880:sen öljynpaine alhaalla.
+2
taavettimies
käyttäjä
6 posters
Sivu 1 / 1
880:sen öljynpaine alhaalla.
Ostohetkellä paineet nousi heti ja valo sammu...paikanpäällä vaihdettiin heti tuoreet öljyt(vanhat 19vee.)
Paineet nousi samaten heti startin jälkeen.
Viikon päästä äestäessä huomasin että valo alko palamaan pienillä kieroksilla,äjes pois perästä ja homma seis.
Pistin tilaten suodattimet sun muut ja purkuhommia.kattoin kans venttiilinvälykset ja huomasin ekasta keinun pukista hävinneen sokeen tulpan.
Siitä reijästä nousee öljy kannen läpi keinujen akselille ja voitelee keinut.
Ajattelin et Ahaa...nyt löyty syy kehnoihin paineisiin,tulppa on lennähtänyt reijästä ja paineet häviää sen siliän tien.....
Soppeli pultin pätkä liimalla reikään ja vot.
Painnet nousee hieman nopeemmin mut kun tänään hain etukuormaajan 15km.päästä niin huomasin pihaan tullessa et valo vilkuttaa taas.....
Kone ei kolise sen kumemmin startatesssa,pieni mekaanisen äänen muutos on olemassa kun valo sammuu.....
Kone käy nätisti kierroksilla ja pienellä kaasulla.
Ylämäessä kun antaa syöttöö niin työntää hieman sinistä taivaalle.....
Kone on 3syl. 1964 DB imple.
Mitähän on oikein tapahtunut,en oikein usko että laakerit olis kaput,kolisishan toi varmaan jonkinverran ennenkuin valo sammuu.
Valo sammuu n:5-8sec. päästä startista vaikka antaa hieman kierroksia,pienillä kierroksilla valo sammuu hittaammin.
Voikop öljypumppu olla väljistynyt jostain syystä,esim.19 vuoden ajan vanhat öljyt sisällä-.
Komentteja.?!!!
Paineet nousi samaten heti startin jälkeen.
Viikon päästä äestäessä huomasin että valo alko palamaan pienillä kieroksilla,äjes pois perästä ja homma seis.
Pistin tilaten suodattimet sun muut ja purkuhommia.kattoin kans venttiilinvälykset ja huomasin ekasta keinun pukista hävinneen sokeen tulpan.
Siitä reijästä nousee öljy kannen läpi keinujen akselille ja voitelee keinut.
Ajattelin et Ahaa...nyt löyty syy kehnoihin paineisiin,tulppa on lennähtänyt reijästä ja paineet häviää sen siliän tien.....
Soppeli pultin pätkä liimalla reikään ja vot.
Painnet nousee hieman nopeemmin mut kun tänään hain etukuormaajan 15km.päästä niin huomasin pihaan tullessa et valo vilkuttaa taas.....
Kone ei kolise sen kumemmin startatesssa,pieni mekaanisen äänen muutos on olemassa kun valo sammuu.....
Kone käy nätisti kierroksilla ja pienellä kaasulla.
Ylämäessä kun antaa syöttöö niin työntää hieman sinistä taivaalle.....
Kone on 3syl. 1964 DB imple.
Mitähän on oikein tapahtunut,en oikein usko että laakerit olis kaput,kolisishan toi varmaan jonkinverran ennenkuin valo sammuu.
Valo sammuu n:5-8sec. päästä startista vaikka antaa hieman kierroksia,pienillä kierroksilla valo sammuu hittaammin.
Voikop öljypumppu olla väljistynyt jostain syystä,esim.19 vuoden ajan vanhat öljyt sisällä-.
Komentteja.?!!!
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: 880:sen öljynpaine alhaalla.
käyttäjä kirjoitti:valo alko palamaan pienillä kieroksilla,äjes pois perästä ja homma seis.
Valo sammuu n:5-8sec. päästä startista vaikka antaa hieman kierroksia,pienillä kierroksilla valo sammuu hittaammin.
995:ssa oli samanlaiset oireet ja vika löytyi öljynpaine anturista
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 880:sen öljynpaine alhaalla.
öljynpaine anturia itekkii epäilen, 390:ssä tälläkin hetkellä saman tyyppistä vikaa ei kylläkään pala ku enintää 5sek ja kierroksilla ei ole siinnä merkitystätaavetti_mies kirjoitti:käyttäjä kirjoitti:valo alko palamaan pienillä kieroksilla,äjes pois perästä ja homma seis.
Valo sammuu n:5-8sec. päästä startista vaikka antaa hieman kierroksia,pienillä kierroksilla valo sammuu hittaammin.
995:ssa oli samanlaiset oireet ja vika löytyi öljynpaine anturista
massikka_mies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa
Vs: 880:sen öljynpaine alhaalla.
Ostetaan uus anturi...Marjakangas/Pihlajaniemi vissiin?????
tarvii panna samaan tilaukseen ko.simpuykka et pääsee eroon ohjauksen klapista!
tarvii panna samaan tilaukseen ko.simpuykka et pääsee eroon ohjauksen klapista!
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: 880:sen öljynpaine alhaalla.
Kokeile anturin vaihdolla,voihan se tietenki olla viallinen,mutta saattaa siinä kyllä olla laakeriprobleemaaki,juuri tuollaiset oireet on kuluneesta kampiakselista ja laakereista,tosi harvoin itse öljypumppu on väljä,mutta on niitäki tietenki joskus kulunu.
Onko sinulla ketään tuttua huoltomiestä siellä,käy letkulla varustettu öljynpainemittari lainaan,ja kierrä se öljykellon tilalle,ja sido mittari näkösille,ja seuraa mitä se näyttää kylmänä,ja mitä lämminnä.
Noin 1 kilon paikkeilla syttyy valo,ja olikohan 1,8-1,8 välillä paine siinä,en muista tarkkaan,mutta on minulla tiedot siihen tarvittaessa.
Nauloina ilmoitettu alkujaan,mutta muuan yhteenveto on ,missä ne on suomennettu kiloiksi.
Onko sinulla ketään tuttua huoltomiestä siellä,käy letkulla varustettu öljynpainemittari lainaan,ja kierrä se öljykellon tilalle,ja sido mittari näkösille,ja seuraa mitä se näyttää kylmänä,ja mitä lämminnä.
Noin 1 kilon paikkeilla syttyy valo,ja olikohan 1,8-1,8 välillä paine siinä,en muista tarkkaan,mutta on minulla tiedot siihen tarvittaessa.
Nauloina ilmoitettu alkujaan,mutta muuan yhteenveto on ,missä ne on suomennettu kiloiksi.
Vieraili- Vierailija
Vs: 880:sen öljynpaine alhaalla.
Marjakankaalta tilattu uus öljykello ja samaan pakettiin tulee uus ohjausakseli/simpukka jos sillä sais loput klapit ohjauksesta pois.
Lisäraporttia jahka uus kello asennettu...
Lisäraporttia jahka uus kello asennettu...
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: 880:sen öljynpaine alhaalla.
Öljynpaineet nousee yhtä hitaasti prkl. vaikka on uus öljykello paikoillaan...
Mitäs ny?ei kyllä viittis tehä mitään isompaa rempaa kun on menny tohon ihan tarpeeks muutenkin.....
Mitäs ny?ei kyllä viittis tehä mitään isompaa rempaa kun on menny tohon ihan tarpeeks muutenkin.....
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
erkki
Meitin selectassakin sammuu öljyvalo vasta monen pitkän sekunnin jälkeen, mutta samanlainen se on ollut ainakin viimeiset muuttaman tuhat tuntia. Ajaessa ei öljyvalo kyllä syty koskaan edes tyhjäkäynnillä vaikka olisi ajettu miten kuumaksi. Paksumpi öljy varmaan nopeuttaisi paineen nousua, jos jostakin löytyy paljasta 30. Silloin kun se oli uusi ei moniasteöljyjä käytetty traktoreissa ku ne oli silloin liian ohuita. Tuskin siinä mitään erityistä vikaa on.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880:sen öljynpaine alhaalla.
Joo,virhe näkyy tulleen tuon paineen osalle,1,8-2,8 kilon paikkeille tarkoitin,on kaksi vaihtoehtoa,purkaa moottori,ja hiottaa akseli ja laakeroida se uudestaan,tai sitten antaa vaan valon hiillostaa,ja ajella mutkasta tietä näkymättömiin,siinä on vaan se juttu,toisilla se ei haittaa mitään,mutta toiset traktorimiehet ei hirviä ajaa yhtään,jos valo kiiluu,itse kuulun niihin jälkimäisiin.
Vieraili- Vierailija
Vs: 880:sen öljynpaine alhaalla.
On se villi toi mun taavetin öljynpaine.
Vaihdoin tässä öljyt ja suodattimen koneeseen ja kun aloin starttailemaan niin veti naamarin leveeseen virneeseen.
Öljyvalo sammu starttauksen aikana ja pysyi sammuksissa,piti starttailla heti puolenkymmentä kertaa.
Aattelin et vika oli ollu suodattimessa.....
Päivän parin päästä öljyvalo loistelee(ihan niin kuin sillä ei olis muuta tekemistä)startatesa ja kun kone lähtee käyntiin niin 5-10 sekunttia niin se X??@$! valo vasta sammuu.....
Noh,eipähän tuo koliste tai kilise ylimääräsiä.
Tarvis jostain saada kunnun mittari tohon kellon reikään et sais varmennettua noi paineet.
Vaihdoin tässä öljyt ja suodattimen koneeseen ja kun aloin starttailemaan niin veti naamarin leveeseen virneeseen.
Öljyvalo sammu starttauksen aikana ja pysyi sammuksissa,piti starttailla heti puolenkymmentä kertaa.
Aattelin et vika oli ollu suodattimessa.....
Päivän parin päästä öljyvalo loistelee(ihan niin kuin sillä ei olis muuta tekemistä)startatesa ja kun kone lähtee käyntiin niin 5-10 sekunttia niin se X??@$! valo vasta sammuu.....
Noh,eipähän tuo koliste tai kilise ylimääräsiä.
Tarvis jostain saada kunnun mittari tohon kellon reikään et sais varmennettua noi paineet.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Näin minulla
880 -69. Öljy valuu hiljalleen suodatinkotelosta pois. Yön yli seisoneen Taavettini kännistyksen jälkeen öljynpainevalo palaa arviolta 20 sekuntia. Ajon aikana tai tunnin tai parin seisokin jälkeen ongelmaa ei ole. Mitään ylimääräistä ääntä ei öljynpainevalon palaessa kuulu. Käyntiääni tosin muuttuu terveemmäksi? kun öljynpainevalo sammuu. Saa nähdä, tuleeko tuosta ajan mittaan ongelmia.
880-69- Viestien lukumäärä : 2
Vs: 880:sen öljynpaine alhaalla.
Laakereita kuormittaa eniten isot kierrokset. Käynnistyksen jälkeen kannattaa antaa sen naputtaa pienillä kierroksilla että valo sammuu.
Tavallinen moottori kestää ajaa viitisen minuuttia ilman öljyjä, joten taitaapa olla, että huonoillakin paineilla voitelua on aina sen verran, ettei siitä koidu koskaan mitään ongelmaa. Onhan niitä edelleenkin olemsaa pelkällä roiskevoiteullakin pyöriviä moottoreita.
Tavallinen moottori kestää ajaa viitisen minuuttia ilman öljyjä, joten taitaapa olla, että huonoillakin paineilla voitelua on aina sen verran, ettei siitä koidu koskaan mitään ongelmaa. Onhan niitä edelleenkin olemsaa pelkällä roiskevoiteullakin pyöriviä moottoreita.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Noin se menee
Muuan autopuolen guru sanoi, että vaikka isot koneet, kuten höyryturpiinit, vaativat öljykalvon akselin ja laakerin väliin, ettei kosketusta tapahdu, maantieluokan ajopelien moottorit eivät sitä tarvitse. Riittää, että välissä on voitelu.
Itse odotan öljynpaineen nousun ennen kuin esim. nostan nostovarret ylös.
Itse odotan öljynpaineen nousun ennen kuin esim. nostan nostovarret ylös.
880-69- Viestien lukumäärä : 2
Vs: 880:sen öljynpaine alhaalla.
Omassa 880:ssä oli öljypumpulta lähtevä paineputki löystynyt helmiliitoksistaan ja sieltä pääsi vähän painetta karkaamaan,mittaria kun seurasi niin kuumana viisari heilui aikalailla ja painekin oli alhaalla,kone rupesi kolkattamaan ja silloin vihelsin pelin poikki.Pikkuisen oli yksi kiertokangen laakerikaula ottanut kipeää,mutta hiomanauhalla ja uusilla laakereilla tuli käypäinen pikakorjaus.Välystä jäi n 0.11mm mutta korjauskirjakin antoi maksimivälykseksi 0.004 tuumaa.Onnistui hyvin,öljynpaineetkin nousivat huomattavasti eikä kone ääntele,mutta enpä aio vanhuksella enää 25km paskakuorman siirtoja ajella.. Jos öljynpaineet ei sinulla tahdo nousta niin suosittelisin laakerit vaihtamaan ennenkuin tulee vaurioita,kiertokangen laakerisarja maksoi vähän yli 20e eikä sen alakautta vaihtamisessa kauan aikaa tuhraannu,omassakin koneessa olivat muut kaulat hyvän näköisiä ja mitoissaan,runkolaakereita en vaihtanut kun olivat ok.
uuras- David Brown : DB996, DB880, Maxxum5130
Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Muurame
Vs: 880:sen öljynpaine alhaalla.
uuras kirjoitti:Omassa 880:ssä oli öljypumpulta lähtevä paineputki löystynyt helmiliitoksistaan ja sieltä pääsi vähän painetta karkaamaan,mittaria kun seurasi niin kuumana viisari heilui aikalailla ja painekin oli alhaalla,kone rupesi kolkattamaan ja silloin vihelsin pelin poikki.Pikkuisen oli yksi kiertokangen laakerikaula ottanut kipeää,mutta hiomanauhalla ja uusilla laakereilla tuli käypäinen pikakorjaus.Välystä jäi n 0.11mm mutta korjauskirjakin antoi maksimivälykseksi 0.004 tuumaa.Onnistui hyvin,öljynpaineetkin nousivat huomattavasti eikä kone ääntele,mutta enpä aio vanhuksella enää 25km paskakuorman siirtoja ajella.. Jos öljynpaineet ei sinulla tahdo nousta niin suosittelisin laakerit vaihtamaan ennenkuin tulee vaurioita,kiertokangen laakerisarja maksoi vähän yli 20e eikä sen alakautta vaihtamisessa kauan aikaa tuhraannu,omassakin koneessa olivat muut kaulat hyvän näköisiä ja mitoissaan,runkolaakereita en vaihtanut kun olivat ok.
Täytyypä kokeilla toi konsti,samalla näkee että onko sitä sokeeta tulppaa siellä ö-pohjassa.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Similar topics
» Öljynpaine
» 885 öljynpaine
» db 990 imple öljynpaine
» Implematic 950 öljynpaine
» 990 öljynpaine valo
» 885 öljynpaine
» db 990 imple öljynpaine
» Implematic 950 öljynpaine
» 990 öljynpaine valo
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa