DB900 kytkin hajosi?
4 posters
Sivu 1 / 1
DB900 kytkin hajosi?
Kaverini pyysi apua tai tietoja DB900:n vm.-57 kytkimeen liittyviä vinkkejä.
Kytkin oli yhtä äkkiä painunut pohjaan ja matka katkesi siihen.
Kaveri oli ottanut jonkin luukun auki ja todennut painelaakerin pettäneen, ilmeisesti katkaisu hoito edessä.
Onko jotain mitä pitäisi katkaisussa ottaa huomioon, vinkit ovat tervetulleita, kun joutuu duunamaan asian eteen ulkosalla.
Kytkin oli yhtä äkkiä painunut pohjaan ja matka katkesi siihen.
Kaveri oli ottanut jonkin luukun auki ja todennut painelaakerin pettäneen, ilmeisesti katkaisu hoito edessä.
Onko jotain mitä pitäisi katkaisussa ottaa huomioon, vinkit ovat tervetulleita, kun joutuu duunamaan asian eteen ulkosalla.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: DB900 kytkin hajosi?
Kannattaa tehdä jonkinlainen katkaisurata tai jos on tasainen lattia käytettävissä, niin rullapöytä, jonka varassa etupäätä voi siirtää eteenpäin. Iso hallitunkki on kuulemma hyvä jos sellaisen saa jostain lainaksi.
Muistakaa kiilata etuakseli tönköksi eturunkoon ettei se kellahda sivuun kun puoliskat vedetään erilleen. 900:ssa taitaa olla hiilirengas -painelaakeri.
Muistakaa kiilata etuakseli tönköksi eturunkoon ettei se kellahda sivuun kun puoliskat vedetään erilleen. 900:ssa taitaa olla hiilirengas -painelaakeri.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB900 kytkin hajosi?
Takapään kun hyvin tunkkaa astinlaudan kohdalta pölkkyjen päälle ja etuakselin tukee kuten Erkki neuvoi,niin hallitunkilla tosiaan pärjää jos on tasainen lattia alla.
900 en tunne oikein hyvin mutta jos se kytkinkopan etupuolelta katkaistaan niin kaikki pultit ovat näkösällä ,paitsi polttoainetankin alla kytkinkopan yläreunassa on kaksi pulttia jotka menevät moottorilohkoon.
Nekin saa auki tankkia irroittamatta .Näin ainakin implematicin kanssa.
900 en tunne oikein hyvin mutta jos se kytkinkopan etupuolelta katkaistaan niin kaikki pultit ovat näkösällä ,paitsi polttoainetankin alla kytkinkopan yläreunassa on kaksi pulttia jotka menevät moottorilohkoon.
Nekin saa auki tankkia irroittamatta .Näin ainakin implematicin kanssa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB900 kytkin hajosi?
Ei tuo katkaiseminen vaikeuksia tuo, ajattelin kaverin puolesta tiedustella onko jotain ihmeellisyyksiä jota pitäisi ottaa huomioon ennen kuin pätkäisee rungon kahteen osaan.
Koneesta on tankki jo poistettu ja muut hilppeet, enää pultit auki ja traktori on kahdessa osassa.
Siitä luukusta kaveri totesi että painelaakeri on rikki, kun on hiilirengas versio.
Ei kait sen ihmeempi kuin kahtia ja uutta painelaakeria kytkimelle, vai kuinka?
Koneesta on tankki jo poistettu ja muut hilppeet, enää pultit auki ja traktori on kahdessa osassa.
Siitä luukusta kaveri totesi että painelaakeri on rikki, kun on hiilirengas versio.
Ei kait sen ihmeempi kuin kahtia ja uutta painelaakeria kytkimelle, vai kuinka?
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: DB900 kytkin hajosi?
Siinäpä se suunnilleen on mitä tarvitsee. Tässä tullaan taas siihen ikuisuuskysymykseen, että kun kerran on otettu poikki niin kannattaisko laittaa samalla uusiksi koko kytkin. Minusta ei kannata jos vanha ei luista.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB900 kytkin hajosi?
Niinpä, uskoisin että ei tarvitse vaihtaa, koska luistamisia ei kuulemma ole, mutta eiköhän tuo selviä tarkemmin katkaisussa.erkki kirjoitti:Siinäpä se suunnilleen on mitä tarvitsee. Tässä tullaan taas siihen ikuisuuskysymykseen, että kun kerran on otettu poikki niin kannattaisko laittaa samalla uusiksi koko kytkin. Minusta ei kannata jos vanha ei luista.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: DB900 kytkin hajosi?
Jep ei se paha laittaa ole isäukko laitto 850 Taaviin aikoinaan eikä ollu moottorimiehiä se heppu heh.
Kannatta tosiaan katsoa onko kaikki muu kunnossa ettei levii heti enskerralla,myös se ettei ole öljyä päässy levylle niin kun meitillä oli käyny,kampyurantiivisteestä senverta tullu et oli kytkinkin suttunen.
Pidä ihmeessa 900 tallessa,meitil meni purkuun kun jäi vedet aikoinaan jäätymään on vaan harvinaisempi peli!
Kannatta tosiaan katsoa onko kaikki muu kunnossa ettei levii heti enskerralla,myös se ettei ole öljyä päässy levylle niin kun meitillä oli käyny,kampyurantiivisteestä senverta tullu et oli kytkinkin suttunen.
Pidä ihmeessa 900 tallessa,meitil meni purkuun kun jäi vedet aikoinaan jäätymään on vaan harvinaisempi peli!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» Myydään db900 ja paljon osia mukaan.
» Etuakseli hajosi db990 -66
» DB 950i Ohjaus hajosi, vinkkejä ja henkistä tukea kaivataan
» kysymys db 990 implematic ??kytkin
» Myydään db900 ja paljon osia mukaan.
» Etuakseli hajosi db990 -66
» DB 950i Ohjaus hajosi, vinkkejä ja henkistä tukea kaivataan
» kysymys db 990 implematic ??kytkin
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa