David Brown D25 käynnistin. (ratkaistu).
5 posters
Sivu 1 / 1
David Brown D25 käynnistin. (ratkaistu).
Ompas ollut hankalaa löytää taavettiin starttimoottoria, tai pelkkiä kupari kärkiä, jotka ovat kuluneet lähes loppuun.
Onko jollain myydä koko käynnistintä tai pelkästään noita kärkiä ?
Onko jollain myydä koko käynnistintä tai pelkästään noita kärkiä ?
Viimeinen muokkaaja, David B D25 pvm Ti Kesä 03 2014, 10:03, muokattu 1 kertaa
David B D25- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 5
Vs: David Brown D25 käynnistin. (ratkaistu).
Voipiko noita mitenkään tehdä itse tai kovajuottamallakaan korjailla?
Tai olisko jossain samanoloset mistä fiilata ja höylätä?
Tai olisko jossain samanoloset mistä fiilata ja höylätä?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown D25 käynnistin. (ratkaistu).
Tosiaan ei ole löytynyt mistään käynnistintä tai noita kärkiä. Joten ainoaksi ideaksi tosiaan jää nyt noiden juottaminen kuparilla.
Täytyy purkaa kärjet ja katsoa mitä siitä tulee. Taitaa olla tämä käynnistin hankalin osa löytää taavettiin.
Täytyy purkaa kärjet ja katsoa mitä siitä tulee. Taitaa olla tämä käynnistin hankalin osa löytää taavettiin.
David B D25- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 5
Vs: David Brown D25 käynnistin. (ratkaistu).
25D:ssähän on käytetty kahta erilaista starttia, omassa juuri tuo ''pötköstartti'', ei tahdo löytyä enää mistään.. Käyköhän nuo ristiin, kun pötköstartissa tuo pää on avonainen ja toisessa se ratas on puolikaaren muotoisen raudan sisällä?
25D- David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 28
Paikkakunta : Kouvola
Vs: David Brown D25 käynnistin. (ratkaistu).
Nyt sähkö puoli toimii todella hyvin startissa. Uusi huoli on, että kun käynnistät moottoria, niin käynnistin ei jaksa pyörittää kunnolla.
Tätä vikaa ei ole ollut aikaisemmin. Ihan kuin jokin olisi jumissa tai nahistaa joistain.
Eli täytyy ottaa startti auki vielä ja ihmetellä. Onko teillä ajatuksia mikä voisi aiheuttaa tämmöistä? Väljät holkit kenties.... ?
Tätä vikaa ei ole ollut aikaisemmin. Ihan kuin jokin olisi jumissa tai nahistaa joistain.
Eli täytyy ottaa startti auki vielä ja ihmetellä. Onko teillä ajatuksia mikä voisi aiheuttaa tämmöistä? Väljät holkit kenties.... ?
Viimeinen muokkaaja, David B D25 pvm Ti Kesä 03 2014, 10:04, muokattu 1 kertaa
David B D25- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 5
Vs: David Brown D25 käynnistin. (ratkaistu).
Väljät puslat saattaa päästää roottorin kontaktiin kenttään, jolloin pyörimishalut huononevat. Holkit pitää olla aika finaalissa ennenkuin noin pääsee käymään. Toinen tutkittava asia: siellähän on kaksi hiiliparia virrankääntäjää vasten, tarkista ettei ole yksi hiili jumittunut pitimeen niin ettei sillä tule kontaktia roottoriin. Myös pystyy olemaan hapettumalla katkennut tai huonontunut hiilen johto jossain liitoksessa. Jos yksi hiili on huonossa kontaktissa niin startti pyörittää vain yhdellä hiiliparilla ja menettää puolet tehostaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown D25 käynnistin. (ratkaistu).
erkki kirjoitti:Väljät puslat saattaa päästää roottorin kontaktiin kenttään, jolloin pyörimishalut huononevat. Holkit pitää olla aika finaalissa ennenkuin noin pääsee käymään. Toinen tutkittava asia: siellähän on kaksi hiiliparia virrankääntäjää vasten, tarkista ettei ole yksi hiili jumittunut pitimeen niin ettei sillä tule kontaktia roottoriin. Myös pystyy olemaan hapettumalla katkennut tai huonontunut hiilen johto jossain liitoksessa. Jos yksi hiili on huonossa kontaktissa niin startti pyörittää vain yhdellä hiiliparilla ja menettää puolet tehostaan.
Kiitos neuvoista, Nämä asiat tarkistan.
David B D25- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 5
Vs: David Brown D25 käynnistin. (ratkaistu).
Taistelu jatkuu....
Kollektori on nyt sorvattu ja välit putsattu.
Kollektori näyttää silti "vuotavan", yleismittarin piippauksella kun käy nastoja läpi, vai kuuluuko sen piippaa noista ?
Tähän mennessä on on siis kuparikärjet juotettu, kenttäkäämit putsattu, kollektori sorvattu, holkit vaihdettu ja vieläkään ei jaksa pyöriä...
Seuraavaksi täytyy eristää uudelleen hiilien johdot ym... Onko kellään vielä antaa vinkkejä tähän asiaan ?
Tai tietääkö joku mistä saisi ainakin kollektorin ostettua tai sitten koko starttimoottorin ?
Kollektori on nyt sorvattu ja välit putsattu.
Kollektori näyttää silti "vuotavan", yleismittarin piippauksella kun käy nastoja läpi, vai kuuluuko sen piippaa noista ?
Tähän mennessä on on siis kuparikärjet juotettu, kenttäkäämit putsattu, kollektori sorvattu, holkit vaihdettu ja vieläkään ei jaksa pyöriä...
Seuraavaksi täytyy eristää uudelleen hiilien johdot ym... Onko kellään vielä antaa vinkkejä tähän asiaan ?
Tai tietääkö joku mistä saisi ainakin kollektorin ostettua tai sitten koko starttimoottorin ?
Viimeinen muokkaaja, David B D25 pvm Ti Kesä 03 2014, 10:04, muokattu 1 kertaa
David B D25- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 5
Vs: David Brown D25 käynnistin. (ratkaistu).
Tuolta syvältä löytyy kirjoitukseni "Startin korjaus" se oli alkuaan Info sivulla helpommin löydettävissä mutta sivunpitäjät on suuressa viisaudessaan sen sieltä siirtäneet koska näytti keräävän liikaa lukijoita. Vai mikä lie syy. Joka tapauksessa kerroin siinä eräästä jutusta jossa paljastui salakavala vika että vain kaksi hiiliparia pyöritti starttia. Kannattaa katsoa tuokin mahdollisuus.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Similar topics
» David Brown 880
» David Brown 990 vm.71
» David Brown 990 (n.-69)
» David Brown 880
» Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
» David Brown 990 vm.71
» David Brown 990 (n.-69)
» David Brown 880
» Daviv braun 960 nosto laite ei toimi ei nosta eikä laske aivan eloton.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa