885 öljynpaine
+2
Tessu
KT56998
6 posters
Sivu 1 / 1
885 öljynpaine
Onko kokemuksia seuraavasta ongelmasta; Vaihdoin hiljattain kaikki öljyt ja nesteet taavettiin ja nyt kun olen traktoria ajeluttanut, on öljynpaineen merkkivalo alkanut palaa. Tänään ensin kylmänä valo ei palanut, mutta lämmettyään alkoi palaa. Kierrosten nosto/lasku ei vaikuta asiaan. Mistä alkaa ekana vikaa metsästämään? Mielestäni kone käy nätisti kierroksista riippumatta poislukien roklattava ja jumissa oleva voiman ulosoton kytkin.
KT56998- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 25
Vs: 885 öljynpaine
Ensimmäisenä vaihtaisin sn öljyanturan uuteen ja jos vielä palaa niin sitten paineen mittaus samasta reijästö mittarilla,se sitten näyttää onko jotina hätää.
Nuo merkkivlaot kun ei paljoa kerro,meilläkin palanu tyhjäkäynnillä 850 Taavetin sekä öljynpaine että latausvalot jo -70 luvulta eikä mikään ole vikana ollu,se on vaan ominaisuus kun kierrokset putoaa ja/tai antura alkaa pelleillä.
Nuo merkkivlaot kun ei paljoa kerro,meilläkin palanu tyhjäkäynnillä 850 Taavetin sekä öljynpaine että latausvalot jo -70 luvulta eikä mikään ole vikana ollu,se on vaan ominaisuus kun kierrokset putoaa ja/tai antura alkaa pelleillä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 885 öljynpaine
Ölljynpaineanturi vaihtoon ihan ensimmäiseksi, melko varmaan syypää on siellä
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 885 öljynpaine
Laittelinpa öljykellon tilaten. Raportoin mitenkä homman kanssa käy.
ps. missäs kohtaa tuo kello sijaitsee?
ps. missäs kohtaa tuo kello sijaitsee?
KT56998- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 25
Vs: 885 öljynpaine
KT56998 kirjoitti:Laittelinpa öljykellon tilaten. Raportoin mitenkä homman kanssa käy.
ps. missäs kohtaa tuo kello sijaitsee?
lohkon kyljessä, pienehkö anturi johon menee yksi johto. Lämpöanturi on termarikopassa, joten et sekoita siihen.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Virtalukon väljyys oli omassa 885 lopullinen syy öljynpaine valon vilkkumiseen
Terve, omassa 885 vastaava merkkivalo juttu ratkesi kun heiluttelin virta-avainta ja piuhoja eli oli vaan heikko kosketus kun startin jälkeen palautui miten sattui tuo virtalukko ja avain - oli kinkkinen hakea mutta tuo oli lopullinen korjaus ja nyt pelaa kaikki merkkivalot taas ja joka kerta.
LandRover- David Brown : 885
Viestien lukumäärä : 14
Ikä : 65
Paikkakunta : Jämsä
Vs: 885 öljynpaine
Terve,
anturi vaihdettu (kierre oli hieman erilainen. Uudessa kellossa kartio) ja öljynpainevalot ei pala enää! Vanha kello taisi olla ihan alkuperäinen, päällä oli punainen ikäänkuin vulkanointi muovista. Uuden anturin suojaksi lämmittelin kutistesukkaa päälle. Seuraillaanpa tilannetta, josko tämä uusi kello kestäisi! Joka tapauksessa vaikuttaa ainakin, että se toimii, koska vihreä valo syttyy ennen starttia virrat päälle laittaessa. Kiitos avuista arvon palstalaiset
anturi vaihdettu (kierre oli hieman erilainen. Uudessa kellossa kartio) ja öljynpainevalot ei pala enää! Vanha kello taisi olla ihan alkuperäinen, päällä oli punainen ikäänkuin vulkanointi muovista. Uuden anturin suojaksi lämmittelin kutistesukkaa päälle. Seuraillaanpa tilannetta, josko tämä uusi kello kestäisi! Joka tapauksessa vaikuttaa ainakin, että se toimii, koska vihreä valo syttyy ennen starttia virrat päälle laittaessa. Kiitos avuista arvon palstalaiset
KT56998- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 25
Vs: 885 öljynpaine
Öljykellollakin on jokin parasta ennen -käyttöikä. Traktoreihin olen vaihtanut muistaakseni kolme ja moottoripyörään yhden sinä aikana mitä olen niiden kanssa värkännyt. On kuitenkin muistettava, että ainakin kolmesylinterinen DB:n moottori saattaa imaista öljypumppuun sellaisen roskan, että se juuttuu pumpun ylipaineventtiilin karan ja istukan väliin ja sitten öljynpaineet menee huonoiksi tyhjäkäynnillä. Roskaongelma tulee tietenkin siitä, että öljynvaihtojen kanssa ei olla kiiruhdettu ja traktoria käytetään sellaisissa hommissa, joissa etupainot olisivat kovasti tarpeen. Kun etupyöriä nosteellaan metrin verran ilmaan maasta ja huljutellaan, esim. takakuormaimen kanssa pyöritellessä, lähtee öljypohjaan kertynyt saos liukenemaan ja liikkeelle ja siitä pystyy tulemaan tuo edellä mainittu oire. Tästäkin on ehtinyt tulemaan omakohtainen kokemus. Tilanne korjaantui sillä, että otettiin öljypohja auki ja putsattiin ylipaineventtiili. Öljypohja kannattaisi puhdistaa sisäpuolelta vaikka viiden tuhannen tunnin välein. Sinne saattaa kertyä aikamoinen kerrostuma jos ajetaan paljon lyhyitä rupeamia, ettei öljyt lämpene kunnolla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 885 öljynpaine
Mulla kans on vuotanu jotkui öljykellot ihan tippumalla,se ihan selvä vika,samoin se kytkin voi likaantua,joskus pesin semmosen ihan testimielessä ja hyvin pelas sen jälkeen,rikkiasti on myös noita menny.
Ompa joku onnistunu vaihtamaan vääränpaineisen anturankin niin sitten valo alkaa pelleilemään omiaan.
Mittari se olsi aina paras ja juurikin tuommonen mekaaninen kun Jusape näytti,jos se ei toimi niin letku poikki ja SEN kyllä huomaa tai mittari rikki,harvoin kyllä hajoo...
Ompa joku onnistunu vaihtamaan vääränpaineisen anturankin niin sitten valo alkaa pelleilemään omiaan.
Mittari se olsi aina paras ja juurikin tuommonen mekaaninen kun Jusape näytti,jos se ei toimi niin letku poikki ja SEN kyllä huomaa tai mittari rikki,harvoin kyllä hajoo...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» Öljynpaine
» 880:sen öljynpaine alhaalla.
» 990 öljynpaine valo
» db 990 imple öljynpaine
» Implematic 950 öljynpaine
» 880:sen öljynpaine alhaalla.
» 990 öljynpaine valo
» db 990 imple öljynpaine
» Implematic 950 öljynpaine
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa