Case 1594 turbotus
5 posters
Sivu 1 / 1
Case 1594 turbotus
olis tommonen Case 1594 vm.84 vakiona n.97 hv ja olis vähän tarkotus turbottaa se..moottori on 5,4 litranen kutoskone .
samaa mallia myydään kuulemma myös turbotettuna jossa n.112 hv mutta kysymys kuuluukin onko kellään tietoa mitä eroa on siinä turbomallin koneessa?onko moottorin sisuskaluissa eroa ja minkälainen turbo tohon olis sopiva? ja mistä öljynkierto?
kaikki vastaukset ja tiedot otetaan mieluusti vastaan:)
samaa mallia myydään kuulemma myös turbotettuna jossa n.112 hv mutta kysymys kuuluukin onko kellään tietoa mitä eroa on siinä turbomallin koneessa?onko moottorin sisuskaluissa eroa ja minkälainen turbo tohon olis sopiva? ja mistä öljynkierto?
kaikki vastaukset ja tiedot otetaan mieluusti vastaan:)
case15944- Viestien lukumäärä : 6
Vs: Case 1594 turbotus
Moottori on täysin sama ,männät,venttiilt laakerit ym kuin 1694:ssa.
Voitelun voi ottaa esim öljykellon liitännästä T-haaralla tai porata reikä vataavaan kohtaan kuin 1694:n lohkossa.
Paluuputkelle reikä kuin turbolohkossa tai venttiilikopankanteen liitäntä.
Turboja löytyy joka lähtöön. Schwitzer S2B ainakin käy.
Voitelun voi ottaa esim öljykellon liitännästä T-haaralla tai porata reikä vataavaan kohtaan kuin 1694:n lohkossa.
Paluuputkelle reikä kuin turbolohkossa tai venttiilikopankanteen liitäntä.
Turboja löytyy joka lähtöön. Schwitzer S2B ainakin käy.
Vieraili- Vierailija
Vs: Case 1594 turbotus
Case1594 kirjoitti:Moottori on täysin sama ,männät,venttiilt laakerit ym kuin 1694:ssa.
Voitelun voi ottaa esim öljykellon liitännästä T-haaralla tai porata reikä vataavaan kohtaan kuin 1694:n lohkossa.
Paluuputkelle reikä kuin turbolohkossa tai venttiilikopankanteen liitäntä.
Turboja löytyy joka lähtöön. Schwitzer S2B ainakin käy.
kiitos ,noilla tiedoilla jo teen tosi paljon:) mutta viel sen verran että minkähänlaiset ahdot uskaltas laittaa?ei varmaan hirveesti mut oisko joku 0,8 ? hukkaportilla vai ilman ? ja voihan vakiosarjasta muokata sit turbolle et hitsaa vaan uuden laipan siihen?
case15944- Viestien lukumäärä : 6
Vs: Case 1594 turbotus
Onko öljypumpuissa eroa? Eikös kuutosissa ole olemassa kahta eri leveyttä hammaspyörissä?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case 1594 turbotus
Turbottomissa kuutosissa on muistaakseni 7/8" hammasratas ja 1690 Turbossa ja 94-sarjan koneissa 1".Eli öljypumppu on sama.
Vieraili- Vierailija
Turbo-Caseista
Mitenkäs tämän Schwitzer S2B:n kanssa, onko se liian iso 1394:ään, joka mulla odottelee kevään jäljiltä edelleen uutta turboa? Vanha teki klassiset eli ryhtyi falskaamaan imu- ja pakopuolelle öljyjänsä.
t.
Kauko Ollila
Mäntsälä
t.
Kauko Ollila
Mäntsälä
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: Case 1594 turbotus
Suurehko on tuo s2 b pesä 3,6 litran koneeseen,tehty 6 litraan asti, minulla olis ehjä 1394 switseri hyllyssä kohtuulliseen hintaan,toki uusi on aina uusi.
Kannattaa pikkusen varoa tuon 1594 turbotuksen kans,jotta eii liikoja siitä ota,lämpökuormat nousee hurjasti jos pistää pollen ahtaalle,jos homma tehtäis oikein,pitäisi myös painetta nostaa öljypumpusta turbotuksen yhteyressä,moottorinöljyn lauhrutin asentaa jne,jos meinaa oikeesti ja lujaa tehdä töitä.
Kumpi vaihteisto on tuossa turbotukseen jonottavassa orhissa.
Kannattaa pikkusen varoa tuon 1594 turbotuksen kans,jotta eii liikoja siitä ota,lämpökuormat nousee hurjasti jos pistää pollen ahtaalle,jos homma tehtäis oikein,pitäisi myös painetta nostaa öljypumpusta turbotuksen yhteyressä,moottorinöljyn lauhrutin asentaa jne,jos meinaa oikeesti ja lujaa tehdä töitä.
Kumpi vaihteisto on tuossa turbotukseen jonottavassa orhissa.
Vierailija- Vierailija
Vs: Case 1594 turbotus
mites noissa perä ja laatikko kestää yleisesti ottaen jos on se nopeutettu malli vielä?
Hartsa996- Viestien lukumäärä : 39
Ikä : 38
Paikkakunta : Veteli
switsi
quote ...minulla olis ehjä 1394 switseri hyllyssä kohtuulliseen hintaan,toki uusi on aina uusi...
Case 1690, lähetin yks.viestin tuosta.
t. Kauko Ollila
Case 1690, lähetin yks.viestin tuosta.
t. Kauko Ollila
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: Case 1594 turbotus
Nopeutuksesta en tiedä mutta kyllä tuo 1594:sen perä kestää ihan saman kun 1690T ja 1694 eli sen +110hp.Hartsa996 kirjoitti:mites noissa perä ja laatikko kestää yleisesti ottaen jos on se nopeutettu malli vielä?
Kannattaa varmaan laittaa öljynauhdutin niinkuin noissa tehdasturpoissakin on.
Eikös kuutosissa ole alunperin holsetin turbot?
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Case 1594 turbotus
Kattelin tarkemmin tuon Switzer s2b turbon käyttökohteita,onkohan tuo nyt olleskaan tämän kokoluokan traktoriin tarkoitettu turbo,näyttääs olevan asennettuina sierrra kokoluokan peleihin ja opeleihin,pieniin autoihin,yleensäkki autoihin,silloin voi pakopesä olla niin pieni että sulaa männät kun laittaa koneen töihin kunnolla,ei vaikuta kyllä työkoneen turbolta ,voin olla viärässäkin eipä sillä.
Kannattaa ostaa sellainen holset mikä siinä on alkujaan ollut,siinä on iso pakopesä,mm. Marjakankaaltahan niitä löytyy ja turboliikkeistä yleensä,en alkais riskeeraamaan jos ite olisin laittamassa turboa.
Noin neljänlitran koneen ja kuudenlitran koneen turbon erottaa heti pakopesästä,pienemmässä lähes puolet kapeampi ja kuutosiin tarkoitetussa siinä pesässä on jo tasaista pintaa kun on niin levveä pesä.
Kannattaa ostaa sellainen holset mikä siinä on alkujaan ollut,siinä on iso pakopesä,mm. Marjakankaaltahan niitä löytyy ja turboliikkeistä yleensä,en alkais riskeeraamaan jos ite olisin laittamassa turboa.
Noin neljänlitran koneen ja kuudenlitran koneen turbon erottaa heti pakopesästä,pienemmässä lähes puolet kapeampi ja kuutosiin tarkoitetussa siinä pesässä on jo tasaista pintaa kun on niin levveä pesä.
Vierailija- Vierailija
Vs: Case 1594 turbotus
Taitaa turbon mitoituksessa olla läpi menevä kaasumäärä ja tarvittava ahtopaine aika määrääviä tekijöitä. Jos 3.6 litrainen käy 2400 kiekkaa minuutissa niin 1,8 litraisesta moottorista menee suunnilleen sama pakokaasumäärä ulos kaasu pohjassa 4800 kierroksella, eli hyvässä vedossa.
Teholukemat on jälkimmäisessä isommat mutta traktorin moottorissa tietenkin kuumaa pakokaasua riittää äestyksessä tuntikausiksi kun auton moottori ottaa huipputehoja vain kiihdytyksessä.
Palotilan ja männän pään lämpötila riippuu enimmäkseen siitä miten paljon polttoainetta palaa joka iskulla. Sieltähän se lämpö on peräisin. Mitä isompi lataus, sen kuumempi pakokaasu ja korkeampi teho, niinhän se moottorissa menee. Kun aattelee miten pienestä raosta ja miten äkkiä pakokaasun pitää sännätä ulos palotilasta niin turbon aiheuttama vastus ei ole siihen nähden kovin merkittävä.
Turboviivettä ei ole tullut koskaan tarkkaan mietittyä, mutta kuitenkin sen täytyy olla niin, että jos roottori on kovin massiivinen niin sen kierrosluku mukautuu hitaasti pakokaasun määrän muutokseen, varsinkin jos turbossa pitää olla korkeat kierrokset ahtopaineen aikaansaamiseksi. Siksi iso ahdin ei oiken pelitä pienessä moottorissa.
Teholukemat on jälkimmäisessä isommat mutta traktorin moottorissa tietenkin kuumaa pakokaasua riittää äestyksessä tuntikausiksi kun auton moottori ottaa huipputehoja vain kiihdytyksessä.
Palotilan ja männän pään lämpötila riippuu enimmäkseen siitä miten paljon polttoainetta palaa joka iskulla. Sieltähän se lämpö on peräisin. Mitä isompi lataus, sen kuumempi pakokaasu ja korkeampi teho, niinhän se moottorissa menee. Kun aattelee miten pienestä raosta ja miten äkkiä pakokaasun pitää sännätä ulos palotilasta niin turbon aiheuttama vastus ei ole siihen nähden kovin merkittävä.
Turboviivettä ei ole tullut koskaan tarkkaan mietittyä, mutta kuitenkin sen täytyy olla niin, että jos roottori on kovin massiivinen niin sen kierrosluku mukautuu hitaasti pakokaasun määrän muutokseen, varsinkin jos turbossa pitää olla korkeat kierrokset ahtopaineen aikaansaamiseksi. Siksi iso ahdin ei oiken pelitä pienessä moottorissa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case 1594 turbotus
Tuossa yläsavossa kolomenjiin kajjjaanin alapuolella on tuttu noita mittauksia teheny,kyllä se pieni pakopesä kumminki nostaa lämpötiloja ,ja on ollu käätännössäki kokkeiluja kuinka käy,hyvin oli palanu kansipahvi 1690 tahvosta 1490 turbolla kun nevalle vei,hetimiten oli pitänä lähtiä poikkeen.
Alaviäntöähän sillä saa kyllä kun roottori pyörii heti tiuhaan,pitäs vaan olla hukkaportti josta ylimiäräinen piääsis poikkeen.
Alaviäntöähän sillä saa kyllä kun roottori pyörii heti tiuhaan,pitäs vaan olla hukkaportti josta ylimiäräinen piääsis poikkeen.
Vierailija- Vierailija
Vs: Case 1594 turbotus
Turbo-productista kun katsoi niin S2B on käytössä Deutzilla 7,2 litran koneissa ,Valmetissa ja Perkinsissä yli 6 litran koneissa.
Vieraili- Vierailija
Vs: Case 1594 turbotus
Sillon se riittää melkein vaikka kuorma-autoihinki,ilmeisesti on nyt niin että se on vaan tuon turbon tyyppinumero ,ja se tilataan eri roottoreilla moottorin ja tehotarpeen mukaan.
Vierailija- Vierailija
Vs: Case 1594 turbotus
Hartsa996 kirjoitti:mites noissa perä ja laatikko kestää yleisesti ottaen jos on se nopeutettu malli vielä?
Kannattaa kuunnella kenttää noissa kestävyys ym. asioissa,monesti asiat on niin että ei savua ilman tulta,käyttäjät tietää tosiasiat .
Entisiä ja nykyisiä kuutosbraunimiehiä kun haastattelet niin sieltä totuus löytyy,niistä sitten teet omat johtopäätökset ja yhteenvedot.
Vierailija- Vierailija
Similar topics
» Case 1594 HS
» Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus
» Case 1594 kokemuksia
» Case 1594 vuotaa nestettä kannen välistä
» 1594 case hydra sift
» Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus
» Case 1594 kokemuksia
» Case 1594 vuotaa nestettä kannen välistä
» 1594 case hydra sift
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa