1690 vm.82 korjailua.
+8
OlleK
outsider
sami
ValtraValmet
Pystykarsija
erkki
TIKO
kuki996
12 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
1690 vm.82 korjailua.
Moro.
osaisiko joku kertoa mikä on vikana kun ei yksikään merkkivalo, paitsi laturinvalo toimi, nyt ei toimi sekään, eikä taustavalot toimi mittaristossa?
Onko vika maajohdoissa vai jossakin muualla?
Purin tänään kojetaulun osittain enkä nähnyt isompia vikoja, paitsi että mittariston tausta on jonkun verran irti, eli se missä kulkee kupari linjasto.
Olisiko siinä syy toimimattomuuteen?
osaisiko joku kertoa mikä on vikana kun ei yksikään merkkivalo, paitsi laturinvalo toimi, nyt ei toimi sekään, eikä taustavalot toimi mittaristossa?
Onko vika maajohdoissa vai jossakin muualla?
Purin tänään kojetaulun osittain enkä nähnyt isompia vikoja, paitsi että mittariston tausta on jonkun verran irti, eli se missä kulkee kupari linjasto.
Olisiko siinä syy toimimattomuuteen?
kuki996- David Brown : 996 vm.71
Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : siikalatva
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
Moro, ilmeisesti kuparikalvo rikki. Pihlajaniemellä myyvät uusia taustoja noihin. N. yli 200€ maksaa tuo muistaakseni. Arvokas se on, omaan 1690 ostin sen joskus 2008. Toisaalta maadoitukset tarkastettava ensin. Oikealla puolella kannen alla, lämpöpuhaltajan rungossa joku maapiuha. Katopa se.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
juu, tutkiskelin tuossa taustaa. se näyttäs olevan kunnossa, vaikka ei kiinni olekkaan joka paikasta.
Maagoitus johot vedän täysin uusiksi suoraan akulle, koska suurimmat ongelmat näyttävät johtuvan niistä sähköpuolella.
pitää vielä tutkia pääjohto nipun liittimen kosketus, sielläkin voi olla häikkää, onneksi nuo saa näkösälle kohtuudella, eikä kuten monissa nyky traktoreissa, elikkä pura puoli konetta yhden anturin takia.
Öljynpaineen valo alkoi ainakin palamaan ku veti hyppyjohdon suoraan akun miinukseen, eli öljynpaineen anturi rikki. laturin valo alkoi myös toimia uuden maadoituksen ansiosta.
Luultavasti myös tuulilasin pyyhkijässä on vastaavaa ongelmaa...
Kiitos taas vastauksesta.
Maagoitus johot vedän täysin uusiksi suoraan akulle, koska suurimmat ongelmat näyttävät johtuvan niistä sähköpuolella.
pitää vielä tutkia pääjohto nipun liittimen kosketus, sielläkin voi olla häikkää, onneksi nuo saa näkösälle kohtuudella, eikä kuten monissa nyky traktoreissa, elikkä pura puoli konetta yhden anturin takia.
Öljynpaineen valo alkoi ainakin palamaan ku veti hyppyjohdon suoraan akun miinukseen, eli öljynpaineen anturi rikki. laturin valo alkoi myös toimia uuden maadoituksen ansiosta.
Luultavasti myös tuulilasin pyyhkijässä on vastaavaa ongelmaa...
Kiitos taas vastauksesta.
kuki996- David Brown : 996 vm.71
Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : siikalatva
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
Paljonko tunteja? Onko öljypumppua vaihdettu?
Ajattelin vaan ottaa puheeksi, sen varalta, että jos onkin öljynpaine oikeesti nollissa.
Ajattelin vaan ottaa puheeksi, sen varalta, että jos onkin öljynpaine oikeesti nollissa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
on tuossa jo yli 4000t. tarkkaan en muista.
öljypumpusta ei ole tosiaan tietoa, onko sitä vaihdettu?
Voihan se olla siinäkin, mutta pitäshän sen valon palaa kun laittaa virrat päälle ja nimen omaan sillon jos ei ole öljynpaineita?
Pittää melkein ensin vaihtaa se anturi ja käyttää painemittaria kiinni kanssa.
Onko tietoa oikeista öljynpaineista?
Mistä nuita öljypumppuja saa, kun ei oikein briteissäkään ollu myynnissä?
Se on oikein että ottaa puhheeksi, pittää ottaakki, oon aloittelija tämän merkin suhtee. löytyy pihasta vielä yksi 996 sekin pitäisi entisöidä ku on uudesta asti talossa ollut.
Tämä on loistava forumi, kun saa aina lisätietoa.
öljypumpusta ei ole tosiaan tietoa, onko sitä vaihdettu?
Voihan se olla siinäkin, mutta pitäshän sen valon palaa kun laittaa virrat päälle ja nimen omaan sillon jos ei ole öljynpaineita?
Pittää melkein ensin vaihtaa se anturi ja käyttää painemittaria kiinni kanssa.
Onko tietoa oikeista öljynpaineista?
Mistä nuita öljypumppuja saa, kun ei oikein briteissäkään ollu myynnissä?
Se on oikein että ottaa puhheeksi, pittää ottaakki, oon aloittelija tämän merkin suhtee. löytyy pihasta vielä yksi 996 sekin pitäisi entisöidä ku on uudesta asti talossa ollut.
Tämä on loistava forumi, kun saa aina lisätietoa.
kuki996- David Brown : 996 vm.71
Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : siikalatva
Mittarivalot.
Moi!Tarkistappa se kojetaulun sisällä oleva moninapaliitin onko kunnolla paikoillaan.Itsellä rupesi mittaritaulunvalot pimenemään sekä lämpö ja polttoainemittarit lakkasivat toimimasta 1390.stä.Piti muuten aikapitkään etsiä ennenkuin keksin sen.Meinas jo usko mennä.Nyt pelaa kaikki niin kuin pitää.
Pystykarsija- David Brown : DB 880 ja case 1390
Viestien lukumäärä : 8
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
juu, pittää tarkistaa ku illalla pääsen konneen ääreen, aamulla löysinkin sen johto nipun.
Mistä varaosia kannattaa ostaa? ikh vai marjakangas?
Mistä varaosia kannattaa ostaa? ikh vai marjakangas?
kuki996- David Brown : 996 vm.71
Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : siikalatva
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
Kannattaa maadoittaa koko ohjaamo uudestaan, omaan 1210 vedin maajohdon oikeen etu kumityynyn viereen, sitte on helppo maadoittaa vaa kopin runkoon.
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
juu, oon laittanu uuden maadoituksen rungon ja kopin väliin, sekä mittaritaululle ja akulta runkoon.
Startille pitää vielä uusia, ja ei siitä varmaan haittaa ole jos vettää vielä varmistukseksi akulta kopin runkoon lisä-maadoituksen.
pitää vaan etsia kopista kaikki sisäset maadoituskaapelit ja puhdistaa ne.
Startille pitää vielä uusia, ja ei siitä varmaan haittaa ole jos vettää vielä varmistukseksi akulta kopin runkoon lisä-maadoituksen.
pitää vaan etsia kopista kaikki sisäset maadoituskaapelit ja puhdistaa ne.
kuki996- David Brown : 996 vm.71
Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : siikalatva
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
Omassa 1394 vähän samaa oiretta että mittaristo latauksen merkkivaloa lukuunottamatta ihan pimeenä. Onko 1690 ja 1394 sama mittaristo? Kohta aattelin käydä oman irrottamassa ja asiaan perehtymässä. Polttimoita taitaa saada ihan autosähköpuljuista vai olenko vääräässä korjatkoon paremmin tietävät.
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
sami kirjoitti:Omassa 1394 vähän samaa oiretta että mittaristo latauksen merkkivaloa lukuunottamatta ihan pimeenä. Onko 1690 ja 1394 sama mittaristo? Kohta aattelin käydä oman irrottamassa ja asiaan perehtymässä. Polttimoita taitaa saada ihan autosähköpuljuista vai olenko vääräässä korjatkoon paremmin tietävät.
Noissa kaikissa samat mittaristopohjat ymmärtääkseni, mallista riipuen vaan eri varoitukset päällä/pois. Hm, esim 1290 vaihteiston imusuodatinvaroitusvalo jota ei isommissa ole. Kutosissa näkyis olevan ilmansuodatin tukossa-valo. Ainakin ihan viimeisissä taaveissä -87 lähtien tuntimittari eripaikassa, näin muistan. Kaipa autosähköpuljuista lamput löytyvät, kokemusta ei ole.. (ite en sähköjä sörki)
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
kuki1690 kirjoitti:on tuossa jo yli 4000t. tarkkaan en muista.
öljypumpusta ei ole tosiaan tietoa, onko sitä vaihdettu?
Voihan se olla siinäkin, mutta pitäshän sen valon palaa kun laittaa virrat päälle ja nimen omaan sillon jos ei ole öljynpaineita?
Pittää melkein ensin vaihtaa se anturi ja käyttää painemittaria kiinni kanssa.
Onko tietoa oikeista öljynpaineista?
Mistä nuita öljypumppuja saa, kun ei oikein briteissäkään ollu myynnissä?
Se on oikein että ottaa puhheeksi, pittää ottaakki, oon aloittelija tämän merkin suhtee. löytyy pihasta vielä yksi 996 sekin pitäisi entisöidä ku on uudesta asti talossa ollut.
Tämä on loistava forumi, kun saa aina lisätietoa.
Öljypumpusta, kannattaisko kysyä ensin entiseltä omistajalta mitä tietää asiasta, ettei turhia remppoja tee..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
nyt toimii, taustavalot, hätävilkut,laturinvalo, öljynpaineen valo anturi ohitettuna eli vika on anturissa. muita valoja ei vielä näy.
ajovalot toimii kanssa ja mittarit.
vilkkuja jostakin syystä en saa toimimaan vaikka hätävilkut toimii.
mitä valoja tuossa muuten pitäs pallaa kun laittaa virrat päälle?
seuraavaksi sitten ihmetellä tuulilasin pyyhkijän sähköt.
Juu, kyselin tuota öljypumppua entiseltä omistajalta, se ei tienny onko sitä vaihdettu, koska sitä alkuperäinen omistaja on kuollut, tai niin se mulle ainakin sano, niin ei saanut sitä selville, tiedä sitte? joten on edelleen mysteeri, mutta tuntusi että on vaihdettu tuohon tuntimäärään?
pitää kysellä painemittari lainaan ja mitata, ei ihan huvikseen viittis alkaa aukomaan ja osia metsästämään.
ajovalot toimii kanssa ja mittarit.
vilkkuja jostakin syystä en saa toimimaan vaikka hätävilkut toimii.
mitä valoja tuossa muuten pitäs pallaa kun laittaa virrat päälle?
seuraavaksi sitten ihmetellä tuulilasin pyyhkijän sähköt.
Juu, kyselin tuota öljypumppua entiseltä omistajalta, se ei tienny onko sitä vaihdettu, koska sitä alkuperäinen omistaja on kuollut, tai niin se mulle ainakin sano, niin ei saanut sitä selville, tiedä sitte? joten on edelleen mysteeri, mutta tuntusi että on vaihdettu tuohon tuntimäärään?
pitää kysellä painemittari lainaan ja mitata, ei ihan huvikseen viittis alkaa aukomaan ja osia metsästämään.
kuki996- David Brown : 996 vm.71
Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : siikalatva
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
kuki1690 kirjoitti:nyt toimii, taustavalot, hätävilkut,laturinvalo, öljynpaineen valo anturi ohitettuna eli vika on anturissa. muita valoja ei vielä näy.
ajovalot toimii kanssa ja mittarit.
vilkkuja jostakin syystä en saa toimimaan vaikka hätävilkut toimii.
mitä valoja tuossa muuten pitäs pallaa kun laittaa virrat päälle?
seuraavaksi sitten ihmetellä tuulilasin pyyhkijän sähköt.
Juu, kyselin tuota öljypumppua entiseltä omistajalta, se ei tienny onko sitä vaihdettu, koska sitä alkuperäinen omistaja on kuollut, tai niin se mulle ainakin sano, niin ei saanut sitä selville, tiedä sitte? joten on edelleen mysteeri, mutta tuntusi että on vaihdettu tuohon tuntimäärään?
pitää kysellä painemittari lainaan ja mitata, ei ihan huvikseen viittis alkaa aukomaan ja osia metsästämään.
Vilkuissa voisi olla ohjaamon etutolppien sisällä kulkevat piuhat sököt ehkä.Eikun katkaisija ehkä? Nissan sunnyn viiksi tuossa 1690-4 ratin alla, hyvin pelaa.. Ennen starttia virrat päällä ei pitäis normaalisti palaa kuin öljynpaineenkuva ja ALT latausvalo. Molempien pitäisi sammua motin käynnistyessä. Se anturi löytyy ikh tai marjakankaalta tai pihlajaniemeltä. Maksaa jotain 20€. Paree koittaa ekana sitä uutta miten käypi. Anturihan helppo vaihtaa, entinen veke, uusi tilalle.
Sentähen tällä palstalla kysytään tuota pumppuhommaa ettei uudelta omistajalta laukea kone..
En itse vielä ole vaihtanut pumppua kummastakaan kuutosesta vaikka hyllystä löytyisi.. Uudemmasta punaisesta tarttis purkaa irti ja koittaa.. sen verran hyvä peli on.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
juu, pitää vielä käydä läpi ne johot ja katkaisin.
Sitten siinä pelaa kaikki valot mittaristossa niinkuin pittääkin, joten ei onneksi se tausta ollut rikki.
ja jopa mittaritkin.
öljykellossa oli se vika, uusi alkuperäinen öljykello tilattuna.
suuttimet ovat huollossa ja tulee uudet kärjet, josko se helpottaisi käyntiin lähtöä.
olivat melko karstassa ja tiukassa.
Hyvä että kerrotte tyyppivioista, koska ei ole tietoa/kokemusta.
nyt on varmistettu öljypumpun historia siihen saakka kuin sai tietoon, pumppua ei todennäkösesti ole koskaan vaihdettu.
Joten mitäköhän kannattaisi asian suhteen tehdä ja mistä pumppuja saa tai sen osia, olen koittanut lukea forumilta, mutta siitä on aika ristiriitasta tietoa? ainakin alkuperänen on sen hintanen että panee miettimään onko järkiä vaihtaa ennen kuin varmistuu asiasta lopullisesti eli öljypohja auki...
Sitten siinä pelaa kaikki valot mittaristossa niinkuin pittääkin, joten ei onneksi se tausta ollut rikki.
ja jopa mittaritkin.
öljykellossa oli se vika, uusi alkuperäinen öljykello tilattuna.
suuttimet ovat huollossa ja tulee uudet kärjet, josko se helpottaisi käyntiin lähtöä.
olivat melko karstassa ja tiukassa.
Hyvä että kerrotte tyyppivioista, koska ei ole tietoa/kokemusta.
nyt on varmistettu öljypumpun historia siihen saakka kuin sai tietoon, pumppua ei todennäkösesti ole koskaan vaihdettu.
Joten mitäköhän kannattaisi asian suhteen tehdä ja mistä pumppuja saa tai sen osia, olen koittanut lukea forumilta, mutta siitä on aika ristiriitasta tietoa? ainakin alkuperänen on sen hintanen että panee miettimään onko järkiä vaihtaa ennen kuin varmistuu asiasta lopullisesti eli öljypohja auki...
kuki996- David Brown : 996 vm.71
Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : siikalatva
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
Vaikka otat pumpun auki, niin ilman kovuusmittaria et saa selvää sen kunnosta. Hampaiden pinnat saattaa olla puhtaat ja kiiltävät, mutta pintakarkaisukerros voi silti olla voiton puolella. Ensioire, on että hampaan pinta ei ole kauniin kaareva, vaan siinä näkyy hivenen aaltoilua kun katsoo sopivassa valossa. Jos hampaat pääsee tarpeeksi huonoon kuntoon, niin käyttöakseli katkeaa ja ölynpaine loppuu siihen. Jos kotimaassa ei ole kuin eioota, niin Englannista kannattaa alkaa kyselemään ekana.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
Joo, tuurilla minä tähän asti olen ajellut noilla kuutosilla, apumiehille tarkasti tähentänyt jotta kone seis heti jos öölivalo syttyy ajossa.. Toisaalta kourakuormainkäytössä oleva 1690 ei näe mittaristoon kun istuu taaksepäin.. Hyvä kun 10 min välein muistaa katsoa..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
elikkäs jos ymmärsin oikein niin ei kannata alkaa purkamaan, ennen kuin on aihetta siihen esim.koneremontin yhteydessä jos ei sitä ennen hajua.
alkuperänen pumppu cnh:lla oli hinnaltaan pyöriät 2700€, että hinta kohillaan. toki uudempiin koneisiin ei tuohon hintaan saa vielä oikein mitään.
Mielelläni toki käytän ainoastaan alkuperäisosia, mutta joskus hinta tökkii aika pahasti. Fordissa sama ongelma.
Tuolla englannissa oli tämä firma jonka löysin: http://www.forge-services.co.uk/acatalog/Oil_PumpDB.html
Onko kokemuksia, jos ymmärsin oikein lontoota niin lähettävät kunnostetun käytettyä vastaan ja hinta on noin: 570€?
alkuperänen pumppu cnh:lla oli hinnaltaan pyöriät 2700€, että hinta kohillaan. toki uudempiin koneisiin ei tuohon hintaan saa vielä oikein mitään.
Mielelläni toki käytän ainoastaan alkuperäisosia, mutta joskus hinta tökkii aika pahasti. Fordissa sama ongelma.
Tuolla englannissa oli tämä firma jonka löysin: http://www.forge-services.co.uk/acatalog/Oil_PumpDB.html
Onko kokemuksia, jos ymmärsin oikein lontoota niin lähettävät kunnostetun käytettyä vastaan ja hinta on noin: 570€?
kuki996- David Brown : 996 vm.71
Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : siikalatva
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
Tuo öljypumpun akselin katkeaminen on noissa olla murheena ja tyyppivikana aina,melko uusistaki niitä jo meni,osassa kumminki menny pitempäänki,kannattaa tarkistaa kyllä pumpun pyörät ja akseli,käyttöakseli on tosi ohut pyörän päästä ja pyörässä ei ole muuta laakerituentaa kuin pumpun akseli,jos huonosti käy pyörä löytyy öljypohjasta ja moottori jumissa.
Oletko kysyny marjakankaalta mihin hintaan se toimittas pumppuun originaalin pyörä/hela/laakerisatsin,runkohan noissa yleensä ehjä,noidenki "ns"alkuperäis pyöräsatsien kans oli ongelmaa sopiviiden suhteen takavuosina.
Turbollisissa oli muistaakseni tuuman ja turbottomien pumpuissa 7/8 tuuman levyiset pyörät,kumminki pitää purkaa ensin,niitä on kasattu molemmilla pumpuilla ja se voi olla kumpi hyvänsä.
Mitenhän lienee "renoveerattu" tuo brittien vaihtopumppu,millaisilla osilla?,saattaa olla hyväki mutta ei ole tainnu kukaan finski niitä vielä tilata tuolta,ei ainaskaa mainostanu.
Öljynpaine lämpimänä 1800k/min min 2,8 ja max 3,7kp/cm2 bar,700k/min 2,1kp/cm ja valo syttyy 0,6-0,9 kp/cm2
Uuden pumpun hinnalla saa jo tehdasuusia puolimoottoreita isommalla volyymillä oleviin koneisiin
Oletko kysyny marjakankaalta mihin hintaan se toimittas pumppuun originaalin pyörä/hela/laakerisatsin,runkohan noissa yleensä ehjä,noidenki "ns"alkuperäis pyöräsatsien kans oli ongelmaa sopiviiden suhteen takavuosina.
Turbollisissa oli muistaakseni tuuman ja turbottomien pumpuissa 7/8 tuuman levyiset pyörät,kumminki pitää purkaa ensin,niitä on kasattu molemmilla pumpuilla ja se voi olla kumpi hyvänsä.
Mitenhän lienee "renoveerattu" tuo brittien vaihtopumppu,millaisilla osilla?,saattaa olla hyväki mutta ei ole tainnu kukaan finski niitä vielä tilata tuolta,ei ainaskaa mainostanu.
Öljynpaine lämpimänä 1800k/min min 2,8 ja max 3,7kp/cm2 bar,700k/min 2,1kp/cm ja valo syttyy 0,6-0,9 kp/cm2
Uuden pumpun hinnalla saa jo tehdasuusia puolimoottoreita isommalla volyymillä oleviin koneisiin
Vierailija- Vierailija
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
kuki1690 kirjoitti:elikkäs jos ymmärsin oikein niin ei kannata alkaa purkamaan, ennen kuin on aihetta siihen esim.koneremontin yhteydessä jos ei sitä ennen hajua.
alkuperänen pumppu cnh:lla oli hinnaltaan pyöriät 2700€, että hinta kohillaan. toki uudempiin koneisiin ei tuohon hintaan saa vielä oikein mitään.
Mielelläni toki käytän ainoastaan alkuperäisosia, mutta joskus hinta tökkii aika pahasti. Fordissa sama ongelma.
Tuolla englannissa oli tämä firma jonka löysin: http://www.forge-services.co.uk/acatalog/Oil_PumpDB.html
Onko kokemuksia, jos ymmärsin oikein lontoota niin lähettävät kunnostetun käytettyä vastaan ja hinta on noin: 570€?
Marmoritiskin hinnat on mitä on.Yrittävät hinnoittelulla saada vanhat merkit sulattoon.Itse en osta näiltä mitään, en ainakaan "feikki"-mieheltä.
Samoja CNH-osia saa Engalnnista murto-osalla noista hinnoista.
Noissa CNH:n pumpun korjaussarjoissa oli jossain vaiheessa hiomattomia rattaita ,siis myös Suomesta ostetuissa.
Turbottomissa kuutostaaveteissa öljypumput ovat kestäneet pitempään jopa liki 10000h.
Pumpun tuotossa ja järeydessä ei ole mitään moitittavaa.Ongelma on ollut rattaiden karkaisussa ,liika pehmeä, siitä seuraa rattaiden kuluminen.
Kun rattaat kuluvat liikaa niin pumpusta tulee niin väljä että akseli katkeaa.
Korjaussarjan rattaat ovat kovempaa laatua eikä niitä ole tietääkseni rikkoontunut.
Pumpun irroittaminen alakautta on inhottava työ mutta onnistuu kyllä.
Se on kiinni neljällä pultilla jotka on lukittu lukkolevyllä.Lukkolevyn kulmien "oikaisu" on suurin haaste.
Kun pumpun saa käsiin niin kyllä siitä maallikokin näkee rattaiden kunnnon ja viilalla voi kokeilla rattaiden kovuuden.
Turbottoman kuutosen pumpun rattaat on 7/8 tuumaa ja turbollisen 1 tuumaa leveitä.
Vain noita 1" korjaussaroja on saatavana.
Barcley&Williams Englannissa myy peruskorjattuja pumppuja,olen sieltä yhden ostanut.Hinta noin 400 euroa.
Sinne pitää lähettää vanha pumppu tilalle ,saa lähettää jälkikäteen ja saa olla 7/8" pumppu.
Tilalle tulee 1" pumppu ja se sopii turbottomaankin taavettiin mutta öljyputkia joutuu taivutella 1/8 tuuman verran.
Sekin onnistuu ,kokemusta on.
Kyllä tavetteihin yllättävän hyvin löytyy osia ,uusiakin,ei välttämättä Suomesta.Mutta EU on nykyisin käytännössä sama kuin kotimaa.
Englantiin ei tarvi maksaa alvia jos löytyy alv-tunnus ja sen ilmoittaa FI-muodossa myyjälle.
Tämä pätee ainakin Barcely&Williamsilla,Agrilinellä ja DavidBrownPartsilla.
Peter Williams DBPartsilla on avulias kaveri ja hänellä on paras valikoima taavetti-osia ja hyvät nettisivut.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
Kiitos neuvoista, laitan asiat ylös vastaisuuden varalle. ei näistä vanhoista ikinä tiedä.
samaan lopputulokseen olen kans tullu näitten vanhojen traktoreitten osien kanssa, tahallaan yli hinnoteltuja vaikka varastot täynnä niitä.
Kerran kysyin tuohon 7810 forsonniin ylävesiletkua, ku se poksahti toukoaikaan ja hinta merkkiliikkeessa 60€. jäi tiskille josta varaosa myyjä nakkasi sen vihastuksissaan seinään, tuumasin vaan että ei se ole hullu joka pyytää.
samanlainen letku autotarvike osaliikkeessä 20€ ja jäi vielä putkia ylikin.
Mutta pääasia on se että osia vielä saa, halvemmaksi se tulee vanhoja rapata ku uutta vaihtaa tilalle ja ompaha harrastus samassa.
agrilinelta löytää aika laajasti kanssa varaosia näihin britti vehkeisiin ja nuo muut mainitut ovat kanssa loistopaikkoja DB:hen, parempiakin, löytyy mitä sieltä ei löydy näköjään.
joo, yksilöitähän nämä ovat että toisessa saattaa kestää pitempään ku toisessa.
tämä on turboton yksilö, eikä ole tarkoitus turbottaa, vain käyttöön kunnostaa ja laitella pikkuhiljaa. eli töihin tulossa.
mitenkä on kokemuksia nuista moottorinkorjaus sarjoista mitä on agrilinellä myynnissä, kun ei ole mikään pahan hintainen. 567€ pyöriästi ja melkein kaikki tarvittava mukana. lähinnä laatu huolestuttaa, kun suomessa maksaa jo yksi mäntä 80€
Ja fordiin oli vieläkin edullisempi ja laajempi.
samaan lopputulokseen olen kans tullu näitten vanhojen traktoreitten osien kanssa, tahallaan yli hinnoteltuja vaikka varastot täynnä niitä.
Kerran kysyin tuohon 7810 forsonniin ylävesiletkua, ku se poksahti toukoaikaan ja hinta merkkiliikkeessa 60€. jäi tiskille josta varaosa myyjä nakkasi sen vihastuksissaan seinään, tuumasin vaan että ei se ole hullu joka pyytää.
samanlainen letku autotarvike osaliikkeessä 20€ ja jäi vielä putkia ylikin.
Mutta pääasia on se että osia vielä saa, halvemmaksi se tulee vanhoja rapata ku uutta vaihtaa tilalle ja ompaha harrastus samassa.
agrilinelta löytää aika laajasti kanssa varaosia näihin britti vehkeisiin ja nuo muut mainitut ovat kanssa loistopaikkoja DB:hen, parempiakin, löytyy mitä sieltä ei löydy näköjään.
joo, yksilöitähän nämä ovat että toisessa saattaa kestää pitempään ku toisessa.
tämä on turboton yksilö, eikä ole tarkoitus turbottaa, vain käyttöön kunnostaa ja laitella pikkuhiljaa. eli töihin tulossa.
mitenkä on kokemuksia nuista moottorinkorjaus sarjoista mitä on agrilinellä myynnissä, kun ei ole mikään pahan hintainen. 567€ pyöriästi ja melkein kaikki tarvittava mukana. lähinnä laatu huolestuttaa, kun suomessa maksaa jo yksi mäntä 80€
Ja fordiin oli vieläkin edullisempi ja laajempi.
kuki996- David Brown : 996 vm.71
Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : siikalatva
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
sitten vielä tämä jenkkisivusto/firma? http://www.tractorjoe.com/ näkyy kans olevan laaja valikoima ja hinnat ok.
kuki996- David Brown : 996 vm.71
Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : siikalatva
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
Agrilinelta en ole tilannut muita moottorinosia kuin yhden kampiakselin nelipyttyiseen.Renkaita,peltiosia, ehostusosia enempi.
Heillä on rahtihinnat kohillaan.
IKH:lta olen ottanut moottoriosat.
79 euroa tosiaan pyynti turbomännästä mutta siinä on männänrenkaat mukana.Eiköhän tuosta parikymmentä pinnaa pois.
Noi männät on bepcon tekemiä joten ei ehkä ihan huono laatu.
Putkia tarvii harvoin laittaa,ennemmin poraus ja ylikoon männät,jos oikein huonoon kuntoon sylinterit menneet.
Heillä on rahtihinnat kohillaan.
IKH:lta olen ottanut moottoriosat.
79 euroa tosiaan pyynti turbomännästä mutta siinä on männänrenkaat mukana.Eiköhän tuosta parikymmentä pinnaa pois.
Noi männät on bepcon tekemiä joten ei ehkä ihan huono laatu.
Putkia tarvii harvoin laittaa,ennemmin poraus ja ylikoon männät,jos oikein huonoon kuntoon sylinterit menneet.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
Elikkä agriline on ihan ok paikka.
no toivotaan ettei tarvisi heti alkaa moottoria laittelemaan, toki tulee se tässä projektin alle tulevaisuudessa joka tapauksessa, mutta ei tälle keväälle.
talvella on enempi aikaa, vielä ku ois lämminhalli ja taitua niin avot.
ens viikolla on jo paljon viisaampi monessakin asiassa, kun saan huolletut suuttimet paikalleen ja uuden öljykellon.
Missä muuten kannattaa cav/minimec syöttöpumppuja korjauttaa jos osottautuu väljäksi, kun ei tietoa siitä miten on huollettu ja öljyjen määrää pidetty silmällä, muutenhan nuo pumput on lujia.
Fordissa on samanmoinen pumppu mutta se on jo omalla öljyn kierrolla, tunteja 7500 ja vähän alkaa olla jo väljyyden oireita, koska kylmänä tyhjäkäynti humpaa kuin vetotraktorissa, toki johtuu osakseen siitä että on turbotettu mutta ei ole alipainesäädintä.
no toivotaan ettei tarvisi heti alkaa moottoria laittelemaan, toki tulee se tässä projektin alle tulevaisuudessa joka tapauksessa, mutta ei tälle keväälle.
talvella on enempi aikaa, vielä ku ois lämminhalli ja taitua niin avot.
ens viikolla on jo paljon viisaampi monessakin asiassa, kun saan huolletut suuttimet paikalleen ja uuden öljykellon.
Missä muuten kannattaa cav/minimec syöttöpumppuja korjauttaa jos osottautuu väljäksi, kun ei tietoa siitä miten on huollettu ja öljyjen määrää pidetty silmällä, muutenhan nuo pumput on lujia.
Fordissa on samanmoinen pumppu mutta se on jo omalla öljyn kierrolla, tunteja 7500 ja vähän alkaa olla jo väljyyden oireita, koska kylmänä tyhjäkäynti humpaa kuin vetotraktorissa, toki johtuu osakseen siitä että on turbotettu mutta ei ole alipainesäädintä.
kuki996- David Brown : 996 vm.71
Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : siikalatva
Vs: 1690 vm.82 korjailua.
kuki1690 kirjoitti:Elikkä agriline on ihan ok paikka.
no toivotaan ettei tarvisi heti alkaa moottoria laittelemaan, toki tulee se tässä projektin alle tulevaisuudessa joka tapauksessa, mutta ei tälle keväälle.
talvella on enempi aikaa, vielä ku ois lämminhalli ja taitua niin avot.
ens viikolla on jo paljon viisaampi monessakin asiassa, kun saan huolletut suuttimet paikalleen ja uuden öljykellon.
Missä muuten kannattaa cav/minimec syöttöpumppuja korjauttaa jos osottautuu väljäksi, kun ei tietoa siitä miten on huollettu ja öljyjen määrää pidetty silmällä, muutenhan nuo pumput on lujia.
Fordissa on samanmoinen pumppu mutta se on jo omalla öljyn kierrolla, tunteja 7500 ja vähän alkaa olla jo väljyyden oireita, koska kylmänä tyhjäkäynti humpaa kuin vetotraktorissa, toki johtuu osakseen siitä että on turbotettu mutta ei ole alipainesäädintä.
Dieselpajalla, eiköhän ne kaikki osaa laitella pumput, meitilläkin on ylimääräisenä laitettu pumppu, oikeastaan 2 kappaletta.. maksoi 800€ sen laitto. Ihan tyhjä oli sen pumpun öljypesä kun ostin tuon 1690, v.2008.. . Jouten olevat pumput ovat turbokoneen säädöillä.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa