1390 vm84 muutama "murhe"
3 posters
Sivu 1 / 1
1390 vm84 muutama "murhe"
En ole oikein traktori tuntija, joten muutama asia askarruttaa. Kyseessävm 84 1390 takaveto ja takapäästä kun täyttää öljyt piripintaan, niin takaakselin päällä oleva mittatikku ei ole edes kastunut?, kun traktoria käyttää tikun kärki on edes hiukan kastunut? Mistä voisi johtua?
Myös kaksi kertaa hydraulipumpusta tullut öljyt ajossa ulos, ensin murtui vasemmalla puolella oleva (siis keulan pumpun) liitosputki, se vahvistettiin ja juotettiin kiinni, sen jälkeen jälleen jonkunmoisen maantie ajon aikana petti sama sauma, mutta vain o-rengastiiviste.
Ihan kuin olisi hirmuiset paineet päällä ja kun kun kone kierroksilla maantieajossa, puskisi väkisin jostakin paineet ulos?
Myös kaksi kertaa hydraulipumpusta tullut öljyt ajossa ulos, ensin murtui vasemmalla puolella oleva (siis keulan pumpun) liitosputki, se vahvistettiin ja juotettiin kiinni, sen jälkeen jälleen jonkunmoisen maantie ajon aikana petti sama sauma, mutta vain o-rengastiiviste.
Ihan kuin olisi hirmuiset paineet päällä ja kun kun kone kierroksilla maantieajossa, puskisi väkisin jostakin paineet ulos?
Case1390 84- Viestien lukumäärä : 5
Vs: 1390 vm84 muutama "murhe"
Case1390 84 kirjoitti:En ole oikein traktori tuntija, joten muutama asia askarruttaa. Kyseessävm 84 1390 takaveto ja takapäästä kun täyttää öljyt piripintaan, niin takaakselin päällä oleva mittatikku ei ole edes kastunut?, kun traktoria käyttää tikun kärki on edes hiukan kastunut? Mistä voisi johtua?
Myös kaksi kertaa hydraulipumpusta tullut öljyt ajossa ulos, ensin murtui vasemmalla puolella oleva (siis keulan pumpun) liitosputki, se vahvistettiin ja juotettiin kiinni, sen jälkeen jälleen jonkunmoisen maantie ajon aikana petti sama sauma, mutta vain o-rengastiiviste.
Ihan kuin olisi hirmuiset paineet päällä ja kun kun kone kierroksilla maantieajossa, puskisi väkisin jostakin paineet ulos?
Kuinkas piripintaan olet täyttänyt? Kyllä sinne öljyä menee, sen verran kun tikku kastuu tarpeeksi.En nyt tarkkaan muista tuon pikkuisen taavin litroja, olisko 27-32 ltr sinne. Tuosta pumpun jälkeisestä paineputkesta sen verran,siellähän koko ajan painetta ainakin 140 bar, joten kyllähän se heikosta paikasta ulos tulee. Jos jotai paikkaa aukoo, aina uusi o-rengas paikkaansa. Ne on kertakäyttöisiä.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1390 vm84 muutama "murhe"
Pumpun paineputkeen tulee työpaineet vasta kun nostolaitteella nostellaan tai käytetään ulkopuolisia sylintereitä. Suurimman osan ajasta siellä kierää matalapaineinen öljy ympyrää, eli imuputken kautta perästä pumpulle ja sieltä takaisin voiteluputkiston kautta perään/vaihdelaatikkoon. Vanhassa selctassa saattaa joskus katketa hakaneulajousi käyttövivusta, jolloin vipu pääsee vapaasti ihan taakse. Silloin pumppu työntää ylipaineventtiin kautta paineellista öljyä laatikkoon ja se aiheuttaa öljyn nopean kuumenemisen ja lisäksi pumppu kuluu loppuun nopeasti. Sama juttu on implessä jos siinä on nostoakselin oikeassa päässä rotanloukkumekanismi epäkunnossa niin pumppu jurraa koko ajan painetta vasten. Sillä on impleistä laitettu paljon pummpuja harvaksi ennen aikojaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» Seuraava murhe DB880Selectamatic...nyt ohjauksessa.
» 1390
» 1390
» 1394 Napojen ja tasauspyörästön öljyt?
» DB 1390
» 1390
» 1390
» 1394 Napojen ja tasauspyörästön öljyt?
» DB 1390
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa