Case 1594 kokemuksia
+6
Osmo_
exso
outsider
taavettimies
TIKO
Reetuhai2
10 posters
Sivu 1 / 1
Case 1594 kokemuksia
Millainen kone mahtaa olla 1594 Case? Oon etsiskelly traktoria, ja iski tollanen silmään, kun olis etukuormaaja, neliveto ja tehoaki kohtuullisesti. nettikone.com /case/1594/1076275
Onko jotain tyyppivikoja/muuta mitä kannattas kysellä erityisesti? Millaisia tuntimääriä tollasella koneella mahtaa ajella?
Onko jotain tyyppivikoja/muuta mitä kannattas kysellä erityisesti? Millaisia tuntimääriä tollasella koneella mahtaa ajella?
Reetuhai2- Viestien lukumäärä : 12
Vs: Case 1594 kokemuksia
Katselepa noita vanhempia juttuja, 1690 malli vastaa suurelta osin sitä 1594 myös. Kyllä tuon olisin hakenut jos ennen viime joulua ois ollu myynnissä..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Case 1594 kokemuksia
Eli siis voipi olla aikamoinen pommiki. Paljonkos noi kohtuuliset tuntimäärät olis?
Reetuhai2- Viestien lukumäärä : 12
Vs: Case 1594 kokemuksia
Eipä tämän ikäisten koneiden kanssa tarvitse enää tuntimittariin tuijottaa, lukemat voivat olla mitäsattuu hyvin tyypillistä että tuntimittarinvaijeri on katkennut jossain vaiheessa.
Mutta jos mittarissa alkaa olemaan lähempänä 10 000h niin voi sanoa että paikat alkaa olemaan ihan finaalissa, puolta pienemmilläkin tuntimäärillä on tehty jo isoja remontteja.
Hinta on tosiaan naurettavan halpa jos traktori toimii edes jollain lailla ja vielä uudet renkaat, nokkapumppu ym. Siinä jää monta tonnia remonttirahaa verrattuna jos ostaa vaikka nettikoneesta tälläisen 1690:n etukuormaimella http://www.nettikone.com/david-brown/1690/992949 Veikkaampa että tuostakin koneesta löytyy monenmoisia rahareikiä (renkaat) vaikka pyyntihinta on huomattavasti korkeampi.
Kaikkihan tuossa on mahdollista, halvan hinnan perusteella tulee kyllä mieleen että esimerkiksi voimansiirrossa saattaa olla jotain sanomista. Mutta jos työt tekee itse korjauskustannukset kestävät alhaisina ja huonostakin traktorista saa tekemällä kelpo koneen, aikaa ja viitseliäisyyttä se vain vaatii. Ja täältä annetaan kyllä neuvot kasaamiseen vaikka traktorin runko olisi viidessä osassa pajan lattialla.
Mutta jos mittarissa alkaa olemaan lähempänä 10 000h niin voi sanoa että paikat alkaa olemaan ihan finaalissa, puolta pienemmilläkin tuntimäärillä on tehty jo isoja remontteja.
Hinta on tosiaan naurettavan halpa jos traktori toimii edes jollain lailla ja vielä uudet renkaat, nokkapumppu ym. Siinä jää monta tonnia remonttirahaa verrattuna jos ostaa vaikka nettikoneesta tälläisen 1690:n etukuormaimella http://www.nettikone.com/david-brown/1690/992949 Veikkaampa että tuostakin koneesta löytyy monenmoisia rahareikiä (renkaat) vaikka pyyntihinta on huomattavasti korkeampi.
Kaikkihan tuossa on mahdollista, halvan hinnan perusteella tulee kyllä mieleen että esimerkiksi voimansiirrossa saattaa olla jotain sanomista. Mutta jos työt tekee itse korjauskustannukset kestävät alhaisina ja huonostakin traktorista saa tekemällä kelpo koneen, aikaa ja viitseliäisyyttä se vain vaatii. Ja täältä annetaan kyllä neuvot kasaamiseen vaikka traktorin runko olisi viidessä osassa pajan lattialla.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Case 1594 kokemuksia
Tälläkin foorumilla on paljon tyytyväisiä kuutostaavetin omistajia.Useimmat vain ovat hiljaa.Itselläkin niitä on kaksin kappalein 1690 turbo ja turbotettu 1594 hs.
Ei ne mulla tosin missään urakointihommissa ole.
Sehän pitää muistaa että nämä on pääosin 25 vuotta vanhempia pelejä. Ei näitä voi verrata tämän päivän möhköihin.
Eihän uusien traktorien omistajat tällaista foorumiakaan kaipaa.
Jollei mainitsemasi kone ole suohommissa ollut ja vaihdelaatikko ja neliveto pelaa ok niin ei sen ostossa isoja riskejä ole.
Tuo öljypumppu on mainetta huonontanut,mutta sen kun kerran uusii niin ei toista kertaa tarvi.
Kyllä moniin traktorimerkkeihin tehdään isoja remontteja mm 90-luvun valtroihin .Niistä vain ei haluta puhua.Valtran vaihdelaatikolle ei päivää sanota alle kymppitonnin.
Varaosia näihin saa yllättävänkin hyvin ja purkaamoilla on hyvin käytettyä osaa.
Minulle saa soittaakin jos kaipaa lisää käyttökokemuksia.
0400473105
Ei ne mulla tosin missään urakointihommissa ole.
Sehän pitää muistaa että nämä on pääosin 25 vuotta vanhempia pelejä. Ei näitä voi verrata tämän päivän möhköihin.
Eihän uusien traktorien omistajat tällaista foorumiakaan kaipaa.
Jollei mainitsemasi kone ole suohommissa ollut ja vaihdelaatikko ja neliveto pelaa ok niin ei sen ostossa isoja riskejä ole.
Tuo öljypumppu on mainetta huonontanut,mutta sen kun kerran uusii niin ei toista kertaa tarvi.
Kyllä moniin traktorimerkkeihin tehdään isoja remontteja mm 90-luvun valtroihin .Niistä vain ei haluta puhua.Valtran vaihdelaatikolle ei päivää sanota alle kymppitonnin.
Varaosia näihin saa yllättävänkin hyvin ja purkaamoilla on hyvin käytettyä osaa.
Minulle saa soittaakin jos kaipaa lisää käyttökokemuksia.
0400473105
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Case 1594 kokemuksia
Kurkkasin noita myynnissä olevan 1594:n kuvia.
Positiivista tosiaan uudehkot renkaat,niitä ei alle 2000 euron saa.
Vanteiden reunat ehjät, suorat ++
Lokasuojat aika siistit ja toisen puolen porras suorahko.
Pohjapanssari suojannut alustaa.
Positiivista tosiaan uudehkot renkaat,niitä ei alle 2000 euron saa.
Vanteiden reunat ehjät, suorat ++
Lokasuojat aika siistit ja toisen puolen porras suorahko.
Pohjapanssari suojannut alustaa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Case 1594 kokemuksia
Tuli eilen ehtoolla käytyä tekemässä pientä tuttavuutta kyseisen 1594 kanssa.Ulkokuoreen ei voi tuijottaa,tekniikka tuntui ihan hyvältä pienellä koeajolla.Ohjaus kunnossa eikä vaihteisto antanut näpeille.Etukuormaaja liitetty traktorin omiin liittimiin.Kumit hyvässä kunnossa.Mittarit oli vaitonaiset,mut latauksen ja öljypaineen valot toimii.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: Case 1594 kokemuksia
Kuutostaavetti on pieniruokainen ja varsinkin turbolla varustettuna tosi mukava käyttää,kunhan on pumppu ja suuttimet kunnossa.
Tuskin löytyy pieniruokaisempaa kuutosta.Kuitenkin noissa on helposti 120 heppaa käytössä.
Engelsmannien clubi-palstalla on paljon tyytyväisiä kuutostaavetti-miehiä.Sillä voi käydä lukemassa juttuja jos engelska sujuu.
Tuskin löytyy pieniruokaisempaa kuutosta.Kuitenkin noissa on helposti 120 heppaa käytössä.
Engelsmannien clubi-palstalla on paljon tyytyväisiä kuutostaavetti-miehiä.Sillä voi käydä lukemassa juttuja jos engelska sujuu.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Case 1594 kokemuksia
Tossa kuulemma on 1 toiminen etukuormaaja, millanen homma/kuinka kallis on saada siittä kakstoiminen?
Reetuhai2- Viestien lukumäärä : 12
Vs: Case 1594 kokemuksia
Sylinterin voi saada parilla satasella mutta uusi venttiilistö voi maksaa sitten enempi.
Tarkentava kysymys, miksi etukuormaimen pitää välttämättä olla kaksitoiminen? Itse en heti kyllä keksi, etenkään kun kyseessä on jo enempi vähempi harraste traktori jossa kuormain on. Itse kuormaan kutostaavetilla vuosittain parisataa mottia aumakompostia, joitain kuormia salaojahiekkaa ym. Talvisin lumien lykkiminen onnistuu mukavasti ilman mitään eturenkaat ilmassa painatusta etukuormaimella, sopivan ottavalla kauhan kulmalla irtoaa kyllä ihan riittävästi. Meidän etukuormain on kyllä kaksitoiminen mutta kun kauhankulma on oikea penkkaan mentäessä ei kaksitoimisuudesta ole juurikaan hyötyä, kellunta asentoa käyttäisin kyllä jos sellainen löytyisi ek:n venttiilistöstä.
Tarkentava kysymys, miksi etukuormaimen pitää välttämättä olla kaksitoiminen? Itse en heti kyllä keksi, etenkään kun kyseessä on jo enempi vähempi harraste traktori jossa kuormain on. Itse kuormaan kutostaavetilla vuosittain parisataa mottia aumakompostia, joitain kuormia salaojahiekkaa ym. Talvisin lumien lykkiminen onnistuu mukavasti ilman mitään eturenkaat ilmassa painatusta etukuormaimella, sopivan ottavalla kauhan kulmalla irtoaa kyllä ihan riittävästi. Meidän etukuormain on kyllä kaksitoiminen mutta kun kauhankulma on oikea penkkaan mentäessä ei kaksitoimisuudesta ole juurikaan hyötyä, kellunta asentoa käyttäisin kyllä jos sellainen löytyisi ek:n venttiilistöstä.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Case 1594 kokemuksia
Olen muuttanu muutamia kuormaajia ihan viimeaikoinaki kakstoimiseksi,sylinterit maksaa mallin mukaan teetettynä mittatilaustyönä noin 700-900e pari,oikea venttiili mekaanisella yksivipuohjauksella putkineen ja nipponeen noin 700-800e ja sitten toiset putkitukset teräs/ kumiputkilla sylintereille noin 200e.
Noitaluokkia se kustantaa jos uusista osista tehdään kunnolla.
Noitaluokkia se kustantaa jos uusista osista tehdään kunnolla.
Vieraili- Vierailija
Vs: Case 1594 kokemuksia
Paljonko tollanen Case sitte vakiona kulkee? Konedatassa luki että nimelliskierroksilla 30km/h, ja maksimikierroksilla 35km/h. Luin jostain että Case kulkis 25km/h?
Sitten selvennätte, mitä meinaa esim. nimelliskierrokset?
Ja onko Case janoinen? Millanen vaihdelaatikko on? Toimiiko samallalailla kun esim. Valmetissa?
Jos me mennään tota Casee hakee niin se täytys ajaa sitte joku +100km kotiin. Kun ei äitin Sprintterilla sentään ihan sitä viitti vetää.
Sitten selvennätte, mitä meinaa esim. nimelliskierrokset?
Ja onko Case janoinen? Millanen vaihdelaatikko on? Toimiiko samallalailla kun esim. Valmetissa?
Jos me mennään tota Casee hakee niin se täytys ajaa sitte joku +100km kotiin. Kun ei äitin Sprintterilla sentään ihan sitä viitti vetää.
Reetuhai2- Viestien lukumäärä : 12
Vs: Case 1594 kokemuksia
Pieniruokainen ,nimelliskierrokset on max 2400 rpm.
Tuo lienee kovalaatikkoinen (ei hydra-shift) kulkee 25-27 km/h.
Oikealla kädellä on päävaihdevipu jossa 1,2,3 ja pakki.
Vasemmalla kädellä aluevaihdevivut.
Vaihteita on riittävästi ja laatikko on valovuoden parempi kuin valmetissa.
Tuo lienee kovalaatikkoinen (ei hydra-shift) kulkee 25-27 km/h.
Oikealla kädellä on päävaihdevipu jossa 1,2,3 ja pakki.
Vasemmalla kädellä aluevaihdevivut.
Vaihteita on riittävästi ja laatikko on valovuoden parempi kuin valmetissa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Case 1594 kokemuksia
Mutta mitä se sitte meinaa kun on nimelliskierrokset, ja maksimikierrokset? Miksi on ne nimellikierrokset, ja mitä ne niinku meinaa? Ja todellaki jos me ostetaan se ni se pitäs sitte ajaa +100km tänne, tuleekoha siitäkää mitää...
Reetuhai2- Viestien lukumäärä : 12
Vs: Case 1594 kokemuksia
Nimelliskierrosluku = Kierrosluku jolla moottori antaa suurimman tehon (moottorin kierrosluku laskee tähän, kun kaasu on pohjassa ja moottoria kuormitetaan täysin)
Maksimikierrosluku = Kierrosluku jota moottori ottaa silloin, kun se on ilman kuormitusta (paikallaan kaasu pohjassa tai ajettaessa loivassa alamäessä)
Maksimikierrosluku = Kierrosluku jota moottori ottaa silloin, kun se on ilman kuormitusta (paikallaan kaasu pohjassa tai ajettaessa loivassa alamäessä)
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1594 kokemuksia
100 km ajamalla ei ole mikään temppu. Olen itse käynyt parikin kertaan vanhan voiman päivillä hitaammalla 1200:lla 90 km/ sivu, siis 180 kilsaa samalle päivälle juhlahumjen lisäksi. On siinä aikaa katsella maisemia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case 1594 kokemuksia
Pidempiäkin matkoja on ajettu päivässä etana taavetilla, katselet vaan koneen suunnilleen kuntoon ennen lähtöä, varmistat että polttoainesuodattimet ovat ok tai vaihdat uudet, tarkistelet kaikki öljyt ja nesteet ja otat mukaan kumpiakin jos sattuu vuotamaan vähän, aina ei voi olla 100% varma kun tuntemattomalla vanhalla traktorilla lähtee liikenteeseen.
Meidän pihasta lähti juuri kopsakka 995 DB 80km maantietaipaleelle uudelle omistajalle, matka sujunee täysin ongelmitta onhan tuo kone nähnyt eräitäkin tiekilometrejä aikaisemminkin.
Meidän pihasta lähti juuri kopsakka 995 DB 80km maantietaipaleelle uudelle omistajalle, matka sujunee täysin ongelmitta onhan tuo kone nähnyt eräitäkin tiekilometrejä aikaisemminkin.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Case 1594 kokemuksia
[quote="outsider"]Tälläkin foorumilla on paljon tyytyväisiä kuutostaavetin omistajia.Useimmat vain ovat hiljaa.Itselläkin niitä on kaksin kappalein 1690 turbo ja turbotettu 1594 hs.
Ei ne mulla tosin missään urakointihommissa ole.
Sehän pitää muistaa että nämä on pääosin 25 vuotta vanhempia pelejä. Ei näitä voi verrata tämän päivän möhköihin.
Eihän uusien traktorien omistajat tällaista foorumiakaan kaipaa.
Jollei mainitsemasi kone ole suohommissa ollut ja vaihdelaatikko ja neliveto pelaa ok niin ei sen ostossa isoja riskejä ole.
Tuo öljypumppu on mainetta huonontanut,mutta sen kun kerran uusii niin ei toista kertaa tarvi.
Kyllä moniin traktorimerkkeihin tehdään isoja remontteja mm 90-luvun valtroihin .Niistä vain ei haluta puhua.Valtran vaihdelaatikolle ei päivää sanota alle kymppitonnin.
Varaosia näihin saa yllättävänkin hyvin ja purkaamoilla on hyvin käytettyä osaa.
Minulle saa soittaakin jos kaipaa lisää käyttökokemuksia.
0400473105[/quote]
Ai että ei tällästä foorumia... Meillä o yks taavi ja se on mun oma, kyllä mää nieluummin ajan kyllä valtran teellä, mutta taavetti on joskus mukava. Ja siin on kyllä 300hv ja laatikko kestää... tosin taavetti o melkee vakio. Voinkos kysyä tässä että saako 1210 nopeempia välejä? Niin et kulkis ees lähelle 40?
Ei ne mulla tosin missään urakointihommissa ole.
Sehän pitää muistaa että nämä on pääosin 25 vuotta vanhempia pelejä. Ei näitä voi verrata tämän päivän möhköihin.
Eihän uusien traktorien omistajat tällaista foorumiakaan kaipaa.
Jollei mainitsemasi kone ole suohommissa ollut ja vaihdelaatikko ja neliveto pelaa ok niin ei sen ostossa isoja riskejä ole.
Tuo öljypumppu on mainetta huonontanut,mutta sen kun kerran uusii niin ei toista kertaa tarvi.
Kyllä moniin traktorimerkkeihin tehdään isoja remontteja mm 90-luvun valtroihin .Niistä vain ei haluta puhua.Valtran vaihdelaatikolle ei päivää sanota alle kymppitonnin.
Varaosia näihin saa yllättävänkin hyvin ja purkaamoilla on hyvin käytettyä osaa.
Minulle saa soittaakin jos kaipaa lisää käyttökokemuksia.
0400473105[/quote]
Ai että ei tällästä foorumia... Meillä o yks taavi ja se on mun oma, kyllä mää nieluummin ajan kyllä valtran teellä, mutta taavetti on joskus mukava. Ja siin on kyllä 300hv ja laatikko kestää... tosin taavetti o melkee vakio. Voinkos kysyä tässä että saako 1210 nopeempia välejä? Niin et kulkis ees lähelle 40?
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: Case 1594 kokemuksia
Kyllähän kaikki rikki saa, riippuu miten käytetään. Valtran laatikkokin kestää aikansa, mutta jossain vaiheessa sillekin tulee tunnit täyteen ja remppa maksaa taatusti enemmän ku taavin lootaremppa.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1594 kokemuksia
Näköjään toi Case meni jo, mutta mites tämä http://www.nettikone.com/david-brown/1690/1079902 ?
Mitä eroja on, mitä pitäs tarkastella?
Mitä eroja on, mitä pitäs tarkastella?
Reetuhai2- Viestien lukumäärä : 12
Similar topics
» Case David Brown 1594
» Case 1594 HS
» Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus
» Case 1594 turbotus
» Case/DB 1594 HS kysymys
» Case 1594 HS
» Case 1594 4wd vm.84 Portaalipyörästön voimapurun muodostus
» Case 1594 turbotus
» Case/DB 1594 HS kysymys
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa