1390 perusasioita
+4
outsider
otsoni
erkki
joukku
8 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
1390 perusasioita
Tervehdys,
pahoittelen jo näin ensi alkuun kysymysten määrää ja laatua.
Ja tarina alkaa, en ole traktorimies, piste. Viimeisen vuoden aikana elämäntilanne on kuitenkin muuttunut niin rajusti, että hevosharrastuksen seurauksena / myötäjäisenä traktori tuli hankittua. Kone on 1390 nelikko etukuormaajalla, vuosimalli muistaakseni -83. Kaupat tein ihan itse ilman apuja ja koneen kunto on myös sen mukainen, tästä lisää myöhemmin..
Hankin vastikään ohjekirjan kyseiselle koneelle siinä toivossa, että perusasiat olisi käytynä selkeästi läpi huoltoineen päivineen. Kirjasessa kuitenkin on mainittu vain, että lisää öljyä tarvittaessa. Ok, moottoriöljyn täyttöpaikan ja tikun löysin vaan hydrauliikan määrää on ole mistään saanut tarkistettua. Olisikos tähän antaa vinkkiä mistä tuo silmä / tikku löytyy? Lisäksi nuo suodattimet ovat PA-suodatinta lukuunottamatta hukassa, tarvittais hieman jeesiä mistä alkaa mitäkin hakemaan ja mitä tähän aikaan vuodesta yleensäkin tarvii vaihtaa. Lisäksi pitäisi KUULEMMA nuo vedet voi poistaa järjestelmästä vaan mistäköhän?? Ja edelleen painotan, en ole syntyjäni traktorimies vaikka olen aina ollut niistä kiinostunut..
Mitäs muuta.. Niin, ilmeisesti pääsulake rasian löysin katon rajasta hytästä, olisikos jossain lisää sulakkeita tarjolla? Tuo vinkkari ois ihan mukava saada toimimaan saati siitä sitten moottori kyrvähtänyt.
Ja sitten tähän vikalistaan. Vinkkejä saa antaa, aika paljon olen täältä jo löytänyt ongelmiin vastauksia joten niputan nämä tässä nyt yhteen kun kerran omassa koneessani aikas paljon näitä ongelmia on tullut esiin. Toivottavasti tästä ketjusta on hyötyä jollekulle muulle yhtä uusavuttomalle.
- Jäähdytysneste vuoto. Itse syyläri ei vuoda vaan sieltä lähtevä letku jostain tuolta vittumaisen syvältä. Tiputtelee sieltä hihnojen luota jostain, vinkkiä mitä lähdetään purkamaan. Ihan ohimennen, onkohan tuossa syylärissä tyhjennusproppua tai vastaavaa ja jos on niin missä?
- Ilmeisesti laturi / maadoitusvika kun ei tänään kone lähtenyt käyntiin. Virta-avaimesta vääntäessä virrat tulevat päälle mutta kun hehkukohdalle laittaa sammuu taulusta latausvalo. Joskus menee sinne hehkutukseenkin asti mutta kun yrittää startata niin taas sammuu latausvalo. Teki tuossa viime viikolla niin, että kesken ajon sähköt katosivat mutta kone kyllä hurrasi. Lähdenkö laturikauppaa, hiilikauppaan, solenoidikauppaan vai alanko yksinkertaisesti purkamaan ja uusimaan sähköjä. Niin ja päävirtakytkin on ulkona ja se katkaisee maajohdon.. Sielläkin se vika voi tietysti olla. Kai.
- hydrashift. Aluevaihteiston 1 ja 3 toimivat. 2 ja 4 eivät laita tuota ns. kertojaa päälle. Tästä olen paaaljon lukenut tällä palstalla ja on ilmeisesti yleinen vika tässä koneessa. Pärjään toki toistaiseksi noilla 1 ja 3:lla mutta sitten kun niistä aika jättää niin jotain on tehtävä. Tämä on prioriteettilistallani viimeisenä. Toistaiseksi. Toivottavasti. Ja sitten pieni myöntyminen, täysin sata varma en ole tuon HS:n toiminnasta miten sitä tulisi oikein käyttää.. Tässä linkissä siitä oli jonkiverran jo kerrotukin mutta edelleen tuo on hieman mystinen tapaus.. https://www.taavetti-talli.net/t349-hydra-shift
- Jarrut. Vasen jalkajarrupedali totaalisen jumissa, ei liiku vaikka painaa ja oikea jarru leipoo välittömästi lukkoon kun pedaalia hipaisee. Työ itsellä kuitenkin sellaista että tuon kanssa pärjää toistaiseksi. Ei mäkiä, kumpuja, notkoja eikä halua mennä valtatielle. Korjauslistalla kuitenkin.
Käyttötunteja mittarin mukaan ei ole kuin vajaa 5000 ellei tuo mittari ole kertaalleen pyörähtänyt ympäri. Epäilen kuitenkin, että totuus on tuo 5000 h, koska päällisin puolin kone ja matkustamo ovat varsin siistissä kunnossa. Varmaankin näillä tunneilla pitäisi jo alkaa kurkistelemaan tuonne pannun puolelle hoonauksen ja rangastelun merkeissä mutta siinäkin tulen tarvimaan joko ulkopuolisen apua tai sitten hurjan hyviä neuvoja miten homma tulee suorittaa.
Siinäpä nuo. Kiitokset jokaisesta vastauksesta näin etukäteen, projekti on nyt startattu kun tuo ok-talon rakennus saatiin alta pois. Nyt hommaa hidastaa jonnin verran kolme viikkoinen esikoinen mutta päiväunien aikaan on isällä hyvä käydä pihalla hieman puuhastelemassa.
Nakkaan kohta pari kuvaa niin saadaan sitten katsoa before and after tarinan tyylissä tätä hommaa ja sen etenemistä.
pahoittelen jo näin ensi alkuun kysymysten määrää ja laatua.
Ja tarina alkaa, en ole traktorimies, piste. Viimeisen vuoden aikana elämäntilanne on kuitenkin muuttunut niin rajusti, että hevosharrastuksen seurauksena / myötäjäisenä traktori tuli hankittua. Kone on 1390 nelikko etukuormaajalla, vuosimalli muistaakseni -83. Kaupat tein ihan itse ilman apuja ja koneen kunto on myös sen mukainen, tästä lisää myöhemmin..
Hankin vastikään ohjekirjan kyseiselle koneelle siinä toivossa, että perusasiat olisi käytynä selkeästi läpi huoltoineen päivineen. Kirjasessa kuitenkin on mainittu vain, että lisää öljyä tarvittaessa. Ok, moottoriöljyn täyttöpaikan ja tikun löysin vaan hydrauliikan määrää on ole mistään saanut tarkistettua. Olisikos tähän antaa vinkkiä mistä tuo silmä / tikku löytyy? Lisäksi nuo suodattimet ovat PA-suodatinta lukuunottamatta hukassa, tarvittais hieman jeesiä mistä alkaa mitäkin hakemaan ja mitä tähän aikaan vuodesta yleensäkin tarvii vaihtaa. Lisäksi pitäisi KUULEMMA nuo vedet voi poistaa järjestelmästä vaan mistäköhän?? Ja edelleen painotan, en ole syntyjäni traktorimies vaikka olen aina ollut niistä kiinostunut..
Mitäs muuta.. Niin, ilmeisesti pääsulake rasian löysin katon rajasta hytästä, olisikos jossain lisää sulakkeita tarjolla? Tuo vinkkari ois ihan mukava saada toimimaan saati siitä sitten moottori kyrvähtänyt.
Ja sitten tähän vikalistaan. Vinkkejä saa antaa, aika paljon olen täältä jo löytänyt ongelmiin vastauksia joten niputan nämä tässä nyt yhteen kun kerran omassa koneessani aikas paljon näitä ongelmia on tullut esiin. Toivottavasti tästä ketjusta on hyötyä jollekulle muulle yhtä uusavuttomalle.
- Jäähdytysneste vuoto. Itse syyläri ei vuoda vaan sieltä lähtevä letku jostain tuolta vittumaisen syvältä. Tiputtelee sieltä hihnojen luota jostain, vinkkiä mitä lähdetään purkamaan. Ihan ohimennen, onkohan tuossa syylärissä tyhjennusproppua tai vastaavaa ja jos on niin missä?
- Ilmeisesti laturi / maadoitusvika kun ei tänään kone lähtenyt käyntiin. Virta-avaimesta vääntäessä virrat tulevat päälle mutta kun hehkukohdalle laittaa sammuu taulusta latausvalo. Joskus menee sinne hehkutukseenkin asti mutta kun yrittää startata niin taas sammuu latausvalo. Teki tuossa viime viikolla niin, että kesken ajon sähköt katosivat mutta kone kyllä hurrasi. Lähdenkö laturikauppaa, hiilikauppaan, solenoidikauppaan vai alanko yksinkertaisesti purkamaan ja uusimaan sähköjä. Niin ja päävirtakytkin on ulkona ja se katkaisee maajohdon.. Sielläkin se vika voi tietysti olla. Kai.
- hydrashift. Aluevaihteiston 1 ja 3 toimivat. 2 ja 4 eivät laita tuota ns. kertojaa päälle. Tästä olen paaaljon lukenut tällä palstalla ja on ilmeisesti yleinen vika tässä koneessa. Pärjään toki toistaiseksi noilla 1 ja 3:lla mutta sitten kun niistä aika jättää niin jotain on tehtävä. Tämä on prioriteettilistallani viimeisenä. Toistaiseksi. Toivottavasti. Ja sitten pieni myöntyminen, täysin sata varma en ole tuon HS:n toiminnasta miten sitä tulisi oikein käyttää.. Tässä linkissä siitä oli jonkiverran jo kerrotukin mutta edelleen tuo on hieman mystinen tapaus.. https://www.taavetti-talli.net/t349-hydra-shift
- Jarrut. Vasen jalkajarrupedali totaalisen jumissa, ei liiku vaikka painaa ja oikea jarru leipoo välittömästi lukkoon kun pedaalia hipaisee. Työ itsellä kuitenkin sellaista että tuon kanssa pärjää toistaiseksi. Ei mäkiä, kumpuja, notkoja eikä halua mennä valtatielle. Korjauslistalla kuitenkin.
Käyttötunteja mittarin mukaan ei ole kuin vajaa 5000 ellei tuo mittari ole kertaalleen pyörähtänyt ympäri. Epäilen kuitenkin, että totuus on tuo 5000 h, koska päällisin puolin kone ja matkustamo ovat varsin siistissä kunnossa. Varmaankin näillä tunneilla pitäisi jo alkaa kurkistelemaan tuonne pannun puolelle hoonauksen ja rangastelun merkeissä mutta siinäkin tulen tarvimaan joko ulkopuolisen apua tai sitten hurjan hyviä neuvoja miten homma tulee suorittaa.
Siinäpä nuo. Kiitokset jokaisesta vastauksesta näin etukäteen, projekti on nyt startattu kun tuo ok-talon rakennus saatiin alta pois. Nyt hommaa hidastaa jonnin verran kolme viikkoinen esikoinen mutta päiväunien aikaan on isällä hyvä käydä pihalla hieman puuhastelemassa.
Nakkaan kohta pari kuvaa niin saadaan sitten katsoa before and after tarinan tyylissä tätä hommaa ja sen etenemistä.
joukku- Viestien lukumäärä : 42
Ikä : 41
Paikkakunta : Tervola
Vs: 1390 perusasioita
Olipas pitkä lista.
Aloitetaan tärkeimmästä. Jos ei ota starttiin kun avaimesta kääntää ja merkkivalot pimenee niin erittäin todennäköisesti vika on hapettuneessa akkukaapelin liitoksessa akun napaan. Putsaa ne hyvin ja kokeile uudelleen. Kosketusvika voi olla myös maajohdon ja traktorin välillä, mutta harvemmin startin päässä olevassa isossa liitoksessa.
Jarrussa on kaikesta päätellen sylinteri jumissa joko polkimen päässä tai toisessa päässä. Voi olla että on lisätty tavallista jarrunestettä joka on turvottanut tiivisteet pilalle tai sitten on vaan käytön puutteessa ruostunut joku paikka jumiin. Eikös siinä ole vielä epäkeskoakseli portaalin seinän läpi ja sen päässä sylinteri? Saataa olla nimittäin epäkeskoakseli ruostunut holkkiinsa.
Nestevuoto voi olla perstuneessa letkussa, jäähdyttimen kennossa tai vuotavassa vesipumpun laakerissa. Sen saa selville vain ottamalla konepellin auki kokonaan ja sitten maoottori käyntiin ja silmä tarkkana seuraamaan mistä noppasee. Kaikki nuo on helposti korjattavia vikoja kun vaan paikallistuu vuoto ensin.
Ottakoon HS kysymykseen kantaa sellaiset jotka tietää mikä mättää. Samoin sähköpuoleen.
Polttoainejärjestelmässä on siirtopumppu ja kaksi suodatinta. Muistaakseni siirtopumpun päällä on lasikuppi jossa on myös vedenerotin. Jos kupissa on vettä niin se pitää laskea ulos irrottamalla kuppi. Jos ei ole mitään tietoa milloin polttoainesuodattimet on vaihdettu niin ehkä nekin kannattaa vaihtaa jos ne on kovin päivänpolttamat ja vanhan näköiset. Systeemi pitää ilmata suodattimien vaihdon jälkeen.
Lykka till
Aloitetaan tärkeimmästä. Jos ei ota starttiin kun avaimesta kääntää ja merkkivalot pimenee niin erittäin todennäköisesti vika on hapettuneessa akkukaapelin liitoksessa akun napaan. Putsaa ne hyvin ja kokeile uudelleen. Kosketusvika voi olla myös maajohdon ja traktorin välillä, mutta harvemmin startin päässä olevassa isossa liitoksessa.
Jarrussa on kaikesta päätellen sylinteri jumissa joko polkimen päässä tai toisessa päässä. Voi olla että on lisätty tavallista jarrunestettä joka on turvottanut tiivisteet pilalle tai sitten on vaan käytön puutteessa ruostunut joku paikka jumiin. Eikös siinä ole vielä epäkeskoakseli portaalin seinän läpi ja sen päässä sylinteri? Saataa olla nimittäin epäkeskoakseli ruostunut holkkiinsa.
Nestevuoto voi olla perstuneessa letkussa, jäähdyttimen kennossa tai vuotavassa vesipumpun laakerissa. Sen saa selville vain ottamalla konepellin auki kokonaan ja sitten maoottori käyntiin ja silmä tarkkana seuraamaan mistä noppasee. Kaikki nuo on helposti korjattavia vikoja kun vaan paikallistuu vuoto ensin.
Ottakoon HS kysymykseen kantaa sellaiset jotka tietää mikä mättää. Samoin sähköpuoleen.
Polttoainejärjestelmässä on siirtopumppu ja kaksi suodatinta. Muistaakseni siirtopumpun päällä on lasikuppi jossa on myös vedenerotin. Jos kupissa on vettä niin se pitää laskea ulos irrottamalla kuppi. Jos ei ole mitään tietoa milloin polttoainesuodattimet on vaihdettu niin ehkä nekin kannattaa vaihtaa jos ne on kovin päivänpolttamat ja vanhan näköiset. Systeemi pitää ilmata suodattimien vaihdon jälkeen.
Lykka till
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1390 perusasioita
Appropoo ja härkää sarvista..
Tuota maadotuspuolta räpläsin ja vähän crctä ruiskuttelin pintoihin niin kone lähti tulille. Sain siis rattorin lähemmäksi tallia joten nyt ei tarvi pelkän otsavalon kanssa värkätä. Taidankin tehdä niin että vaihdan nuo kaikki paksut virtakaapelit ja puhdistan kontaktipinnat.
Tarkoitatko, että tuon käsipumpun lasikuvun allaoleva neste on vettä eikä naftaa!? Jos se oikeasti on vettä niin sitähän on ainaski desi tuossa.. PA suodattimet lähtee huomenna vaihtoon ja vieläkun tietäisi mistä tuon hydr nesteen määrän voi tarkistaa niin saisi senkin pois mielen päältä. Suodattimen löysinki perästä heti öljytäytön alta. Oli vaan niin paksussa paskassa ettei suodattimen muotoa saanu ees selville ku rappaamalla. Vindu ku uskaltas vielä pestä koneen rasvasta ja öljystä niin saattas tuo ruman ulkokuoren alta löytyä muutaki ku kauha ja neljä ratasta.
Sisältä löysin muuten toisen sulake kätkön. Oli joku pelle laittanu yhteen kärkiväliin poran väänninkärkeä (bitsiä) muistuttavan kupari tapin. Piuhat oli osin sulanneet ja kupruilleet, onnels ei oo palamaan syttyny. Täytyy huomenna selvittää mihin tuo sulake vaikuttaa..
Kiitos paljon muuten erkille selventävästä vastauksesta, tuolla saatiin jo kone tulille, ainaski toistaseks!
Tuota maadotuspuolta räpläsin ja vähän crctä ruiskuttelin pintoihin niin kone lähti tulille. Sain siis rattorin lähemmäksi tallia joten nyt ei tarvi pelkän otsavalon kanssa värkätä. Taidankin tehdä niin että vaihdan nuo kaikki paksut virtakaapelit ja puhdistan kontaktipinnat.
Tarkoitatko, että tuon käsipumpun lasikuvun allaoleva neste on vettä eikä naftaa!? Jos se oikeasti on vettä niin sitähän on ainaski desi tuossa.. PA suodattimet lähtee huomenna vaihtoon ja vieläkun tietäisi mistä tuon hydr nesteen määrän voi tarkistaa niin saisi senkin pois mielen päältä. Suodattimen löysinki perästä heti öljytäytön alta. Oli vaan niin paksussa paskassa ettei suodattimen muotoa saanu ees selville ku rappaamalla. Vindu ku uskaltas vielä pestä koneen rasvasta ja öljystä niin saattas tuo ruman ulkokuoren alta löytyä muutaki ku kauha ja neljä ratasta.
Sisältä löysin muuten toisen sulake kätkön. Oli joku pelle laittanu yhteen kärkiväliin poran väänninkärkeä (bitsiä) muistuttavan kupari tapin. Piuhat oli osin sulanneet ja kupruilleet, onnels ei oo palamaan syttyny. Täytyy huomenna selvittää mihin tuo sulake vaikuttaa..
Kiitos paljon muuten erkille selventävästä vastauksesta, tuolla saatiin jo kone tulille, ainaski toistaseks!
joukku- Viestien lukumäärä : 42
Ikä : 41
Paikkakunta : Tervola
Vs: 1390 perusasioita
Kuvassa näkyy 1694 hydrauliikan/perän mittatikku, mustapäinen muovimutikka, kun venttiileiltä lähtevä alin letku menee nostoakselin yli.Tikku on piilossa hytin alla taka-akselikotelossa vasemmalla puolella http://www.aijaa.com/v.php?i=002839069605.jpg.
Mikäli vesipumpun laakeritiiviste vuotaa tulee vesi ulos hukkareiästä pumpun akselin alapuolelta.Lehta sitten pirskottaa veden koneen käydessä pitkin kylkiä.
Moottoriöljysuodin on lohkon takaosassa vasemmalla puolella vaihtoväli 200h.Hydraulipainesuodin takana perämötikän oikealla puolella metallikotelossa vaihtoväli 400h vai 800?, lisäksi pohjassa mistä imu lähtee keulaan pumpulle on metalliverkkosihti isohkossa kotelossa.Painesuodattimen voi vaihtaa öljyt koneessa mutta metalliverkon putsaukseen täytyy perä tyhjätä.Polttoainesuotimet syytä vaihtaa syksyllä niin saa vedet pois.Muihin ei vuodenajalla ole merkitystä. Ojauspumppusäiliössä oikealla puolen moottorin etuosassa on myös suodatin.
Hydrashift hmmm... mielenkiintoinen viritys Korjattavissa mutta vähän isompi projekti. Jos ymmärsin oikein niin hydrashiftissä 1 ja 3 pelaa mutta 2 ja 4 ei. Syitä voi olla useampia, toivottavasti asiantuntijat ottaa kantaa Yksinkertaisimmillaan ehkä O-rengastiiviteet pakan sylintereistä loppu
Mikäli lasikuvun alla on tasalaatuista ainetta se on naftaa, vesi näkyy kerroksena (ruosteisena) alareunassa.Voi siinä puolet vettä olla, sitten vesi kyllä jo lähtee suodattimille
Pelittävä jarru saattaa alkaa ottaa tasasemmin pienen lämmittelyn jälkeen , eli pitäisi saada ajettua hieman jarru päällä mutta ei lukossa. Vaikka pakittaen jos ei niin helposti löisi lukkoon.
Vinkit annettu 1394,1694,1690 pohjalta
Mikäli vesipumpun laakeritiiviste vuotaa tulee vesi ulos hukkareiästä pumpun akselin alapuolelta.Lehta sitten pirskottaa veden koneen käydessä pitkin kylkiä.
Moottoriöljysuodin on lohkon takaosassa vasemmalla puolella vaihtoväli 200h.Hydraulipainesuodin takana perämötikän oikealla puolella metallikotelossa vaihtoväli 400h vai 800?, lisäksi pohjassa mistä imu lähtee keulaan pumpulle on metalliverkkosihti isohkossa kotelossa.Painesuodattimen voi vaihtaa öljyt koneessa mutta metalliverkon putsaukseen täytyy perä tyhjätä.Polttoainesuotimet syytä vaihtaa syksyllä niin saa vedet pois.Muihin ei vuodenajalla ole merkitystä. Ojauspumppusäiliössä oikealla puolen moottorin etuosassa on myös suodatin.
Hydrashift hmmm... mielenkiintoinen viritys Korjattavissa mutta vähän isompi projekti. Jos ymmärsin oikein niin hydrashiftissä 1 ja 3 pelaa mutta 2 ja 4 ei. Syitä voi olla useampia, toivottavasti asiantuntijat ottaa kantaa Yksinkertaisimmillaan ehkä O-rengastiiviteet pakan sylintereistä loppu
Mikäli lasikuvun alla on tasalaatuista ainetta se on naftaa, vesi näkyy kerroksena (ruosteisena) alareunassa.Voi siinä puolet vettä olla, sitten vesi kyllä jo lähtee suodattimille
Pelittävä jarru saattaa alkaa ottaa tasasemmin pienen lämmittelyn jälkeen , eli pitäisi saada ajettua hieman jarru päällä mutta ei lukossa. Vaikka pakittaen jos ei niin helposti löisi lukkoon.
Vinkit annettu 1394,1694,1690 pohjalta
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1390 perusasioita
Kiitos Otsoni, mittatikku löytyi varsin helposti kun oli suunta mistä etsiä. Täytyy myöntää, että DB:n insinöörit ovat ensin päättäneet tuon mittatikun paikan ja siihen alkaneet kasata kampetta ympärille, oli kyllä niin ihmeellisessä ja hankalassa paikassa..
Mitäs öljyä tuo Hydrashift muuten käyttää? Olenko ihan pihalla jos mielikuvana on sellainen, että käyttää hydrauliikan öljyä Tsekkasin nimittäin mittatikun, valkoista vaahdon tapaista ihan kärjessä, pari senttiä siis tarvittavaan minimiin. Kauhan tuubit sisässä. Voin vain kuvitella mitä tapahtuu kun laitetaan kone töihin ja kauha ylös, eihän sinne sammioon oo jääny HSlle mitään. Taidampas huomenna lisätä vähän tavaraa tuonne kokelen aluevaihteistoa varovasti uudestaan.
Mitäs öljyä tuonne etuakselille ja taakse pyöränvälityksille tulisi laittaa? Näyttäisi olevan huolto ohjelmassa sadan tunnin välein ja olen satavarma että öljyä ei oo tuonne herunu muutamaan toviin. Entäpä hydrauliöljy, mitä suositellaan / suositaan?
Ja niitä kuvia..
Tässä itse projekti: http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/kuva%281%29.JPG
Löytö sulakekannasta: http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/kuva%282%29.JPG
Ottanut lämmintä: http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/kuva.JPG
Mitähän tuo ois, arviolta 1000A.. http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/kuva%281%29kkk.JPG
ps. minkähän sulakkeita nuo ovat tuossa kojetaulun oikeassa kyljessä?
Mitäs öljyä tuo Hydrashift muuten käyttää? Olenko ihan pihalla jos mielikuvana on sellainen, että käyttää hydrauliikan öljyä Tsekkasin nimittäin mittatikun, valkoista vaahdon tapaista ihan kärjessä, pari senttiä siis tarvittavaan minimiin. Kauhan tuubit sisässä. Voin vain kuvitella mitä tapahtuu kun laitetaan kone töihin ja kauha ylös, eihän sinne sammioon oo jääny HSlle mitään. Taidampas huomenna lisätä vähän tavaraa tuonne kokelen aluevaihteistoa varovasti uudestaan.
Mitäs öljyä tuonne etuakselille ja taakse pyöränvälityksille tulisi laittaa? Näyttäisi olevan huolto ohjelmassa sadan tunnin välein ja olen satavarma että öljyä ei oo tuonne herunu muutamaan toviin. Entäpä hydrauliöljy, mitä suositellaan / suositaan?
Ja niitä kuvia..
Tässä itse projekti: http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/kuva%281%29.JPG
Löytö sulakekannasta: http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/kuva%282%29.JPG
Ottanut lämmintä: http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/kuva.JPG
Mitähän tuo ois, arviolta 1000A.. http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/kuva%281%29kkk.JPG
ps. minkähän sulakkeita nuo ovat tuossa kojetaulun oikeassa kyljessä?
joukku- Viestien lukumäärä : 42
Ikä : 41
Paikkakunta : Tervola
Vs: 1390 perusasioita
Onpa siinä aloittelijalle haastetta.
Hyvä että sinulla on ohjekirja,kait siitä jotain selviää.
Jos on huoltohistoria huonosti tiedossa.niin itse kyllä vaihtaisin siihen pikku hiljaa kaikki suodattimet,nesteet,öljyt
2kpl polttoainesuodatin CAV 296 tai vastaava ,öljynsuodatin ,hydrauliöljyn suodatin,ilmansuodatin ulopi ja kenties sisempikin kunnosta riippuen,ohjaamon ilmansuodatin.
Öljyt: moottoriin esim 10W-30 yleisöljy ,vaihteistoon käy sama tai shell donax 10w-30
,pyöränvältyksiin sama 10w-30 yleisöljy,etuakselin navat ja planeetta esim shell spirax tai mobilube
Hydra-shift ,jos vaihteistoöljy vaalean vaahtoista,laske kaikki pois ,puhdista HS-sihti ja uusi suodatin ja uudet öljyt.HS -sihti on vaihdelaatikon alla olevassa "möhkyrässä", isolla ruuvinkannalla oleva sihti .Ruuvaa varovasti ulos ja puhdista ja takaisin.
Hs-vaihteistossa on kolme aluetta eteen 1,2,3ja pakkialue R
Jokaisella alúeella on käytettävissä 4 vaihdetta hs-vivulla ilman kytkintä,siis kytkinta ei saa käyttää.
Lähtö tapahtuu aina ykkösellä ja sitten vain isompaa vaidetta silmään ilman kytkinta.
Jos öljy on ollut huonoa ja sitä on vähän niin HS ei toimi.
Koska sinulla on koneessa etukuormain niin voit laittaa ölyä viisikin litraa yli ylämerkin
Polttoöljy/nafta: koska on talvi tulossa niin laske kaikki ulos polttoainetankin alla tai yhdysputkessa olevasta ropusta.Laita talvilaatulöpöt sisään.Taavetti on pikkuruokainen ,ei pelaa kylmällä kesälaadulla.
Tässäpä jotain,tarvittaessa lisää.
Hyvä että sinulla on ohjekirja,kait siitä jotain selviää.
Jos on huoltohistoria huonosti tiedossa.niin itse kyllä vaihtaisin siihen pikku hiljaa kaikki suodattimet,nesteet,öljyt
2kpl polttoainesuodatin CAV 296 tai vastaava ,öljynsuodatin ,hydrauliöljyn suodatin,ilmansuodatin ulopi ja kenties sisempikin kunnosta riippuen,ohjaamon ilmansuodatin.
Öljyt: moottoriin esim 10W-30 yleisöljy ,vaihteistoon käy sama tai shell donax 10w-30
,pyöränvältyksiin sama 10w-30 yleisöljy,etuakselin navat ja planeetta esim shell spirax tai mobilube
Hydra-shift ,jos vaihteistoöljy vaalean vaahtoista,laske kaikki pois ,puhdista HS-sihti ja uusi suodatin ja uudet öljyt.HS -sihti on vaihdelaatikon alla olevassa "möhkyrässä", isolla ruuvinkannalla oleva sihti .Ruuvaa varovasti ulos ja puhdista ja takaisin.
Hs-vaihteistossa on kolme aluetta eteen 1,2,3ja pakkialue R
Jokaisella alúeella on käytettävissä 4 vaihdetta hs-vivulla ilman kytkintä,siis kytkinta ei saa käyttää.
Lähtö tapahtuu aina ykkösellä ja sitten vain isompaa vaidetta silmään ilman kytkinta.
Jos öljy on ollut huonoa ja sitä on vähän niin HS ei toimi.
Koska sinulla on koneessa etukuormain niin voit laittaa ölyä viisikin litraa yli ylämerkin
Polttoöljy/nafta: koska on talvi tulossa niin laske kaikki ulos polttoainetankin alla tai yhdysputkessa olevasta ropusta.Laita talvilaatulöpöt sisään.Taavetti on pikkuruokainen ,ei pelaa kylmällä kesälaadulla.
Tässäpä jotain,tarvittaessa lisää.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1390 perusasioita
Lisätäänpä juttua,
Isoja kaapeleita ei tarvitse uusia jos niistä menee sähkö läpi. Liitospinnat hapettuu, harvoin kai paksu kaapeli menee yhtään miksikään.
Jos ja kun laitata polttoainejärjestelmään uudet suodattimet ja polttoaineen niin järjestelmä pitää ilmata. CAV DPA pumppu on herkkä ilmalle, joten siinä pitää edetä tarkasti että saa pelit pelittämään. Kun uudet suodattimet on paikallaan ja tuoretta polttoainetta tankissa, niin avataan menojärjestyksessä ilmausruuvi suodattimista ja pumpataan siirtopumpun lirputtimesta niin että alkaa tulla polttoainetta täytenä suihkuna. sen jälkeen syöttöpumpun kyljestä pieniä ilmausruuveja löysälle yksi kerrallaan ja sormipumppaamista. Kun sieltäkin tulee pelkkää polttoainetta niin ruuvit kiinni, mutta älä kiristä tarpeettoman tiukkaan, ne saa tärveltyä jos on liikaa voimaa! Sitten yksi suutinputken kiristysmutteri löysälle ja starttausta kunnes moottori käynnistyy. Ilman suutinputken löysäämistä voi eka startista tulla mahdottoman pitkä.
Kytkin- tai jarrunestesäiliöihin kuuluu lisätä mineraaliöljypohjaista nestettä, ei siis tavallista jarrunestettä, joka turvottaa kumitiivisteet. Citroenin hydraulineste kuulemma passaa hyvin niihin jos ei muuta löydy.
Likainen vaihteisto/hydrauliöljy on myrkkyä HS:lle ja hydrauliikalle. Vaihda ensi tilassa uudet ja välillä huuhtele systeemi, että tulee vanha moska mahdollismman tarkasti pois. Kovalaatikkoisessa uskaltaisi käyttää polttoöljyä huuhteluun, mutta HS:stä ei minulla ole mitään kokemusta. Taka-akselikotelon keskelläkin taitaa olla yksi tyhjennysproppu, josta tulee liraus vaikka päävirtasuodattimen proppu olisi auki tai koko suodatin irti.
Isoja kaapeleita ei tarvitse uusia jos niistä menee sähkö läpi. Liitospinnat hapettuu, harvoin kai paksu kaapeli menee yhtään miksikään.
Jos ja kun laitata polttoainejärjestelmään uudet suodattimet ja polttoaineen niin järjestelmä pitää ilmata. CAV DPA pumppu on herkkä ilmalle, joten siinä pitää edetä tarkasti että saa pelit pelittämään. Kun uudet suodattimet on paikallaan ja tuoretta polttoainetta tankissa, niin avataan menojärjestyksessä ilmausruuvi suodattimista ja pumpataan siirtopumpun lirputtimesta niin että alkaa tulla polttoainetta täytenä suihkuna. sen jälkeen syöttöpumpun kyljestä pieniä ilmausruuveja löysälle yksi kerrallaan ja sormipumppaamista. Kun sieltäkin tulee pelkkää polttoainetta niin ruuvit kiinni, mutta älä kiristä tarpeettoman tiukkaan, ne saa tärveltyä jos on liikaa voimaa! Sitten yksi suutinputken kiristysmutteri löysälle ja starttausta kunnes moottori käynnistyy. Ilman suutinputken löysäämistä voi eka startista tulla mahdottoman pitkä.
Kytkin- tai jarrunestesäiliöihin kuuluu lisätä mineraaliöljypohjaista nestettä, ei siis tavallista jarrunestettä, joka turvottaa kumitiivisteet. Citroenin hydraulineste kuulemma passaa hyvin niihin jos ei muuta löydy.
Likainen vaihteisto/hydrauliöljy on myrkkyä HS:lle ja hydrauliikalle. Vaihda ensi tilassa uudet ja välillä huuhtele systeemi, että tulee vanha moska mahdollismman tarkasti pois. Kovalaatikkoisessa uskaltaisi käyttää polttoöljyä huuhteluun, mutta HS:stä ei minulla ole mitään kokemusta. Taka-akselikotelon keskelläkin taitaa olla yksi tyhjennysproppu, josta tulee liraus vaikka päävirtasuodattimen proppu olisi auki tai koko suodatin irti.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ke Marras 23 2011, 09:21, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1390 perusasioita
Peräöljyille löytyy vielä yksi tyhjennysproppu nelivedon pudotuslaatikosta (mistä kardaani lähtee).Sekin kannattaa avata mikäli polttoöljyhuuhtelua käyttää.Mitähän HS polttoöljystä tykkää
Sitä vihreää mineraaliöljypohjaista jarru- ja kytkinnestettä myydään autotarvikeliikkeissä LHM-nesteen nimellä
Siinä samassa kuupassa pohjassa mistä saa Outsiderin mainitseman HS-sihdin auki on myös se hydrauliikan imusihti.Sitä varten täytyy koko kuuppa irrottaa.Kannattaa vilkaista.Sinne kertyy vaihteistosta irronnut tavara.
Sitä vihreää mineraaliöljypohjaista jarru- ja kytkinnestettä myydään autotarvikeliikkeissä LHM-nesteen nimellä
Siinä samassa kuupassa pohjassa mistä saa Outsiderin mainitseman HS-sihdin auki on myös se hydrauliikan imusihti.Sitä varten täytyy koko kuuppa irrottaa.Kannattaa vilkaista.Sinne kertyy vaihteistosta irronnut tavara.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1390 perusasioita
Tuo onkin aika tärkeä näkökanta että miten siellä HS:n pannat vikisee jos on huuhtelupolttoöljy laatikossa. Ei vältämättä ole hyvä idea.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1390 perusasioita
Tosiaan tuo mitä otsoni kertoi niin koko hydraulisuodatin kannattaa puhdistaa siis se vaihdelaatikon alla oleva.Sitä ei tarvi vaihtaa.
Vaihteiston huuhtelua en pidä kovin tärkeänä näissä hytillisissä traktoreissa.Näissä ei pääse menemään vettä vaihdekeppien juuresta kuten hytittömissä.
Muutenkin uskon että etukuormainkäyttö ja HS haihduttavat kondenssiveden.
Kun noita juttuja availee niin kannattaa hommata Esim sikafex 221 tiivistemassaa,niin saa luukut pitämään, eikä tarvi uusia tiivisteitä hommata.
Jäähdytinneste ois hyvä uusia 5 vuoden välein.Jäähdyttäjän alaosassa ja moottorin vasemmalla puolella on hana tai proppu ,mistä nesteet saa ulos.
Uusi alavesiletku löytyy eim IKH:lta tai Marjakankaalta. Jos jäähdytin muuten vain tihkuu niin korjausainetta vain nesteen sekaan niin vuodot loppuu.
Vaihteiston huuhtelua en pidä kovin tärkeänä näissä hytillisissä traktoreissa.Näissä ei pääse menemään vettä vaihdekeppien juuresta kuten hytittömissä.
Muutenkin uskon että etukuormainkäyttö ja HS haihduttavat kondenssiveden.
Kun noita juttuja availee niin kannattaa hommata Esim sikafex 221 tiivistemassaa,niin saa luukut pitämään, eikä tarvi uusia tiivisteitä hommata.
Jäähdytinneste ois hyvä uusia 5 vuoden välein.Jäähdyttäjän alaosassa ja moottorin vasemmalla puolella on hana tai proppu ,mistä nesteet saa ulos.
Uusi alavesiletku löytyy eim IKH:lta tai Marjakankaalta. Jos jäähdytin muuten vain tihkuu niin korjausainetta vain nesteen sekaan niin vuodot loppuu.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1390 perusasioita
Juu, onkohan tuolla pohjassa tuumakoon paskiaiset.. Ja ovat muuten tiukassa mitä lie ovatkin, viddu. Huomenna uusin silmin kokeilemaan mitä saadaan aikaiseksi oikean kokoisilla lenkeillä. Pariin kertaan pesin konetta takaa ja sieltä alko hahmottumaan vaikka mitä hienoa, vieläki moskaa on paljon pinnassa mutta milli kerrallaan.
Löyty sieltä jotain muutaki jännää.. Mikä on tuo takalaakeriin sivurajottajan kiinnittävä kappale. Tietäis hommata jostain uuden, rumasti revenny edellinen. Siis jos noita on erikseen saatavana. Jos ei niin hitsaan sit kiinni sen.
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/kuva%287%29.JPG
Toinen mitä huomasin oli varmaanki oikean puolen käsijarrun irronnu haarukka.
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/kuva%286%29.JPG
Se "mötikkä" näytti siltä että sen jos tahtoo irti niin lärräkkää saa näyttää.. Kokeilen nyt kuitenki hellemmin aluks mutta helposti se ei taatusti tule irtautumaan. Tästä jos saan vielä siedettävän koneen kasattua niin asetan itselleni sulan hattuun..
Löyty sieltä jotain muutaki jännää.. Mikä on tuo takalaakeriin sivurajottajan kiinnittävä kappale. Tietäis hommata jostain uuden, rumasti revenny edellinen. Siis jos noita on erikseen saatavana. Jos ei niin hitsaan sit kiinni sen.
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/kuva%287%29.JPG
Toinen mitä huomasin oli varmaanki oikean puolen käsijarrun irronnu haarukka.
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/kuva%286%29.JPG
Se "mötikkä" näytti siltä että sen jos tahtoo irti niin lärräkkää saa näyttää.. Kokeilen nyt kuitenki hellemmin aluks mutta helposti se ei taatusti tule irtautumaan. Tästä jos saan vielä siedettävän koneen kasattua niin asetan itselleni sulan hattuun..
joukku- Viestien lukumäärä : 42
Ikä : 41
Paikkakunta : Tervola
Vs: 1390 perusasioita
Tuumasillahan Taavi on koottu.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 perusasioita
Aika likaiseltahan tuo sinun 1394 näyttää.Nyt kun on vielä näin lämmintä niin sopivaa liotusainetta pintaan ja painepesurilla puhtaaksi.
Se sivurajoittimen kiinityskorvake kannataa varmaan koputella vasaralla muotoon ja uudelleenhitsata.Sehän on vain muotolevy taipunu.
Kyllä noi mutterit ja pultit ihan hyvin millisillä avaimilla saa auki ja kiinni.
Rälläkän käyttöä osien irroittelemiseen miettisin pitkään. Voi tulla kallista jälkeä.
Onnea ja sinniä
Se sivurajoittimen kiinityskorvake kannataa varmaan koputella vasaralla muotoon ja uudelleenhitsata.Sehän on vain muotolevy taipunu.
Kyllä noi mutterit ja pultit ihan hyvin millisillä avaimilla saa auki ja kiinni.
Rälläkän käyttöä osien irroittelemiseen miettisin pitkään. Voi tulla kallista jälkeä.
Onnea ja sinniä
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1390 perusasioita
Nonniin, hydrauliikan ja vaihteiston puolelta tuli ulos noin 15 litraa öljyä. Ainoa tapa jolla proput sai irti oli 15" jakari varustettuna metrin putkella kunnon momentin saamiseksi. Vähänhän tuolla oli litkua, sekin mitä tuli niin oli kumman vaalean harmaata?? Hydraulisuodattimen kuvun sijoitus oli taas osoitus mielikuvituksesta, tai sen puutteesta.. Irti se lähti vaan takaisin, tiedä häntä, huomenna pitäsi tulla konekorjaamolta suodatinpaketti.. "mötikästä" otin sen ison ruuvikannan alta sihdin pois, jonnin verran oli metallisirua kiinni vaan ei isoa. Öljyn mukana valui kokoajan pois hienoa metallia, saa nähdä mistä tuo on merkkinä. Nakkaan illalla pätkän videota niin kansa saa arvioida tilanteen vakavuutta.
Nyt pitäisi tipautta itse tuo mötikkä. Painoa tuolla varmaan on aikas paljon, saa nähdä
Minkälaisen patentin tuon pois ottamiseksi keksii.. Taidan laittaa tunkin varalta alle, ujo poika kun oon..
Poika nukahtaa seuraavan kerran hevosten iltaruuan aikaan, joten tällöin saan hommaa taas pari tiimaa eteenpäin!
Nyt pitäisi tipautta itse tuo mötikkä. Painoa tuolla varmaan on aikas paljon, saa nähdä
Minkälaisen patentin tuon pois ottamiseksi keksii.. Taidan laittaa tunkin varalta alle, ujo poika kun oon..
Poika nukahtaa seuraavan kerran hevosten iltaruuan aikaan, joten tällöin saan hommaa taas pari tiimaa eteenpäin!
joukku- Viestien lukumäärä : 42
Ikä : 41
Paikkakunta : Tervola
Vs: 1390 perusasioita
erkki kirjoitti:Mikä mötikkä? Ei jummarra.
Se josta pitäs löytyä HSn suodatin tjms.. Kai.
joukku- Viestien lukumäärä : 42
Ikä : 41
Paikkakunta : Tervola
Vs: 1390 perusasioita
Jos öljy ei hirveän likaista ollut ja hs-sihti kerran ok,niin ei se nyt ihan välttämätöntä ole sitä koko mötikkää irroittaa .
Uudet öljyt sisään ja muutama litra yli merkin,niin pitäis öljy riittä joka paikkaan.
Jos vain 15 litraa tuli vanhaa pois ,niin voi hs voi pelittää kun saa uutta öljyä tarpeeksi.
Uudet öljyt sisään ja muutama litra yli merkin,niin pitäis öljy riittä joka paikkaan.
Jos vain 15 litraa tuli vanhaa pois ,niin voi hs voi pelittää kun saa uutta öljyä tarpeeksi.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1390 perusasioita
1410/1412HS vaihteisto-hydeöljyn määrä on 42 litraa.
En tiedä kylläkään mikä 1390pin on, mut jotain viitettä tuosta kenties voi määrästä saada??
En tiedä kylläkään mikä 1390pin on, mut jotain viitettä tuosta kenties voi määrästä saada??
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 perusasioita
jusape kirjoitti:1410/1412HS vaihteisto-hydeöljyn määrä on 42 litraa.
En tiedä kylläkään mikä 1390pin on, mut jotain viitettä tuosta kenties voi määrästä saada??
Ellen ihan väärin muista niin 1390 öljymäärä on lähempänä 20 ku 30 litraa, eli paljon alle tuon 42..
Se että pitääkö purkaa syvemmälle, en osaa sanoa. Kertokaa te jos tästä videosta saatte mitään irti. Jonkin verran hilettä tuolta tuli öljyn mukana ja pieniä partikkeleita oli sihdissä mukana mutta tällä ammattitaidolla en kommentoi onko normaalia..
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Traktori/DB1390+.MOV
joukku- Viestien lukumäärä : 42
Ikä : 41
Paikkakunta : Tervola
Vs: 1390 perusasioita
Joo en sitä minään ohjeena laittanutkaan
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 perusasioita
Ei näytä mitenkään erityisen huonolta.HS-sihti siisti.
Anna olla mötikkä kiinni ja laita uudet öljyt ja se uusittava hydraulisuodatin siellä takana ulosottokopan vieressä.
Reilut 20 litraa 1394:een muistaakseni menee.
Anna olla mötikkä kiinni ja laita uudet öljyt ja se uusittava hydraulisuodatin siellä takana ulosottokopan vieressä.
Reilut 20 litraa 1394:een muistaakseni menee.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1390 perusasioita
Joo, en minäkään muuta tekis kuin hydesuodatin uusi ja uudet öljyt sisään.
Sitä metalliverkkosihtiä voi vaikka löpökannussa hiukan huljutella jotta isommat, satunnaiset kokkareet lähtee veks.
En tuonperusteella huolestuisi vielä lainkaan, mistään isomman remontin pelosta
Sitä metalliverkkosihtiä voi vaikka löpökannussa hiukan huljutella jotta isommat, satunnaiset kokkareet lähtee veks.
En tuonperusteella huolestuisi vielä lainkaan, mistään isomman remontin pelosta
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1390 perusasioita
Ok, näillä mennään. Kiinni vaan ja öljyt koneeseen, tulis vain suodattimet nii ei homma seisahdu vkonlopuks. Huomenna vaihan vielä moottoriöljyn, polttoaineet ja pyöränvälityten öljyt. Pitänee tulostaa erkin ohje ilmauksesta mukan!
Virtojen katoamisellekin tais löytyä se oikea syy. Päävirtakytkintä ku käy räpläämässä niin virrat tulee takas. Hapettuneet pinnat itse katkaisijassa ja akussa tekevät tämän. Tämä selittää sen, miksi koneen mukana tuli uusi isompi päävirtakatkaisija. Ongelma on siisollu jo ennen minua tiedossa!
Virtojen katoamisellekin tais löytyä se oikea syy. Päävirtakytkintä ku käy räpläämässä niin virrat tulee takas. Hapettuneet pinnat itse katkaisijassa ja akussa tekevät tämän. Tämä selittää sen, miksi koneen mukana tuli uusi isompi päävirtakatkaisija. Ongelma on siisollu jo ennen minua tiedossa!
joukku- Viestien lukumäärä : 42
Ikä : 41
Paikkakunta : Tervola
Vs: 1390 perusasioita
Moi, Vaihdoin omaan case 1390:aan pa-suodattimet viime viikonloppuna. Ilmasin järjestelmän ainoastaan pa-suodattimien päällä olevasta ruuvista. Pumppauksen suoritin käsin (ei startilla) niin ilmat eivät menneet eteenpäin syöttöpumpulle. Sitten kone käyntiin ja himpun reilusti kaasu että vähäiset ilmakuplat menevät "rykimällä" järjestelmän läpi.
Hente- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Kajaani
Vs: 1390 perusasioita
Ei ollut pahannäköistä öljyä.Onko sihtiputken päässä O-rengas tallessa
Perämötikän sisällä oleva hyrauliikan sihti ei vaikuta HS:n toimintaan.Sen joutaa putsaamaan jos nostolaite lakkaa joskus pelittämästä. Se on iso sihti, kyllä siihen 10-20 vuoden rojut mahtuu, mikäli mitään isompaa vahinkoa ei vaihteistossa satu
Perämötikän sisällä oleva hyrauliikan sihti ei vaikuta HS:n toimintaan.Sen joutaa putsaamaan jos nostolaite lakkaa joskus pelittämästä. Se on iso sihti, kyllä siihen 10-20 vuoden rojut mahtuu, mikäli mitään isompaa vahinkoa ei vaihteistossa satu
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa