DB 1200 kysymyksiä
+15
ValtraValmet
Riku
otsoni
Gary Grand
Tessu
ikilika
Paulig
Osmo_
outsider
taavettimies
jusape
Rokressi
exso
erkki
unique
19 posters
Sivu 1 / 10
Sivu 1 / 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
DB 1200 kysymyksiä
Terveeks kaikille!
Tuli tuollainen 1200 David hommattua ensimmäiseksi traktoriksi, joten tyhmillä kysymyksillä varmaankin tulen jatkossakin teitä häiritsemään.
Itse taavetti on vielä entisellä omistajalla mutta sen pitäisi viikonlopun aikana ilmestyä tuohon pihalle. Pari kertaa olen sitä käynyt katsomassa ja kyllähän siitä saattaa vielä traktori tulla. Siitä oli kampiakseli pamahtanut poikki jonka jälkeen jäänyt seisomaan. Nyt sitten viime syksynä siihen oli vaihdettu seuraava kampiakseli ja se ei tainnut ihan putkeen mennä kun kone ei pyöri enää. Ei kuulemma ollut tarkkaa hajua mistä vehkeestä se siihen laitettu kampiakseli oli peräisin, kuulemma jonniinverran lyhkäsempi kuin alkuperäinen.
Ei vielä tarkkaa tietoa mitä kaikkea siihen joutunee laittamaan uusiksi mutta näillä näkymin ainakin tuo kampiakseli. Tätä foorumia selaillessani tulin siihen tulokseen että samanlainen kampiakseli olisi 995, 996, 1200, 1212, ja 1390:ssä? Ja ilmeisesti siihen ainakin nuo koneet kävisivät suoraan.
Entäs sitten tuo koneen koodi, "AD4/55A"? Mitä mahtaa nuo kaksi viimeistä numeroa tarkoittaa? Internetin mukaan koneen tyyppi olisi AD4/45 eikä tuo 55.
Tuollaisen ohjekirjoja olen kanssa metästänyt mutta huonolla menestyksellä. Onko tuo 1200 ihan eri peli kuin 1210? Jälkimmäisen ohjekirjoja on kyllä intternetti puolillaan mutta kukaan ei oikeen tunne tuota 1200 mallia. Sähkökuvat sentään löysin.
Etukuormaajaa entinen omistaja kehui hyväksi, ei kuulemma vaapu niinkuin uudemmassa casessa mikä hänellä on. Ihan tukevalta se Vilske 1500 siinä keulilla näytti. Eikä sitä ollut ilmeisesti vielä hitsattu mistään. Ihan pihatraktroriksi ja lumikoneeksi tuota suunnittelin. Ei tosin taida vielä ensitalveksi keretä niihin hommiin mutta kait sitten joskus. Onkos kenelläkään ollut kaivinta tuollaisen perässä vai onko ihan tuhoon tuomittu idea? Jos vaikka noita kukkapenkkejä voisi muokata sellaisella...
Nooh, viikonloppuna kun tuo laskeutuu tontille niin pääsee taas lisää tutkailemaan. Pitää laittaa sitten kuviakin tänne.
Tuli tuollainen 1200 David hommattua ensimmäiseksi traktoriksi, joten tyhmillä kysymyksillä varmaankin tulen jatkossakin teitä häiritsemään.
Itse taavetti on vielä entisellä omistajalla mutta sen pitäisi viikonlopun aikana ilmestyä tuohon pihalle. Pari kertaa olen sitä käynyt katsomassa ja kyllähän siitä saattaa vielä traktori tulla. Siitä oli kampiakseli pamahtanut poikki jonka jälkeen jäänyt seisomaan. Nyt sitten viime syksynä siihen oli vaihdettu seuraava kampiakseli ja se ei tainnut ihan putkeen mennä kun kone ei pyöri enää. Ei kuulemma ollut tarkkaa hajua mistä vehkeestä se siihen laitettu kampiakseli oli peräisin, kuulemma jonniinverran lyhkäsempi kuin alkuperäinen.
Ei vielä tarkkaa tietoa mitä kaikkea siihen joutunee laittamaan uusiksi mutta näillä näkymin ainakin tuo kampiakseli. Tätä foorumia selaillessani tulin siihen tulokseen että samanlainen kampiakseli olisi 995, 996, 1200, 1212, ja 1390:ssä? Ja ilmeisesti siihen ainakin nuo koneet kävisivät suoraan.
Entäs sitten tuo koneen koodi, "AD4/55A"? Mitä mahtaa nuo kaksi viimeistä numeroa tarkoittaa? Internetin mukaan koneen tyyppi olisi AD4/45 eikä tuo 55.
Tuollaisen ohjekirjoja olen kanssa metästänyt mutta huonolla menestyksellä. Onko tuo 1200 ihan eri peli kuin 1210? Jälkimmäisen ohjekirjoja on kyllä intternetti puolillaan mutta kukaan ei oikeen tunne tuota 1200 mallia. Sähkökuvat sentään löysin.
Etukuormaajaa entinen omistaja kehui hyväksi, ei kuulemma vaapu niinkuin uudemmassa casessa mikä hänellä on. Ihan tukevalta se Vilske 1500 siinä keulilla näytti. Eikä sitä ollut ilmeisesti vielä hitsattu mistään. Ihan pihatraktroriksi ja lumikoneeksi tuota suunnittelin. Ei tosin taida vielä ensitalveksi keretä niihin hommiin mutta kait sitten joskus. Onkos kenelläkään ollut kaivinta tuollaisen perässä vai onko ihan tuhoon tuomittu idea? Jos vaikka noita kukkapenkkejä voisi muokata sellaisella...
Nooh, viikonloppuna kun tuo laskeutuu tontille niin pääsee taas lisää tutkailemaan. Pitää laittaa sitten kuviakin tänne.
unique- Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Kyllä siinä on AD55 kone, joka on 3.6 litrainen suoraruisku. Moottorin pyörimättömyyteen luulisin löytyvän syyn kun avaat öljypohjan ja päästelet löysään kiertokangen pultteja. Edellisellä sepällä on saattanut päästä kansi/kanki -parit sekoittumaan ja joku kaula ahdistaa tai jotain sen tapaista hämminkiä. Jos moottorista ei saa soivaa peliä siin samoilla jalantiloille mahtuu käytännöllisesti katsoen mikä tahansa Taavin neloskone.
1210 on pääpiirteissään sama traktori kuin 1200, mutta siinä on 2. ja 3. vaihteet synkronoitu. 1200:ssa on kova laatikko. 1200:ssa on aina Simmsin ruiskupumppu, 1210:ssa voi olla Simms, PAL tai Bosch. Kyllä siihen kaivurinkin saa perään, mutta nostolaitesovitteisia juttuja ei kannata hankkia. Runkosovitteilla se jaksaa kanniskella kaikenmoista. Laita kuvia galleriaan kun kone on pihalla.
1210 on pääpiirteissään sama traktori kuin 1200, mutta siinä on 2. ja 3. vaihteet synkronoitu. 1200:ssa on kova laatikko. 1200:ssa on aina Simmsin ruiskupumppu, 1210:ssa voi olla Simms, PAL tai Bosch. Kyllä siihen kaivurinkin saa perään, mutta nostolaitesovitteisia juttuja ei kannata hankkia. Runkosovitteilla se jaksaa kanniskella kaikenmoista. Laita kuvia galleriaan kun kone on pihalla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Terrvetuloa vaan 1200 kerhoon,meitähän täällä on jonkinverran tarjolla.Pari moottoria olen palotellut joista kampura poikki ja molemmissa keskipukin kohdalta.Jos nykyisen lohkon meinaat kunnostaa niin käytä koneistamossa ja aar-poralla linja auki ja suoraksi.Käytetty kampura kannattaa särötarkastuttaa koneistamon toimesta,saa paremmat yöunet.Pihjalaniemeltä voi olla uustuotanto kampuroita tarjolla.
Huutonetin puolelta löytyy melkoisella varmuudella 1200 ohjekirja,kopiona ainakin.Jollain saattaa olla sähköisessäkin muodossa.
Huutonetin puolelta löytyy melkoisella varmuudella 1200 ohjekirja,kopiona ainakin.Jollain saattaa olla sähköisessäkin muodossa.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Juu,viime viikolla kyselin kampiakseleita,Pihlajaniemellä on myös niitä, hinta1000e oli akseli joka sisältää laakerit,tuolla marjakankaalla myös samaa akselia,siellä oli hinta 760 ilman laakereita,turkissa on tehty mutta mitoissaan näytti olevan,aika näyttää kestääkö miten,mutta on noita kuulemma myyty aikalailla,en muista nyt tehtaan nimeä,mutta oikein oli valettu akseliin ja sama tehdas toimittaa eri merkkeihin tarvikekampiakseleita.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Eilen illalla se nyt sitten saapui.
Ei ehkä se kylän komein mutta tässä näitä kuvia
Prikathan sinne väliin on ängetty. Eilinen ilta meninkin tuota pestessä. Tänään jos kerkeis vielä öljypohjan irrotella.
Ei ehkä se kylän komein mutta tässä näitä kuvia
Prikathan sinne väliin on ängetty. Eilinen ilta meninkin tuota pestessä. Tänään jos kerkeis vielä öljypohjan irrotella.
unique- Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi
Vs: DB 1200 kysymyksiä
No huh, ylittää kyllä minun ymmärrykseni.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Joo, niin minunkin. Mitähän tässä nyt on taas tapahtunut.
Aukasin öljypohjan äsken. Sinne on kurkattu sen sammumisen jälkeen ja keskimmäinen kampiakselin laakeri avattu. Siitä se kansi sitten vielä entisellä omistajalla. Kammessa ei ihmeempiä jälkiä ainakaan siinä kohtaa. Päittäistenkään laakereitten liukupinnoissa ei mitään mahotonta nirskahtamisen jälkeä. Se viimesin käyntikerta kesti kolmisen minuuttia kuulemma, ja sitten oli sammunut.
Pitänee seuraavaksi raivata tietä tuonne kytkimelle päin. Sieltä luulen löytäväni jonkinlaisen erheen. Pultit on kyllä tiukalla mutta ne lisäprikat ei joten aika suuresta heitostahan siitä silloin on kyse.
Aukasin öljypohjan äsken. Sinne on kurkattu sen sammumisen jälkeen ja keskimmäinen kampiakselin laakeri avattu. Siitä se kansi sitten vielä entisellä omistajalla. Kammessa ei ihmeempiä jälkiä ainakaan siinä kohtaa. Päittäistenkään laakereitten liukupinnoissa ei mitään mahotonta nirskahtamisen jälkeä. Se viimesin käyntikerta kesti kolmisen minuuttia kuulemma, ja sitten oli sammunut.
Pitänee seuraavaksi raivata tietä tuonne kytkimelle päin. Sieltä luulen löytäväni jonkinlaisen erheen. Pultit on kyllä tiukalla mutta ne lisäprikat ei joten aika suuresta heitostahan siitä silloin on kyse.
unique- Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Tulisiko tuossa käymättömän kampiakselin takia vauhtipyörä/kytkinasetelma niin ulos, että on pitänyt prikkoja väliin pistää? Varsin mielenkiintoinen ratkaisu kaikkinensa
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Vai oisko kytkimen käpälien säätö persiillään ja painelaakeri ei pääse tarpeeks karkuun niin on prikat laitettu tohon rakoon??
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Kampia ei ole kovin monenlaisia. 990 implessä on pitkäiskukampi ja se saattaa olla mitoilleen sama kuin 1200:ssa, mutta siinä ei ole pyöristyksissä manklauksia ja sitä ei kannata käyttää uudemmisa malleissa. Hieman uudemmassa selectassa on lyhytiskuinen kampi, joka kai sopii paikalleen, mutta kiertokanget jää lyhyiksi. Silläkin moottorin saa kyllä pörisemään jos vaihtaa myös kietokanget ja männät, mutta tehoa on toistakymmentä hepoa vähemmän. 995/996 kampi pitäisi olla ihan sama kuin myös 1210 ja 1390. Kyllä se täytyy olla niin, että kytkinosastolla on jotain pielessä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Siihen olen johtopäätöksissäni tullut että siellä kytkinosastolla lienee se hämminki kuitenkin.
En oikeen jaksa uskoa että löytyy sellainen kampiakseli minkä muut mitat on kohillaan mutta olisi vain pitempi päädystä. Toki mahdollistahan sekin. Entinen omistaja lupaili ettiskelevänsä jos löytää vielä sen entisen kammen niin vois ainakin ulkonäöllisesti sitä vertailla.
Ei vaan oikeen nyt just kerkee tuota laitosta purkamaan ainakaan suuremmissa määrin. Pitänee tehä tuo kattoremontti loppuun ja sitten ainakin kurkata sinne, jos se nyt onnistuu niinkuin luulen että ~tankki pois niin saa sen päällimmäisen palasen pois. Voi olla että pitää kiristää noi kuormaajan aisat sinne taka-akseliin ekana ettei katkea koko rakkori kun on sinne päälle samaan kohtaan laitettu viistetty latikan palanen noin niinkun rikkojen kaveriksi tekemään rakoa.
Toki tuota kytkimen akselia voisin kojettaa liikutella että tuntuuko siinä välystä saatikka liikkuuko se ollenkaan.
En oikeen jaksa uskoa että löytyy sellainen kampiakseli minkä muut mitat on kohillaan mutta olisi vain pitempi päädystä. Toki mahdollistahan sekin. Entinen omistaja lupaili ettiskelevänsä jos löytää vielä sen entisen kammen niin vois ainakin ulkonäöllisesti sitä vertailla.
Ei vaan oikeen nyt just kerkee tuota laitosta purkamaan ainakaan suuremmissa määrin. Pitänee tehä tuo kattoremontti loppuun ja sitten ainakin kurkata sinne, jos se nyt onnistuu niinkuin luulen että ~tankki pois niin saa sen päällimmäisen palasen pois. Voi olla että pitää kiristää noi kuormaajan aisat sinne taka-akseliin ekana ettei katkea koko rakkori kun on sinne päälle samaan kohtaan laitettu viistetty latikan palanen noin niinkun rikkojen kaveriksi tekemään rakoa.
Toki tuota kytkimen akselia voisin kojettaa liikutella että tuntuuko siinä välystä saatikka liikkuuko se ollenkaan.
unique- Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Se viistetty latikka kuuluu kytkinkopan ja lohkon väliin,elä hukkaa. K915674 WEDGE clutch housing.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Eikös se ero ollu mäntiissä lyhytisku 990 moottorissa verrattuna 3,6 litrasiin,kiertokanget samat mutta tapin yläpuolinen osa paksumpi ja sitten 990 märkäputkikoneessa on jo erikokoiset kaulatki kiertokankiille.
Veikkaan että ulosoton kytkinlevy on väärinpäin ja kone on vängellä vedetty pulteilla kasaan. ,voi olla että moottori ei olekkaan jumissa vaan voimanottolinjan takapäästä laakeri palanu poroksi.
Veikkaan että ulosoton kytkinlevy on väärinpäin ja kone on vängellä vedetty pulteilla kasaan. ,voi olla että moottori ei olekkaan jumissa vaan voimanottolinjan takapäästä laakeri palanu poroksi.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Juu, niin se onkin, lyhytiskukoneen männät ei käy ristiin pitkäiskukoneen kanssa, kiertokanget on samat. Jos ulosoton levy on väärin päin niin painaako se ulosottovaihteenstoon menevää pitkää akselia tiukalle jos systeemin niputtaa väkisin? Meidän kylällä yksi kytkinremonttimies veti taljalla kasan 990 selectan ja kun siellä ei ollut boorit kohdallaan niin akseli pukkasi ulosottovaihteen takaseinään reijän.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Tietysti remonttimiehiä on monenlaisia, mutta eikö tuossa vaiheessa pitäsi hälytyskellojen soida ja kovaa, kun kone ei mene nippuun suosiolla Prikat vielä väliin
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Juuh, se ei kaikilta aina sujahda. Useammin taitaa kuitenkin tulla romua purkaessa kuin kootessa. Ittekkin on joskus pitänyt jotain zydeemiä purkaessa ihmetellä että mikä siellä vielä pitää kiinni vaikka kaikki pultit on omasta mielestä auki.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Totta, itsekin olen tuohon syyllistynyt. Ei pudonnutkaan 1690 taavin öljypohja vaikka mutterit olivat kaikki olevinaan irti. Lievää väkivaltaa jo käytin ennenkuin äkkäsin, Imuputken sihtiverkkohan se siellä Onneksi ei särkynyt
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Joo,jos vo-levy on väärinpäin se jää noin parisenttiä auki,sitten jos pulteilla vedättää on takapään laakeri tiukoilla,varmasti ahistaa kovasti.
On itelläki vastustanu liittäminen monesti,jos levyn pooriin tulee tunto on kasaansaaminen sen jälkeen vaikeaa.
Outoa kampetta purkaissa pitää olla jämynä että ei tuu tuhoa kun jää joku pultitus kiinni,ei kovin pitkiä kankia kannattas käyttää.
On itelläki vastustanu liittäminen monesti,jos levyn pooriin tulee tunto on kasaansaaminen sen jälkeen vaikeaa.
Outoa kampetta purkaissa pitää olla jämynä että ei tuu tuhoa kun jää joku pultitus kiinni,ei kovin pitkiä kankia kannattas käyttää.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Kunnon remonttireiska ollut asialla. Kannattaa varautua muihinkin vähintään yhtä pysäyttäviin patentteihin ko koneessa.
Itelläkin on semmonen muistikuva että 3.2 ja 3.6 koneen litratilavuus ero on tehty mäntiä muuttamalla. Selvittelin asiaa kun etsiskelin yhteen konevikaseen 990 lohkokoneeseen osia/kokonaan uutta.
V-M kirjoitti:Eikös se ero ollu mäntiissä lyhytisku 990 moottorissa verrattuna 3,6 litrasiin,kiertokanget samat mutta tapin yläpuolinen osa paksumpi ja sitten 990 märkäputkikoneessa on jo erikokoiset kaulatki kiertokankiille.
Itelläkin on semmonen muistikuva että 3.2 ja 3.6 koneen litratilavuus ero on tehty mäntiä muuttamalla. Selvittelin asiaa kun etsiskelin yhteen konevikaseen 990 lohkokoneeseen osia/kokonaan uutta.
Ihmettelin samaa kun tein öljypumppuremonttia tohon kuusmukiseen, en kylläkään alkanut väkisin repimään. Silmäkouraan ja ettimään ni löyty sieltä paskakerroksen alta ne sihdin kiinnityspultit.Rokressi kirjoitti:Totta, itsekin olen tuohon syyllistynyt. Ei pudonnutkaan 1690 taavin öljypohja vaikka mutterit olivat kaikki olevinaan irti. Lievää väkivaltaa jo käytin ennenkuin äkkäsin, Imuputken sihtiverkkohan se siellä Onneksi ei särkynyt
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Eilen kerkesin vähän käydä purkamassa tuota. Tankin otin pois ja aukasin sen kytkinkopan pultit. Se ei ilmeisesti mahdu sieltä pois ihan noinvaan?
Löytyykö tuohon jostain päin internettiä räjäytyskuvia?
Löytyykö tuohon jostain päin internettiä räjäytyskuvia?
unique- Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Pitköhän siinä nostaa ohjausvaihde ylös kotelostaan kun siellä on pari pulttia kotelon sisäpuolella??? On niin pitkä aika kun on tullut katsottua sinne sisään ettei muistu enää mieleen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Agritekin sivuilta pääsee suoraan Casen varaoas online kuvastoon.
http://www.agritek.fi/caseih_varaosat
Sivulla olevassa palkissa luke CaseIH online varaosakuvasto,
Klikkaa palkkia ja Model ruutuun 1200 niin aukeaa hakemisto
Tuolla tekstillä aukeaa oikea kirjanen.1200 DAVID BROWN SELECTAMATIC TRACT.
http://www.agritek.fi/caseih_varaosat
Sivulla olevassa palkissa luke CaseIH online varaosakuvasto,
Klikkaa palkkia ja Model ruutuun 1200 niin aukeaa hakemisto
Tuolla tekstillä aukeaa oikea kirjanen.1200 DAVID BROWN SELECTAMATIC TRACT.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Pistä vaan poikki se heti,tuo runko yhdessä korjaus on ollu ideana traktorin perussuunnittelun aikana aikanaan taavetissa ,mutta kun tekniikkaa on tullut lisää uudempiin niin yläkautta teko on työläämpää kun katkaisun kautta tehtävä korjaus.
Vaihteiston kaksvaipparatkaisu myös on tuon saman suunnittelun tuloksia,maajussit on voinu pihalla ottaa vaihteiston irti ja käyttää sen korjauksilla huollossa jos eivät ole ite osanneet korjata,kyllähän siinä ajatusta on ollu.
Vaihteiston kaksvaipparatkaisu myös on tuon saman suunnittelun tuloksia,maajussit on voinu pihalla ottaa vaihteiston irti ja käyttää sen korjauksilla huollossa jos eivät ole ite osanneet korjata,kyllähän siinä ajatusta on ollu.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Noooniiiin.
Nyt vihtoin ja viimein löyty aikaa tähänkin hommaan. Tällä viikolla parina iltana valmistelin tuon katkaisua ja tänään pistettiin sitten david poikki. Kiitokset remppakavereille jupolle ja jontulle.
Eli tuon voimanoton levy oli ilmeisesti väärinpäin tuolla....
Joutu paikoillaan purkamaan tuon kytkinasetelman irti vauhtipyörästä, sen verran kovin oli booreistaan kiinni tuo levy. Siinä rytkässä tuo voimanoton akseli tuli aika pitkälle ulos vaihteistosta. Meni kyllä työntämällä takaisin ja ulosotto pyörii ihan ok. Ei kait siellä ole vaihdelaatikon puolella jotain mikä olisi voinut tuossa rytäkässä hajota?
Nyt vihtoin ja viimein löyty aikaa tähänkin hommaan. Tällä viikolla parina iltana valmistelin tuon katkaisua ja tänään pistettiin sitten david poikki. Kiitokset remppakavereille jupolle ja jontulle.
Eli tuon voimanoton levy oli ilmeisesti väärinpäin tuolla....
Joutu paikoillaan purkamaan tuon kytkinasetelman irti vauhtipyörästä, sen verran kovin oli booreistaan kiinni tuo levy. Siinä rytkässä tuo voimanoton akseli tuli aika pitkälle ulos vaihteistosta. Meni kyllä työntämällä takaisin ja ulosotto pyörii ihan ok. Ei kait siellä ole vaihdelaatikon puolella jotain mikä olisi voinut tuossa rytäkässä hajota?
unique- Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi
Vs: DB 1200 kysymyksiä
Pitkän akselin takapäässä on booriholkki jolla voima siirretään ulosottovaihteistoon. En ole ihan varma, että mahtuuko se putoamaan pois akselilta kun pitkän akselin vetää etenpäin, mutta tässä tapauksessa niin ei ole ainakaan käynyt jos ulosotto pyörii akselista normaalisti. Sehän menee putkea pitkien edestä perään, välillä siellä ei ole mitään mikä voisi pudota tai mennä väärään asentoon. Katselin kuvassa tuota akselin päätä, että onko se ihan ok kampiakselin silmälaakeriin? Kuvasta se ei kovin selvästi näy. Levyn napakin näyttää olevan halkeillut vähän sieltä ja täältä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Sivu 1 / 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Similar topics
» 880 kysymyksiä
» DB 1290 -80 Kysymyksiä!
» 1210 Asiaa
» DB 995.Kysymyksiä koneremonttiin.
» Kysymyksiä tietäjille
» DB 1290 -80 Kysymyksiä!
» 1210 Asiaa
» DB 995.Kysymyksiä koneremonttiin.
» Kysymyksiä tietäjille
Sivu 1 / 10
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa