DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.
5 posters
Sivu 1 / 1
DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.
Erkki ja monet muutkin olivat tiivistäneet kyseisen pulttisauman aika kivuttomasti ja myös pitäväksi. Olisin kysynyt miten
silloin menetellään jos saumaa levitetään esm. 1cm, jotta saadaan todella pitävä sauma. Mitä silloin on minun huomioitava?
Minulla on hytti pois, pultit löysätty osittain, vaihdelaatikon yläkansi pois, samoin kuin kytkimen koppa. Tietysti myös hydr.suodattimen koppa ja kaikki on myös huolella puhdistettu, ettei likaa pääse vaihteistoon taikka muuallekkaan. Onko kenties joku avannut saumaa suurennmaksi ? PS. käytössä hyvät nosturit 2kpl ja liukupukit.
silloin menetellään jos saumaa levitetään esm. 1cm, jotta saadaan todella pitävä sauma. Mitä silloin on minun huomioitava?
Minulla on hytti pois, pultit löysätty osittain, vaihdelaatikon yläkansi pois, samoin kuin kytkimen koppa. Tietysti myös hydr.suodattimen koppa ja kaikki on myös huolella puhdistettu, ettei likaa pääse vaihteistoon taikka muuallekkaan. Onko kenties joku avannut saumaa suurennmaksi ? PS. käytössä hyvät nosturit 2kpl ja liukupukit.
aikaveijo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 60
Vs: DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.
Itte raotin saumaa vain sen millin, pari, mitä se itse avautuu kun pultit löysää. Portaaleista tulevat vetoakselit menee tasauspyörästön booriholkkeihin ja kun tasauspyörästö on vaihdelaatikon peräpäässä kiinni, niin isoa rakoa siihen ei saa aikaan ellei portaaleja käytä irrallaan.
Ihan hyvin se onnistuu kun valuttaa ensin öljyt pois kunnolla vaikka yön yli ja pesee rakosen Bärklee -spreillä. Sinne saa tiivistemassan menemään lastalla painamalla niinkuin kittaisi seinästä halkeamaa umpeen. Liiat tursuaa sitten pois välistä kun pultit kiristää.
Myös hydraulipumpun imuputki on ruuvilla kiinni vaihteistokotelossa, joten se pitää kanssa irrottaa imusuodattimen alta.
Tietysti, kun kansi on auki, niin voihan koko vaihteistonkin irrottaa, että saa taka-akselia pakitettua taaksepäin, mutta saa se tiivistemassan menemään saumaan rakosestakin. Uuden paperitiivisteen kanssa ei kannata alkaa pelaamaan, se ei ole sen parempi kuin alkuperäinenkään.
Ihan hyvin se onnistuu kun valuttaa ensin öljyt pois kunnolla vaikka yön yli ja pesee rakosen Bärklee -spreillä. Sinne saa tiivistemassan menemään lastalla painamalla niinkuin kittaisi seinästä halkeamaa umpeen. Liiat tursuaa sitten pois välistä kun pultit kiristää.
Myös hydraulipumpun imuputki on ruuvilla kiinni vaihteistokotelossa, joten se pitää kanssa irrottaa imusuodattimen alta.
Tietysti, kun kansi on auki, niin voihan koko vaihteistonkin irrottaa, että saa taka-akselia pakitettua taaksepäin, mutta saa se tiivistemassan menemään saumaan rakosestakin. Uuden paperitiivisteen kanssa ei kannata alkaa pelaamaan, se ei ole sen parempi kuin alkuperäinenkään.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ke Huhti 26 2017, 16:13, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.
Kyllä, tulen tekemään tiivistyksen Erkin neuvomalla tavalla. Vaihteiston kansi avattu sen vuoksi, että näen yleissilmäyksen.
Kytkin koppa että näen tiiveyden, että ei vuoda vaihteistosta öljyä sinne. Puhdistin myös sitä hieman, kun oli ajettu ilman kytkimen alaluukkua. Oli seipäällinen heinää siellä. Kiitos Erkki vastauksesta. Remontti jatkuu huomenna.
Kytkin koppa että näen tiiveyden, että ei vuoda vaihteistosta öljyä sinne. Puhdistin myös sitä hieman, kun oli ajettu ilman kytkimen alaluukkua. Oli seipäällinen heinää siellä. Kiitos Erkki vastauksesta. Remontti jatkuu huomenna.
aikaveijo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 60
Vs: DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.
Itselläni vastaava projekti etenee hiljalleen. Mihin momenttiin päärungon ja taka-akselin väliset pultit tulisi kiristää vai onko vaan "riittävän tiukalle ja kaikkia saman verran"?
JaakkoV- David Brown : 950 Livedrive "First Series"
Viestien lukumäärä : 8
Vs: DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.
Onhan nille pulteille varmaan joku momenttikin annettu mut kaikki riittävän tiukalle, niin ainaki ite laitoin.
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.
Joo, korjauskirja antaa momentiksi 55 LbFt eli 75Nm (ruuvit vissiin 7/16 UNC eli vajaa 12mm kooltaan). Jotta saisi kaikki tasasen tiukkaan, niin kierteiden puhdistaminen on tärkeää ja ei varmaan kannan ja kierteen kohtuullinen rasvauskaan ole pahasta. Tai sitten kierteen liukastukseen voi käyttää lukitetta. No, nämähän taisi olla jo tiedossa.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 996 Taka-akselin ja vaihdelaatikon välisen pulttisauman tiivistäminen.
Kiitos herrat! Kierrelukitteella liukastelen ja koitan saada kiristettyä tasaisesti
JaakkoV- David Brown : 950 Livedrive "First Series"
Viestien lukumäärä : 8
Similar topics
» Taka-akselin sauman tiivistäminen
» 950 ja taka-akselin öljyvuoto
» DB 1390 taka-akselin stefan vaihto
» Taka-akselin välys ja Taavetin nopeutusta
» case 1494 taka-akselin laakerit
» 950 ja taka-akselin öljyvuoto
» DB 1390 taka-akselin stefan vaihto
» Taka-akselin välys ja Taavetin nopeutusta
» case 1494 taka-akselin laakerit
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa