Db880 projekti
+7
Hente
mattkau
erkki
jusape
Tessu
outsider
imple880
11 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Db880 projekti
Terve!
Tämmönen projekti meneillään. 880 implematic vm.-63. moottori: AD4 40U 13063. Kone ollut talossa uudesta asti, jossain vaiheessa sähköt palanut ja viimeiset n.10 vuotta käytännössä ollut ilman ajoa. Muutama vuosi takaperin laitoin sähköt kuntoon, maalasin konepeiton, uudet valot, ym. pientä.
remontintarve oli tiedossa. huohotuksesta, epätasaisesta käynnistä, savutuksesta, jäähdytysnesteestä ja ruskeasta vaihteistoöljystä päätellen. Näihin ensiapuna tehtiin suutinremontti, venttiilien säätö, jäähdytysjärjestelmän huuhtelua (tosin likaista tavaraa tuli vaikka kuinka huuhteli. ei taida olla paljoa nesteitä vaihdeltu....) ja vaihteiston huutelua ajamalla pö.-öljy seoksella.
Käynti muuttuikin paremmaksi suuttimien ansiosta, mutta kovassa ajossa lautasniittokoneen edessä lämmöt tuppasi nousemaan tukkoisesta syyläristä johtuen ja lopulta kone alkoi sylkeä öljyä pihalle joka välistä..
Tästä lähti liikeelle moottori-, kytkin- ,jarruremontti. tarkoitus olisi myö maalata ainakin joitain osia.
db 880
db 880 ilmeisesti tähän ei kuulu tiivistettä?
db 880 Moskaa vesitilassa
db 880
db 880
db 880
db 880 1 mäntä.. jotain on tapahtunut..
db 880 kampura kävi koneistamolla, vähän pyyhkäistiin. nokka-akseli OK
db 880
db 880 Kansi pitäis viedä koneistamolle: venttiilit, seetit ja tiivistepinta koneistukseen.. pakokanavat oli pahimmillan melkeen 50% karstassa..
db 880 Lohko pestynä painepesurilla
db 880
db 880
db 880 Liuskat OK
db 880
db 880 Moskaa öljypohjassa
db 880 Jarrut tarkastin kun vinkuvat niiin perkeleesti. Tuli rehkittyä ylimäärästä kun ei hoksannut heti luke korjauskirjasta, että taspyörästönlukko pitää olla painettuna. eikös sekin ollut vielä jumissa ni sai vasaralla hakata pohjaan.. Oikea puoli oli ok
db 880 Vasen puoli jousi poikki
db 880 onneksi oli hyllysä yksi jousi. Stefat oli ok. samalla tuli imettyä vetoakselin reijistä vanhat öljyt koloista.
db 880 vielä vaihteiston huuhtelu pö:llä
Nyt olisi rojekti siinä vaiheessa, että osia pitäis tilata.. hieman kysymyksi siihen liittyen onkin
http://www.agrilineproducts.com/partscatalogue/david_brown_implematics.html tuolta aattelin tilailla vai onko jollain parempi paikka? pitäis moottorinkorjaussarja ja kytkinlevy hommata, mutta tuolla on kahta mallia: 8694 (straight liner) ja 8695 (stepped liner) kumpikohan noista oikea, vai onko kumpikaan? en ny kuvista erota äkkiseltään mitä eroa noilla putkilla on Onko tuo 10" kytkinlevy passeli vaikka näyttää 950 mallile olevan? JA vielä mikä noista väreistä on vanne keltainen? Saako näihin muuten venttiilinohjureita jostain? pitää ensin kyllä kysyä koneistamolta onko hyvät vielä
Kertomus jatkuu, kunhan projekti etenee ja tulee lisää kysyttävää.. valokuvia koitan myös lisäillä!
Tämmönen projekti meneillään. 880 implematic vm.-63. moottori: AD4 40U 13063. Kone ollut talossa uudesta asti, jossain vaiheessa sähköt palanut ja viimeiset n.10 vuotta käytännössä ollut ilman ajoa. Muutama vuosi takaperin laitoin sähköt kuntoon, maalasin konepeiton, uudet valot, ym. pientä.
remontintarve oli tiedossa. huohotuksesta, epätasaisesta käynnistä, savutuksesta, jäähdytysnesteestä ja ruskeasta vaihteistoöljystä päätellen. Näihin ensiapuna tehtiin suutinremontti, venttiilien säätö, jäähdytysjärjestelmän huuhtelua (tosin likaista tavaraa tuli vaikka kuinka huuhteli. ei taida olla paljoa nesteitä vaihdeltu....) ja vaihteiston huutelua ajamalla pö.-öljy seoksella.
Käynti muuttuikin paremmaksi suuttimien ansiosta, mutta kovassa ajossa lautasniittokoneen edessä lämmöt tuppasi nousemaan tukkoisesta syyläristä johtuen ja lopulta kone alkoi sylkeä öljyä pihalle joka välistä..
Tästä lähti liikeelle moottori-, kytkin- ,jarruremontti. tarkoitus olisi myö maalata ainakin joitain osia.
db 880
db 880 ilmeisesti tähän ei kuulu tiivistettä?
db 880 Moskaa vesitilassa
db 880
db 880
db 880
db 880 1 mäntä.. jotain on tapahtunut..
db 880 kampura kävi koneistamolla, vähän pyyhkäistiin. nokka-akseli OK
db 880
db 880 Kansi pitäis viedä koneistamolle: venttiilit, seetit ja tiivistepinta koneistukseen.. pakokanavat oli pahimmillan melkeen 50% karstassa..
db 880 Lohko pestynä painepesurilla
db 880
db 880
db 880 Liuskat OK
db 880
db 880 Moskaa öljypohjassa
db 880 Jarrut tarkastin kun vinkuvat niiin perkeleesti. Tuli rehkittyä ylimäärästä kun ei hoksannut heti luke korjauskirjasta, että taspyörästönlukko pitää olla painettuna. eikös sekin ollut vielä jumissa ni sai vasaralla hakata pohjaan.. Oikea puoli oli ok
db 880 Vasen puoli jousi poikki
db 880 onneksi oli hyllysä yksi jousi. Stefat oli ok. samalla tuli imettyä vetoakselin reijistä vanhat öljyt koloista.
db 880 vielä vaihteiston huuhtelu pö:llä
Nyt olisi rojekti siinä vaiheessa, että osia pitäis tilata.. hieman kysymyksi siihen liittyen onkin
http://www.agrilineproducts.com/partscatalogue/david_brown_implematics.html tuolta aattelin tilailla vai onko jollain parempi paikka? pitäis moottorinkorjaussarja ja kytkinlevy hommata, mutta tuolla on kahta mallia: 8694 (straight liner) ja 8695 (stepped liner) kumpikohan noista oikea, vai onko kumpikaan? en ny kuvista erota äkkiseltään mitä eroa noilla putkilla on Onko tuo 10" kytkinlevy passeli vaikka näyttää 950 mallile olevan? JA vielä mikä noista väreistä on vanne keltainen? Saako näihin muuten venttiilinohjureita jostain? pitää ensin kyllä kysyä koneistamolta onko hyvät vielä
Kertomus jatkuu, kunhan projekti etenee ja tulee lisää kysyttävää.. valokuvia koitan myös lisäillä!
imple880- David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 31
Paikkakunta : Salo
Vs: Db880 projekti
Ei huono aihio .
Vastaan mitä tiedän.
Kakkoskuvassa kysyit kuuluko tähän tiiviste eli lohkon takapäähän.Ei kuulu, kampiakselin loppupäässä on vastakierre joka estää öljyn pakenemisen kytkinkoppaan.
Mikäli laakerit on olleet kovin väljät ,on vastakierre ehkä kulunut.
Tuon ylärivin 880 implen kun aikoinaan restauroin niin ajoin kampakselin vastakierteen pois ja tuohon uraan laitoin koiranpaskatiivisteen jollainen on myöhemmissä malleissa,tosin erilisessä kopassa.
Vaikea sitä ihan tiiviksi on saada koiranpaskatiivisteelläkään joten jos ei vuotanut niin anna olla noin.Ennemmin voi miettiä laittaako moottorin huohotusputken toisin.
Kytkinkoppaan vuoto useimmiten johtuu liian pienestä huohotinputekesta.
Mäntä näyttää siltä että pilotilla on pantu käyntiin ja siksi männänrenkaasta pala pois.
Stepliner tarkoittaa että sylinteriputken alapäässä on ulkopuolella selvä kavennus.
Kuvan perusteella näyttäis siltä että sinulla on straight liner.
Onko putket niin huonot että hoonamalla ei saa kuntoon??
Paljon on ollut kirjoittelua mm englannin DBTC-palstalla tarvikevaraosien laadusta.Moni suosittelee alkuperäisten käyttöä jos eivät ole tosi huonot.
Nuo männätkin kannattaa miettiä ,riittääkö uudet männänrenkaat??
Ainakin IKH:lta ostamassani täydellisessä tiivistesarjasas oli venttiilien juurikumet.
Agrilinen tuotteisiin en ole itse pettynyt ,tosin moottoripuolelle en ole sieltä mitään tilannut.
Voi olla että Davidbrownparts myy hieman laadukkaampia moottorinosia.Näin ainakin ymmärsin engelsmannien kommenteista.
Tuossakin firmassa palvelu toimii.Siitä on vain hyviä kokemuksia.
Vastaan mitä tiedän.
Kakkoskuvassa kysyit kuuluko tähän tiiviste eli lohkon takapäähän.Ei kuulu, kampiakselin loppupäässä on vastakierre joka estää öljyn pakenemisen kytkinkoppaan.
Mikäli laakerit on olleet kovin väljät ,on vastakierre ehkä kulunut.
Tuon ylärivin 880 implen kun aikoinaan restauroin niin ajoin kampakselin vastakierteen pois ja tuohon uraan laitoin koiranpaskatiivisteen jollainen on myöhemmissä malleissa,tosin erilisessä kopassa.
Vaikea sitä ihan tiiviksi on saada koiranpaskatiivisteelläkään joten jos ei vuotanut niin anna olla noin.Ennemmin voi miettiä laittaako moottorin huohotusputken toisin.
Kytkinkoppaan vuoto useimmiten johtuu liian pienestä huohotinputekesta.
Mäntä näyttää siltä että pilotilla on pantu käyntiin ja siksi männänrenkaasta pala pois.
Stepliner tarkoittaa että sylinteriputken alapäässä on ulkopuolella selvä kavennus.
Kuvan perusteella näyttäis siltä että sinulla on straight liner.
Onko putket niin huonot että hoonamalla ei saa kuntoon??
Paljon on ollut kirjoittelua mm englannin DBTC-palstalla tarvikevaraosien laadusta.Moni suosittelee alkuperäisten käyttöä jos eivät ole tosi huonot.
Nuo männätkin kannattaa miettiä ,riittääkö uudet männänrenkaat??
Ainakin IKH:lta ostamassani täydellisessä tiivistesarjasas oli venttiilien juurikumet.
Agrilinen tuotteisiin en ole itse pettynyt ,tosin moottoripuolelle en ole sieltä mitään tilannut.
Voi olla että Davidbrownparts myy hieman laadukkaampia moottorinosia.Näin ainakin ymmärsin engelsmannien kommenteista.
Tuossakin firmassa palvelu toimii.Siitä on vain hyviä kokemuksia.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Db880 projekti
Hmmm. lisää mietittävää siis no kai ne pitää tilata sitten db worldwidesta, on laajempi valikoimakin. Putket nyt varmaan laitan kaikki uudet kun ovat irti ja ei tule sitten heittoja mitoissa jos osa vanhoja ja osa uusia.. TUleeko muuten tiivisteet ja kuparishimmi putken mukana?
2 mäntää käytän ainakin, 3.syl mäntä vielä mietinnässä.. Turhaan tuli painettua männät irti kangista syksyllä.. jotenkin ajattelin, että tilaan korjaussarjan niin vaihtaisin kaikki, mutta mitäpä hyviä pois vaihtamaan
Kannen jos saisi huomenna vietyä koneistamolle ja kysyttyä mielipidettä ohjureista ja venttiileistä
Taavetti Käyttöön menevät männät. Teräsvillala kiillotelin hiukan, samoin tein liukulaakereillekin
Taavetti Syl.putki, olishan nää varmaa välttäny, mutta ulkoota syöpynyt jaja pieni pykälä oli, toisaalta hoonausjäljet näkyy... Pitäiskö sitteski mennä vanhoilla
Taavetti Parempaa kuvaa. eli onko tämä nyt se straight liner? RUOSTETTA...
Taavetti Suuttimenkolon rassaustyökalu
Taavetti Nokka
Taavetti Kampiakseli aika hyvä
Taavetti Mäntä
Taavetti 3.syl mäntä. tätä mietin olisiko hyvä vielä
Taavetti pakoventtiilit. Saakohan näistä vielä koneistettua hyvät. Varmaan vettä tullut pakoputkesta vai mistäköhän syöpyminen johtuu?
Taavetti Imuventtiilit
Taavetti Paineasetelma.. Aattelin tilata uuden kun ei mahottomia maksa. joku 90€
Taavetti
Taavetti Vauhtipyörä
Taavetti Kytkinlevy loppu. Varmaan syy luistavaan ja äkkinäiseen kytkimeen
Taavetti tässä vielä kun jäi edellisestä lisäämättä. alkoi kovassa ajossa lykkäämään öljyä joka raosta
Taavetti
Taavetti
pitäis ettii viel kokonaiskuva koneesta ja laittaa tänne. Toivottavasti ei tule liikaaa kysymyksiä/kuvia! Ensimmäistä kertaa moottoriremonttia teen niin pitää kokeneemmilta kysellä
2 mäntää käytän ainakin, 3.syl mäntä vielä mietinnässä.. Turhaan tuli painettua männät irti kangista syksyllä.. jotenkin ajattelin, että tilaan korjaussarjan niin vaihtaisin kaikki, mutta mitäpä hyviä pois vaihtamaan
Kannen jos saisi huomenna vietyä koneistamolle ja kysyttyä mielipidettä ohjureista ja venttiileistä
Taavetti Käyttöön menevät männät. Teräsvillala kiillotelin hiukan, samoin tein liukulaakereillekin
Taavetti Syl.putki, olishan nää varmaa välttäny, mutta ulkoota syöpynyt jaja pieni pykälä oli, toisaalta hoonausjäljet näkyy... Pitäiskö sitteski mennä vanhoilla
Taavetti Parempaa kuvaa. eli onko tämä nyt se straight liner? RUOSTETTA...
Taavetti Suuttimenkolon rassaustyökalu
Taavetti Nokka
Taavetti Kampiakseli aika hyvä
Taavetti Mäntä
Taavetti 3.syl mäntä. tätä mietin olisiko hyvä vielä
Taavetti pakoventtiilit. Saakohan näistä vielä koneistettua hyvät. Varmaan vettä tullut pakoputkesta vai mistäköhän syöpyminen johtuu?
Taavetti Imuventtiilit
Taavetti Paineasetelma.. Aattelin tilata uuden kun ei mahottomia maksa. joku 90€
Taavetti
Taavetti Vauhtipyörä
Taavetti Kytkinlevy loppu. Varmaan syy luistavaan ja äkkinäiseen kytkimeen
Taavetti tässä vielä kun jäi edellisestä lisäämättä. alkoi kovassa ajossa lykkäämään öljyä joka raosta
Taavetti
Taavetti
pitäis ettii viel kokonaiskuva koneesta ja laittaa tänne. Toivottavasti ei tule liikaaa kysymyksiä/kuvia! Ensimmäistä kertaa moottoriremonttia teen niin pitää kokeneemmilta kysellä
imple880- David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 31
Paikkakunta : Salo
Vs: Db880 projekti
Putkista en nyt varmaa sanokaan,uudesta kuvasta näyttäis että on stepped liner.Laita tuo kuva sähköpostilla davidbrownpartsille jos sieltä tilaat,niin saat oikeat.
Shimmit ei varmaan tule putkien mukana mutta o-renkaat tulevat.Tiivistesarjassakin taitaa olla nuo o-renkaat mukana.
Venttiileistä koneistamot saa varmaan käyttökelpoiset ,toki kannatta kysyä ennenkuin uusia tilaa.
Jos laitat uusia mäntiä mutta et kaikkia niin niin muista punnita että ovat samanpainoisia.
Shimmit ei varmaan tule putkien mukana mutta o-renkaat tulevat.Tiivistesarjassakin taitaa olla nuo o-renkaat mukana.
Venttiileistä koneistamot saa varmaan käyttökelpoiset ,toki kannatta kysyä ennenkuin uusia tilaa.
Jos laitat uusia mäntiä mutta et kaikkia niin niin muista punnita että ovat samanpainoisia.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Db880 projekti
Moro!
muiden kiireiden takia on vierähtänyt tovi aikaa tämän projektin valmiikksi saattamiseen, tai no ei se oikeastaan ole valmis vielläkään. Moottoriin laitettiin nyt uudet alakerran laakerit, syl. putket, männät, uudet pakoventtiilit, imuventtiilit koneistettiin ymym. myös kytkin kokonaan uusiksi.
Vastoinkäymisiä oli paljon Agrilineproductsin osien kanssa (varoituksista huolimatta tuli tilattua kyseisestä puljusta eikä olisi kannattanut) Sylinteriputket eivät olleet mittatarkkoja tämän takia jätin asennustyö koneistamolle jossa sorvasivat ja saivat sopimaan, putkissa ei tullut mukana kuin 1 tiiviste per putki jotka eivät edes olleet sopivia....... kuparirenkaita ei myöskään ollut, yksi männänrengas setti oli johonkin aivan eri koneeseen, tiivistesarjasta puuttui tiivisteet moottorin etupäätylevyn väliin sekä lohkon ja rungon väliin, termostaatin halkaisija oli liian suuri joten ei sopinut muutakun rälläköimällä, kierroslukuvaijerin kierre ei sopinut mittariin. Kaikesta tästä kertyi ylimääräisiä kustannuksia ja paljon turhaa työtä.
Tänä iltana vihdoin pääsin laittaamaan koneen käyntiin. Taavi kävikin ihan nätisti ja öljynpaineet oli ronski 3bar joten kaikki kunnossa. Käytin koneen lämpimäksi ja tämän jälkeen oli tarkoitus suorittaa sylinterikannen jälkikiristys lämpöisenä niinkuin manuaalissa sanotaan. Tässä kohtaa alkoi sitten todellinen sähläys jonka olisi ehkä voinut välttää suunnittelemalla ja tiedustelemmalla asiat etukäteen... tarkoitus oli ottaa vartti auki kaikkia muutereita käänteisessä järjestyksessä ja sen jälkeen kiristää (en tiedä onko ihan väärä tapa). No aloitin hommat ja kun pääsin suuttimien kohdalle hoksasin, että nehän pitäisi irroittaa että mahtuu kiristämään. No siinä aikani mietin ja päädyin järjettömään päätökseen kiristää juuri löystyttämäni mutterit takaisin momenttiin ja jättää kuumana kiristys tekemättä. no kiristin muutaman ja totesin, että nämähän menevät paljon enemmän kiinni kuin mitä avasin joka tarkoittaisi sitä, että loput olisi paljon löysemällä. No tässä vaiheessa oli aika selvää, että homma meni ihan vit**uiksi ja kiroilu oli jo melkoista. Seuraavaksi irroitin suuttimet ja kiristin järjestyksessä ykkösestä lähtien 122 neewtoniin. no pääsin sitten 14 ja 15 mutterien kohdalle nämä on siis niittä missä on normaalin näkönen mutteri. näiden kiristys tuntui ihan erillaiselta kuin muiden. Kääntyivät paljon enemmän kuin muut, no jatkoin kääntämistä kun avain ei ollut vielä naksahtanut ja toisesta nyt ilmeisesti meni sitten kierteet varmaan siitä mutterista ja toista en viittinyt enempää sitten kiristää ettei siitäkin mene...
Tämän episodin jälkeen iski sitten kauhea stressi, että nyt on kansi vääränä, tiiviste pilalla yms.... Jotta saisin hieman mielenrauhaa ajattelin täältä tulla tietäjiltä kyselemään mielipiteitä, että mitä pitäisi tehdä.
Voisiko kansi kuitenkin kaiken tämän tohelluksen jälkeen olla ajokuntoinen ellei vuotoja löydy? vai aiheutuuko tästä jotain tuhoa johonkin (kannelle, lohkolle..?) jos ei tee mitään? Ajattelin jos ajelisi ja seuraisi tilannetta. Vai onko tässä niin radikaalisti tehtävä, että kansi pois ja plaanattavaksi ja uusi tiiviste sekä sama sähellys uudestaan:lol: . Ei kyllä paljoa kiinnostaisi alkaa taas avaamaan. Tuosta mistä meni kierteet en tiedä saako sitä edes avattua, ja menikö ne kierteet sitten mutterista vai pultista.. Jotenkin tuntuu, että ilman vastoinkäymisiä ei selviä ikinä mistään projektista.. Tulipahan seliteltyä ja kieliopillisesti ei kovin kaunista, mutta pääasia, että asia tulee kerrotuksi. Tekisi vaan mieli saada browni ajoon pitkästä aikaa
muiden kiireiden takia on vierähtänyt tovi aikaa tämän projektin valmiikksi saattamiseen, tai no ei se oikeastaan ole valmis vielläkään. Moottoriin laitettiin nyt uudet alakerran laakerit, syl. putket, männät, uudet pakoventtiilit, imuventtiilit koneistettiin ymym. myös kytkin kokonaan uusiksi.
Vastoinkäymisiä oli paljon Agrilineproductsin osien kanssa (varoituksista huolimatta tuli tilattua kyseisestä puljusta eikä olisi kannattanut) Sylinteriputket eivät olleet mittatarkkoja tämän takia jätin asennustyö koneistamolle jossa sorvasivat ja saivat sopimaan, putkissa ei tullut mukana kuin 1 tiiviste per putki jotka eivät edes olleet sopivia....... kuparirenkaita ei myöskään ollut, yksi männänrengas setti oli johonkin aivan eri koneeseen, tiivistesarjasta puuttui tiivisteet moottorin etupäätylevyn väliin sekä lohkon ja rungon väliin, termostaatin halkaisija oli liian suuri joten ei sopinut muutakun rälläköimällä, kierroslukuvaijerin kierre ei sopinut mittariin. Kaikesta tästä kertyi ylimääräisiä kustannuksia ja paljon turhaa työtä.
Tänä iltana vihdoin pääsin laittaamaan koneen käyntiin. Taavi kävikin ihan nätisti ja öljynpaineet oli ronski 3bar joten kaikki kunnossa. Käytin koneen lämpimäksi ja tämän jälkeen oli tarkoitus suorittaa sylinterikannen jälkikiristys lämpöisenä niinkuin manuaalissa sanotaan. Tässä kohtaa alkoi sitten todellinen sähläys jonka olisi ehkä voinut välttää suunnittelemalla ja tiedustelemmalla asiat etukäteen... tarkoitus oli ottaa vartti auki kaikkia muutereita käänteisessä järjestyksessä ja sen jälkeen kiristää (en tiedä onko ihan väärä tapa). No aloitin hommat ja kun pääsin suuttimien kohdalle hoksasin, että nehän pitäisi irroittaa että mahtuu kiristämään. No siinä aikani mietin ja päädyin järjettömään päätökseen kiristää juuri löystyttämäni mutterit takaisin momenttiin ja jättää kuumana kiristys tekemättä. no kiristin muutaman ja totesin, että nämähän menevät paljon enemmän kiinni kuin mitä avasin joka tarkoittaisi sitä, että loput olisi paljon löysemällä. No tässä vaiheessa oli aika selvää, että homma meni ihan vit**uiksi ja kiroilu oli jo melkoista. Seuraavaksi irroitin suuttimet ja kiristin järjestyksessä ykkösestä lähtien 122 neewtoniin. no pääsin sitten 14 ja 15 mutterien kohdalle nämä on siis niittä missä on normaalin näkönen mutteri. näiden kiristys tuntui ihan erillaiselta kuin muiden. Kääntyivät paljon enemmän kuin muut, no jatkoin kääntämistä kun avain ei ollut vielä naksahtanut ja toisesta nyt ilmeisesti meni sitten kierteet varmaan siitä mutterista ja toista en viittinyt enempää sitten kiristää ettei siitäkin mene...
Tämän episodin jälkeen iski sitten kauhea stressi, että nyt on kansi vääränä, tiiviste pilalla yms.... Jotta saisin hieman mielenrauhaa ajattelin täältä tulla tietäjiltä kyselemään mielipiteitä, että mitä pitäisi tehdä.
Voisiko kansi kuitenkin kaiken tämän tohelluksen jälkeen olla ajokuntoinen ellei vuotoja löydy? vai aiheutuuko tästä jotain tuhoa johonkin (kannelle, lohkolle..?) jos ei tee mitään? Ajattelin jos ajelisi ja seuraisi tilannetta. Vai onko tässä niin radikaalisti tehtävä, että kansi pois ja plaanattavaksi ja uusi tiiviste sekä sama sähellys uudestaan:lol: . Ei kyllä paljoa kiinnostaisi alkaa taas avaamaan. Tuosta mistä meni kierteet en tiedä saako sitä edes avattua, ja menikö ne kierteet sitten mutterista vai pultista.. Jotenkin tuntuu, että ilman vastoinkäymisiä ei selviä ikinä mistään projektista.. Tulipahan seliteltyä ja kieliopillisesti ei kovin kaunista, mutta pääasia, että asia tulee kerrotuksi. Tekisi vaan mieli saada browni ajoon pitkästä aikaa
imple880- David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 31
Paikkakunta : Salo
Vs: Db880 projekti
Tarviiko näitä patarautakansia ees jälkikiristää? eikös ne oo semmosten alumiinipärekansien ongelmia?
Ainakin aikoinaan 900 Taaviin kun vaihettiin kansipahveja alvariinsa kun oli lohko jäätyny( ja loput tiedättekin) NIIN isolla lenkillä vaan niin tiukkaan kun mies jaksoi ja sitten momenttiavaimella kun semmosen löysi niin tarkisti ja toimihan se.
No tietty oikein kun tekee niin toimii
Ainakin aikoinaan 900 Taaviin kun vaihettiin kansipahveja alvariinsa kun oli lohko jäätyny( ja loput tiedättekin) NIIN isolla lenkillä vaan niin tiukkaan kun mies jaksoi ja sitten momenttiavaimella kun semmosen löysi niin tarkisti ja toimihan se.
No tietty oikein kun tekee niin toimii
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Db880 projekti
juuh ja varmaa iha hyvä olis ollukkin ku ei ois kiristelly lämpösenä.. tai no ainakin parempi mitä se nyt on tein vaa niiku korjaus manuaalis sanotaa, eipä ois kannatanu.
imple880- David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 31
Paikkakunta : Salo
Vs: Db880 projekti
On se joskus itelläkin erikoista ollu kun huoltohjeet antaa semmosta ohjetta mikä ei mun mieleen kävis?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Db880 projekti
Tessu kirjoitti:Tarviiko näitä patarautakansia ees jälkikiristää? eikös ne oo semmosten alumiinipärekansien ongelmia?
Ainakin aikoinaan 900 Taaviin kun vaihettiin kansipahveja alvariinsa kun oli lohko jäätyny( ja loput tiedättekin) NIIN isolla lenkillä vaan niin tiukkaan kun mies jaksoi ja sitten momenttiavaimella kun semmosen löysi niin tarkisti ja toimihan se.
No tietty oikein kun tekee niin toimii
Massatiiviste painuu kasaan lämmettyään helkkaristi....
Itte laitoin nuffin kannen viime kokoamisen yhteydessä 105Nm momenttiin ( voiteluna HD49, kiristyminen n.50-75%tehokkaampaa kuin kevyellä öljyvoitelulla ) , ja lämpimäksi käytön jälkeen alkoi mutterit kiristymään jo alta 50Nm momentilla .....
MASSATIIVISTEILLÄ JÄLKIKIRISTYS ON AINA TEHTÄVÄ, TAI AINAKIN KIREYS TARKISTETTAVA !!! ( ensin 90ast auki ja kiinni momenttiin, yksitellen !!!! )
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Db880 projekti
Ei kannata hirveetä stressiä ottaa tuosta vastoinkäymisestä.
Purkamaan ei kannata lähteä.
Itse koettaisin saada nuo "tulpanneet" mutterit pois.Jos vika on niissä niin onko pultin päässä riittävästi ehjää jenkaa jotta siihen sais paksun aluslevyn kanssa uuden mutterin??
Tai parempi vaihtoehto oilis ruuvata nuo kaksi pulttia pois ja uudet (käytetyt) tilalle.
Jos kierteet lohkossa on huonot niin yrittäisin ajaa sinne uudet kierteet kierretapilla ja sitten uusi (vanha pultti)
TAI pultti kierrelukitteen tai vastaavan mömmön kanssa paikoilleen ,antaa kuivua kunnolla ja sitten mutteri ja kiristys.
Itse olen tehnyt jälkikiristyksen aina kylmälle koneelle.
Varaosapuoli on noilla vanhoilla aina vähän hakuammuntaa .Tilaa ne osat sitten Marjakankaalta ,IKH:lta tai ulkomailta.(Fake-mieheltä en tilaa mitään)Tahtoo tulla vääränlaistakin osaa.
Uskoisin että Davidbrownparts.com on varmin saada oikeanlaiset osat.
Kärsivällisyyttä vanhojen laitto vaatii.
Purkamaan ei kannata lähteä.
Itse koettaisin saada nuo "tulpanneet" mutterit pois.Jos vika on niissä niin onko pultin päässä riittävästi ehjää jenkaa jotta siihen sais paksun aluslevyn kanssa uuden mutterin??
Tai parempi vaihtoehto oilis ruuvata nuo kaksi pulttia pois ja uudet (käytetyt) tilalle.
Jos kierteet lohkossa on huonot niin yrittäisin ajaa sinne uudet kierteet kierretapilla ja sitten uusi (vanha pultti)
TAI pultti kierrelukitteen tai vastaavan mömmön kanssa paikoilleen ,antaa kuivua kunnolla ja sitten mutteri ja kiristys.
Itse olen tehnyt jälkikiristyksen aina kylmälle koneelle.
Varaosapuoli on noilla vanhoilla aina vähän hakuammuntaa .Tilaa ne osat sitten Marjakankaalta ,IKH:lta tai ulkomailta.(Fake-mieheltä en tilaa mitään)Tahtoo tulla vääränlaistakin osaa.
Uskoisin että Davidbrownparts.com on varmin saada oikeanlaiset osat.
Kärsivällisyyttä vanhojen laitto vaatii.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Db880 projekti
tänään laitettiin taas browni käyntiin ja selvähän tuo on, että tiivis tuo kansi ei ole.. alkoi vettä lykkäämään yli samantien ja veden liike oli myös edestakaista kun katsoi jäähdyttäjästä; eli imutahdin aikana imee vettä ja puristuksen aikana taas pulputtaa ilmaa jäähdytysjärjestelmään. lampulla kun kattoi sylinterikannen ja tiivisteen väliin näki myös veden pientä pulputusta oikeasta takakulmasta. Mutteri lähti irti vaikka jengat oli täysin sileenä siitä. pultin puolella ei ollut niin pahasti kierteet mennyt. Uskaltaako siihen sitten lopulliseen momenttiin laittaa uutta mutteria.. kierre tossa varmaan on joku bsf mitä ei taas löydy mistään? Kannataako tohon kokella uuden mutterin laittoa, saako siitä enää tiivistä kun on vuotanut jo? Meinaan, että kaikki on tehty niin perusteellisesti nyt, että eipä se nyt aivan mahdoton homma olisi ottaa kansi pois, oikaista pinta tarvittaessa, uusia tiiviste ja laittaa kasaan uusilla muttereilla sekä mahdollisesti uudella vaarnapultilla.. Jos semmoisia jostain saa(?). Miten herkästi tommonen kansi menee vääräksi ja voiko siellä olla halkeamaa kun noi mutterit on nyt vähän miten sattuu?
imple880- David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 31
Paikkakunta : Salo
Vs: Db880 projekti
Valurautakansi ei pienestä säikähdä. Mutta kun putkien pitää olla shimmattuna kaikkien samaan korkoon ettei jää yksi matalalle ja tiiviste löysään sen kohdalle. Jos pinnapulttien jenka on pyöristyneen näköinen niin kyllä voisi olla asiaa etsiskellä paremmat tilalle. Huono pultin jenka saattaa laittaa mutterin korkkaamaan ja siinä on sekin, että jo se hiukan ahdistaa, niin kiristysmmentti ei takaa että pultti tulee tarpeeksi tiukalle.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Db880 projekti
Semmosta mietiskelin, että varmaan meni kahdesta mutterista kierteet sen takia, että käytin niitä pinnapulttien kiristämiseen lohkoon Etenen hommassa nyt kannen irrotuksella ja käännän noi pinnapultit joissa mutteri korkkasi jotta koko kierreosa tulee käyttöön. Sitten kasaan uusilla muttereilla
imple880- David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 31
Paikkakunta : Salo
Vs: Db880 projekti
Sehän näissä on kun ei saa pultteja/muttereita kuin kotitarvemuseosta kuten kaverille sanottiin kun se haki 4-veto Fordson kuormaajaansa pultteja etupäänakselistoon!
Sattupa mulla olee semmosella kierteellä sitten pultteja ja niistä katottiin,onneksi oon kaiken aina säästäny mitä oon purkanukkin JA vielä toistenkin jämät oon talteen laittanu,ai ettei oo hyötyä? moni joskus naureskelee mutta kun kohille tulee niin totiseksi vetää heh.
Kai noita pultteja/muttereita jostain kaukaa saa mutta millä osaa tilata,mistä ja tuleeko oikeat? ja montako vuotta menee?
Sattupa mulla olee semmosella kierteellä sitten pultteja ja niistä katottiin,onneksi oon kaiken aina säästäny mitä oon purkanukkin JA vielä toistenkin jämät oon talteen laittanu,ai ettei oo hyötyä? moni joskus naureskelee mutta kun kohille tulee niin totiseksi vetää heh.
Kai noita pultteja/muttereita jostain kaukaa saa mutta millä osaa tilata,mistä ja tuleeko oikeat? ja montako vuotta menee?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Db880 projekti
Vanhemmissa Taaveteissa käytetty ruuvitavara saattaa todellakin olla hankalaa löytää. Silloin käytettiin Whitworth (BSW, BSF) kierrejärjestelmän tavaraa, joka poikkeaa nykyisestä tuumakierteestä esimerkiksi kierreprofiililtaan. Hauska yksityiskohta on, että avaimien koko ilmoitettiin ruuvihalkaisijan mukaan eikä suinkaan kannan avainvälinä. Jossain vaiheessa vaihdettiin uuteen UN kierrejärjestelmään (UNC, UNF). Ulospäin näkyvänä merkkinä tästä on valuissa oleva ympyrän sisällä oleva U. En tiedä varmalle, milloin tämä muutos tehtiin, mutta epäilen, että punainen 880 on jo näitä. Tämä uudempi tuumainen ruuvitavara, ainakin tavallisimmat koot ja lujuusluokat, löytyy "helposti oikeasta" alan liikkeestä. Kannen ruuvit on tietysti erikoistavaraa, jonka kanssa saattaa olla vaikeuksia.
Selvää on, että halpakaupan kilopulttihyllystä näitä ei löydy. Siellä on vain 8.8 lujuusluokan millikierrettä, joka on konemiehelle minimilujuus normaalikäytössä. Kierretangot ovat todennäköisesti Fe-räkärautaa (4.6), joka on sopivan venyvää puurakenteiden pulttiliitoksiin.
Selvää on, että halpakaupan kilopulttihyllystä näitä ei löydy. Siellä on vain 8.8 lujuusluokan millikierrettä, joka on konemiehelle minimilujuus normaalikäytössä. Kierretangot ovat todennäköisesti Fe-räkärautaa (4.6), joka on sopivan venyvää puurakenteiden pulttiliitoksiin.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Db880 projekti
En ole ihan varma että passaako 950:n kannenpultit nelipyttyiseen 880:aan, mutta periaatteessa pitäisi sopia koska moottorit itsessään ovat vaihtokelpoiset keskenään. En ihmettele yhtään, vaikka pultit olisivat samat myös 850:ssä ja 990 implematicissakin.Toisaalta noita 880:a on purettu jo niin kauan ja paljon, ettei samanlaisen moottorin osien löytäminen pitäisi olla ylivoimaista. Pihlajaniemen Antero todennäköisesti tietää noiden kierteiden erot jos niitä on.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Db880 projekti
Vaarnoja voi myös teettää. hyvästä materiaalista. Tällöin pitää vaan tietää koko pituus, ala ja yläpään kierreosan pituus ja itse kierre molemmista päistä.
Eli mallit olisi hyvä olla eri pituisista pulteista, tai sitten ihan ilmoitettujen mittatietojen perusteella valmistetaan, vastuu tällöin tilaajalla mittojen, ym oikeellisuudesta.....
Nuffeigin eräs henkilö valmisti "pulling-pultteja" ja 16kpl sarjan hinta oli karvan päälle 160€ kotiin toimitettuna
Eli mallit olisi hyvä olla eri pituisista pulteista, tai sitten ihan ilmoitettujen mittatietojen perusteella valmistetaan, vastuu tällöin tilaajalla mittojen, ym oikeellisuudesta.....
Nuffeigin eräs henkilö valmisti "pulling-pultteja" ja 16kpl sarjan hinta oli karvan päälle 160€ kotiin toimitettuna
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Db880 projekti
Tämmöstä tänään ei oo ihan tiivis ollu: http://aijaa.com/U07mIL
Surkeaa laatua noi putket. Tiivistys olake putkessa aivan naurettava verratuna alkuperäisiin: http://aijaa.com/b1cxyp
Putket kyllä muuten aika tarkalleen samalla korkeudella, mutta toi koholla oleva rinkula on huono laatuinen ja keskenään ne ei myöskään ole saman laatuisia.
Tilasin myös marjakankaalta mm. mutterit kanteen eikä tuntunut sopivan avainkokokin oli jtn 19mm kun vanhassa 21mm.... Varmaan koneistamo pystyy jostain millikierteellisestä mutterista valmistamaan oikeanlaiset?
Surkeaa laatua noi putket. Tiivistys olake putkessa aivan naurettava verratuna alkuperäisiin: http://aijaa.com/b1cxyp
Putket kyllä muuten aika tarkalleen samalla korkeudella, mutta toi koholla oleva rinkula on huono laatuinen ja keskenään ne ei myöskään ole saman laatuisia.
Tilasin myös marjakankaalta mm. mutterit kanteen eikä tuntunut sopivan avainkokokin oli jtn 19mm kun vanhassa 21mm.... Varmaan koneistamo pystyy jostain millikierteellisestä mutterista valmistamaan oikeanlaiset?
imple880- David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 31
Paikkakunta : Salo
Vs: Db880 projekti
No on tämä maailma kyllä mallillaan! Osat varmaankin tehdään jossain vinkuintiassa viemäriputkesta sorvaamalla.
Tuossa pulttimutteri -asiassa voi tietenkin mennä sorvarin puheillekin, mutta luulisi noita löytyvän hyviä käytettyjäkin.
Tuossa pulttimutteri -asiassa voi tietenkin mennä sorvarin puheillekin, mutta luulisi noita löytyvän hyviä käytettyjäkin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Db880 projekti
Nyt pitäis taas alkaa braunia kasaamaan ja heräsi semmonen kysymys, että voidellaanko kierteet moottoriöljyllä vai jollain tahnalla? Mikä estäisi parhaiten kierteiden korkkaamisen? Nyt pelottaa kuitenkin kestääkö etrasta ostamani mutterit kun ne on hieman väljemmät kuin alkuperäiset. Tällä kertaa tiiveyden varmistamiseksi käsittelen kannentiivisteen vht copper gasket cement nimisellä tuotteella joka on tarkoitettu juurikin kannentiivisteille. On ainakin netissä kehuttu tuote..
Jälkikiristys kuumalle vai kylmälle koneelle? Työläs kun pitää suuttimet irrottaa..
Jälkikiristys kuumalle vai kylmälle koneelle? Työläs kun pitää suuttimet irrottaa..
imple880- David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 31
Paikkakunta : Salo
Vs: Db880 projekti
VHT Copper Gasget on erinomainen "peltitiivisteille" , tosin toimii myös todella hyvin massatiivisteillä.
Pultien voitelu puhtaalla öljyllä kevyesti, niin momenttiin, esim. CU800 voiteluna ( kuparitahna ) niin momenttia saa pudottaa n. 20-30% tai jos esim Wyrth HD49 ( molybdeenitahna ) niin liki 40-50% pinemmällä momentilla sama voima saadaan aikaan.
Pultien voitelu puhtaalla öljyllä kevyesti, niin momenttiin, esim. CU800 voiteluna ( kuparitahna ) niin momenttia saa pudottaa n. 20-30% tai jos esim Wyrth HD49 ( molybdeenitahna ) niin liki 40-50% pinemmällä momentilla sama voima saadaan aikaan.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Db880 projekti
noniin... eihän se pitänyt sitten ollenkaan.. veden pulputus melkoinen syylärissä vaikka hihnakin pois paikaltaan.. Nyt on kone taas auki mäntiä myöden ja tuli taas lisää takaiskuja. Uudet(kalliit ) Laakeriliuskat täynä pieniä viiruja -> öjynsuodatin auki ja eiköhän se ollut asettunut huonsti lohkoa vasten (korkkitiiviste ei ollut painunut koko alalta) ja öljy näin ollen pääsi kulkemaan siitä välistä suodattamattomana, suodattimessa oli melkolaisesti metallimujua, että osa öljystä ainakin mennyt suodattimen läpi.. Mitenköhän ton pystyis varmistamaan, että suodatin asettuu keskelle, pitää varmaan liimata se lonhkoon ensin ja sitten kansi päälle. Öljypohjassa oli myös metallimujua ja myös sakkaa johtuen vedestä.
Nyt se on pakko uskoa, että putket on uusittava. Luulis, ettei ainakaan halkeamia oo lohkosa eikä kannessa, pitää viel suurennuslasin kanssa tiirailla. Ilmeisesti se putken olake on melko tärkeässä osassa tiivistämisessä. Putket oli aika tarkasti samalla koerkeudella keskenään, mutta tuo olake rinkula on surkea kolmessa putkessa. . Onko kokemuksia esim. Marjakankaan putkista? Seuraava kannentiiviste on malliltaan massatiiviste kun edelliset oli kuparipintaisia, eikös sen pitäis tiivistää paremmin. Onko näissä muuten merkitystä mitenpäin tiivsteen laittaa? Myös ton vht copper gasketin käyttöä tulee vähentää, sitä ilmeisesti pitää laittaa ihan ohut kerros.
Ja tosiaan sitten kun ehtii niin pitää laittaa HIEMAN palautetta tonne agrilineproductsille..... jos sieltä jotain korvauksia jopa saisi? nimittäin ei tollasella korjaus setillä oo mitään tekoa: putkien yläpäät piti sorvata jotta sopivat paikalleen, putkia ei saa pitämään johtuen varmaankin surkeasta viimeistelystä yläpäässä, mukana tuli vain yksi tiiviste per putki ja sekin vääränlainen, yhden männän männänrenkaat oli johonkin muuhun koneeseen, termostaatin halkaisija liian suuri ja tuulettajan remmi lyhyt......... Harmittaa nii vietävästi myös, että tuli raahattua tuo koko motti koneistamolle kalliiseen putkien ja mäntien asennukseen kun niitä piti sorvata ja nyt ne joutuu kumminkin vaihtamaan.. Tähän mennessä kaikki on mennyt perseelleen paitsi kytkimen kunnostus. Osat tuli siihen davidbrownpartsilta ja jälkiviisaana voi sanoa, että olis pitänyt kaikki osat tilata sieltä.
http://aijaa.com/fOoAWu vuotaneen pytyn putken yläpää
http://aijaa.com/tbJIfO
http://aijaa.com/CK25tQ
http://aijaa.com/gCmNk3
http://aijaa.com/9i8w3T Öljynsuodatin asettunut huonosti paikalleen
Nyt se on pakko uskoa, että putket on uusittava. Luulis, ettei ainakaan halkeamia oo lohkosa eikä kannessa, pitää viel suurennuslasin kanssa tiirailla. Ilmeisesti se putken olake on melko tärkeässä osassa tiivistämisessä. Putket oli aika tarkasti samalla koerkeudella keskenään, mutta tuo olake rinkula on surkea kolmessa putkessa. . Onko kokemuksia esim. Marjakankaan putkista? Seuraava kannentiiviste on malliltaan massatiiviste kun edelliset oli kuparipintaisia, eikös sen pitäis tiivistää paremmin. Onko näissä muuten merkitystä mitenpäin tiivsteen laittaa? Myös ton vht copper gasketin käyttöä tulee vähentää, sitä ilmeisesti pitää laittaa ihan ohut kerros.
Ja tosiaan sitten kun ehtii niin pitää laittaa HIEMAN palautetta tonne agrilineproductsille..... jos sieltä jotain korvauksia jopa saisi? nimittäin ei tollasella korjaus setillä oo mitään tekoa: putkien yläpäät piti sorvata jotta sopivat paikalleen, putkia ei saa pitämään johtuen varmaankin surkeasta viimeistelystä yläpäässä, mukana tuli vain yksi tiiviste per putki ja sekin vääränlainen, yhden männän männänrenkaat oli johonkin muuhun koneeseen, termostaatin halkaisija liian suuri ja tuulettajan remmi lyhyt......... Harmittaa nii vietävästi myös, että tuli raahattua tuo koko motti koneistamolle kalliiseen putkien ja mäntien asennukseen kun niitä piti sorvata ja nyt ne joutuu kumminkin vaihtamaan.. Tähän mennessä kaikki on mennyt perseelleen paitsi kytkimen kunnostus. Osat tuli siihen davidbrownpartsilta ja jälkiviisaana voi sanoa, että olis pitänyt kaikki osat tilata sieltä.
http://aijaa.com/fOoAWu vuotaneen pytyn putken yläpää
http://aijaa.com/tbJIfO
http://aijaa.com/CK25tQ
http://aijaa.com/gCmNk3
http://aijaa.com/9i8w3T Öljynsuodatin asettunut huonosti paikalleen
imple880- David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 31
Paikkakunta : Salo
Vs: Db880 projekti
Siltä rupee tuntumaan etä pitää varoa halpoja kopioita,auton osissakin huomannu samaa että ei ees aian käy paikoilleen ennen kun pikkusen viilaa!
Ei kyllä mitään valmiita sylinteriputkia pitäs joutua koneistamaan heti itse kun paketista ulos saa,no smmosta se on kun laitteet käy vanhoiksi niin osien saatavuus menee lähi-itään ym ja loppu jo tiedetäänkin
Ei kyllä mitään valmiita sylinteriputkia pitäs joutua koneistamaan heti itse kun paketista ulos saa,no smmosta se on kun laitteet käy vanhoiksi niin osien saatavuus menee lähi-itään ym ja loppu jo tiedetäänkin
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Db880 projekti
Moi.
Tiiraas "BD 990 implematics remppa" viestiketjua. Mulla kans aikoinaan purinaa nestetilaan. Putkessa oli reikä. Testasin paineilmalla kun kansi oli auki.
Tiiraas "BD 990 implematics remppa" viestiketjua. Mulla kans aikoinaan purinaa nestetilaan. Putkessa oli reikä. Testasin paineilmalla kun kansi oli auki.
Hente- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Kajaani
Vs: Db880 projekti
Onhan tuo Davidbrownparts.com luotettavin varosaliike, taitaa olla suurin valikoimakin.
Välittää tarvittaessa muutakin mitä omasta valikoimastaan ei löydy.
Agrilineproductsilta olen myös tilannut kaikenlaista tavaraa hyvällä menestyksellä mutta moottorin sisuskaluja en.
Tämä on hyvä foorumi jakaa kokemuksia .
Välittää tarvittaessa muutakin mitä omasta valikoimastaan ei löydy.
Agrilineproductsilta olen myös tilannut kaikenlaista tavaraa hyvällä menestyksellä mutta moottorin sisuskaluja en.
Tämä on hyvä foorumi jakaa kokemuksia .
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» 990 projekti
» Db880 voimaton(ko)?
» DB 850 IMPELEMATIC VM 62 PROJEKTI
» M: DB 25D PROJEKTI
» DB 990 projekti
» Db880 voimaton(ko)?
» DB 850 IMPELEMATIC VM 62 PROJEKTI
» M: DB 25D PROJEKTI
» DB 990 projekti
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa