluko näin olla?
Ajokytkin alkoi heinänteon jälkeen tarttua "kiinni" kun sitä ei paina pariin minuuttiin. Aika hankalaa kun saran päässä täytyy painaa kytkintä pari sekunttia ennakkoon... Kun irrottaa niin pelaa ihan hyvin mutta ei kestä olla kovin pitkään polkasematta kun taas on tartuksissa. Hankalasti sepustettu mutta iritäkee ymmartää...
Hyviä vinkkejä ootellessa!
1594:ssa tosi huono käyntiinlähtö jos seisoo ajamatta pisempään (=enemmän kun yön yli). Saa pyörittää tosi pitkään ja hartaasti ja sitten kun syttyy niin lykkää sinistä aika pölläyksen joka loppuu heti kun käynti tasottuu. Kun pumppaa siirtopumpusta käsin jonkun aikaa niin lähtee paremmin muttei ehkä niin hyvin kun pitäis? (verrokkina 996) Saakohan ilmaa jostain tms.? Edellinen omistajan mukaan ollut huono käynnistymään uudesta saakka, takuuseen ihmetelty suuttimia yms. mutta maahantuoja ei löytänyt mitään vikaa. Suuttimet ollu viimekesänä irti ja tarkistettu => kaikki ok. Tunteja reilu 3500 eikä huohota eikä vie öljyä.
Toinen vika/ominaisuus: ulosotinkytkintä käytettäessä myös ajokytkin irrottaa kuuluko näin olla?
Ajokytkin alkoi heinänteon jälkeen tarttua "kiinni" kun sitä ei paina pariin minuuttiin. Aika hankalaa kun saran päässä täytyy painaa kytkintä pari sekunttia ennakkoon... Kun irrottaa niin pelaa ihan hyvin mutta ei kestä olla kovin pitkään polkasematta kun taas on tartuksissa. Hankalasti sepustettu mutta iritäkee ymmartää...
Hyviä vinkkejä ootellessa!
DB-2- Viestien lukumäärä : 2
Vs: Tietäjille kysymyksiä...
DB-2 kirjoitti:Iteltä älli kun loppuu niin auttakaas viisaat!
Toinen vika/ominaisuus: ulosotinkytkintä käytettäessä myös ajokytkin irrottaa kuuluko näin olla?
Hyviä vinkkejä ootellessa!
Ainakin 880:sessä kaksoiskytkin on silleen et ensin ottaa ajokytkin ja syvemmällä ulosoton kytkin,eli normaalilta tuntus.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Tietäjille kysymyksiä...
Ensinnäki kytkinhomma,ulosoton kytkin on nyt säädetty väärin,oletko tutkinu siitä alaluukusta,miten pitkällä ne kolme ruuvia on joihin vo laakeri vastaa,jos ne säätää pienempien mallien ohjeiden mukaan,käy juuri noin,pienemmät mallit on jotain 25mm se ero ja isommissa noin sentin verran vähemmän.
Tuota käynnistysongelmaa niissä on ollu paljonki,monesti siihen vaikuttaa siirtopumpun kunto,mutta useammassa koneessa on ollu vuoto siinä liitoksessa missä muoviputki liittyy tankin rautaputkeen,se laskee siitä ilmat.
Jos viittii rakentaa imuputken sinne alas tankkien yhistäjäputkeen,se auttaa asiaan.
Yleensäkki 1594 on huonosyttönen moottori,hieman se paranee kun pudottaa lokia alemmas,sen olen tehny remontttien yhteydessä.
Vaihda kytkimen työsylinterin tiivisteet sekä uusi pääsylinteri,ja jos ei noilla korjau tuo kytkinhomma,polta vähän öljyjä siitä pois luistattamalla,voi olla öljynenki,harvemmin kylläki kuutosen kytkimessä on sitä probleemaa...ja jos ei muu auta niin sitten poikki ja uudet kytkinakselin stefat paikalleen,onko muuten kovaloota vai hs.
Tuota käynnistysongelmaa niissä on ollu paljonki,monesti siihen vaikuttaa siirtopumpun kunto,mutta useammassa koneessa on ollu vuoto siinä liitoksessa missä muoviputki liittyy tankin rautaputkeen,se laskee siitä ilmat.
Jos viittii rakentaa imuputken sinne alas tankkien yhistäjäputkeen,se auttaa asiaan.
Yleensäkki 1594 on huonosyttönen moottori,hieman se paranee kun pudottaa lokia alemmas,sen olen tehny remontttien yhteydessä.
Vaihda kytkimen työsylinterin tiivisteet sekä uusi pääsylinteri,ja jos ei noilla korjau tuo kytkinhomma,polta vähän öljyjä siitä pois luistattamalla,voi olla öljynenki,harvemmin kylläki kuutosen kytkimessä on sitä probleemaa...ja jos ei muu auta niin sitten poikki ja uudet kytkinakselin stefat paikalleen,onko muuten kovaloota vai hs.
Vieraili- Vierailija
Vs: Tietäjille kysymyksiä...
Kiitoksia! Täytyy kattoa se imuputken kunto, tarkennuksena vielä että käynnissä ei ilmavaivoja ja lasikuppi täynnä polttoainetta ei näy ilmakuplia imupuolella.
HS-laatikko on. Kytkimen säätö täytyy kurkata, sen verran tutkin asiaa että työsylinteri tekee aina saman mittaisen liikkeen joka polkaisulla, eikä vuoda öljyä. Kytkin kyllä irroittaa kun pitää poljinta pari sekunttia pohjassa. Saman tyyppinen ilmiö kun autossa joka on seisonut pitkään, mutta ilmiö toistuu (tarttuminen) parissa minuutissa. Kytkinkopan pohja ei ole öljyinen.
Jatketaan tutkimuksia...
HS-laatikko on. Kytkimen säätö täytyy kurkata, sen verran tutkin asiaa että työsylinteri tekee aina saman mittaisen liikkeen joka polkaisulla, eikä vuoda öljyä. Kytkin kyllä irroittaa kun pitää poljinta pari sekunttia pohjassa. Saman tyyppinen ilmiö kun autossa joka on seisonut pitkään, mutta ilmiö toistuu (tarttuminen) parissa minuutissa. Kytkinkopan pohja ei ole öljyinen.
Jatketaan tutkimuksia...
DB-2- Viestien lukumäärä : 2
Vs: Tietäjille kysymyksiä...
Mulla olllu kans tänä kesänä tuota vikaa 1594:ssa ,että kestää käynnistyä lämpimänäkin. No eilen sitten vaihdoin siirtopumpulle tulevan putken uuteen paksumpaan polttoaineputkeen. Loppui heti ongelmat. Kyllä se on niin kuin Veli-Matti kertoi,että ottaa ilmaa siitä liitoksesta ja laskee putken tyhjäksi.
Vieraili- Vierailija
Vs: Tietäjille kysymyksiä...
Joo,ne on harvemmin öljykytkimiä kyllä se malli,voi olla että se on lopussa muutenki se asetelma,eli saattaa joutua katkaisemaan,se on muuten tosi helppo homma kuutoserssa,menee suoraan poikki.
Oletko kokeillu että poljet kaksoispolennalla kytkintä,irrottaako sitten,tuo Isäni 1394 teki samaa viime keväänä,oli meinannu änkeytyä talonseinään saha perässä,kyllä se oli loppujen lopuksi vaan siinä päsylinteri ruostunu rokolle,ja työsylinterin kuori myös,ne kun uusi niin tuli kun uusi kytkin.
Se on luja tuo 12 tuumainen kytkin,tuossahan 1394 mallissa on massalevy joka ei syö asetelmaa,siinä on originaali asetelma vieläki ja täysin priima,levyjä kyllä repiää irti keskiöstä säännöllisin väliajoin.
1594 mallissa on ceralevy ja se yleensä luistaa jos saa öljyä,joten edelleen tutkisin käyttösylinterit siitä kyllä.
Oletko kokeillu että poljet kaksoispolennalla kytkintä,irrottaako sitten,tuo Isäni 1394 teki samaa viime keväänä,oli meinannu änkeytyä talonseinään saha perässä,kyllä se oli loppujen lopuksi vaan siinä päsylinteri ruostunu rokolle,ja työsylinterin kuori myös,ne kun uusi niin tuli kun uusi kytkin.
Se on luja tuo 12 tuumainen kytkin,tuossahan 1394 mallissa on massalevy joka ei syö asetelmaa,siinä on originaali asetelma vieläki ja täysin priima,levyjä kyllä repiää irti keskiöstä säännöllisin väliajoin.
1594 mallissa on ceralevy ja se yleensä luistaa jos saa öljyä,joten edelleen tutkisin käyttösylinterit siitä kyllä.
Vieraili- Vierailija
Similar topics
» Kysymyksiä tietäjille
» Kysymyksiä itämaan tietäjille - 880 Implematic tiputtelee öljyä ?
» DB 1200 kysymyksiä
» Tietäjille kysymys
» 880 kysymyksiä
» Kysymyksiä itämaan tietäjille - 880 Implematic tiputtelee öljyä ?
» DB 1200 kysymyksiä
» Tietäjille kysymys
» 880 kysymyksiä
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa