1594 moottorin öljypumppu
5 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
1594 moottorin öljypumppu
elikkä 1594 casesta hukku moottorin öljynpaineet kesken äestyksen
onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia onko öljypumput hajonnut?
minkälainen homma entä kuinka kallis?
hinattiin pois pellolta ei käyntiäänessä vielä mitään muutosta vielä huomannut
moottori ilmeisesti nostettava pois että pääsee öljypumppuun käsiksi?
ja pistettävä pokki?
Siiretty toiseen osioon -massikka_mies-
onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia onko öljypumput hajonnut?
minkälainen homma entä kuinka kallis?
hinattiin pois pellolta ei käyntiäänessä vielä mitään muutosta vielä huomannut
moottori ilmeisesti nostettava pois että pääsee öljypumppuun käsiksi?
ja pistettävä pokki?
Siiretty toiseen osioon -massikka_mies-
mekaanikko- Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Öljypumpun rattaat on patarautaa tehtaalta lähtiessään, öljypohjan ottaa pois, näkyypi se pumppu sitten. Neljällä pultilla kiinni plus imuputki.
Uudet osat kunnon terästä, pulmana on, saapiko nopeasti.
Tahikka paineanturi viallinen? tunteja paljon?
Uudet osat kunnon terästä, pulmana on, saapiko nopeasti.
Tahikka paineanturi viallinen? tunteja paljon?
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Tiko jo ohjeet antoikin pumpun irroittamiseen,hankala työasento ja vaikeassa paikassa se pumppu on.Menee muutama tovi sen irroittamiseen.Uudet sisuskalut pumppuun maksaa noin 600 euroa ja jos koko pumpun laitat noin 1600euroa.En ite viitsis kuorista tonnia maksaa jos ovat ok. Osia saa ihan Casen varaosaliikkeestä ja sitä pumppua ei toista kertaa tarvi uusia.
Kauanko kävi ilman paineita? Kiertokangen laakeri on helpoo irroittaa keskimmäisistä pytyistä jos haluaa tarkistaa ehtikö tulla jälkiä.
Kauanko kävi ilman paineita? Kiertokangen laakeri on helpoo irroittaa keskimmäisistä pytyistä jos haluaa tarkistaa ehtikö tulla jälkiä.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Jos vika löytyy öljypumpusta, niin kannattaa lukea nuo 2 aloittamaani viestiketjua tuolta http://www.dunkeldunkel.com/traktori/
Sieltä keskustelut sivulle ja ensin sivulle 7 ja aihe "Case 1690 turbo". Sitten sivu 3 ja aihe "Vielä 1690 turbon öljypumpusta"
Kannattaa muuten suosiolla lähettää se tod. näköisesti hiomaton ratas, minkä saat kun korjaussarjan tilaat, tuonne tekstissä mainittuun koneistamoon.
Itse homman tehneenä voin jotain vinkkejäkin antaa jos on tarvis Joudut tekemään ainakin pitkän, tampin jossa on ohut taivutettu kärki, sekä katkaisemaan kiintoavaimen ja hitsaamaan siihen pultin, että saat öljyputken irti yläpäästa. Tärkeimpänä vähän eri kulmissa olevia hyvälaatuisia 13mm kiinto/lenkki avaimia tai sama tuumamitalla, itse öljypumpun irroitukseen. Se lukituslevyn kulma pitää saada mahdollisimman suoraksi sieltä takareunalta ennenkuin aukeaa. Ahdas paikka ja ärräpäitä lentää, yksi pultti teetti minulla monta tuntia töitä ennen kuin antautui
Sieltä keskustelut sivulle ja ensin sivulle 7 ja aihe "Case 1690 turbo". Sitten sivu 3 ja aihe "Vielä 1690 turbon öljypumpusta"
Kannattaa muuten suosiolla lähettää se tod. näköisesti hiomaton ratas, minkä saat kun korjaussarjan tilaat, tuonne tekstissä mainittuun koneistamoon.
Itse homman tehneenä voin jotain vinkkejäkin antaa jos on tarvis Joudut tekemään ainakin pitkän, tampin jossa on ohut taivutettu kärki, sekä katkaisemaan kiintoavaimen ja hitsaamaan siihen pultin, että saat öljyputken irti yläpäästa. Tärkeimpänä vähän eri kulmissa olevia hyvälaatuisia 13mm kiinto/lenkki avaimia tai sama tuumamitalla, itse öljypumpun irroitukseen. Se lukituslevyn kulma pitää saada mahdollisimman suoraksi sieltä takareunalta ennenkuin aukeaa. Ahdas paikka ja ärräpäitä lentää, yksi pultti teetti minulla monta tuntia töitä ennen kuin antautui
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Joo,taitaa olla akseli poikki öljypumpusta ja pyörä öljypohjassa,jos ei muuta vauriota kun pummppu rikki,alakauttahan se on suht helppo kumminki tehdä.
Öljypohja pois ja tutkimaan.
Öljypohja pois ja tutkimaan.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
kiitos vastauksista löyty hyviä neuvoja .
toivottavasti ei keriinnyt öljynpainevalo kauvaa palaan kun huomasin
otin sitten öljykellon pois ja käytin vähän eikä öljyä tullut yhtään
hinattiin case pois pellolta
minä teen verkulla toukotyöt loppuun ja tutkin casee sitten kaikessa rauhassa
joku meinas ettei alakautta moottoria irrottamatta öljypumppua saa vaihdettua
mutta hyvä jos saa
3300 tuntia on casen mittarissa
Lehtolan konekin on tuttu paikka tossa sarankulmat teollisuus alueella
toivottavasti ei keriinnyt öljynpainevalo kauvaa palaan kun huomasin
otin sitten öljykellon pois ja käytin vähän eikä öljyä tullut yhtään
hinattiin case pois pellolta
minä teen verkulla toukotyöt loppuun ja tutkin casee sitten kaikessa rauhassa
joku meinas ettei alakautta moottoria irrottamatta öljypumppua saa vaihdettua
mutta hyvä jos saa
3300 tuntia on casen mittarissa
Lehtolan konekin on tuttu paikka tossa sarankulmat teollisuus alueella
mekaanikko- Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Mistä erottaa ne alkuperäiset ja vahvemmat rissat? Kuutosen mittarissa jo yli 3000 tuntia ja on alkanut mietityttämään tuo asia...
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Juu pudotin öljypohjan pois ja ähelsin pumpun irti vähän oli konstailua.
Pumpun akseli oli poikki hammaspyörän juurelta niin käyttö hammaspyörä
oli pysynyt paikallaan pyöri vaan tyhjää.
Aukasin 3sen kiertokanken laakerin ja oli ihan hyvän näköinen
taisin huomata heti öljynpainevalon eikä keriinnyt käymään kuivana
tarvis huomena tilailla pumppuun hammaspyöriä jos on saatavilla
katutaan sitten monkälaisia pyöriä tulee tarviiko viedä hiottavaksi?
pumpun pyörät oli kyllä kulunut huonoksi pinta oli röpelöinen elikkä ihan paskaa.
Pumpun akseli oli poikki hammaspyörän juurelta niin käyttö hammaspyörä
oli pysynyt paikallaan pyöri vaan tyhjää.
Aukasin 3sen kiertokanken laakerin ja oli ihan hyvän näköinen
taisin huomata heti öljynpainevalon eikä keriinnyt käymään kuivana
tarvis huomena tilailla pumppuun hammaspyöriä jos on saatavilla
katutaan sitten monkälaisia pyöriä tulee tarviiko viedä hiottavaksi?
pumpun pyörät oli kyllä kulunut huonoksi pinta oli röpelöinen elikkä ihan paskaa.
mekaanikko- Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Just,sepä on mielenkiintoisesta paikasta katkennu sitten,ne alkuperäispyörät on jotain pehmiää valuseosta,plessey taisi olla pumpun valmistaja,mutta se on menny konkurssiin ,nyt varaosina tulevat pyörät tehdään oikeasta teräksestä ja karkaistaan,niitä ei tarvi uusia toista kertaa,ne taidetaan tehdä siellä Melthamin tehtaalla,missä taavetit aikanaan tehtiin.
Melthamissa kunnostetaan pumppuja edelleen,ja uusiaki sieltä saa,siinä mielessä ei probleemaa.
Viilakoe paljastaa,onko pyöriä uusittu,alkuperäisiin menee kun tuhkaan,ja pinta hampaissa on monesti niinkuin tikan nokkima,ja karkaistuihin pyöriin ei tule naarmuakaan viilalla.
Oli hyvä tuuri,että huomasit ajoissa pumpun rikkoontumisen,ei tarvinu alkaa akseleita hiottamaan.
Kaikkiin kuutosiin pitäs ensimmäisenä toimenpiteenä tarkistaa öljypumppu,jos ei ole tiedossa onko pumppua uusittu ,kun ostaa DB-pohjaisen Casen,toki osa on ajanu yli 15000 tuntia alkuperäisillä pumpuilla ilman ongelmia.
Niissä on selvästi kahdenlaisia akseleita ,toiset kestää,toiset ei.
Melthamissa kunnostetaan pumppuja edelleen,ja uusiaki sieltä saa,siinä mielessä ei probleemaa.
Viilakoe paljastaa,onko pyöriä uusittu,alkuperäisiin menee kun tuhkaan,ja pinta hampaissa on monesti niinkuin tikan nokkima,ja karkaistuihin pyöriin ei tule naarmuakaan viilalla.
Oli hyvä tuuri,että huomasit ajoissa pumpun rikkoontumisen,ei tarvinu alkaa akseleita hiottamaan.
Kaikkiin kuutosiin pitäs ensimmäisenä toimenpiteenä tarkistaa öljypumppu,jos ei ole tiedossa onko pumppua uusittu ,kun ostaa DB-pohjaisen Casen,toki osa on ajanu yli 15000 tuntia alkuperäisillä pumpuilla ilman ongelmia.
Niissä on selvästi kahdenlaisia akseleita ,toiset kestää,toiset ei.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Veli-Matin kanssa ehdottomasti samaa mieltä,kun ostaa kuutostaavetin,pitää selvittää onko pumppu vaihdettu. Joko edellisiltä omistajilta tai avaamalla pumppu.
Siinä oli mekaanikolla hyvä tuuri,ettei menny kone remonttiin.
Toivottavasti ne uudet pumpunrattaat on nyt hiottuja ettei tarvi turhia odotella.
Siinä oli mekaanikolla hyvä tuuri,ettei menny kone remonttiin.
Toivottavasti ne uudet pumpunrattaat on nyt hiottuja ettei tarvi turhia odotella.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Minulla oli tämän näköiset vanhat rattaat, oliko sinulla vielä huonommat? Tuo toinen ratas on se uusi hiomaton versio!
Omassa ei kerennyt akseli katketa kun satuin onneksi kyselemään kutostaavetista täällä netissä. Täällä on todellisia tietäjijä ja heti tuli vinkki vaihtaa nuo pumpun rattaat.
Jos et luota pumppua takaisin laittaessasi pelkkään kierrelukitteeseen, niin itse sahasin lukituslevyyn kuvan mukaisen viillon, silloin saa takimmaisetkin pultit lukittua helposti kääntämällä sakaran pultin kantaa vasten.
Omassa ei kerennyt akseli katketa kun satuin onneksi kyselemään kutostaavetista täällä netissä. Täällä on todellisia tietäjijä ja heti tuli vinkki vaihtaa nuo pumpun rattaat.
Jos et luota pumppua takaisin laittaessasi pelkkään kierrelukitteeseen, niin itse sahasin lukituslevyyn kuvan mukaisen viillon, silloin saa takimmaisetkin pultit lukittua helposti kääntämällä sakaran pultin kantaa vasten.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Samannäköisiä oli melkein minunkin koneissa nuo rattaat, "väreilyä" jo pinnassa ja viila pystyi hyvin.
Toinen 1594 oli 3100 h ajettu ja toinen 2700.Vaihdoin suosiolla että pystyy yöt nukkumaan rauhassa.
Toinen 1594 oli 3100 h ajettu ja toinen 2700.Vaihdoin suosiolla että pystyy yöt nukkumaan rauhassa.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Lipsahti vahingossa väärä kuva tässä näkyy se hiomaton uusi ratas, huomaa rattaan harjan leveys.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Samanlaiseksi röpöpinnaksi mullakin oli hammaspyörät kulunut
ehkä vielä enemmän kulunut pumpun pesä näyttää kyllä ihan hyvältä
Kyselin tänään hammaspyöriä
toinen löytys suomesta se jossa on akseli 440eeroo
toinen jossa on reikä pistettiin tilaukseen 240eeroo
ja puslat löytys suomesta
ehkä loppuviikosta sais epäili varaosa kauppias
en tiedä vielä onko ihan apteekin hinnat
uusi pumppu olis kuulemma 1800ekee
Täälä Lempäälässä on uusi case myynti ja huolto Ideaparkin vieressä sieltä kyselin
Aitokone on lopettanut Tampereella casen edustuksen
ehkä vielä enemmän kulunut pumpun pesä näyttää kyllä ihan hyvältä
Kyselin tänään hammaspyöriä
toinen löytys suomesta se jossa on akseli 440eeroo
toinen jossa on reikä pistettiin tilaukseen 240eeroo
ja puslat löytys suomesta
ehkä loppuviikosta sais epäili varaosa kauppias
en tiedä vielä onko ihan apteekin hinnat
uusi pumppu olis kuulemma 1800ekee
Täälä Lempäälässä on uusi case myynti ja huolto Ideaparkin vieressä sieltä kyselin
Aitokone on lopettanut Tampereella casen edustuksen
mekaanikko- Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Rattat ja puslat tuli tänään öljypumppuun. 624 euroa makso.
Kyllä oli sopivat kasasin pumpun ja laitoin kiinni ja öljypohjan
kiinni
Huomenna öljyt sisään ja käymään
Kyllä oli sopivat kasasin pumpun ja laitoin kiinni ja öljypohjan
kiinni
Huomenna öljyt sisään ja käymään
mekaanikko- Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
sehän kävi sutjakkaasti.Enää ei tarvi öljypumpusta huolta kantaa.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Sain moottorikelkan pois päiväjärjestyksestä joten ajoin kuutosen talliin, valuttelin ölpät pois ja öljypohjan irti. Huomenissa olisi tarkoitus katsella että mitä pumppu on syönyt.
ps. öljynpaineet ovat siis vielä tallella, ennakoivaa huoltoa.
ps. öljynpaineet ovat siis vielä tallella, ennakoivaa huoltoa.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Aloin tuossa koulun jälkeen purkamaan taavia, ei löytynyt sopivaa työkalua tuon öljyputken irroitukseen ahdas välikkö kun on.
Pitää huomenissa hommata jokin tuonne sopiva avain.
Pitää huomenissa hommata jokin tuonne sopiva avain.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Minä katkaisin sopivasta kiintoavaimesta sen leukaosan rälläkällä. Jätin siihen muutaman sentin sitä varrentynkää ja hitsasin siihen tyngän lappeeseen pitkän pultin niin että siitä pultin päästä saattoi vääntää tuon mutterin auki ihan tavan räikällä.
https://2img.net/r/ihimizer/img98/401/avaink.jpg
https://2img.net/r/ihimizer/img98/401/avaink.jpg
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Jotain tuon tyylistä itsekkin ajattelin. Ehkäpä kuitenkin tuon "leuan" tilalle lenkki jossa olisi tuon putken mäntävä aukko, tilaa on sen verta vähän että avolenkillä saa mutterinkulmat kohdilleen helpommin.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Jep, lenkki parempi, en vain raatsinut särkeä sitä ainokaistani . Tuolla kiintoavaimellakin saa molemmin puolin senverta pyöräytettyä, että sai aina siirretyä uuteen kohtaan.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Tuosta katkaistusta avaimesta sen verran, että se ei kestä kyllä kovin paljon vääntää jos se on tehty ihan tavallisesta lenkkiavaimesta.
Sehän on tavallisesti aika ohut kehältään että jo siitä kehästä leikkaa palan pois niin sehän on vähän kuin haljennut hylsy. Kiintoaviamesta tulee siinä mielessä parempi omatekemä.
Sehän on tavallisesti aika ohut kehältään että jo siitä kehästä leikkaa palan pois niin sehän on vähän kuin haljennut hylsy. Kiintoaviamesta tulee siinä mielessä parempi omatekemä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
erkki kirjoitti:Tuosta katkaistusta avaimesta sen verran, että se ei kestä kyllä kovin paljon vääntää jos se on tehty ihan tavallisesta lenkkiavaimesta.
Sehän on tavallisesti aika ohut kehältään että jo siitä kehästä leikkaa palan pois niin sehän on vähän kuin haljennut hylsy. Kiintoaviamesta tulee siinä mielessä parempi omatekemä.
Noin minäkin tuota vähän pähkäilin ja ajattelin ensin tuolla kiintoavain virityksellä vain avata mutterin löysemmälle ja sitten tehdä lenkistä avain jolla nopeampi pyörittää mutteri auki ahtaasta välistä. Tiukkaanhan tuo oli narahtanut kiinni, sai ihan kunnolla vääntää. Loppu tuli kuitenkin sormin pyörittämällä, joten jäi tuo lenkiavainversio tekemättä.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Tälläisen työkalun väkersin jolla sain putken irti. Eli halennut hylsy pääsi takaisin hyötykäyttöön.
Tuli laitettua tuo kiintopää, aluksi ajattelin lenkkiä lähinnä tilanpuutteen takia.
https://2img.net/r/ihimizer/img202/9405/kuva395.jpg
Pumpun rattaissa on pientä "röpelöä", kuvaa tulee huomenissa. Tuon nokialaisen kuvista ei oikein ota selvää.
Tuli laitettua tuo kiintopää, aluksi ajattelin lenkkiä lähinnä tilanpuutteen takia.
https://2img.net/r/ihimizer/img202/9405/kuva395.jpg
Pumpun rattaissa on pientä "röpelöä", kuvaa tulee huomenissa. Tuon nokialaisen kuvista ei oikein ota selvää.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1594 moottorin öljypumppu
Tuo hylsy on hyvä oivallus! Tässä sen taas näkee ettei kaikkia särkyneitä vehkeitä kannata heittää pois. Niitähan saattaa joskus vielä tarvita
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» 1594 ja moottorin tsuhina
» 1690 öljypumppu
» Kutosen öljypumppu
» D-B 990 -71 öljypumppu paniikki!
» Ivecon öljypumppu
» 1690 öljypumppu
» Kutosen öljypumppu
» D-B 990 -71 öljypumppu paniikki!
» Ivecon öljypumppu
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa