Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB 1200 kysymyksiä

+15
ValtraValmet
Riku
otsoni
Gary Grand
Tessu
ikilika
Paulig
Osmo_
outsider
taavettimies
jusape
Rokressi
exso
erkki
unique
19 posters

Sivu 1 / 10 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty DB 1200 kysymyksiä

Viesti  unique Pe Syys 02 2011, 11:54

Terveeks kaikille!

Tuli tuollainen 1200 David hommattua ensimmäiseksi traktoriksi, joten tyhmillä kysymyksillä varmaankin tulen jatkossakin teitä häiritsemään. Smile

Itse taavetti on vielä entisellä omistajalla mutta sen pitäisi viikonlopun aikana ilmestyä tuohon pihalle. Pari kertaa olen sitä käynyt katsomassa ja kyllähän siitä saattaa vielä traktori tulla. Siitä oli kampiakseli pamahtanut poikki jonka jälkeen jäänyt seisomaan. Nyt sitten viime syksynä siihen oli vaihdettu seuraava kampiakseli ja se ei tainnut ihan putkeen mennä kun kone ei pyöri enää. Ei kuulemma ollut tarkkaa hajua mistä vehkeestä se siihen laitettu kampiakseli oli peräisin, kuulemma jonniinverran lyhkäsempi kuin alkuperäinen. Rolling Eyes

Ei vielä tarkkaa tietoa mitä kaikkea siihen joutunee laittamaan uusiksi mutta näillä näkymin ainakin tuo kampiakseli. Tätä foorumia selaillessani tulin siihen tulokseen että samanlainen kampiakseli olisi 995, 996, 1200, 1212, ja 1390:ssä? Ja ilmeisesti siihen ainakin nuo koneet kävisivät suoraan.

Entäs sitten tuo koneen koodi, "AD4/55A"? Mitä mahtaa nuo kaksi viimeistä numeroa tarkoittaa? Internetin mukaan koneen tyyppi olisi AD4/45 eikä tuo 55.

Tuollaisen ohjekirjoja olen kanssa metästänyt mutta huonolla menestyksellä. Onko tuo 1200 ihan eri peli kuin 1210? Jälkimmäisen ohjekirjoja on kyllä intternetti puolillaan mutta kukaan ei oikeen tunne tuota 1200 mallia. Sähkökuvat sentään löysin.

Etukuormaajaa entinen omistaja kehui hyväksi, ei kuulemma vaapu niinkuin uudemmassa casessa mikä hänellä on. Ihan tukevalta se Vilske 1500 siinä keulilla näytti. Eikä sitä ollut ilmeisesti vielä hitsattu mistään. weld Ihan pihatraktroriksi ja lumikoneeksi tuota suunnittelin. Ei tosin taida vielä ensitalveksi keretä niihin hommiin mutta kait sitten joskus. Onkos kenelläkään ollut kaivinta tuollaisen perässä vai onko ihan tuhoon tuomittu idea? Jos vaikka noita kukkapenkkejä voisi muokata sellaisella...

Nooh, viikonloppuna kun tuo laskeutuu tontille niin pääsee taas lisää tutkailemaan. Pitää laittaa sitten kuviakin tänne.

unique

Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  erkki Pe Syys 02 2011, 12:54

Kyllä siinä on AD55 kone, joka on 3.6 litrainen suoraruisku. Moottorin pyörimättömyyteen luulisin löytyvän syyn kun avaat öljypohjan ja päästelet löysään kiertokangen pultteja. Edellisellä sepällä on saattanut päästä kansi/kanki -parit sekoittumaan ja joku kaula ahdistaa tai jotain sen tapaista hämminkiä. Jos moottorista ei saa soivaa peliä siin samoilla jalantiloille mahtuu käytännöllisesti katsoen mikä tahansa Taavin neloskone.

1210 on pääpiirteissään sama traktori kuin 1200, mutta siinä on 2. ja 3. vaihteet synkronoitu. 1200:ssa on kova laatikko. 1200:ssa on aina Simmsin ruiskupumppu, 1210:ssa voi olla Simms, PAL tai Bosch. Kyllä siihen kaivurinkin saa perään, mutta nostolaitesovitteisia juttuja ei kannata hankkia. Runkosovitteilla se jaksaa kanniskella kaikenmoista. Laita kuvia galleriaan kun kone on pihalla.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  exso Pe Syys 02 2011, 18:12

Terrvetuloa vaan 1200 kerhoon,meitähän täällä on jonkinverran tarjolla.Pari moottoria olen palotellut joista kampura poikki ja molemmissa keskipukin kohdalta.Jos nykyisen lohkon meinaat kunnostaa niin käytä koneistamossa ja aar-poralla linja auki ja suoraksi.Käytetty kampura kannattaa särötarkastuttaa koneistamon toimesta,saa paremmat yöunet.Pihjalaniemeltä voi olla uustuotanto kampuroita tarjolla.

Huutonetin puolelta löytyy melkoisella varmuudella 1200 ohjekirja,kopiona ainakin.Jollain saattaa olla sähköisessäkin muodossa.
exso
exso

David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  Vieraili Pe Syys 02 2011, 22:45

Juu,viime viikolla kyselin kampiakseleita,Pihlajaniemellä on myös niitä, hinta1000e oli akseli joka sisältää laakerit,tuolla marjakankaalla myös samaa akselia,siellä oli hinta 760 ilman laakereita,turkissa on tehty mutta mitoissaan näytti olevan,aika näyttää kestääkö miten,mutta on noita kuulemma myyty aikalailla,en muista nyt tehtaan nimeä,mutta oikein oli valettu akseliin ja sama tehdas toimittaa eri merkkeihin tarvikekampiakseleita.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  unique Su Syys 04 2011, 15:42

Eilen illalla se nyt sitten saapui.

Ei ehkä se kylän komein mutta tässä näitä kuvia Smile

Prikathan sinne väliin on ängetty. Eilinen ilta meninkin tuota pestessä. Tänään jos kerkeis vielä öljypohjan irrotella.

DB 1200 kysymyksiä 1

DB 1200 kysymyksiä 2

DB 1200 kysymyksiä 3

DB 1200 kysymyksiä 4

unique

Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  erkki Su Syys 04 2011, 16:59

No huh, ylittää kyllä minun ymmärrykseni.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  unique Su Syys 04 2011, 17:58

Joo, niin minunkin. Mitähän tässä nyt on taas tapahtunut.

Aukasin öljypohjan äsken. Sinne on kurkattu sen sammumisen jälkeen ja keskimmäinen kampiakselin laakeri avattu. Siitä se kansi sitten vielä entisellä omistajalla. Kammessa ei ihmeempiä jälkiä ainakaan siinä kohtaa. Päittäistenkään laakereitten liukupinnoissa ei mitään mahotonta nirskahtamisen jälkeä. Se viimesin käyntikerta kesti kolmisen minuuttia kuulemma, ja sitten oli sammunut.

Pitänee seuraavaksi raivata tietä tuonne kytkimelle päin. Sieltä luulen löytäväni jonkinlaisen erheen. Pultit on kyllä tiukalla mutta ne lisäprikat ei joten aika suuresta heitostahan siitä silloin on kyse. Sad

unique

Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  Rokressi Su Syys 04 2011, 20:38

Tulisiko tuossa käymättömän kampiakselin takia vauhtipyörä/kytkinasetelma niin ulos, että on pitänyt prikkoja väliin pistää? Varsin mielenkiintoinen ratkaisu kaikkinensa Shocked

Rokressi

Viestien lukumäärä : 129

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  jusape Su Syys 04 2011, 21:12

Vai oisko kytkimen käpälien säätö persiillään ja painelaakeri ei pääse tarpeeks karkuun niin on prikat laitettu tohon rakoon??
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  erkki Ma Syys 05 2011, 08:05

Kampia ei ole kovin monenlaisia. 990 implessä on pitkäiskukampi ja se saattaa olla mitoilleen sama kuin 1200:ssa, mutta siinä ei ole pyöristyksissä manklauksia ja sitä ei kannata käyttää uudemmisa malleissa. Hieman uudemmassa selectassa on lyhytiskuinen kampi, joka kai sopii paikalleen, mutta kiertokanget jää lyhyiksi. Silläkin moottorin saa kyllä pörisemään jos vaihtaa myös kietokanget ja männät, mutta tehoa on toistakymmentä hepoa vähemmän. 995/996 kampi pitäisi olla ihan sama kuin myös 1210 ja 1390. Kyllä se täytyy olla niin, että kytkinosastolla on jotain pielessä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  unique Ma Syys 05 2011, 17:03

Siihen olen johtopäätöksissäni tullut että siellä kytkinosastolla lienee se hämminki kuitenkin.

En oikeen jaksa uskoa että löytyy sellainen kampiakseli minkä muut mitat on kohillaan mutta olisi vain pitempi päädystä. Toki mahdollistahan sekin. Entinen omistaja lupaili ettiskelevänsä jos löytää vielä sen entisen kammen niin vois ainakin ulkonäöllisesti sitä vertailla.

Ei vaan oikeen nyt just kerkee tuota laitosta purkamaan ainakaan suuremmissa määrin. Pitänee tehä tuo kattoremontti loppuun ja sitten ainakin kurkata sinne, jos se nyt onnistuu niinkuin luulen että ~tankki pois niin saa sen päällimmäisen palasen pois. Voi olla että pitää kiristää noi kuormaajan aisat sinne taka-akseliin ekana ettei katkea koko rakkori kun on sinne päälle samaan kohtaan laitettu viistetty latikan palanen noin niinkun rikkojen kaveriksi tekemään rakoa. drunken

Toki tuota kytkimen akselia voisin kojettaa liikutella että tuntuuko siinä välystä saatikka liikkuuko se ollenkaan.

unique

Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  exso Ma Syys 05 2011, 21:24

Se viistetty latikka kuuluu kytkinkopan ja lohkon väliin,elä hukkaa. K915674 WEDGE clutch housing.
exso
exso

David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  Vieraili Ma Syys 05 2011, 22:52

Eikös se ero ollu mäntiissä lyhytisku 990 moottorissa verrattuna 3,6 litrasiin,kiertokanget samat mutta tapin yläpuolinen osa paksumpi ja sitten 990 märkäputkikoneessa on jo erikokoiset kaulatki kiertokankiille.

Veikkaan että ulosoton kytkinlevy on väärinpäin ja kone on vängellä vedetty pulteilla kasaan. Embarassed ,voi olla että moottori ei olekkaan jumissa vaan voimanottolinjan takapäästä laakeri palanu poroksi.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  erkki Ti Syys 06 2011, 08:04

Juu, niin se onkin, lyhytiskukoneen männät ei käy ristiin pitkäiskukoneen kanssa, kiertokanget on samat. Jos ulosoton levy on väärin päin niin painaako se ulosottovaihteenstoon menevää pitkää akselia tiukalle jos systeemin niputtaa väkisin? Meidän kylällä yksi kytkinremonttimies veti taljalla kasan 990 selectan ja kun siellä ei ollut boorit kohdallaan niin akseli pukkasi ulosottovaihteen takaseinään reijän.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  Rokressi Ti Syys 06 2011, 15:53

Tietysti remonttimiehiä on monenlaisia, mutta eikö tuossa vaiheessa pitäsi hälytyskellojen soida ja kovaa, kun kone ei mene nippuun suosiolla Shocked Prikat vielä väliin Evil or Very Mad

Rokressi

Viestien lukumäärä : 129

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  erkki Ti Syys 06 2011, 17:57

Juuh, se ei kaikilta aina sujahda. Useammin taitaa kuitenkin tulla romua purkaessa kuin kootessa. Ittekkin on joskus pitänyt jotain zydeemiä purkaessa ihmetellä että mikä siellä vielä pitää kiinni vaikka kaikki pultit on omasta mielestä auki.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  Rokressi Ti Syys 06 2011, 18:04

Totta, itsekin olen tuohon syyllistynyt. Ei pudonnutkaan 1690 taavin öljypohja vaikka mutterit olivat kaikki olevinaan irti. Lievää väkivaltaa jo käytin ennenkuin äkkäsin, Imuputken sihtiverkkohan se siellä Embarassed Onneksi ei särkynyt Very Happy

Rokressi

Viestien lukumäärä : 129

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  Vieraili Ti Syys 06 2011, 18:29

Joo,jos vo-levy on väärinpäin se jää noin parisenttiä auki,sitten jos pulteilla vedättää on takapään laakeri tiukoilla,varmasti ahistaa kovasti.

On itelläki vastustanu liittäminen monesti,jos levyn pooriin tulee tunto on kasaansaaminen sen jälkeen vaikeaa.

Outoa kampetta purkaissa pitää olla jämynä että ei tuu tuhoa kun jää joku pultitus kiinni,ei kovin pitkiä kankia kannattas käyttää.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  taavettimies Ke Syys 07 2011, 18:39

Kunnon remonttireiska ollut asialla. Kannattaa varautua muihinkin vähintään yhtä pysäyttäviin patentteihin ko koneessa. happy

V-M kirjoitti:Eikös se ero ollu mäntiissä lyhytisku 990 moottorissa verrattuna 3,6 litrasiin,kiertokanget samat mutta tapin yläpuolinen osa paksumpi ja sitten 990 märkäputkikoneessa on jo erikokoiset kaulatki kiertokankiille.

Itelläkin on semmonen muistikuva että 3.2 ja 3.6 koneen litratilavuus ero on tehty mäntiä muuttamalla. Selvittelin asiaa kun etsiskelin yhteen konevikaseen 990 lohkokoneeseen osia/kokonaan uutta.

Rokressi kirjoitti:Totta, itsekin olen tuohon syyllistynyt. Ei pudonnutkaan 1690 taavin öljypohja vaikka mutterit olivat kaikki olevinaan irti. Lievää väkivaltaa jo käytin ennenkuin äkkäsin, Imuputken sihtiverkkohan se siellä Embarassed Onneksi ei särkynyt Very Happy
Ihmettelin samaa kun tein öljypumppuremonttia tohon kuusmukiseen, en kylläkään alkanut väkisin repimään. Silmäkouraan ja ettimään ni löyty sieltä paskakerroksen alta ne sihdin kiinnityspultit.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  unique Pe Syys 09 2011, 10:55

Eilen kerkesin vähän käydä purkamassa tuota. Tankin otin pois ja aukasin sen kytkinkopan pultit. Se ei ilmeisesti mahdu sieltä pois ihan noinvaan?
Löytyykö tuohon jostain päin internettiä räjäytyskuvia?

unique

Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  erkki Pe Syys 09 2011, 12:21

Pitköhän siinä nostaa ohjausvaihde ylös kotelostaan kun siellä on pari pulttia kotelon sisäpuolella??? On niin pitkä aika kun on tullut katsottua sinne sisään ettei muistu enää mieleen.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  exso Pe Syys 09 2011, 21:24

Agritekin sivuilta pääsee suoraan Casen varaoas online kuvastoon.

http://www.agritek.fi/caseih_varaosat

Sivulla olevassa palkissa luke CaseIH online varaosakuvasto,

Klikkaa palkkia ja Model ruutuun 1200 niin aukeaa hakemisto

Tuolla tekstillä aukeaa oikea kirjanen.1200 DAVID BROWN SELECTAMATIC TRACT.
exso
exso

David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  Vieraili La Syys 10 2011, 07:20

Pistä vaan poikki se heti,tuo runko yhdessä korjaus on ollu ideana traktorin perussuunnittelun aikana aikanaan taavetissa ,mutta kun tekniikkaa on tullut lisää uudempiin niin yläkautta teko on työläämpää kun katkaisun kautta tehtävä korjaus.

Vaihteiston kaksvaipparatkaisu myös on tuon saman suunnittelun tuloksia,maajussit on voinu pihalla ottaa vaihteiston irti ja käyttää sen korjauksilla huollossa jos eivät ole ite osanneet korjata,kyllähän siinä ajatusta on ollu.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  unique La Tammi 28 2012, 17:43

Noooniiiin.

Nyt vihtoin ja viimein löyty aikaa tähänkin hommaan. Tällä viikolla parina iltana valmistelin tuon katkaisua ja tänään pistettiin sitten david poikki. Kiitokset remppakavereille jupolle ja jontulle.

DB 1200 kysymyksiä Poikki

DB 1200 kysymyksiä Nainko

DB 1200 kysymyksiä Banaani
DB 1200 kysymyksiä Halkeemat

Eli tuon voimanoton levy oli ilmeisesti väärinpäin tuolla....

Joutu paikoillaan purkamaan tuon kytkinasetelman irti vauhtipyörästä, sen verran kovin oli booreistaan kiinni tuo levy. Siinä rytkässä tuo voimanoton akseli tuli aika pitkälle ulos vaihteistosta. Meni kyllä työntämällä takaisin ja ulosotto pyörii ihan ok. Ei kait siellä ole vaihdelaatikon puolella jotain mikä olisi voinut tuossa rytäkässä hajota?


unique

Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200 kysymyksiä Empty Vs: DB 1200 kysymyksiä

Viesti  erkki La Tammi 28 2012, 20:05

Pitkän akselin takapäässä on booriholkki jolla voima siirretään ulosottovaihteistoon. En ole ihan varma, että mahtuuko se putoamaan pois akselilta kun pitkän akselin vetää etenpäin, mutta tässä tapauksessa niin ei ole ainakaan käynyt jos ulosotto pyörii akselista normaalisti. Sehän menee putkea pitkien edestä perään, välillä siellä ei ole mitään mikä voisi pudota tai mennä väärään asentoon. Katselin kuvassa tuota akselin päätä, että onko se ihan ok kampiakselin silmälaakeriin? Kuvasta se ei kovin selvästi näy. Levyn napakin näyttää olevan halkeillut vähän sieltä ja täältä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 10 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa