DB 1394 ulosoton vika
+4
Tessu
outsider
jusape
jashe
8 posters
Sivu 1 / 1
DB 1394 ulosoton vika
Ajattelinpa kysäistä asiantuntijoilta ennenkuin alan tehä helekutisti turhaa työtä, että liekkö katkaisu eessä kun ei mene ulosotto päälle vittuilemata, eli ilmeisesti kytkin ei irrota tarpeeksi? Täytys runnua väkisten rutinoitten läpi. Mutta kun kone on pysähyksissä, menee päälle normaalisti ja pelaa myös sitten normaalisti eli ei oo luistoja eikä ääniä.
jashe- David Brown : 1394
Viestien lukumäärä : 6
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Jos vähäisellä käytöllä ollut, niin levy voi olla booreistaan vähän ruostunut akselille, tai sitten ei vaan irroita asetelmasta levyä kunnolla.
Jos asetelmaan jumii, ja jos irroittaa kuitenkin, esim sammuksissa kytkee voan ja raskasta kuormaa akselilla, starttaa voa kytkin auki asennossa ja luistatelee kytkimellä vähäsen.
Sekä sopivassa kuormituksessa käyttelee kytkimen käyttövipua, jotta levy liikahtelee akselilla
Jos asetelmaan jumii, ja jos irroittaa kuitenkin, esim sammuksissa kytkee voan ja raskasta kuormaa akselilla, starttaa voa kytkin auki asennossa ja luistatelee kytkimellä vähäsen.
Sekä sopivassa kuormituksessa käyttelee kytkimen käyttövipua, jotta levy liikahtelee akselilla
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Voishan tuota koittaa vähän vaijeria säätää lyhemmäksi jos on vaikka aikainsaatossa vaijeri venynyt.
Alapäässä muistaakseni säätö.
Onhan tuo uloisotto myös ominaisuuksiltaan sellainen että heti kytkimen ylosvedon jälkeen jos kytkee ulosoton niin vähän rutisee.
Pieni viive auttaa asiaa.
Alapäässä muistaakseni säätö.
Onhan tuo uloisotto myös ominaisuuksiltaan sellainen että heti kytkimen ylosvedon jälkeen jos kytkee ulosoton niin vähän rutisee.
Pieni viive auttaa asiaa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Mullapa on tuossa ollu parilaitetta,toinen auto ja toinen traktori missä ei meinaa kytkin oikein irrottaa ja kyllä se melkein menis kytkimen purkuun jospa haluis että toimis kunnolla.
Jollei välyksien,vaijereiden ym säädöt auta niin sillon ei auta muukaan kuin ottaa kytkin esille,jotain hämärää sillon on...
Jollei välyksien,vaijereiden ym säädöt auta niin sillon ei auta muukaan kuin ottaa kytkin esille,jotain hämärää sillon on...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Ookrait, kiitoksia neuvoista. Kylläpä sille on usiampia konsteja kokeiltu eikä hojellu miksikään. On ollu mulla vasta puolitoista vuotta ja sitä enne vissiin enimmäkseen jossakin pumpunpyöritys hommissa kolmosrattorina tilalla. Ihan en tiiä ku välikäen kautta ostin. Mutta eipä kait tuossa kun katkoopi ja kahtoo mitä se on syönynnä. Nimittäin kun vaihteetkin menee välillä vähän heikosti päälle, niin tuleepa sekin sitte katottua samalla.
jashe- David Brown : 1394
Viestien lukumäärä : 6
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Onko kytkin tönkköjäykkä, vai irrottaako se sitten vivusta kun takana on jotain pyörimässä? Jos se on jäykkä, yhtä puuta, niin levy on voinut liimautua vauhtipyörään. Liimautuneen levyn irrottamiseen on käytetty monenlaisia kikkoja mutta yksi kuulemma on huomattavan tehokas: spruutaa polttoöljyä asetelmaan alaluukun kautta oikein kunnon pläjäys ja lukitse sitten kytkin pohjaan ja odota ainakin yön yli. Polttoöljy on aika hyvää tunkeutumaan kaikkialle ja se liottaa myös monenlaiset aineet pehmeiksi. Jos kytkin irtoaa, niin aine haihtuu sieltä pian eikä kuulemma aiheuta mitää ropleemaa kytkinlevylle, kertoo hevosmiesten tietotoimisto .
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Juu irrottaa se sillon kun on kuormitusta takana. Mutta siis sillon kun kone on käynnissä ja on työntämässä vivusta sitä päälle, niin pitää runnoa niin jotta rutina käypi. Eli täytyypi samuuttaa ja työntää sitten vipu sisään.
jashe- David Brown : 1394
Viestien lukumäärä : 6
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Joo, ei ole sitten liimautunut. Booriakseli voi silti olla hiuka ruosteessa, joten ennen katkaisuhoitoa sinne kannattaisi ehkä kuitenkin spruuttailla jotain irrotusöljyn tapaista. Tarkka paikka on kyllä katsoa, että mistä välistä sinne pillin saa ujutettua.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Sitten on vaan boorit ruosteessa ettei levy liiku kunnolla, tai toisena ei irroita ihan tarpeeksi, että jos vähäinen vaijerin kirraaminen ei auta niin jäljelle ei jää kuin boorit ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Mulla ei ole autossa/raksassa auttanu poppakonstit, Natikassaei meinaa pienipuoli mennä päälle olleskaan ja metässä pirunvaikea ottaa vaihetta pois päältäkään kun ei kytkin irrota kunnolla,kummasti se molemmissa laitteissa saattaa vaihella hyvästä huonoon joka kolmannella polkasullakin,itte epäilen että autossa on silmälaakeriholkki mikä jumii ja Natikassa kytkimessä jotain muuta,liekö sitten säätöpulaa vai joku osa loppu?
On muutes kivaa ajella kun ei koskaan tiedä mitä kytkin tekee,no ainakaan se EI luista HEH!
On muutes kivaa ajella kun ei koskaan tiedä mitä kytkin tekee,no ainakaan se EI luista HEH!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Akselin silmälaakerin jumittaminenkaan ei muuten ole poissuljettu vaihtoehto ..... Näitäkin on tullut vastaan, tosin aika harvoin näin on, muttei mahdoton juttu .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Siellä on ilmeisesti enemmän jumia , mutta aika kiusa oli öljyyntynytkin kytkin .
1490 runkon vuotoreiät oli tukkeentunut ja öljynmoskaa levisi koko kytkin koteloon .
Vähällä selvisin , reiät auki ja aika paransi kytkimen . Luistoakaan en ole havainnut .
Ulosoton irrottamista saa kyllä vähän ootella jos meinaa ääneti kytkeä .
1490 runkon vuotoreiät oli tukkeentunut ja öljynmoskaa levisi koko kytkin koteloon .
Vähällä selvisin , reiät auki ja aika paransi kytkimen . Luistoakaan en ole havainnut .
Ulosoton irrottamista saa kyllä vähän ootella jos meinaa ääneti kytkeä .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: DB 1394 ulosoton vika
jusape kirjoitti:Akselin silmälaakerin jumittaminenkaan ei muuten ole poissuljettu vaihtoehto ..... Näitäkin on tullut vastaan, tosin aika harvoin näin on, muttei mahdoton juttu .....
Tätä minäkin veikkaisin jos vaijerin säädöt ei auta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Nonii, nyt vähän nolottaa ja samalla suututtaa. Muistelin, että tarkistin öljyt perästäkin kun hommasin koneen viime vuonna. Nojoo eipä tikkuu sitte näköjää kastunutkaan. Perkale kun muisti pätkii jo tässä iässä. Tiputin aika heikon näkösiä öljysiä pois jonkun ehkä vajaa 20 litraa, vaihon suodattimet, lörötin spiraksit tilalle niin että oli pykälässä asti. Ja kaikki toimii niinkun pittääkin. Eli öljyt oli ainakin liika vähänä eikä ollu etes jobbari kattonu kohilleen, vaikka oli muka läpikäyty kone. Että näin.
jashe- David Brown : 1394
Viestien lukumäärä : 6
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Likainen öljy vaihteistossa ei ole hyväksi vaihteistolle eikä hydrauliikalle. Ajo- ja voimanoton kytkimien huonolle toiminnalle sillä ei kuitenkaan ole mitään yhteyttä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 1394 ulosoton vika
En tiiä oliko vika kytkimessä ollenkaan. No nyt oli joka tapauksessa niin että ennen tuota operaatiota se ulosotto ei toiminu ja jälkeen toimi. Saa nyt nähhä sitten miten kauon toimii.
jashe- David Brown : 1394
Viestien lukumäärä : 6
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Ettei kuitenkin tuossa alkuperäsessä ongelmassa eli ulosoton kytkentänarinassa olisi kysymys samasta ilmiöstä mikä minulle sattui jokunen vuosi sitten kasikasikympin ajokytkimen/vaihteiston kanssa. Minulta karkasi öljyt laatikosta (ei kuulu tarinaan miksi, mutta salaa karkasivat vain). Luulin kytkimen menneen rikki kun tuntui ettei irrota kunnolla, vaihteet narisi kytkettäessä vaikka kuinka varovasti vaihtoi. Viat korjaantu kun laatikko sai öljyä. Päättelin,että laatikko missä ei ole öljyä pyörii liukkaammin ja pysähtyy hitaammin kytkintä poljettaessa kuin normaalisti. Samaten hydraulipumpun pyöritys kevenee, joka myös vaikuttaa. Tuossa on yksöiskytkin.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Tekeehän se öljykin sinne laatikkoon vastusta laakereiden ja rattaiden sitä vatkatessa. Näinollen öljynvastus "pysäyttää" askin sisuskalut nopeemmin, kuin erittäin vähäisillä tai olemattomalla öljymäärällä
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Ulosottoboxissa on vain yksi hammaskosketus ja sekin vain ulosoton ollessa kytkettynä, lisäksi selvästi öljyn pinnan yläpuolella. Pysyisikö olemaan niin hauska yhteensattuma, että siellä on ollut ulosoton kytkinlevyn napa hiukan tartuksissa, mutta sitten kuitenkin alkanut liikkua sattumalta samana päivänä kun loota sai uudet öljyt.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Niin, tai onhan siellä voa-akselilla laakeritkin, ja öljyttömyys voi tehdä pyörimisen hyvinkin kepeäksi, ja vähäinenkin öljynvastus laakereissa voi riittää hidastamaan osat kytkentää varten.
Lienee tämä kuitenkin sarjassa näitä melko mystisiä juttuja, joihin ei kenties koskaan saada selkeää syy-aihevastausta .....
Pääasia on kuitenkin että kone toimii, eikä tarvinnut isompaa mutterijumppaa aloittamaan, ja uusia osia hankkia........
Lienee tämä kuitenkin sarjassa näitä melko mystisiä juttuja, joihin ei kenties koskaan saada selkeää syy-aihevastausta .....
Pääasia on kuitenkin että kone toimii, eikä tarvinnut isompaa mutterijumppaa aloittamaan, ja uusia osia hankkia........
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Ulosottoakselin ja vaihteiston akselin välissä on stefa, joka aiheuttaa ihan vähän pyörimisvastusta sekin. Teoriassa on mahdollista, että jos ulosoton kytkentä pyrkii narahtamaan, niin narahtelu voisi vähentyä jos painaa myös ajokytkimen pohjaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Joo, kyllä. Mutta mennään jo aika teoreettisten ja minimaalisten mahdollisuuksien puolelle ..... Mutta teoriassa siis kyllä voi vähän vaikuttaa asiaan, hyvin vähän kylläkin .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Niin, kaikki mikä aiheuttaa kitkaa hidastaa omalta osaltaan enempi tai vähempi. Ja loppujen lopuksi nähdään vain yhteisvakitus. Minun tapauksessa öljyssä pyörivät hammaspyörät ja hydepumppu olivat varmaankin pääroolissa. Onneksi huomasin sen ennenkuin kaikki muuttui jäykäksi kappaleeksi. Muuten, samassa yhteydessä tein laatikon pohjaproppuun porauksen mistä pääsee laskemaan pohjalle kertyneen veden päästämättä proppua kokonaan irti, helpottaa paitapyykkiä.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 1394 ulosoton vika
Ja sitten vielä sekin että on ne oikeat öljyt oikeassa paikassa, JA oikealla tasolla,liika öljykin on pahaksi kuten liian vähän tai jo todettu ei ollenkaan,myöskään vedensekainen tai muuten aikansa eläny öljy ei aja enää sitä asiaa kuten pitäisi.
Kuitenkin jotenkin mieltäisin että synkronoimaton vaihteisto ei ole niin perso öljyille kuin synkronoitu,vanhoissahan vaihdetaan rattaat yhteen aika usein vasta sillon kun pyöriminen on jo loppunu,maantie ajoa tietty eri.
Kyllä se yleensä irrottusvika löytyy,kytkimestä,kytkin akselista tai silmälaakerista,jos vaan itse tangot,vaijerit,nestesiirto pelaa? säädötkin toki täytyy olla hyväksyttävissä arvoissa.
Mutta kiva homma kun nyt kysyjän laitekkin pelaa
Kuitenkin jotenkin mieltäisin että synkronoimaton vaihteisto ei ole niin perso öljyille kuin synkronoitu,vanhoissahan vaihdetaan rattaat yhteen aika usein vasta sillon kun pyöriminen on jo loppunu,maantie ajoa tietty eri.
Kyllä se yleensä irrottusvika löytyy,kytkimestä,kytkin akselista tai silmälaakerista,jos vaan itse tangot,vaijerit,nestesiirto pelaa? säädötkin toki täytyy olla hyväksyttävissä arvoissa.
Mutta kiva homma kun nyt kysyjän laitekkin pelaa
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» 1394 1987vm kytkin akselin ja ulosoton irroitus
» 1394 varaoitusvalot?
» mystinen vika 990
» Polttoainemittari 996
» Autot
» 1394 varaoitusvalot?
» mystinen vika 990
» Polttoainemittari 996
» Autot
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa