Kuutosen käynnistys
+2
taavettimies
TIKO
6 posters
Sivu 1 / 1
Kuutosen käynnistys
Juuh, tuosta kuutosen starttia sen verran oppinut jotta siirtopumpun käsivivusta pumppaan paineet reilaan sitten hehkua ja tärähtää heti melkein tuo 1690 käyntiin aikalailla yskien mutta kumminkin ei sahausta tarvittu. Ei kaasua paineta, enemmän savua, tukehtuu vain.
!594 on vähän huonompi akku, mutta melko lailla paremmin sekin starttaa kuin suoraan avaimesta vääntäen.
Asiasta toiseen, jos kone humppaa peruuttaessa, vika ruiskupumpussa tai sen säädöissä? 1690 aika tarkka kaasussa peruuttaessa. Voimaa ei puutu, 14kuution viljakärry liikkuu ohrakuormalla ne mäet mitä näiltä main löytyy ilman kepitystä kakkoselle. Dieselpajalla sanoin jot pikkaisen voi lisää laittaa puhtia mutta menikö liikaa nyt. 1594 tehdassäädöillä ei jaksa tuota kärryä viedä samoissa mäissä kuin 3 alueella HS 2-1 pykälällä. Siis molemmat näitä nopeampia koneita.
Joskus ammoin teininä ajoin 1690 kaupan pihassa,toinen oli hevostallilla ek-kone, niin nätti ääni oli, tasaisesti kävivät. Turbottomia ne, kaipa täytyy paneutua ruiskupumppuihin paremmin. 1594 käy joskus epätasaisesti, kaveri tokaisi.
!594 on vähän huonompi akku, mutta melko lailla paremmin sekin starttaa kuin suoraan avaimesta vääntäen.
Asiasta toiseen, jos kone humppaa peruuttaessa, vika ruiskupumpussa tai sen säädöissä? 1690 aika tarkka kaasussa peruuttaessa. Voimaa ei puutu, 14kuution viljakärry liikkuu ohrakuormalla ne mäet mitä näiltä main löytyy ilman kepitystä kakkoselle. Dieselpajalla sanoin jot pikkaisen voi lisää laittaa puhtia mutta menikö liikaa nyt. 1594 tehdassäädöillä ei jaksa tuota kärryä viedä samoissa mäissä kuin 3 alueella HS 2-1 pykälällä. Siis molemmat näitä nopeampia koneita.
Joskus ammoin teininä ajoin 1690 kaupan pihassa,toinen oli hevostallilla ek-kone, niin nätti ääni oli, tasaisesti kävivät. Turbottomia ne, kaipa täytyy paneutua ruiskupumppuihin paremmin. 1594 käy joskus epätasaisesti, kaveri tokaisi.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Kuutosen käynnistys
Samanlainen käynnistyjä on oma kutos-taavettinikin, tosin turbo sellainen. Kaasua ei kärsi laittaa yhtään ennekuin kone pyörii omin avuin, muutoin tukehtuu. Ohjekirjassa käsketään laittamaan kylmällä kaasu täysille käynnistettäessä, mutta jos näin tekee, niin saa kyllä sahata akun loppuun, tai jos sitten lopulta käynnistyy, niin kauhean savupilven säestyksellä. Satuin ihan vahingossa kokeilemaan tuota ilman kaasua käynnistämistä, tietysti normaalisti hehkuttaen. Ihmetys oli suuri kun kone käynnistyy näin toimien muutamassa sekunnissa. Eikä savutakkaan pahasti. Mielenkiintoista
Muutoin kone kyllä pyörii nätisti, ei savuta ja voimaa on kivasti!
Vaikka en kyllä kauheasti kehu tuon 955 turbo natikan kylmäkäynnistys ominaisuuksiakaan
Roikan päästä molemmat kyllä lähtevät hyvin!
Muutoin kone kyllä pyörii nätisti, ei savuta ja voimaa on kivasti!
Vaikka en kyllä kauheasti kehu tuon 955 turbo natikan kylmäkäynnistys ominaisuuksiakaan
Roikan päästä molemmat kyllä lähtevät hyvin!
Vieraili- Vierailija
Vs: Kuutosen käynnistys
Näin syksyisin käyn jo pumppaamassa käsipumpulla vähän ainetta, jonka jälkeen starttaus kaasu pohjassa, lähtee oikein hyvin käyntiin, kyseessä siis 1690 Turbo.
Kovemmilla pakkasilla sitten käyn nappaamassa pakkosyötön päälle, ja hehkutan, useimmiten kuitenkin laitan roikan päähän jo pikkupakkasella, jos ei mitään yllätys lähtöjä tule.
Tuota ilman kaasua starttaus hommaa pitänee joskus kokeilla, tosin hyvin on lähtenyt käyntiin kaasu pohjassakin.
Kovemmilla pakkasilla sitten käyn nappaamassa pakkosyötön päälle, ja hehkutan, useimmiten kuitenkin laitan roikan päähän jo pikkupakkasella, jos ei mitään yllätys lähtöjä tule.
Tuota ilman kaasua starttaus hommaa pitänee joskus kokeilla, tosin hyvin on lähtenyt käyntiin kaasu pohjassakin.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Kuutosen käynnistys
Minun kuutosissa on nyt molemmissa uudet ruiskutuspumput,niiden kylmäkäynnistys on täysin erilainen,jos ei paina kaasua,ei varmaan lähe ollenkaan käyntiin muuten kun lämpimänä,kaasu pitää olla pohjassa ja sitten hehkutusta ja yritys joskus useammanki kerran,jos ei heti hyrähä,uusi hehkutus jaa uusi startti,tuo 1594 lähtee nyt aika hyvin ja puolet pienemmillä savuilla kun ennen,mutta tuo 1690 savuttaa aikalailla uudellaki pumpulla kylmänä,toki siinä on alkuperäiset männät ja sylinterinreijät vielä,ei varmaan ole paineet aivan sataprosenttiset enää,hoonannu ja rengastanu olen senki ja uudet venttiilit ja kansityöt on myös tehty,samoin suihkut katottu.
Kokeilin laittaa pakkosyötön päälle,huom. sen käyttö on kielletty kuutostaaveteissa,sai niin liikaa,että ei meinannu lähteä ollenkaa käyntiin,ja näin taajamassa menee kyllä naapurisopu jos tuota harrastas.
Olen laittanu joskus yli 20 asteen pakkasestaki kuutosen käyntiin lämmittämättä,mm. viime syksynä,kävi varmaan vaan kahdella pytyllä ainakin 5 min. niinkuin vasaralla lyötäs rautaan,sitten jonkun ajan perästä oli kampiakseli poikki,se on eri asia taas johtuko tuosta hommasta,se pumppu oli oikea rynkyttäjä,vaikka oli remontissa käyny.
Tuo Tikon mainitsema pumppaus auttaa 1690 koneessani,1594 koneessa eroa ei huomaa,siihen olen uusinu siirtopumpun,taika voi olla siinä.
Laitoin 20,8x38 Uniroyal vyörenkaat nyt 1690 alle ja Dneproshinat 1594 alle,nyt se vasta liikenne1690 kulkee lujaa.
Kokeilin laittaa pakkosyötön päälle,huom. sen käyttö on kielletty kuutostaaveteissa,sai niin liikaa,että ei meinannu lähteä ollenkaa käyntiin,ja näin taajamassa menee kyllä naapurisopu jos tuota harrastas.
Olen laittanu joskus yli 20 asteen pakkasestaki kuutosen käyntiin lämmittämättä,mm. viime syksynä,kävi varmaan vaan kahdella pytyllä ainakin 5 min. niinkuin vasaralla lyötäs rautaan,sitten jonkun ajan perästä oli kampiakseli poikki,se on eri asia taas johtuko tuosta hommasta,se pumppu oli oikea rynkyttäjä,vaikka oli remontissa käyny.
Tuo Tikon mainitsema pumppaus auttaa 1690 koneessani,1594 koneessa eroa ei huomaa,siihen olen uusinu siirtopumpun,taika voi olla siinä.
Laitoin 20,8x38 Uniroyal vyörenkaat nyt 1690 alle ja Dneproshinat 1594 alle,nyt se vasta liikenne1690 kulkee lujaa.
Vieraili- Vierailija
Vs: Kuutosen käynnistys
https://www.youtube.com/watch?v=XGTMApEwukQ&feature=related
Onko tutunkuuloinen startti.Kattokaapa muitakin videoita,1412 nelivetoja carraron keulalla,ym
Onko tutunkuuloinen startti.Kattokaapa muitakin videoita,1412 nelivetoja carraron keulalla,ym
Vieraili- Vierailija
Vs: Kuutosen käynnistys
Mitäs helvataa? Miksei sitä saisi käyttää jos se kerta on siinä pumpussa...? Itse en ole havainnut minkään sortin ongelmaa pakkosyöttöä käytettäessä, hyvin lähtee käyntiin se päällävelimhan kirjoitti:Kokeilin laittaa pakkosyötön päälle,huom. sen käyttö on kielletty kuutostaaveteissa,sai niin liikaa,että ei meinannu lähteä ollenkaa käyntiin,ja näin taajamassa menee kyllä naapurisopu jos tuota harrastas.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Kuutosen käynnistys
Huoltotiedote 7.4 1981 David Brown Traktori oy Voivalantie 20780 Kaarina
Kaikki 1690 traktorit savuttavat raskaassa vedossa,tämä savu on huomattavan tummaa,ja johtuu moottorin tehosta ja polttoainesyötöstä,tämä on normaalia.
Huomioi että pakkosyöttönappia EI SAA KÄYTTÄÄ -ei edes kylmällä ilmalla.
Polttoainesyöttö pakkosyötön aikana on niin suuri,että moottorin käynnistyminen vaikeutuu huomattavissa määrin.
Näin seisoo aapisessa,ja omissa koneissa se on juuri noin,happea ei tule pakkosyötön aikana riittävästi,niin moottori ei meinaa jaksaa pyörähtää käyntiin vaan tukehtuu ruokaansa,ja mustaa ja vaaleampaa savua tulee valtavasti,niinkuin tuossa videossa,siinä se on päällä,ja sen huomaa,jos olis kovempi pakkanen,niin jäis rynkyttämään pitkäksi aikaa tuohon vaiheeseen,kun mustaa savua alkaa tulla.
Oikein kovilla pakkasilla se ei jaksa edes pyörittää,jos sen erehtyy painamaan pohjaan,saa kyllä sen jälkeen pistää lokilämmittäjään,tietenki lauhemmilla keleillä sillä ei niin ole merkitystä,silloinhan se jaksaa pyörähtää.
Tuota nappia ei edes olis,jos pumppuja olis tehty yksistään taavetteja varten,se on ylimääräinen näihin.
Enon 1694 teki julkisen topin jos painoi napin pohjaan,sitten lensi polttoainetta konepellille kun sai lisävirralla sen käyntiin,siinä on männät ja kiertokanget ihmeissään.
Kaikki 1690 traktorit savuttavat raskaassa vedossa,tämä savu on huomattavan tummaa,ja johtuu moottorin tehosta ja polttoainesyötöstä,tämä on normaalia.
Huomioi että pakkosyöttönappia EI SAA KÄYTTÄÄ -ei edes kylmällä ilmalla.
Polttoainesyöttö pakkosyötön aikana on niin suuri,että moottorin käynnistyminen vaikeutuu huomattavissa määrin.
Näin seisoo aapisessa,ja omissa koneissa se on juuri noin,happea ei tule pakkosyötön aikana riittävästi,niin moottori ei meinaa jaksaa pyörähtää käyntiin vaan tukehtuu ruokaansa,ja mustaa ja vaaleampaa savua tulee valtavasti,niinkuin tuossa videossa,siinä se on päällä,ja sen huomaa,jos olis kovempi pakkanen,niin jäis rynkyttämään pitkäksi aikaa tuohon vaiheeseen,kun mustaa savua alkaa tulla.
Oikein kovilla pakkasilla se ei jaksa edes pyörittää,jos sen erehtyy painamaan pohjaan,saa kyllä sen jälkeen pistää lokilämmittäjään,tietenki lauhemmilla keleillä sillä ei niin ole merkitystä,silloinhan se jaksaa pyörähtää.
Tuota nappia ei edes olis,jos pumppuja olis tehty yksistään taavetteja varten,se on ylimääräinen näihin.
Enon 1694 teki julkisen topin jos painoi napin pohjaan,sitten lensi polttoainetta konepellille kun sai lisävirralla sen käyntiin,siinä on männät ja kiertokanget ihmeissään.
Vieraili- Vierailija
Kuutosen käynnistys
Moro!
Kokeilin taannoin kanssa tuota kuutosen (vapari) käynnistystä painamalla pakkosyötön päälle ja liikaa ainetta tuntui saavan. Se lähtee yhtä huonosti kesällä tai talvella käymään kaasu pohjassa, kun oppii tunnistamaan milloin hehkutus on riittävä. Ikinä ei se ole jättänyt käynnistämättä mutta kaikki ei sitä käymään saa. Tässä voisi sanoa, että hän (she) kyllä palvelee uskollisesti mutta pitää osata käsitellä. Vähän niin kuin tuolla tuvan puolella.
Vm -82 ja vielä siis työntövarsitunnustelulla ja myös yhdellä pumpulla. Nostolaitteet jaksaa nostaa hyvin ainakin 2000 kg, kun perässä trukkimasto, jossa kyydissä 1900 kg painava vasara. Etukuormaajana siinä on tuo veto-17. Tietääkös kukaan mistä siihen voi kysellä vettiilipöytää tai pelkkää karaa. Noston kara väärä, jumittaa aina välillä. Vähän ilkee yrittää laskea raskasta takaa tarkasti, kun kara on jumittaa.
Terv Mika
Kokeilin taannoin kanssa tuota kuutosen (vapari) käynnistystä painamalla pakkosyötön päälle ja liikaa ainetta tuntui saavan. Se lähtee yhtä huonosti kesällä tai talvella käymään kaasu pohjassa, kun oppii tunnistamaan milloin hehkutus on riittävä. Ikinä ei se ole jättänyt käynnistämättä mutta kaikki ei sitä käymään saa. Tässä voisi sanoa, että hän (she) kyllä palvelee uskollisesti mutta pitää osata käsitellä. Vähän niin kuin tuolla tuvan puolella.
Vm -82 ja vielä siis työntövarsitunnustelulla ja myös yhdellä pumpulla. Nostolaitteet jaksaa nostaa hyvin ainakin 2000 kg, kun perässä trukkimasto, jossa kyydissä 1900 kg painava vasara. Etukuormaajana siinä on tuo veto-17. Tietääkös kukaan mistä siihen voi kysellä vettiilipöytää tai pelkkää karaa. Noston kara väärä, jumittaa aina välillä. Vähän ilkee yrittää laskea raskasta takaa tarkasti, kun kara on jumittaa.
Terv Mika
Mika- Viestien lukumäärä : 12
Vs: Kuutosen käynnistys
Ihan oudon kuuloinen se 1690 siinä videolla. Koskaan ei ole ole harmaata savuttanu pakkosyöttö päällä, niinkui tuossa em videolla, eikä jää tuolleen rynkyttämään tuo kone, miettii että lähteekö käymään vai ei, koskaan ei ole tuommoisia oireita pakkosyöttö päällä. Onkos turbomallissa sitten ihan varmasti sama ruiskutus pumppu kuin noissa vapareissa? Luulisi ainakin, mutta muuta syytä en kyllä keksi, sen verran hyvin/siististi lähtee 83 vm 1690 turbo käyntiin pakkosyöttö päällä..velimhan kirjoitti: mustaa ja vaaleampaa savua tulee valtavasti,niinkuin tuossa videossa,siinä se on päällä,ja sen huomaa,jos olis kovempi pakkanen,niin jäis rynkyttämään pitkäksi aikaa tuohon vaiheeseen,kun mustaa savua alkaa tulla.
Täysin uutta minulle tuommoinen...velimhan kirjoitti: Oikein kovilla pakkasilla se ei jaksa edes pyörittää,jos sen erehtyy painamaan pohjaan
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
erkki
Taitaa olla rivipumpulla kaikki kuutoset. Turbokoneissa täytyy maksimisyötön olla isompi kuin vapareissa, painetaanhan sinne enempi ilmaakin sitten kun turboon kehittyy kierroksia.
Jos pakkosyötöllä annos kasvaa kovasti niin se tarkoittaa sitä, että pumpussa on aika isot elementit ja maksimisyöttö on rajattu säätötangon pidätinruuvilla. Ainakin turbomoottorissa on silloin jonkinmoiset mahdollisuudet ottaa lisää heppoja jos ahtopainetta saa nostettua.
Melthamissa käydessä prototyyppi- kuutosen omistaja, taisi olla Cartwright nimeltään, sanoi ,että heidän kuusipyttyinen 1412 on tehtaan säätämä ja siinä on edelleen yli 15 000 tuntia ajettuna löylyä enemmän kuin talon muissa kuutosissa. Väittiköhän, että siitä on penkissä mitattu jotain lähemmäksi 130 heppaa. Mieluinen tuntui olevan joka tapauksessa.
Onko turbon männissä isommat palotilat vai miten puristussuhdetta on alennettu?
Jos pakkosyötöllä annos kasvaa kovasti niin se tarkoittaa sitä, että pumpussa on aika isot elementit ja maksimisyöttö on rajattu säätötangon pidätinruuvilla. Ainakin turbomoottorissa on silloin jonkinmoiset mahdollisuudet ottaa lisää heppoja jos ahtopainetta saa nostettua.
Melthamissa käydessä prototyyppi- kuutosen omistaja, taisi olla Cartwright nimeltään, sanoi ,että heidän kuusipyttyinen 1412 on tehtaan säätämä ja siinä on edelleen yli 15 000 tuntia ajettuna löylyä enemmän kuin talon muissa kuutosissa. Väittiköhän, että siitä on penkissä mitattu jotain lähemmäksi 130 heppaa. Mieluinen tuntui olevan joka tapauksessa.
Onko turbon männissä isommat palotilat vai miten puristussuhdetta on alennettu?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Kuutosen käynnistys
Joo,syötön määrästä se on kiinni,kuutostaavetin syötön määrä on niin suuri jo tehtaalta lähtiessä,että pakkosyötöllä se tahtoo saada jo liikaa,minulla on syöttömäärätki jossain,mutta en muista sitä ulkoa,turboissa se on vielä isommalla,voin joskus tarkistaa,1594 on muuten täysin sama moottori kun 1694 moottori,mutta turbo puuttuu,ajoitus ja syöttömäärät myös erit.
1690 moottorissa on jo sitten eroja vaparissa öljypumppua ja venttiileitä myöten.
Muuten tuo videon 1690 on nimenomaan turbo 1690,että sellaista,kun turbo alkaa saada kierroksia,se pääsee pahimman yli ja lähtee käyntiin.
Oma 1594 on myös turbo,1694 kamppeilla tehty.
Vanhoissaki 1690 koneissa on jo turbon männät,samat kun 1412 koneissa.
1412 Ja 1410 moottoreissa pakkosyötön käyttö oikeasti auttaa ,kuutosissa se tahtoo olla haitta ja rasite.
Voi olla,että jos pumppu on kulunu ja väljä,ja pumppu ei saa startin aikana kunnolla painetta suihkuille,sellaisissa kuutosissa pakkosyötön käyttö on ok.,mutta uusilla pumpuilla se kyllä tahtoo olla paremmin käynnistyksenestolaite,muuta selitystä en kyllä tuohon keksi,aikanaan kun nuo oli uusia,ei ne lähteny silloinkaa kunnolla käyntiin jos pakkosyöttöä laitto päälle,tahtovat tukehtua polttoaineeseen.
Se on justiin niinkuin tuo Mika tuossa kertoi,osaava saa käyntiin ilman lämmitystäki kovastaki pakkasesta,kun osaa kuunnella hehkutuksen,ja osaamaton ei tahdo saada kesälläkään käyntiiin,aivan kuten iukurit akat.
1690 moottorissa on jo sitten eroja vaparissa öljypumppua ja venttiileitä myöten.
Muuten tuo videon 1690 on nimenomaan turbo 1690,että sellaista,kun turbo alkaa saada kierroksia,se pääsee pahimman yli ja lähtee käyntiin.
Oma 1594 on myös turbo,1694 kamppeilla tehty.
Vanhoissaki 1690 koneissa on jo turbon männät,samat kun 1412 koneissa.
1412 Ja 1410 moottoreissa pakkosyötön käyttö oikeasti auttaa ,kuutosissa se tahtoo olla haitta ja rasite.
Voi olla,että jos pumppu on kulunu ja väljä,ja pumppu ei saa startin aikana kunnolla painetta suihkuille,sellaisissa kuutosissa pakkosyötön käyttö on ok.,mutta uusilla pumpuilla se kyllä tahtoo olla paremmin käynnistyksenestolaite,muuta selitystä en kyllä tuohon keksi,aikanaan kun nuo oli uusia,ei ne lähteny silloinkaa kunnolla käyntiin jos pakkosyöttöä laitto päälle,tahtovat tukehtua polttoaineeseen.
Se on justiin niinkuin tuo Mika tuossa kertoi,osaava saa käyntiin ilman lämmitystäki kovastaki pakkasesta,kun osaa kuunnella hehkutuksen,ja osaamaton ei tahdo saada kesälläkään käyntiiin,aivan kuten iukurit akat.
Vieraili- Vierailija
Kuutosen käynnistys
Löytyy tallista 1690 -83 vapari, tunteja varmasti yli 10 tuhatta ja käyntiin lähtee ku vaan osaa oikein hehkuttaa ja startata kaasu pohjassa. Laitoin siihen viime talvena sähköisen siirtopumpun kaveriksi joka alkaa pumppaamaan heti virta päällä, ei tarvi enää runkuttaa siirtopumpusta ennen käynnistystä, varmaan korjautus uudella siirtopumpullakin, koska sieltä se todennäköisesti päästää aineet valumaan pikkuhiljaa takas tankkiin. Aina se on käyntiin lähteny vaikka joskus on talvellaki joutunu laittaan lämmittämättä käyntiin ku ei ihmiset pysy autoillansa tiellä Tuosta päästiinkin siihen lämmittämiseen, itsellä suunnitelmissa laittaa Caseen Eberin polttoainelämmitin niin johan lämpiää ja reilusti lyhyemmässä ajassa ku roikan nokassa ja saa samalla lämmitettyä hytinkin omalla lämppärillä.
Casemies- David Brown : Case 1594 HS, DB 990 Sel
DBTCF:n jäsen nro : 6
Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 46
Paikkakunta : Oulu, Kuusamo
Vs: Kuutosen käynnistys
Joo,tuosta Webastosta on keskusteltu monesti,se olis hyvä peli kuutoseen,Timppa merkkisellä taavettimiehellä se on 1490 taavetissa webasto ollu,vieläkö lienee,kävi pihalla tyhjäkäyntiä yli 25 asteen pakkasessa,niin aina sillointällöin webasto kävi päällä,ja kuski ajeli t-paita päällä talvitienpohjia sillä,webasto oli siinä akun yläpuolella,ja kumiletkuilla oli vedetty putkitus sinne.Ei vaan hirviä ainakaan tässä vaiheessa viedä webaston asennukseen,maksaa se senverran kumminki,mutta intercooler ja vebasto on seuraavat investointikohteet traktoreihin,kun nyt menevät tiellä lujaa,niin on intoa muutaki sitten tuunailla.
Vieraili- Vierailija
Kuutosen käynnistys
Tehään sopiva urakka On tullu asenneltua ja huollettua. Mieluummin Eberi ku Webasto se on ainaki tuolla henkilöautopuolella jonkinverran luotettavampi ja rakenteeltaan simppelimpi. 5 kw on oikeen sopivan kokonen kutostaavetin nestemäärälle ja siihen puhaltimen ohjaus ja viikkoajastinkello niin hyvä tullee!!!
Casemies- David Brown : Case 1594 HS, DB 990 Sel
DBTCF:n jäsen nro : 6
Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 46
Paikkakunta : Oulu, Kuusamo
Vs: Kuutosen käynnistys
Tekeekö casemies työkseen näitä webasto/eberi hommia? Olis kysyttävää, voin laittaa yv:tä.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Kuutosen käynnistys
ikilika kirjoitti:Tekeekö casemies työkseen näitä webasto/eberi hommia? Olis kysyttävää, voin laittaa yv:tä.
Työn puolesta tulee tehtyä pääasiassa eberihommia, mahdollisesti jossain vaiheessa vois alkaa tekemään muutenki, mielessä on ollu jo jonkin aikaa, kysyntää tuntus olevan.
Casemies- David Brown : Case 1594 HS, DB 990 Sel
DBTCF:n jäsen nro : 6
Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 46
Paikkakunta : Oulu, Kuusamo
Vs: Kuutosen käynnistys
Joo,vois sen eeberin joskus casemies käydä laittamassa,mutta nyt on investoinnit vähänaikaa noihin jäässä,on ostettu nopeutuksia,renkaita,ruiskutuspumppuja,ym. tällevuodelle noihin,pian verottaja ihmettelee muuten koko hommaa.
Missä hintaluokissa nuo lämmittimet nykyään on.
Missä hintaluokissa nuo lämmittimet nykyään on.
Vieraili- Vierailija
Vs: Kuutosen käynnistys
taavetti_mies kirjoitti:Ihan oudon kuuloinen se 1690 siinä videolla. Koskaan ei ole ole harmaata savuttanu pakkosyöttö päällä, niinkui tuossa em videolla, eikä jää tuolleen rynkyttämään tuo kone, miettii että lähteekö käymään vai ei, koskaan ei ole tuommoisia oireita pakkosyöttö päällä. Onkos turbomallissa sitten ihan varmasti sama ruiskutus pumppu kuin noissa vapareissa? Luulisi ainakin, mutta muuta syytä en kyllä keksi, sen verran hyvin/siististi lähtee 83 vm 1690 turbo käyntiin pakkosyöttö päällä..velimhan kirjoitti: mustaa ja vaaleampaa savua tulee valtavasti,niinkuin tuossa videossa,siinä se on päällä,ja sen huomaa,jos olis kovempi pakkanen,niin jäis rynkyttämään pitkäksi aikaa tuohon vaiheeseen,kun mustaa savua alkaa tulla.Täysin uutta minulle tuommoinen...velimhan kirjoitti: Oikein kovilla pakkasilla se ei jaksa edes pyörittää,jos sen erehtyy painamaan pohjaan
Koitin mä kerran tuota nappia talvella, en enää painele, haittasi käynnistysyrityksiä ja avaimenkääntäjäkin heikossa hapessa nopeasti.. 1690 ei tuuttaa tummaa savua juurikaan raskaassa vedossa, eli säädöt suht kunnossa, mutta tarkka kaasun painamisessa peruuttaessa, mistä moinen? Ettei koneessa olis liikaa voimaa.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Similar topics
» Kuutosen suutinputket
» 850 ilmaus/käynnistys
» Kuutosen suutinputket
» Kuutosen kytkin
» Kuutosen uusi syöttöpumppu
» 850 ilmaus/käynnistys
» Kuutosen suutinputket
» Kuutosen kytkin
» Kuutosen uusi syöttöpumppu
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa